Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#9621
Posted 2008. December 29. - 21:09

Ha meg úgy szétütüd a kereket, hogy ki kell kötni, akkor valszeg nem fogsz vele úgy száguldani, hogy a megmaradt egy fék ne fogjon meg
#9622
Posted 2008. December 29. - 17:27

oszd el 2 vel
de jó lesz az
85 kg hoz azért ne sajnálj egy 7"-os tárcsát
Köszi.

Elöl 180, hátul 160? Duke remélem szeretni fogja...
#9623
Posted 2008. December 29. - 17:20

nem kell szetbaszni a kereket...
hát én sem akartam. nekicsúszott az erdõben a hátsókerék egy fának...elég szépen.
tehát amolyan vészmegoldás volt...valahogy haza kellett menni.

ez persze azzal járt, hogy hátul nem volt fékem.
de lényegtelen.
Izomtéridõninja-geológus!
#9624
Posted 2008. December 29. - 17:15

oszd el 2 velKöszönöm mindenkinek aki hozzászólt. Akkor mivel XT nyári-négyévszakos
modellek nem különböztethetõk meg, a garis csere/javítás ellenére is maradok az SLX-nél. Remélem beválik (85kg; maraton-túra). A Velo-s teszt mennyire mérvadó vajon? Ott nagyon istenítették:
"Gondoltam legalább a kertben legurulva megnézem a féket, mert az elég lényeges pont. Itt jött az elsõ meglepetés. Mire leértem a meredek lejtõn, bekoptak a tárcsák a pofákkal. Mondtam magamban „ilyen nincsen, biztosan csak a melegedéstõl.” De az SLX megmakacsolta magát, és pofátlan módon, ellent mondva minden eddigi tapasztalatnak lehûlve is egy ujjal fogott. És ezt a tulajdonságát megtartotta mind a 65 km-en, pedig volt ahol végig tépni kellett a féket, mert az elõttem haladók nem álltak a helyzet magaslatán és 2-vel araszoltak a völgy felé. Volt már Shimano Saint, XTR, LX, Avid Juicy 5-7, Magura Louise FR, és Hayes HFX DH fékem is. Ezek közül egyik sem mondható gyengének fékhatás terén, de elõbb-utóbb mindenképpen 2 ujjal kellett húzni õket."
de jó lesz az
85 kg hoz azért ne sajnálj egy 7"-os tárcsát
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9625
Posted 2008. December 29. - 17:10

#9626
Posted 2008. December 29. - 16:50


Vizes idõben is jól fog, sárban meg nem koptatja a sár a felnit fékezés közben.
A nagyon elhasználódott fékpofa meg kárt is tehet a felniben.
Izomtéridõninja-geológus!
#9627
Posted 2008. December 29. - 15:50

Bici: amíg jó a jelenlegi fékrendzsered, és nem akarsz erõsebbet (?tárcsaféket) akkor addig sztem használd ezt.
Köszi a tippet!
Nem a nagyobb fékhatás miatt, hanem a felni kopása miatt dondolkodom tárcsában.
Csak azt nem tudom, hogy mi éri meg jobban: egyszer venni egy jobb telót, ami bírja a tárcsát + olcsóbb mech. tárcsafékeket, vagy felnikímélõ fékpofát venni, és a felni(ke)t cserélni idõnként, hogy ne legyen belõle baleset...
eddig akkor 1:0 a v-fék javára...

#9628
Posted 2008. December 29. - 15:34


"Gondoltam legalább a kertben legurulva megnézem a féket, mert az elég lényeges pont. Itt jött az elsõ meglepetés. Mire leértem a meredek lejtõn, bekoptak a tárcsák a pofákkal. Mondtam magamban „ilyen nincsen, biztosan csak a melegedéstõl.” De az SLX megmakacsolta magát, és pofátlan módon, ellent mondva minden eddigi tapasztalatnak lehûlve is egy ujjal fogott. És ezt a tulajdonságát megtartotta mind a 65 km-en, pedig volt ahol végig tépni kellett a féket, mert az elõttem haladók nem álltak a helyzet magaslatán és 2-vel araszoltak a völgy felé. Volt már Shimano Saint, XTR, LX, Avid Juicy 5-7, Magura Louise FR, és Hayes HFX DH fékem is. Ezek közül egyik sem mondható gyengének fékhatás terén, de elõbb-utóbb mindenképpen 2 ujjal kellett húzni õket."
#9629
Posted 2008. December 29. - 15:33

PTamás: azt nem mondanám h megfagy a pofa, de hogy hidegben bekeményedig kicsit a vfék pofa azt én is érzem.
#9630
Posted 2008. December 29. - 15:18

Köszi a választ!
BB5-re gondoltam a gyári 160-as tárcsával, mert nincs sok pénzem rá.
Jelenlegi fékjeim: Avid SD5 hátul, és SD7 elöl. Mindkettõben gyári fékpofák, Avid FR5 karok, jagwire bowdenek.
A kerekek típusa: WTB Dual Duty FR Disk (v-fék kompatibilis, de még a kopásjelzõ nélküli 2-3 éves változat)
A telóm jelenleg egy felújított levegõs Rock Shox Judy XC.
Még nem tudom, hogy le kell-e cserélnem. Állítólag sem a komolyabb igénybevételt, sem a tárcsaféket nem szereti...
PTamás: Én akkora hidegben nem szoktam bringázni, tehát ez nem indok a V-fék ellen, sõt nagyon sarazni sem szokásom.
#9631
Posted 2008. December 29. - 14:05

A V fékpofe képes megfagyni nagyon hidegben. Nálam ez körülbelül -8°C-nál történt, akkor aztán eszi a felnit rendesen! (Avid RW2)
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#9632
Posted 2008. December 29. - 14:04

nem szabad nagyon kemény pofákat venni, de általnosságban elmondható h a jobb minõségû felnik keményebb anyagbol vannak, ergó lassabban kopnak....
ha az a mechanikus fék egy Avid, teszem azt BB7 akkor megéri....de másra nem éri meg ha jó minõségû a v-fék
#9633
Posted 2008. December 29. - 13:38

Szerintetek mennyire komoly probléma a V-fékek felni koptató hatása?
Lehet ebbõl a szempontból nagyon gyenge felnit kifogni?
A fékpofa oldaláról csak a keménységétõl függ a felnikoptató hatása, vagy más tényezõ is van, amire oda kell figyelni?
Érdemes emiatt mechanikus tárcsafékre váltani 160-as tárcsával?
Illetve mennyire jelentõs a mechanikus tárcsafékeknél a teló csavarása, küllõk nagyobb igénybevétele?
Gondoltam, ha összejön elég zsé, akkor egy erõsebb telóra is beújítok (csakis olcsó, használt, de jó állapotú), és akkor már odafigyelek a tárcsafék-tûrésére is.
Köszi!
#9634
Posted 2008. December 29. - 13:28

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9635
Posted 2008. December 29. - 13:26

#9636
Posted 2008. December 29. - 13:23

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9637
Posted 2008. December 29. - 13:05

mert az ok h féknyereg + a kiválasztott adapter
pl ehhez: http://bikemarket.hu...keszlet&tid=104
#9638
Posted 2008. December 29. - 02:54

féknyerget cserélünk ilyen hiba esetében.
ha jók az infoim, akkor a most kicserélt nyergek már "rev2.0" azaz nem lesz vele ilyen hiba.
az ujfajta fekszettet sokadszorra probalom igazan hidegben es muxik, szoval gariba mindet!
#9639
Posted 2008. December 28. - 17:14

féknyerget cserélünk ilyen hiba esetében.
ha jók az infoim, akkor a most kicserélt nyergek már "rev2.0" azaz nem lesz vele ilyen hiba.
Az jó hír, mert amúgy is tõletek a nagykerbõl van a fék! Akkor errõl még beszélhetnénk majd!
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"