Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#7861
Posted 2009. September 26. - 23:23
#7862
Posted 2009. September 26. - 23:01
a 9mm gyorszár-villa-agy kapcsolatot nyilván nem 180-as tárcsához találták ki (még nem is 160-ashoz)
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7863
Posted 2009. September 26. - 22:50
Új hús vok a tárcsafékek terén, uh volna pár kérdésem:
- normális dolog az,h egy bizonyos sebességnél (kb. 23-25km/h) cincog és rezeg az elsõ tárcsa? Alatta, felette semmi. Ugyanez a helyzet akkor is, mikor erõsebben tekerek és döntöm a bringát jobbra-balra
-erõsebb fékezésnél kicsit "dadog" a fék, bár lehet, h ez inkább a villa (RS Tora)
Hayes Stroker Trail-rõl van szó, 180-as tárcsával. Gyárilag szerelt cucc a Merida Matts tfs 700D-n, amit ma vettem. (tehát még nem nagyon vannak bekopva, 8-10km-t mentem vele)
köszi a válaszokat elõre is
#7864
Posted 2009. September 26. - 22:50
Fizikában jártas ugyan nem vagyok, de fémes betéteket használok per-pill. Xt 760-as fék XTR fémes betéttel, elõtte használtam kétféle Shimano gyantásat is. Józan paraszti észjárás szerint én is azt gondoltam jobban elvezeti a hõt, ami lehet igaz is, de sokkal több keletkezhet mint a gyantásnál mert melegszik nem kicsit, fõként a hátsó 160-as tárcsánál tapasztalható ami némi intenzív fékezés után elkezd ,,ordítani". A fékhatás nem romlik számot tevõen, de kutya egy hangja van. A mûgyantásokhoz képest a nagyságrendekkel jobb, meg kel szokni az alapból csikorgó hangot. Szilvás elõtt cseréltem át szinteresre és kábé másfél hete kellett betétet cserélni.Az foglalkoztat mostanában, hogy vajon a gyantás vagy a fémes betéttõl melegszik jobban a tárcsa (csak a tárcsa). Mert elvileg a fémes jobban átveszi a hõt és továbbadja a munkahengernek, de a kérdés az, hogy nem keletkezik-e több hõ a súrlódáskor, mint a gyantásnál. Erre tudna válaszolni valaki aki magasabb szinten jártas fizikában?
#7865
Posted 2009. September 26. - 22:45
Annyiban tudsz segíteni, hogy pl X súrlódáshoz mindig Y keletkezõ hõ tartozik (hõelvezetéssel nem számolva)?A tudományos igényû válaszhoz ismerni kellene a súrlódási együtthatókat és a fékbetétek hõvezetõképességét, fajhõjét. Ezek hiányában csak tapasztalaton alapuló megoldás lesz.
A sebesség mindent megold.
#7866
Posted 2009. September 26. - 22:35
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#7867
Posted 2009. September 26. - 20:41
A sebesség mindent megold.
#7868
Posted 2009. September 22. - 22:18
És még árban is sokkal jobb, úgyhogy majd arra lesz cserélve, ha kell. Ez kicsit off, de a v-fékhez meg avid fékpofákat veszek majd, a cserélhetõ betétest, talán rim wangler. Mostani katasztrófa:D
#7869
Posted 2009. September 22. - 11:40
#7870
Posted 2009. September 20. - 23:33
#7871
Posted 2009. September 20. - 15:05
RAUH-Welt
B E G R I F F
#7872
Posted 2009. September 20. - 15:01
vegyél uj roppantógyûrût....
Úgy látszik, nem jött át...
Rendelkezem kellõ számú roppantógyûrûvel, valamint a csõ végébe ütendõ végzõdéssel (rendes nevét nem tudom).
NEM AKAROK A CSÕBÕL LEVÁGNI.
De az új szerelékek felrakásához vágni kellene.
Tehát az eredeti kérdésre várom továbbra is a választ.
Köszönöm.
#7873
Posted 2009. September 20. - 11:48
Az új XT fékekrõl mik a tapasztalatok? DH-ra mennyire használható? Vagy inkább a saint vagy code? Ezek közt vacilálok,de az én gépemre és az én tárcámhoz talán az XT is elég lenne. Szerintetek? 18 kg körül van a gép. Én meg 70. Most Avid bb7 van elöl 203-al hátul 185 -el. De ha az XT ennél jobb,akkor lehet,h már el is dõlt.
Én nagyon bírom az új XT-t. Általában a normális olajos fékek érzésre, fékerõre összehasonlíthatatlanok a bowdenesekkel. Volt bb7-em elöl hátul 8"-os, nos ez az XTvel nem egy ligában focizik. Azt nem tudom dh-ra elég-e, de én a 100 kilómmal eddig mindenhol elvoltam vele. Ha rendesen le van légtelenítve, koppanós fékérzés, tárcsát sosem sütötte még meg, szép, könnyû, rendesen beállítható. Mi kell még?
#7874
Posted 2009. September 20. - 11:44
#7875
Posted 2009. September 20. - 09:05
Nem akarnék levágni a fékcsõbõl, mert a régi (kormánnyal párhuzamos) elrendezéshez képest az új (kormányra merõleges) alapból is kijjebb viszi a vezetéket.
#7876
Posted 2009. September 20. - 00:28
#7877
Posted 2009. September 19. - 12:22
#7878
Posted 2009. September 19. - 11:33
CUBE... your life!!!
#7879
Posted 2009. September 16. - 16:07
#7880
Posted 2009. September 16. - 16:03
Sziasztok!
Kérdezni szeretném(nem nagyon értek a fékekhez),hogy ha nagyobb tárcsát szeretnék új "ráfogó cuccra" is szükségem van?Nekem Shimano van.
Igen . És ráfogó cucc az adapter