Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8701
Posted 2009. April 25. - 15:16

#8702
Posted 2009. April 25. - 10:20

#8703
Posted 2009. April 25. - 00:49


Ezért írtam, hogy nem nyúlós, (akkor lenne levegõs) Mindegy, feladom. Így marad. jó lessz ez, ezeknek

Ride everywhere.
.
#8704
Posted 2009. April 25. - 00:42

de valoszinuleg javitana a helyzeten ha legtelenitened a hatsot.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8705
Posted 2009. April 25. - 00:34


Akkor amit nem tudok, szûkítve:
Az egy csepp olaj elengedése, hogy ne legyen levegõs, kb ez lenne?
(hayes nine úgyhogy) : Kiszedem a dugót, behúzom kicsit a kart, kicsi olaj ki, vissza a dugót.
No a mûvelet alatt szinte kizárt, hogy ott tudom tartani a kart, tehát:
Van egyszerûbb megoldás?
Mi lenne az?
Ride everywhere.
.
#8706
Posted 2009. April 25. - 00:15

#8707
Posted 2009. April 24. - 22:57

Van ez a Thez

No most sikerült az elsõ fékre rátöltenem, beton lett. Ezután tettem a hátsóba is, az nem lett az. :/
Mit kell tennem, hogy ugyan olyan érzésû legyen mind a két fék? Ha csak ez a megoldás akkor hogyan "butítsam" le az elsõ féket, hogy ugyanolyan "rugalmas" legyen?
És számít-e hogy hátul nem cseréltem olajat? Ettõl lehet "rugalmasabb" a fék?
(tehát mégegyszer: mivel nehéz kifejezni ezért most itt rugalmas=nem koppanós)
Ride everywhere.
.
#8708
Posted 2009. April 24. - 22:56

miért baj ha vannak benne karcok?
ha nem túl mély akkor simán jó az.
Na erre is voltam kíváncsi!


#8709
Posted 2009. April 24. - 22:07

ha nem túl mély akkor simán jó az.
#8710
Posted 2009. April 24. - 21:58

Gyári Shimano tárcsám van elöl. Közelebbrõl megnézve elég sok karc van benne. Viszont itthon hever egy zsír új BBB tárcsa. Érdemes lecserélni? Vagy inkább a bekopott, karcos, márkás cucc?
Thx!
#8711
Posted 2009. April 24. - 20:50

#8712
Posted 2009. April 23. - 22:02

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#8713
Posted 2009. April 23. - 21:55

Sajnálatos megállapítani, hogy egy teljes fék generál (Juicy széria)gazdaságtalan tevékenység, jobban jár az ember egy új fék megvásárlásával (nincs nagyságrendi árkülönbség a kettõ között).
#8714
Posted 2009. April 23. - 21:39

saint is jó. nekem semmi problémám vele, erõs és jól adagolható.
hirtelen nem is tudom, hogy ezt szeretem-e jobban, vagy az elixirt:D
cj, olyan, hogy nem-e, nincs. "nem ferde-e", akartad mondani;)
#8715
Posted 2009. April 23. - 21:31


#8716
Posted 2009. April 23. - 21:15

Másik dolog csak néha jön be, ez meg tuti buli.
Én meg ezért adtam el a Juicy-t. Soha többet nem akarok olyat. Lóg a kar, mászkál a nyomáspont égbe-világba, nem fog, nem megy vissza a dugattyú, bár a konyha Vegetája segített egy kicsit, de aztán visszaállt.
Ha nem megy vissza, nézd meg, nem-e ferde. Akkor ferdén kopott a dugattyú, és szívtad.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#8717
Posted 2009. April 23. - 21:13

A dugattyú beragadása hibás mûködésre utalhat, amit úgy lehet ellenõrizni, hogy szétszedik a féket, kiveszik a dugattyút és a gyûrût, ellenõrzik azoknak a felületét és mûködését és ha szükséges, kicserélik. Természetesen nem lehet kizárni azt sem, hogy csak levegõs a vezeték, és ez egyenetlen mûködés okozója.
Elsõ körben javasolt egy légtelenítés, és ha ez nem vezet eredményre, akkor lehet rátérni a komolyabb beavatkozásra.
#8718
Posted 2009. April 23. - 21:03

Lehet, hogy amatõr kérdés lesz de van egy Avid Juicy 5 fékem elöl és hátul 160 g2-es tárcsa . Itt a fórumon sokan dicsérték ezért vettem meg (az XT pont a duplája volt) biztos jó lesz nekem is. A bekopás után kb 30 km volt a fékben a hátsó fék olyan hangot adott fékezéskor mint amikor a metró beér az állomásra és hátra van még 10 m. Az egész bicó rázkódott és berezonált. Én meg idegrohamot kaptam. Ezután hátul fékpofa csere és a probléma egy idõre megoldódott azért még mindig hangos volt majd a tárcsába jött egy 8-as hogy miként gõzöm nincs. Így hangos is lett +még lassít is. Ezután valamelyik nap jöttem le a normafától és egy meredek szakasz után úgy tûnt mintha a fék nem menne vissza rendesen a helyére a kart egy kicsit meghúzogattam és nem lett tökéletes és még jobban beleért a tárcsa. Fogtam magam fel ide a fórumra keresõ beizzít sok ötlet javaslat végigolvas. A tárcsa még nincs centírozva.
Ez az elõzmény a konkrétum: a fékpofákat kiszedtem és amikor a fékkart húzogattam az egyik munkahenger sokkal jobban kijött mint a másik. Ami nem jött ki azt próbáltam úgy kicsalni hogy a jót egy lapos csavarhúzóval visszanyomva tartottam és így húzogattam a fékkart de a beragadt így sem jött ki rendesen. Ha van két egymással szemben dolgozó dugattyú akkor nem mind a kettõnek egyenlõen kellene kijönnie? Próbáltam egy spéci olajozóval finoman a kijött munkahengerekre olajat csöppenteni de így sem javult igazán. Hátul dettó ugyan ez a probléma. A tárcsát megpróbálom valahogy kicentírozni mert a féket nem tudom úgy pozícionálni hogy bele ne érjen a tárcsa.
ha bárkinek van valami ötlete kérem segítsen
Köszi
#8719
Posted 2009. April 23. - 21:02

vegyed, jó nagyon! cr-en karbon a kar.Üdv mindenkinek!
A közeljövõben szeretnék egy új féket venni, és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Legjobban az Avid Elixir R tetszik (eddig is Avidom volt, egy Juicy 3), így ha van valakinek tapasztalata az Elixir R-rel, kérem, ne tartsa titokban:) Amúgy az Elixir R és CR között csak a nyomáspont-állítás lehetõsége a különbség?
r is simán elég, nekünk az van két bringán is és fain nagyon!
#8720
Posted 2009. April 23. - 18:31

A közeljövõben szeretnék egy új féket venni, és ezzel kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeteket. Legjobban az Avid Elixir R tetszik (eddig is Avidom volt, egy Juicy 3), így ha van valakinek tapasztalata az Elixir R-rel, kérem, ne tartsa titokban:) Amúgy az Elixir R és CR között csak a nyomáspont-állítás lehetõsége a különbség?