Jelentkezz be Regisztrálj
![Photo](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-2762.png?_r=0)
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#8001
Posted 2009. August 13. - 23:09
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#8002
Posted 2009. August 13. - 22:18
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8003
Posted 2009. August 13. - 21:22
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8004
Posted 2009. August 13. - 21:09
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Viszont nem vagyok kibékülve az eredménnyel. A hátsó fékem ugyanolyan nyúlós maradt, nem az a koppanós, amikoris fog egy ponton és onnan nincs tovább, nem lehet a kart továbbhúzni.
Amit a hátsó fékre írtál, hogy ugyanott fogjon mint az elsõ, sajnosn nem tudom alkalmazni. Már alapból csak max 1 mm van a tárcsa és a pofák között. Ha húznák a karon a tárcsa/pofák nélkül, már tudnám visszarakni a kereket..
Hát csak nem maradt levegõs az a fék...? Ha a vezeték is gyári shimano, akkor csak ez lehet a gond.
Azt nem írtam korábban, hogy feltöltéskor a fecskendõ úgy legyen függõleges, hogy a csõre lefelé áll, mert így a fecskendõben levõ buborékok nem kerülnek a rendszerbe. Ehhez az kell még, hogy az olaj mennyisége ne legyen kicentizve. Egyetlen(!) olyan lökettel kell feltölteni, hogy a fecskendõben is maradjon annyi olaj, ami a "tetején" (a fecskendõ felsõ részén) úszó buborékokat távol tartja a befecskendezéstõl. Ezt a maradék olajat lehet aztán felül a tartályba ereszteni.
A tartály lezárása elõtt, a sárga távtartóval már kiadja a fék, hogy hogyan fog majd élesben. Ekkor még lehet erõlködni vele.
A hátsó fékre írt módszerrel harapósabb lesz a fék. Ha most megnézed a tiédet, látni fogod, hogy a hengerek kijjebb álnak a visszanyomkodott állapothoz képest, hiába nem akartad ezt az összerakáskor. Na az a kevéske olaj, amit ez felvesz már nyúlósabbá teheti a féket.
Remélem sikerült érthetõen leírnom.
#8005
Posted 2009. August 12. - 23:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8006
Posted 2009. August 12. - 21:56
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#8007
Posted 2009. August 12. - 21:08
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8008
Posted 2009. August 12. - 13:41
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8009
Posted 2009. August 12. - 13:09
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8010
Posted 2009. August 12. - 13:04
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8011
Posted 2009. August 12. - 11:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8012
Posted 2009. August 12. - 09:25
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#8013
Posted 2009. August 12. - 07:16
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8014
Posted 2009. August 12. - 00:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ugyan ez a fék + teló kombó van nekem is, 180/160...
1.
Szerintem meg nem a teló rugalmasságával van itt a probléma, hanem vagy a féktest teló kapcsolat valameik csavarja van meglazulva, vagy csak egyszerûen a centerlok/6 csavar lazult fel és az enged neki egy minimális kilengést, esetleg utolsó ként, az is lehet, hogy a rugó nem nyomja eléggé szét a betéteket...
.
Na ellenõriztem a következõket az elsõ féken: csavarok nem lazák a féktestem, "6 csavar" egyike sinics elazulva, a fékbetéteket feszítõ rugót kicsit kijebb feszítettem. Te hogy állítottad be a féknyereget? Rajta ülsz és féknyereg fixáló csavarok meglazít, fék behúz, csavarok meghúz? Milyen betéteket használsz? Ha neked nem cincog nekem se kéne, elvégre ugyanaz a konfigunk (villa+fék)!:confused:
#8015
Posted 2009. August 12. - 00:08
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8016
Posted 2009. August 12. - 00:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Lehet, hogy már túl vagy rajta. De ha még nem, szerintem felejtsd el az útmutató szerinti nejlonzacskós/palackos-felülrõl töltõs módszert. Sokkal egyszerûbb alulról fecskendõvel és csõvel üríteni-tölteni.
Amikor lentrõl nyomva az olajat a tartály félig megtelt, akkor elzárod alul. Megütögeted a csövet, meghúzkodod a fékkart (nekem már ekkor sem jön fel buborék). Ha már légtelennek ítéled, akkor csurig töltöd a tartályt felülrõl és lezárod. Tarts a tartály alá rongyot, mert a gumiharang kinyomja felesleget!
A hátsó féknél kivett távtartóval én még behúzom kicsit a féket, hogy a dugattyúk elfoglalják a használatkori nyugalmi helyzetüket: kint maradnak kb 0,5-1 mm-t. A hátsó fék tartályát így töltöm tele, hogy a fék ugyanott fogjon, mint az elsõ. (Bikemagban láttam és mûködik)
Gyári Shimano olajat használj, lehet kapni! A gyári egységcsomagból legalább 2 teljes feltöltés kijön.
http://www.bikeoutle..._Oil-834-0.html
Igen már túl voltam rajta, és megtapasztaltam a felültöltõs módszer minden hátrányát, úszott is a szoba rendesen az olajba... aztán megtaláltam a befecskendezõs módszert itt a bikemagon, kb 5 perc alatt megvan a dolog! Viszont nem vagyok kibékülve az eredménnyel. A hátsó fékem ugyanolyan nyúlós maradt, nem az a koppanós, amikoris fog egy ponton és onnan nincs tovább, nem lehet a kart továbbhúzni. Egyik haverom '07 KTM ultra sport-ján Magura Julie van na az ilyen. Viszont a '09-es ultra sportokat is - mint az enyémet -M485 (486) al szerelik, ebbõl feltételezem hogy kéne hoznai minimum azt amit a régebbi Magura hoz. Vagy megy a visszafejlõdés évrõl évre, nemtudom...
Shimano olajat nem kaptam hirtelen helyette lett EZ (1650Ft 100ml). Nem tartom valószínûnek, hogy rosszabb lenne mint a shimano..
Amit a hátsó fékre írtál, hogy ugyanott fogjon mint az elsõ, sajnosn nem tudom alkalmazni. Már alapból csak max 1 mm van a tárcsa és a pofák között. Ha húznák a karon a tárcsa/pofák nélkül, már tudnám visszarakni a kereket..
#8017
Posted 2009. August 11. - 23:32
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
engem az tud kiakasztani, amikor egy polarx-en vagy hasonló, esetleg ennél is alsóbb kategóriás olcsó dirt vázon van 203-as tárcsa, természetesen csak hátul mert az urban és ezzel minden meg van oldva. nem mintha a 160-as tárcsával nem tudná rendesen fékezni, vagy blokkolni bárhol a kereket. (még mindíg a jánoshegyen vagyunk)
#8018
Posted 2009. August 11. - 22:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8019
Posted 2009. August 11. - 22:00
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#8020
Posted 2009. August 11. - 21:52
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Úgy néz ki tudok venni olcsón egy Hayes HFX-9-es hátsó féket.
Több, mint valószínû, hogy betétcserére szorul. Milyet ajánlotok hozzá ? Alligator, BBB a2Z, vagy a gyári Hayes ?
Valamint tárcsa nem lesz hozzá, de 180-as adapter igen. Tehát vegyek hozzá 180-as tárcsát, vagy inkább 203-ast ? János-hegyen lesz használva. És tárcsából milyen márkát ? 85 kiló vagyok.
Ismeritek az a2Z-t ? Számomra teljesen ismeretlen. http://ridebike.hu/t...csavaros/11346/