Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18551 hozzászólás a témában

#10341
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

akkor végülis a féktest ugyan az mint xt é?? mi a különbség fékkarban , nincs rajta nyomáspont álitás és az xt n igen ? vagy pontosan mi?

az LX féknyereg 2 darabból van összecsavarozva, az XT féknyereg pedig monobody. a különbség meg ahogy leirtad. nincs nyomáspont állítás.
perpill a legjobb fék ez lenne:
- slx fékkar
- xt féknyereg
- saint féktárcsa (az új)
mind szép fekete, könnyû, és jól is néz ki.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10342
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Hmm, akkor fékpofa probléma lesz, mert az igencsak vizes körülményeket kivéve, kiválóan fog a fék. Szerelõ srác szavai szerint jól eltalát beállítás, jobban fog, mint az xt-je.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#10343
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
eleve többször volt már róla szó, de most irta le rob h gyakorlatilag ugyanaz az új SLX féknyereg mint az eddigi LX !!! féknyereg.
erre megkérdezed h ua mint az XT :mybad:

igen fékkar különbség elvileg az amit mondasz.

#10344
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás
akkor végülis a féktest ugyan az mint xt é?? mi a különbség fékkarban , nincs rajta nyomáspont álitás és az xt n igen ? vagy pontosan mi?

#10345
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
az slx az egy idei LX féknyereg feketére festve ;)
a fékkar meg egy butitott XT
de ha veszel egy 203-masat, tuti nem lesz para.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#10346
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás
ÚJ slx fékrõl mitgondoltok ? Dh t bírná többségében ausztriai pályákat? 180 as tárcsával?vagy ara a felhasználásra inkább ne . csak hátra lenne , elöre van normális és csak pehejsujú vagyok 64 kilo bico 20 körül..

#10347
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

A deore fog esõben (bár nem biztos, hogy konkrétan arra vonatkozott) dolgot cáfolnám. Erõteljesen meglepõdtem, amikor szakadó esõben tövig húzott elsõ, hátsó fékkel gurultam át Kalocsa egyik forgalmasabb keresztezõdésén :)
Ez az egy ok, amiért cserére kerül, valahol december-február magasságában.
Tényleg, ha már itt tartunk Stroket Trail mennyire használható esõben?


Ha már itt tartunk teljesen jól,idõjárás még nem volt ami nállam zavarta volna ezt a féket.

Amúgy a Hayes madzagos fékekrõl csak annyit h. próbáltam Shimano-t Tektro-t Avid-ot Hayes-t,nekem a Hayes semmivel nem volt rosszabb mint az Avid.(esõbe sárba nem próbáltam).Amúgy meg tényleg új Deore hidraulikus tárcsafék 20e,Kellyseket amiket boltba eladtak,azok vevõi meg voltak velük elégedve,szóval sztem akkkor már kicsit több pénzért legyen hidrós.
www.sintesibikes.com

#10348
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Sztem most már szedd szét és pucold ki alaposan... Van/volt Shimano és Avid fékem is, ami ugyanígy szarakodott. (az egyik emlékezetes pillanatban hagyott cserben ráadásul :) )
Szóval pofák ki, féket is vedd le, vagy legalábbis a féktestet vidd távol a tárcsától, és nyomd ki teljesen a dugattyúkat, majd ronggyal (esetleg fültisztító pálcával, bár az hagyhat ott szöszt) és WD40-nel törölgesd le a dugattyúkat. Egy füst alatt a féket is leeresztheted majd áttolhatsz rajta új olajat, és akkor az esetleges túltöltést is ki lehet majd húzni a listáról.

#10349
nagyondinnye

nagyondinnye

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

Hát befele minimális erõfeszítéssel be lehet tolni csavarhúzóval vagy mûanyag gumileszedõvel (ami nem sért meg a dugattyút), én shimanonál ezt tapasztaltam.

Ha beraksz közé egy féktárcsát és behúzod a féket akkor megmozdultak a pofák ("üresen" ne húzd be, mert ha pofát is összeszorítja az már macera)? Ha mozog a dugattyú akkor nincs beragadva, hanem túl sok az olaj vagy valami nem stimmel a hidraulikus rendszerben.


Igen, mozog (vagyis a fék mûködik).

#10350
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

Normális esetben kb. milyen erõvel kellene gyömöszkélni a dugattyúkat kifelé?


Hát befele minimális erõfeszítéssel be lehet tolni csavarhúzóval vagy mûanyag gumileszedõvel (ami nem sért meg a dugattyút), én shimanonál ezt tapasztaltam.

Ha beraksz közé egy féktárcsát és behúzod a féket akkor megmozdultak a pofák ("üresen" ne húzd be, mert ha pofát is összeszorítja az már macera)? Ha mozog a dugattyú akkor nincs beragadva, hanem túl sok az olaj vagy valami nem stimmel a hidraulikus rendszerben.

#10351
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Ha nem mennek vissza a dugattyúk, akkor vagy szorulnak, vagy sok az olaj a rendszerben.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#10352
szipka

szipka

    vendég

  • fórumtag
  • 167 hozzászólás
(nagyondinnye:Normális esetben kb. milyen erõvel kellene gyömöszkélni a dugattyúkat kifelé?)

Nem befelé?

#10353
nagyondinnye

nagyondinnye

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Hello Lord_Leslie és apr!

Próbáltuk úgy is , hogy pofa ki, bazi nagy csavarhúzó be, de a dugattyúk csak nem mentek kijjebb.

A szervizes srác szerint a csavarhúzó megsértheti a dugattyúkat, és akkor már inkább a pofák sérüljenek, az olcsóbb. :) (Mondjuk talán kellene valami dummy fékpofa, amit nyugodtan lehet nyúzni.)

Köszi a válaszokat, azért még várok egy teljes megfejtésre.

Normális esetben kb. milyen erõvel kellene gyömöszkélni a dugattyúkat kifelé?

üdv,
a dinnye

#10354
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás

Hello!

Egyik Bringaboltosnál megpróbáltuk széttolni a dugattyúkat egy kis erre való Hayes mûanyag basszal - tudtommal ezek a dugattyúk önbeállóak, és pofacserénél is ugyanezt kellene csinálni, hogy az új pofák beférjenek.
Hát nem lehetett beletolni a mûanyag baszt a pofák közé.
Így nem tudnék fékbetétet cserélni... és azt ugye elõbb-utóbb kelleni fog.


Hát ebbe a boltba azért a jövõben nem mennék vissza...
Szinte hihetetlen, hogy nem tudják hogy kell a dugattyút visszatolni, és úgy próbálkoznak, hogy bent van a fékbetét.

Lord_Leslie javaslatához csak azt fûzném hozzá, hogy nekem legjobban a schwalbe gumi leszedõ vált be mint célszerszám erre a feladatra. :)

#10355
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás

Hello!

Van egy pár Avid Juicy 7-esem, meg két pár kerekem hozzá. (Meg egy bicikli, persze. :) ) A régebbi tárcsák Avid Polygon-ok, az újabbak Avid Roundagon-ok. A Roundagon-os kerekekkel nincs baj, de a Polygon-osok (amiken elvileg már vékonyabbak a tárcsák) akadnak. (Fékbeállítás után.) Elöl (185 mm) kicsit, hátul (160 mm) jobban.

Namostan nemtommivan.
Van valamekkora "nyolcas" a tárcsában, de sem én nem tudom megszüntetni, sem a szervizesek nem tolongtak a centírozás nemes kihívásáért.
Az is lehet, hogy a fékpofák valamiért túl közel vannak a tárcsához (túl van töltve?).
Mindenesetre a kerék nyekereg, én nem haladok, meg idegesedek befele.

Egyik Bringaboltosnál megpróbáltuk széttolni a dugattyúkat egy kis erre való Hayes mûanyag basszal - tudtommal ezek a dugattyúk önbeállóak, és pofacserénél is ugyanezt kellene csinálni, hogy az új pofák beférjenek.
Hát nem lehetett beletolni a mûanyag baszt a pofák közé.
Így nem tudnék fékbetétet cserélni... és azt ugye elõbb-utóbb kelleni fog.

Másik Bringaboltosnak elbáboztam a helyzeT, és aszonta, hogy berohadt a fékben a valami. (Dugattyú? Mondta a srác, hogy mi, de nem jegyeztem meg sajna.)
Szerinte a régi Avid-okkal mind ilyen baj szok lenni, és hát ez van.
Megnézi, de éreztette, hogy ne nagyon reménykedjek, hogy sikerül megjavítania.

Szerintetek mi a teendõ ilyenkor?

Új fékeket nem szeretnék venni, ha nem muszáj.
Egyengetném a tárcsát magam is, tudtommal vannak erre szolgáló szerszámok, de ilyet nem akarnak nekem eladni sehol.
A rendszert megbontani nem merem, nem értek hozzá, légteleníteni sem tudom. Félek, hogy még tönkrevágom.
Lehetne méregetni a pofák távolságát, csak nem tudom, hogyan, meg hogy mekkora kellene legyen. Van egy tolómérõm, a lyukmérõ pofákkal (vagy mikkel) ilyen kis rést nem tudok mérni. Más pontos módszert hirtelen nem tudok.
Elvinném olyan szervizeshez, aki nem vállvonogatással fogad.

Kérlek, adjatok tanácsot.

Köszi,
a dinnye.


Szerintem ki kéne venni a pofákat, és úgy beljebb nyomni a dugattyút valamilyen célszerszámmal (pl. csavarhúzó)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#10356
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Nem a féktõl függ, hogy fog-e esõben, hanem a pofától.


A deore fog esõben (bár nem biztos, hogy konkrétan arra vonatkozott) dolgot cáfolnám. Erõteljesen meglepõdtem, amikor szakadó esõben tövig húzott elsõ, hátsó fékkel gurultam át Kalocsa egyik forgalmasabb keresztezõdésén :)


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#10357
nagyondinnye

nagyondinnye

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Hello!

Van egy pár Avid Juicy 7-esem, meg két pár kerekem hozzá. (Meg egy bicikli, persze. :) ) A régebbi tárcsák Avid Polygon-ok, az újabbak Avid Roundagon-ok. A Roundagon-os kerekekkel nincs baj, de a Polygon-osok (amiken elvileg már vékonyabbak a tárcsák) akadnak. (Fékbeállítás után.) Elöl (185 mm) kicsit, hátul (160 mm) jobban.

Namostan nemtommivan.
Van valamekkora "nyolcas" a tárcsában, de sem én nem tudom megszüntetni, sem a szervizesek nem tolongtak a centírozás nemes kihívásáért.
Az is lehet, hogy a fékpofák valamiért túl közel vannak a tárcsához (túl van töltve?).
Mindenesetre a kerék nyekereg, én nem haladok, meg idegesedek befele.

Egyik Bringaboltosnál megpróbáltuk széttolni a dugattyúkat egy kis erre való Hayes mûanyag basszal - tudtommal ezek a dugattyúk önbeállóak, és pofacserénél is ugyanezt kellene csinálni, hogy az új pofák beférjenek.
Hát nem lehetett beletolni a mûanyag baszt a pofák közé.
Így nem tudnék fékbetétet cserélni... és azt ugye elõbb-utóbb kelleni fog.

Másik Bringaboltosnak elbáboztam a helyzeT, és aszonta, hogy berohadt a fékben a valami. (Dugattyú? Mondta a srác, hogy mi, de nem jegyeztem meg sajna.)
Szerinte a régi Avid-okkal mind ilyen baj szok lenni, és hát ez van.
Megnézi, de éreztette, hogy ne nagyon reménykedjek, hogy sikerül megjavítania.

Szerintetek mi a teendõ ilyenkor?

Új fékeket nem szeretnék venni, ha nem muszáj.
Egyengetném a tárcsát magam is, tudtommal vannak erre szolgáló szerszámok, de ilyet nem akarnak nekem eladni sehol.
A rendszert megbontani nem merem, nem értek hozzá, légteleníteni sem tudom. Félek, hogy még tönkrevágom.
Lehetne méregetni a pofák távolságát, csak nem tudom, hogyan, meg hogy mekkora kellene legyen. Van egy tolómérõm, a lyukmérõ pofákkal (vagy mikkel) ilyen kis rést nem tudok mérni. Más pontos módszert hirtelen nem tudok.
Elvinném olyan szervizeshez, aki nem vállvonogatással fogad.

Kérlek, adjatok tanácsot.

Köszi,
a dinnye.

#10358
_Brezo_

_Brezo_

    vendég

  • fórumtag
  • 221 hozzászólás

A deore fog esõben (bár nem biztos, hogy konkrétan arra vonatkozott) dolgot cáfolnám. Erõteljesen meglepõdtem, amikor szakadó esõben tövig húzott elsõ, hátsó fékkel gurultam át Kalocsa egyik forgalmasabb keresztezõdésén :)
Ez az egy ok, amiért cserére kerül, valahol december-február magasságában.
Tényleg, ha már itt tartunk Stroket Trail mennyire használható esõben?


1x nekem összejött egy esõs János-hegy és a fék semmivel sem fogott gyengébben, sõt, harapósabb volt! Hayes stroker trail...
Gördülõ eszköz: HARDY1 TEAM '07
Wanted: HARDY1 '06

#10359
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás

Akkor most mi van?

Mi baja lett ennek a jó féknek? :D

Tudom, hogy geci vagyok.


Nem geciség;)

Annyi baja lett, hogy elkopott benne a betét, igazából csak ennyi.
Mint minden, ez sem tart örökké, ha használják.Ezek szerint az alap betétek nem elég tartósak.És ha megérné az MX4, akkor azt vennék, mert a Tektroba itt 2500-3000 Ft-ért hoznának betétet...gondoltam, hogyne, amikor a Hayes alig drágább...De ezek szerint az sem lenne jó választás.
Köszi a gyors választ:)

Bikertigger:Köszi, elég határozott vélemény, asszem hiszek is neked.:)

#10360
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

A deore fog esõben (bár nem biztos, hogy konkrétan arra vonatkozott) dolgot cáfolnám. Erõteljesen meglepõdtem, amikor szakadó esõben tövig húzott elsõ, hátsó fékkel gurultam át Kalocsa egyik forgalmasabb keresztezõdésén :)
Ez az egy ok, amiért cserére kerül, valahol december-február magasságában.
Tényleg, ha már itt tartunk Stroket Trail mennyire használható esõben?


itt is sokat esik az eso de meg soha nem volt olyan hogy ha vizes volt a tarcsa akkor nem fog a fek. [LX ill XT ill juicy5] nem olajos a pofa veletlenul?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F