Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18544 replies to this topic

#8001
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 posts
Ez most komoly, hogy ha vizes lesz a tárcsa, alig lesz fék erõ??? Dehát ez akkor egy... Pont mikor kéne nem lesz fék??? Ez de izé... Akkor meik betét az ami akármien körülmények között is frankón fog???
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#8002
hemp

hemp

    vendég

  • fórumtag
  • 193 posts
Meg az, hogy tényleg pofára tudom vele magam húzni. Ma estefelé a Pasarétin egy piros lámpánál sikerült a mutatvány.
stumpjumpa

#8003
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
hemp: vizesen kb feleannyira se fog a gyantás pofa mint szárazon. ez a másik hátránya.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8004
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 posts

Viszont nem vagyok kibékülve az eredménnyel. A hátsó fékem ugyanolyan nyúlós maradt, nem az a koppanós, amikoris fog egy ponton és onnan nincs tovább, nem lehet a kart továbbhúzni.

Amit a hátsó fékre írtál, hogy ugyanott fogjon mint az elsõ, sajnosn nem tudom alkalmazni. Már alapból csak max 1 mm van a tárcsa és a pofák között. Ha húznák a karon a tárcsa/pofák nélkül, már tudnám visszarakni a kereket..


Hát csak nem maradt levegõs az a fék...? Ha a vezeték is gyári shimano, akkor csak ez lehet a gond.

Azt nem írtam korábban, hogy feltöltéskor a fecskendõ úgy legyen függõleges, hogy a csõre lefelé áll, mert így a fecskendõben levõ buborékok nem kerülnek a rendszerbe. Ehhez az kell még, hogy az olaj mennyisége ne legyen kicentizve. Egyetlen(!) olyan lökettel kell feltölteni, hogy a fecskendõben is maradjon annyi olaj, ami a "tetején" (a fecskendõ felsõ részén) úszó buborékokat távol tartja a befecskendezéstõl. Ezt a maradék olajat lehet aztán felül a tartályba ereszteni.

A tartály lezárása elõtt, a sárga távtartóval már kiadja a fék, hogy hogyan fog majd élesben. Ekkor még lehet erõlködni vele.

A hátsó fékre írt módszerrel harapósabb lesz a fék. Ha most megnézed a tiédet, látni fogod, hogy a hengerek kijjebb álnak a visszanyomkodott állapothoz képest, hiába nem akartad ezt az összerakáskor. Na az a kevéske olaj, amit ez felvesz már nyúlósabbá teheti a féket.

Remélem sikerült érthetõen leírnom.

#8005
hemp

hemp

    vendég

  • fórumtag
  • 193 posts
Elkopott a gyári, eredeti fékbetét a Juicy 5-ben, újnak gyantásat kértem, mert olvastam itt, hogy jobb vele a fékhatás. Hát nem gyengén jobb. Az elõzõvel is megálltam mindig, de ez végre tényleg olyan, hogy egy ujjal pofára húzom magam. Remélem, más hátránya nincs, azon kívül, hogy gyorsabban kopik.
stumpjumpa

#8006
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 posts
Azt a kurva eget, és én azt hittem, hogy ez az aliviú hidraulikus anyi fékerõvel rendelkezik és kész, azt a kurva eget, belekerültek az aligátorok és olyat harapnak, hogy bólogat a teló... Olyan fékhatásom van, mint még soha!!! Nagyod dúúúúúúúrva!!!! Csak javasolni tudom ezt a betétet nagyon királyul fog!!! Jah és SM-RT53-as tárcsával (180) :)
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#8007
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
a v-fék nem is ugy melegszik :)

#8008
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
Fenébe, akkor vehetek adaptert hozzá... Nem hiszem, hogy szükségem lenne elöl a 180-as tárcsára. Eddig megálltam mindenhol v-fékkel is.

#8009
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
a hátsó 160-as elméletben elõl 180-asnak felel meg...nekem egyforma van elõl-hátul

#8010
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
Avid BB7-nél van esély arra, hogy a hátsó adapterrel felrakjam elõre? Szemre úgy tûnik, hogy jó lenne a távolsága. 2007-es évjáratú.

#8011
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
aza jó ha visít hallják h jössz....fognia kell az a lényeg

#8012
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 posts
Nekem centerlock-osa masina... Én nem szoktam a gépen ülve szerelni, én csak fellazítom 2x-3x behúzom a féket majd behúzva tartom és fixálom a csavarokat... Nekem eddig a gyári betét volt benne, azzal király volt, majd került másik gyári, de azzal hajókürt volt (de szerintem a tárcsa állapota miatt) Majd ma fog belekerülni 1 Alligator fékbetét, kiderül mien lesz...
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#8013
tom_sawyer

tom_sawyer

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Májerfaktor:) Akkor jó lesz a 180-as tárcsa.
Szerintem Hayest veszek.

#8014
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts

Ugyan ez a fék + teló kombó van nekem is, 180/160...

1.
Szerintem meg nem a teló rugalmasságával van itt a probléma, hanem vagy a féktest teló kapcsolat valameik csavarja van meglazulva, vagy csak egyszerûen a centerlok/6 csavar lazult fel és az enged neki egy minimális kilengést, esetleg utolsó ként, az is lehet, hogy a rugó nem nyomja eléggé szét a betéteket...
.


Na ellenõriztem a következõket az elsõ féken: csavarok nem lazák a féktestem, "6 csavar" egyike sinics elazulva, a fékbetéteket feszítõ rugót kicsit kijebb feszítettem. Te hogy állítottad be a féknyereget? Rajta ülsz és féknyereg fixáló csavarok meglazít, fék behúz, csavarok meghúz? Milyen betéteket használsz? Ha neked nem cincog nekem se kéne, elvégre ugyanaz a konfigunk (villa+fék)!:confused:

#8015
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
ha ásványi olajat vettél akkor jó lesz bele minden további nélkül. a fék nyúlóssága pedig függ a fékcsõtõl is nagyban. nekem pl a julie (2001-es asszem) olyan koppanós volt mint amit mondtál, a sram 9.0 ugyanabból az évbõl pedig olyan volt mint a takony, viszont jól lehetett adagolni. a 04-es juicy7 pedig szintén kicsit nyúlós volt, de az volt a legjobban eltalálva nyúlósságban eddig, azt nagyon szépen lehetett emiatt adagolni.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8016
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts

Lehet, hogy már túl vagy rajta. De ha még nem, szerintem felejtsd el az útmutató szerinti nejlonzacskós/palackos-felülrõl töltõs módszert. Sokkal egyszerûbb alulról fecskendõvel és csõvel üríteni-tölteni.

Amikor lentrõl nyomva az olajat a tartály félig megtelt, akkor elzárod alul. Megütögeted a csövet, meghúzkodod a fékkart (nekem már ekkor sem jön fel buborék). Ha már légtelennek ítéled, akkor csurig töltöd a tartályt felülrõl és lezárod. Tarts a tartály alá rongyot, mert a gumiharang kinyomja felesleget!

A hátsó féknél kivett távtartóval én még behúzom kicsit a féket, hogy a dugattyúk elfoglalják a használatkori nyugalmi helyzetüket: kint maradnak kb 0,5-1 mm-t. A hátsó fék tartályát így töltöm tele, hogy a fék ugyanott fogjon, mint az elsõ. (Bikemagban láttam és mûködik)

Gyári Shimano olajat használj, lehet kapni! A gyári egységcsomagból legalább 2 teljes feltöltés kijön.
http://www.bikeoutle..._Oil-834-0.html


Igen már túl voltam rajta, és megtapasztaltam a felültöltõs módszer minden hátrányát, úszott is a szoba rendesen az olajba... aztán megtaláltam a befecskendezõs módszert itt a bikemagon, kb 5 perc alatt megvan a dolog! Viszont nem vagyok kibékülve az eredménnyel. A hátsó fékem ugyanolyan nyúlós maradt, nem az a koppanós, amikoris fog egy ponton és onnan nincs tovább, nem lehet a kart továbbhúzni. Egyik haverom '07 KTM ultra sport-ján Magura Julie van na az ilyen. Viszont a '09-es ultra sportokat is - mint az enyémet -M485 (486) al szerelik, ebbõl feltételezem hogy kéne hoznai minimum azt amit a régebbi Magura hoz. Vagy megy a visszafejlõdés évrõl évre, nemtudom...

Shimano olajat nem kaptam hirtelen helyette lett EZ (1650Ft 100ml). Nem tartom valószínûnek, hogy rosszabb lenne mint a shimano..

Amit a hátsó fékre írtál, hogy ugyanott fogjon mint az elsõ, sajnosn nem tudom alkalmazni. Már alapból csak max 1 mm van a tárcsa és a pofák között. Ha húznák a karon a tárcsa/pofák nélkül, már tudnám visszarakni a kereket..

#8017
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
de a májerfaktortól jobban megy lefelé :D
engem az tud kiakasztani, amikor egy polarx-en vagy hasonló, esetleg ennél is alsóbb kategóriás olcsó dirt vázon van 203-as tárcsa, természetesen csak hátul mert az urban és ezzel minden meg van oldva. nem mintha a 160-as tárcsával nem tudná rendesen fékezni, vagy blokkolni bárhol a kereket. (még mindíg a jánoshegyen vagyunk)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8018
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
fõleg h hátra kell neki :)

#8019
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
a jános-hegyen kell a májerfaktor, úgyhogy 203-asat vegyél, amúgy bõven elég a 180-as is a te súlyod alá. én cc géppel nyomom néha a "DH pályákon" elöl 180-as tárcsával, hátul v-fékkel. akármennyire tépek minden létezõ féket, nem tud megsülni mert annyira rövidek a pályák, mindezt 80 kilóval.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#8020
tom_sawyer

tom_sawyer

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Sziasztok!

Úgy néz ki tudok venni olcsón egy Hayes HFX-9-es hátsó féket.
Több, mint valószínû, hogy betétcserére szorul. Milyet ajánlotok hozzá ? Alligator, BBB a2Z, vagy a gyári Hayes ?

Valamint tárcsa nem lesz hozzá, de 180-as adapter igen. Tehát vegyek hozzá 180-as tárcsát, vagy inkább 203-ast ? János-hegyen lesz használva. És tárcsából milyen márkát ? 85 kiló vagyok.

Ismeritek az a2Z-t ? Számomra teljesen ismeretlen. http://ridebike.hu/t...csavaros/11346/