Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18505 hozzászólás a témában

#1001
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

> Igazad van ne lásd be. Akkor viszont ne kérdezd, ha jobban tudod.

Nem tudom jobban, mert sehogy sem tudom. És ha magyarázatot is kapnék, még talán be is látnám. Vagy vitatkoznék vele. De magyarázat nélküli kinyilatkoztatással nem tudok mit kezdeni - nekem ez csak tippelgetésnek hangzik. Olyat én is tudok, és nyilván a nulladik tipp a levegősség. De nézegetve ezt az ábrát tényleg nem tudom elképzelni hogy ha levegős lenne, hogyan tudna így működni, ahogy most teszi. Aki el tudja képzelni, az akár meg is magyarázhatná. Örülnék, ha ez lenne a baj, mert azt egyszerű orvosolni. Mert amire én tippelek: a dugattyú mellett visszaszivárog az olaj a hengerből a kiegyenlítő tartályba, az kellemetlenebbül hangzik. Ez magyarázná azt, hogyan nyomódik be lassan a fékkar, de továbbra sem magyarázza számomra a további viselkedést, azaz fogalmam sincs, mi a baj.

 

Persze nem láttam még ilyen féket szétszedve, nem biztos, hogy valóban olyan a belső szerkezet, mint ez a szabadalmi bejelentés-ábra, nem tudom, hogy van megoldva a dugattyú tömítése...

 

Ha valaki azt mondaná, hogy pontosan ezt a tüneteggyüttest megtapasztalta már, és a légtelenítés segített, akkor ugyan nagyon zavarna, hogy nem értem, mi történik, de jobb jobb ötlet híján megpróbálkoznék egy légtelenítéssel - szervízben, mert nincs hozzá eszközöm.


mephisoft módosította - 2014. október 19. - 23:38


#1002
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

Levegős és kész. Ennyi a baja. Pont ilyen tünetei vannak.


Maggi módosította - 2014. október 19. - 23:23


#1003
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Igazad van ne lásd be. Akkor viszont ne kérdezd, ha jobban tudod.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1004
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Hm. Sehogy sem látom be, hogy levegősség hogyan tudna ilyen tünetegyüttest okozni.

 

A lényeg még 1x: (álló helyben) behúzom a féket, teljesen jónak tűnik, nem nyúlós, nem rugózik. Kis erővel huzamosan behúzva tartom: eleinte lassan, szinte észrevétlenül jön beljebb a fékkar, végül beesik. Pumpálás nem segít. 10 másodperc elengedés után újra jónak _tűnik_.

 

Igazi robbantott ábrát nem találtam, csak ezt a Shimano szabadalmi leírást. - Tud valaki jobbat?



#1005
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Kánya leírta a probléma okát: levegős a fékrendszer. Megoldás légtelenítés, fékolaj pótlás. Ha nincs eszközöd, fékolajad, akkor szakszervíz, de elsődlegesen a vásárlás helye, ahol orvosolják a hibát.




#1006
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Melyik széria? Dugattyút néztétek, nem szivárog? Olaj volt benne cserélve valaha?

Ha nincs olajfolyás sehol, akkor nagy valószínűséggel egy teljes olaj csere légtelenítéssel megoldja a problémát. 

Három hónapos a bringa, még semmi sem volt cserélve rajta, a fék 2014-es modell, olajfolyás nem látszik sehol. Nem szedtem szét a féket / fékkart. Először szeretném megérteni, mi okozhatja a tüneteket. Egyelőre nem tudok semmi olyan magyarázatot elképzelni a tünetegyüttes mögém, amit olajcsere és légtelenítés megoldana.



#1007
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

 

A feleségem 3 hónapos bringáján XT fék van, és valami nagyon nem stimmel. A tünetek a következők:
Ha húzom a féket - nem is nagy erővel, hanem éppen csak - akkor mondjuk 15 másodperc után vehető észre, hogy a fékkar lassan-lassan közeledik a kormányhoz. Húzom továbbra is: gyorsulva "enged" a fékkar, a kormányhoz ütközéshez az utolsó 1 centit pár másodperc alatt teszi meg. Ekkorra a fékhatás nulla. Ha ekkor gyorsan elengedem a fékkart, és azonnal újra meghúzom, akkor megint egészen a kormányig bejön, fékhatás nulla. Gyors pumpálás nem segít. Viszont ha elengedem a fékkart, mondjuk 20 másodpercig, akkor utána megint jónak tűnik - egészen addig, amíg nem húzom folyamatosan legalább 15-20 másodpercig.
 
Az előtörténet: az első problémák kb. két hete jelentkeztek, akkor még csak arra panaszkodott az aszony, hogy nagyon "bent fog a fék". Megnéztem, nekem jó volt. Múlt héten (Balatonfűzfő Maraton) már nagyon panaszkodott, és nagyon félt a lefeléken. Azt gondolta, elkopott a betét, csak én nem hiszek neki. A fékkar pozíció állító csavarjával egyre távolabb tekerte a fékkart a kormánytól. Megnéztem a betétet, még nem volt kopott. 1x meghúztam a féket, mindent rendben találtam. Aztán tegnap este is nézegettem, bizgeráltam - már nem emlékszem, hosszan húztam-e - és nekem is feltűnt, hogy valóban nagyon bent fog. Hm. Kevés benne az olaj? Ma reggel elszaladtam vele egy szervízbe, ahol mondták, hogy igazából alaposan megnézni most nem tudják, de ha akarom, gyorsan töltenek rá olajat. Töltöttek, pöcögtették a fékvezetéket, pár pici buborék is kijött, a fékkar kintebb fogott, örültünk. Aztán délután, fönt a hegyen az első - szerencsére enyhe és rövid - lejtő végére állt elő a fent leírt helyzet, ami azóta bármikor reprodukálható. Így aztán gyalog jött le a hegyről.
 
Van valakinek elképzelése, mi a fene lehet a baj? Mitől állhatott elő, és miként lehet orvosolni? (A bringát külföldön vettük, a garancia igénybevétele drága és macerás lenne, valamint akár egyetlen napot is nehéz bringa nélkül kibírni.)
 
 
 Egy ideje panaszkodik a fékre, hogy túlságosan be kell húzni, hogy fogj Tegnap este megnéztem, a fékbetét még alig kopott

 

Melyik széria? Dugattyút néztétek, nem szivárog? Olaj volt benne cserélve valaha?

Ha nincs olajfolyás sehol, akkor nagy valószínűséggel egy teljes olaj csere légtelenítéssel megoldja a problémát. 



#1008
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás
A feleségem 3 hónapos bringáján XT fék van, és valami nagyon nem stimmel. A tünetek a következők:
Ha húzom a féket - nem is nagy erővel, hanem éppen csak - akkor mondjuk 15 másodperc után vehető észre, hogy a fékkar lassan-lassan közeledik a kormányhoz. Húzom továbbra is: gyorsulva "enged" a fékkar, a kormányhoz ütközéshez az utolsó 1 centit pár másodperc alatt teszi meg. Ekkorra a fékhatás nulla. Ha ekkor gyorsan elengedem a fékkart, és azonnal újra meghúzom, akkor megint egészen a kormányig bejön, fékhatás nulla. Gyors pumpálás nem segít. Viszont ha elengedem a fékkart, mondjuk 20 másodpercig, akkor utána megint jónak tűnik - egészen addig, amíg nem húzom folyamatosan legalább 15-20 másodpercig.
 
Az előtörténet: az első problémák kb. két hete jelentkeztek, akkor még csak arra panaszkodott az aszony, hogy nagyon "bent fog a fék". Megnéztem, nekem jó volt. Múlt héten (Balatonfűzfő Maraton) már nagyon panaszkodott, és nagyon félt a lefeléken. Azt gondolta, elkopott a betét, csak én nem hiszek neki. A fékkar pozíció állító csavarjával egyre távolabb tekerte a fékkart a kormánytól. Megnéztem a betétet, még nem volt kopott. 1x meghúztam a féket, mindent rendben találtam. Aztán tegnap este is nézegettem, bizgeráltam - már nem emlékszem, hosszan húztam-e - és nekem is feltűnt, hogy valóban nagyon bent fog. Hm. Kevés benne az olaj? Ma reggel elszaladtam vele egy szervízbe, ahol mondták, hogy igazából alaposan megnézni most nem tudják, de ha akarom, gyorsan töltenek rá olajat. Töltöttek, pöcögtették a fékvezetéket, pár pici buborék is kijött, a fékkar kintebb fogott, örültünk. Aztán délután, fönt a hegyen az első - szerencsére enyhe és rövid - lejtő végére állt elő a fent leírt helyzet, ami azóta bármikor reprodukálható. Így aztán gyalog jött le a hegyről.
 
Van valakinek elképzelése, mi a fene lehet a baj? Mitől állhatott elő, és miként lehet orvosolni? (A bringát külföldön vettük, a garancia igénybevétele drága és macerás lenne, valamint akár egyetlen napot is nehéz bringa nélkül kibírni.)
 
 
 Egy ideje panaszkodik a fékre, hogy túlságosan be kell húzni, hogy fogj Tegnap este megnéztem, a fékbetét még alig kopott


#1009
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

És pontosan melyik felére kellene tennem az alátétet?Meg még egy észrevétel:Ha lassan megyek akkor nagyon minimális az ütés,ha viszont gyorsan akkor üt mint a buszkerék.

Bocs, visszavonom, mert nekem az elsőnél volt ez a megoldás - hozzáteszem, hogy akkor nyolcas volt az első tárcsában

Viszont szerintem van még egy másik megközelítés:

- nyomd vissza a dugattyúkat teljesen,

- betét nélkül, szemre, állítsd be nyerget úgy, hogy a tárcsa középen legyen

- tedd vissza a betéteket, és húzogasd a fékkart, amíg vissza nem pumpálódik az olaj.

Ennek - ha nincs 8-as a tárcsában, és a két oldal egyletesen működik -  meg kellene oldania a problémát. 

Ha viszont nem tudod elérni, hogy a tárcsa középen legyen, akkor legalább megvan az oka annak, hogy miért ér bele. Nálam is volt ilyen, de egyszer csak megszűnt: talán attól, mert kicserélték a csavarokat, bár erre azért volt szükség, mert előzőleg sikerült átszakítanom a menetet, de ugye a hosszabb csavarral ki lehetett ezt védeni.

(Korábban Magura MT2 volt a bringán, annak oválisabb a furata a nyergen, vagyis ott nagyobb az állítási lehetőség, mint a kerekebb furatú XT-n - értelemszerűen ennél nem lehetett úgy felrakni a nyerget korábban, hogy a tárcsa középre essen, így nem volt könnyű beállítani.)

Azt nem tudom, hogy lehetne-e a furat méretén módosítani - figyelembe véve a szilárdságot - ha nem lehetne megoldani, hogy középre essen a tárcsa.

Ahogy azt már korábban is írtam, lámpával lehet ellenőrizni, hogy melyik ponton ér bele, és ezen a ponton kézzel is lehet igazítani  a nyergen a megfelelő irányban.

 

Aztán még egy dolog, az alapján, amit írsz: ha gyorsan mész, nyilván nagyobb nyomatékkal nyomod a pedált, és bizony, ha nem átütős a hátsó tengely, akkor a nagyobb nyomaték simán el tudja nyomni a kereket oldalra. Nem tudom milyen zárad van, de a DT Swiss gyors-zár, amelyet nem befelé hajlítani, hanem simán tekerni kell, szerintem merevebb kötést biztosít, mint a hagyományos, úgyhogy ott, ahol lehet ilyet kapni, meg kellene kérni a boltot, hogy kipróbáld. Ez az. Lehet, hogy egy ilyen típusú zár is segítene.

Továbbá, ha nyomáspont-állítós a féked, (pl. XT) akkor a nyomáspont kijjebb állítása is segít.



#1010
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.654 hozzászólás

Talán azért mert ha lassan mész akkor lassan forog , ha pedig gyorsan mész akkor gyorsan forog.

Ördögi dolgok ezek ! De Zoli a fény nekünk az alagút végén. :D


  • zeezoltano kedveli ezt
Marci

#1011
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Talán azért mert ha lassan mész akkor lassan forog , ha pedig gyorsan mész akkor gyorsan forog.

az a kib.szott fizika..


  • zeezoltano kedveli ezt

#1012
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

És pontosan melyik felére kellene tennem az alátétet?Meg még egy észrevétel:Ha lassan megyek akkor nagyon minimális az ütés,ha viszont gyorsan akkor üt mint a buszkerék.

Talán azért mert ha lassan mész akkor lassan forog , ha pedig gyorsan mész akkor gyorsan forog.


  • marton, mof és zscs kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1013
clue88

clue88

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

clue:

A bikemagic.hu-n írta a Géza, (azt hiszem így hívják). Lehet, hogy egy alátét is megtenné, de bátran vidd el hozzá, az írásai alapján kitűnő szakember!

És pontosan melyik felére kellene tennem az alátétet?Meg még egy észrevétel:Ha lassan megyek akkor nagyon minimális az ütés,ha viszont gyorsan akkor üt mint a buszkerék.


  • zeezoltano kedveli ezt

#1014
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

, mintha már olvastam volna PM konzol síkba hozásáról,

 

 

 

 

clue:

A bikemagic.hu-n írta a Géza, (azt hiszem így hívják). Lehet, hogy egy alátét is megtenné, de bátran vidd el hozzá, az írásai alapján kitűnő szakember!



#1015
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Első körben cserélném a dugattyúház tömítéseit és/vagy a dugattyúkat is. Nálam ez segített, igaz más fékmárkánál. Csak dugattyút cseréltem.. továbbra is folyt a lé, tömítést is cseréltem, megszűnt a probléma.

Néztem itt a tech docot, de pont a féktestről nincs robbantott ábra.

Hali!

Br-m775ös fék testben van ami elszarodik es engedi az olajat a fékpofákra mert fémes xtr pofa fél év után is nyikorog mint az állat uj tárcsával is, javitható??A VÁLASZOKAT KÖSZI

 


Grande módosította - 2014. szeptember 28. - 19:36


#1016
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Hali!

Br-m775ös fék testben van ami elszarodik es engedi az olajat a fékpofákra mert fémes xtr pofa fél év után is nyikorog mint az állat uj tárcsával is, javitható??A VÁLASZOKAT KÖSZI

Az olajtól nem nyikorogni fog a tárcsa, konkrétan nem fog a fék fogni.

Nekem a 770-es fékem mikor elhasználódott kikopott a dugattyú ház, és billegtek benne a dugattyúk, na ez produkálta ugyan ezt a folyamatos nyikorgást fémes betéttel.



#1017
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás

Hali!

Br-m775ös fék testben van ami elszarodik es engedi az olajat a fékpofákra mert fémes xtr pofa fél év után is nyikorog mint az állat uj tárcsával is, javitható??A VÁLASZOKAT KÖSZI



#1018
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Az agy deformálódásának adnék a legkevesebb esélyt, de ha ez van, akkor agy csere (vagy komplett kerék). A féktárcsa csavarjai meg vannak húzva az előírt nyomatékkal? Nincs menetszakadás? Ha ezek jók, esetleg jelöld meg a féktárcsán hol üt most, vedd le a féktárcsát és forgasd el 180°-ban. Ha úgy az ellentétes oldalon üt, akkor tárcsa, ha ugyanott, agy.



#1019
clue88

clue88

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

De a hátsón jó!Mert párba vettem,abban is van egy minimális ütés de azt betudtam lőni úgy hogy nekem jó legyen.Csak az első szarakodik,én a kerékre gyanakszom de mit lehet a kerékkel csinálni?Csere?Mert csak egy bizonyos ponton üt.Nem vagyok nagy szerelő,nézegettem a kereket lehet kilazúlt ott az a csavar?Köszi a választ.

 

 

Nem kizárt a zsír új tárcsánál sem a durva ütés. Nekem a 30+ EUR-os "hiperszuper" tárcsák közül is többet kellett centírozni (nekem ilyen szerszámom van), mert képtelenség volt beállítani. Ha viszont az aggyal van a gond, akkor tényleg kár a tárcsát túráztatni. Először azt kellene tudni mivel van gond. Próbáltad már ugyanezeket a tárcsákat másik kerékre tenni, ami biztos, hogy jó?



#1020
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nincs adapter. Ilyen elrendezésű: http://bikemag.hu/im...ting_Pro_02.jpg

 

Tehát ha meghúzom a csavart, akkor mindig ugyanolyan szögbe áll be. Sajnos nem "fémszínű" a konzol. A csavar fejével nem lesz gond. Szerintem vagy a konzol a villán, vagy a féktest nem pontos (utóbbi elég szégyen lenne), vagy még a festést lehet talán... Mondjuk a fékről is kezd ott lepattogzani a festék...

 

Érdekes. Először azt kellene megtudni hol a hiba, a PM adapterben vagy a féktestben. Fel kellene tenni másik féktestet, esetleg vidd el szervizbe hogy próbáljanak rá. Ha valóban a villa lenne a ludas, mintha már olvastam volna PM konzol síkba hozásáról, de hogy mivel lehet azt most nem találom. Házilag/megfelelő célszerszám hiányában mindenesetre ilyennek nem javaslom, hogy nekiállj, mert könnyen kuka lehet a villa.

 

 

Sziasztok!Lenne egy olyan problémám hogy az első keréken nem tudom beállítani rendesen a tárcsa féket.Először azt hittem a tárcsában van nyolcas és vettem egy zsír újat,de az is üt akkorát hogy ne tudjam úgy beállítani ahogy nekem megfelelne.Vagyis minden hozzá ér mindenhez és elég idegesítő hangja van.Nos akkor szerintetek mi lehet a baj?Talán a kerékkel van valami?A tárcsa zsír új szóval az kizárva.Egy 2 éves merida matts 20 ról van szó egyébként.Előre is köszi a segítséget!

 

Nem kizárt a zsír új tárcsánál sem a durva ütés. Nekem a 30+ EUR-os "hiperszuper" tárcsák közül is többet kellett centírozni (nekem ilyen szerszámom van), mert képtelenség volt beállítani. Ha viszont az aggyal van a gond, akkor tényleg kár a tárcsát túráztatni. Először azt kellene tudni mivel van gond. Próbáltad már ugyanezeket a tárcsákat másik kerékre tenni, ami biztos, hogy jó?