Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#8701
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
nem értem miért baj ha kicsit nyúlósabb a hátsó fék mint az elsõ? mivel hátul kisebb fékerõvel tudod blokkolni a kereket, kell neki az a kis plusz adagolhatóság. meg amúgy is csak álló helyzetben érzed a különbséget, menet közben meg kit érdekel. ott a fékerõ a lényeges, ami hátul azért elég korlátozott akárhogy is ragozzuk.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8702
yola

yola

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,555 posts
a tavalyi 24 órás alakalmával megtört az elsõfékvezetékem, az olaj nem folyik, viszont se idõm , se energiám nem volt még cserélni. A bringá napi szinten használom még nem volt gond. MEddig húzhatja így?
...a legrosszabb, ha a hülyeség szorgalommal párosul!!!

#8703
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
MEgtettem.. ;)
Ezért írtam, hogy nem nyúlós, (akkor lenne levegõs) Mindegy, feladom. Így marad. jó lessz ez, ezeknek :D

Ride everywhere.

.


#8704
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a hatso fek mindig nyulosabb lesz. ezzel sok mindent nem tudsz kezdeni

de valoszinuleg javitana a helyzeten ha legtelenitened a hatsot.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8705
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Ok, ezt mind tudtam, és amit lehetett megtettem mielõtt kérdeztem ;) (nyomáspont állítástól független "rugalmas" marad)

Akkor amit nem tudok, szûkítve:

Az egy csepp olaj elengedése, hogy ne legyen levegõs, kb ez lenne?

(hayes nine úgyhogy) : Kiszedem a dugót, behúzom kicsit a kart, kicsi olaj ki, vissza a dugót.
No a mûvelet alatt szinte kizárt, hogy ott tudom tartani a kart, tehát:
Van egyszerûbb megoldás?
Mi lenne az?

Ride everywhere.

.


#8706
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
mivel hátul hosszabb a csõ, ergo jobban nyúlik, mert nagyobb térfogat tágulást tud produkálni mint az elsõ (ami ugye rövidebb), az elsõt kell kicsit butítani, vagyis egy fél csepp olajat elengedni, mivel a rátöltés keményített rajta... vagy ha tudod állítani a nyomáspontot akkor azzal játszani hogy érzésre kb jó legyen.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8707
AGA

AGA

    AGA

  • fórumtag
  • 2,353 posts
Megin' kérdek:

Van ez a Thez ;) megoldás a hátsó féknél, hogy "egy kicsit rátöltök" és érzésre olyan lesz a fék mint elõl, vagyis nem lesz "rugalmas" (azért nem nyúlós, ezért használom ezt a szót).

No most sikerült az elsõ fékre rátöltenem, beton lett. Ezután tettem a hátsóba is, az nem lett az. :/

Mit kell tennem, hogy ugyan olyan érzésû legyen mind a két fék? Ha csak ez a megoldás akkor hogyan "butítsam" le az elsõ féket, hogy ugyanolyan "rugalmas" legyen?

És számít-e hogy hátul nem cseréltem olajat? Ettõl lehet "rugalmasabb" a fék?

(tehát mégegyszer: mivel nehéz kifejezni ezért most itt rugalmas=nem koppanós)

Ride everywhere.

.


#8708
SP!T

SP!T

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts

miért baj ha vannak benne karcok?
ha nem túl mély akkor simán jó az.


Na erre is voltam kíváncsi! :) Akkor marad! :)

#8709
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
miért baj ha vannak benne karcok?
ha nem túl mély akkor simán jó az.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8710
SP!T

SP!T

    vendég

  • fórumtag
  • 25 posts
Hi!

Gyári Shimano tárcsám van elöl. Közelebbrõl megnézve elég sok karc van benne. Viszont itthon hever egy zsír új BBB tárcsa. Érdemes lecserélni? Vagy inkább a bekopott, karcos, márkás cucc?

Thx!

#8711
májky

májky

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Köszi a válaszokat, akkor majd a bankrablás után beugrom a boltba egy Elixirért...

#8712
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Boltba is jár jópár Juicy, világos-és sötétszürkébõl, ilyen bajokkal.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#8713
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Avid kar lógás (Juicy modellek) rendszeresen elõforduló hiba a 2007-s modell évig. Nem véletlen, hogy az egyik legnagyobb mennyiségben eladott alkatrész csomag a "lever push rod kit", aminek cseréjét nagyjából évente ajánlatos volt elvégezni.
Sajnálatos megállapítani, hogy egy teljes fék generál (Juicy széria)gazdaságtalan tevékenység, jobban jár az ember egy új fék megvásárlásával (nincs nagyságrendi árkülönbség a kettõ között).


#8714
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts
juicyk kifejezetten nem problémás fékek.

saint is jó. nekem semmi problémám vele, erõs és jól adagolható.
hirtelen nem is tudom, hogy ezt szeretem-e jobban, vagy az elixirt:D

cj, olyan, hogy nem-e, nincs. "nem ferde-e", akartad mondani;)

#8715
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
CJ: te kifogtad a szart (vagy atkurtak) mind1, de attol nem szar az osszes...mindenbol romlik el, es a tulaj merges miatta, nekem is beszart a saint, de nem fikázom a sárga földig ;)

#8716
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Én úgy szoktam beállítani, hogy bringa fejre, a betétekhez tolok erõs fényt, lesem a fényrést, pörgetem a kereket, és húzogatom felváltva a csavarokat.
Másik dolog csak néha jön be, ez meg tuti buli.


Én meg ezért adtam el a Juicy-t. Soha többet nem akarok olyat. Lóg a kar, mászkál a nyomáspont égbe-világba, nem fog, nem megy vissza a dugattyú, bár a konyha Vegetája segített egy kicsit, de aztán visszaállt.

Ha nem megy vissza, nézd meg, nem-e ferde. Akkor ferdén kopott a dugattyú, és szívtad.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#8717
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Nagyon sokszor a probléma egyik forrása, hogy a vázon nincs rendesen megmunkálva a tárcsafék tartószem (általában az egyenetlen festés miatt). Ezt egy normális szervízben megfelelõ célszerszámmal orvosolni tudják.
A dugattyú beragadása hibás mûködésre utalhat, amit úgy lehet ellenõrizni, hogy szétszedik a féket, kiveszik a dugattyút és a gyûrût, ellenõrzik azoknak a felületét és mûködését és ha szükséges, kicserélik. Természetesen nem lehet kizárni azt sem, hogy csak levegõs a vezeték, és ez egyenetlen mûködés okozója.
Elsõ körben javasolt egy légtelenítés, és ha ez nem vezet eredményre, akkor lehet rátérni a komolyabb beavatkozásra.


#8718
tomcat77

tomcat77

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Sziasztok!

Lehet, hogy amatõr kérdés lesz de van egy Avid Juicy 5 fékem elöl és hátul 160 g2-es tárcsa . Itt a fórumon sokan dicsérték ezért vettem meg (az XT pont a duplája volt) biztos jó lesz nekem is. A bekopás után kb 30 km volt a fékben a hátsó fék olyan hangot adott fékezéskor mint amikor a metró beér az állomásra és hátra van még 10 m. Az egész bicó rázkódott és berezonált. Én meg idegrohamot kaptam. Ezután hátul fékpofa csere és a probléma egy idõre megoldódott azért még mindig hangos volt majd a tárcsába jött egy 8-as hogy miként gõzöm nincs. Így hangos is lett +még lassít is. Ezután valamelyik nap jöttem le a normafától és egy meredek szakasz után úgy tûnt mintha a fék nem menne vissza rendesen a helyére a kart egy kicsit meghúzogattam és nem lett tökéletes és még jobban beleért a tárcsa. Fogtam magam fel ide a fórumra keresõ beizzít sok ötlet javaslat végigolvas. A tárcsa még nincs centírozva.

Ez az elõzmény a konkrétum: a fékpofákat kiszedtem és amikor a fékkart húzogattam az egyik munkahenger sokkal jobban kijött mint a másik. Ami nem jött ki azt próbáltam úgy kicsalni hogy a jót egy lapos csavarhúzóval visszanyomva tartottam és így húzogattam a fékkart de a beragadt így sem jött ki rendesen. Ha van két egymással szemben dolgozó dugattyú akkor nem mind a kettõnek egyenlõen kellene kijönnie? Próbáltam egy spéci olajozóval finoman a kijött munkahengerekre olajat csöppenteni de így sem javult igazán. Hátul dettó ugyan ez a probléma. A tárcsát megpróbálom valahogy kicentírozni mert a féket nem tudom úgy pozícionálni hogy bele ne érjen a tárcsa.

ha bárkinek van valami ötlete kérem segítsen

Köszi

#8719
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

Üdv mindenkinek!
A közeljövõben szeretnék egy új féket venni, és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Legjobban az Avid Elixir R tetszik (eddig is Avidom volt, egy Juicy 3), így ha van valakinek tapasztalata az Elixir R-rel, kérem, ne tartsa titokban:) Amúgy az Elixir R és CR között csak a nyomáspont-állítás lehetõsége a különbség?

vegyed, jó nagyon! cr-en karbon a kar.
r is simán elég, nekünk az van két bringán is és fain nagyon!

#8720
májky

májky

    vendég

  • fórumtag
  • 19 posts
Üdv mindenkinek!
A közeljövõben szeretnék egy új féket venni, és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Legjobban az Avid Elixir R tetszik (eddig is Avidom volt, egy Juicy 3), így ha van valakinek tapasztalata az Elixir R-rel, kérem, ne tartsa titokban:) Amúgy az Elixir R és CR között csak a nyomáspont-állítás lehetõsége a különbség?