Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18544 replies to this topic

#6821
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

ma feltettem egy frissen vásárolt bb7-est a trekkingemre.
1. beleér az a csavar a tárcsába ami a féktestet rögzíti az adapterhez
2. kurvára nem fog
3. visít

az 1. problémával még tökölök kicsit
a 2. probléma el fog múlni ha bekopik ? voltak hasonló tapasztalataitok ?
3. visítás abbamarad ha összekopnak a dolgok, vagy számítsak erre hosszútávon ?

jó fék ez ????


1.csavar feje alá kívülre rakj alátétet
2.normálisan be kell állítani (legjobb bovdenes tárcsafék a bb7)
3.visítás abbamarad ha bekopik
4.gyári tárcsa kuka,keress hozzá shimano xt tárcsát :)
http://bikemarket.hu...eszlet&tid=1729



#6822
freezombi

freezombi

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts
ma feltettem egy frissen vásárolt bb7-est a trekkingemre.
1. beleér az a csavar a tárcsába ami a féktestet rögzíti az adapterhez
2. kurvára nem fog
3. visít

az 1. problémával még tökölök kicsit
a 2. probléma el fog múlni ha bekopik ? voltak hasonló tapasztalataitok ?
3. visítás abbamarad ha összekopnak a dolgok, vagy számítsak erre hosszútávon ?

jó fék ez ????

#6823
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Az lenne a kérdésem, hogy egy XT tárcsaféket lehet használni Alligator tárcsákkal?Pl:Windcutter vagy Starlite.
"Ride today, heal tomorrow"

#6824
alakin

alakin

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Szevasztok!
Csak annyi,hogy nézegetem a videoimat neten és megtaláltam a régi bb5 tárcsafékemröl készültet :) ez van mikor ember lejön a hegyröl vele aztán kicsit bemelegszik majd találkozik egy kis lõgyapottal :) tutti berobbanás :)
t

#6825
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
akkor 1/4"-os lesz

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#6826
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,355 posts
Hát a hetes az biztos nem jó, legalábbis ehhez a fékhez. A hatos pont nem megy rá...

#6827
tekeyagd

tekeyagd

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 posts
7es

#6828
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
altalaban 7es kulcs kell oda. shimanokon biztosan.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6829
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2,355 posts
Az lehet hogy a nine légtelenítéséhez a féktesten lévõ csavarhoz 6.5 mm-es villáskulcs kéne? Vagy csak szûk a 6-osom? :)

#6830
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 posts
180-as
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#6831
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Sziasztok!

A hayes 7'-os féktárcsa az 180 vagy 185 mm-es?

Köszi

#6832
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
Hát elvileg minden gyári, s 180-160-as alu-bakos (XTR) tárcsával megy a rendszer. Lehet egy fékcsõcsere befigyel. Csak nagyon mérges leszek magamra, ha miután ráköltök x-tízezer forintot, még mindig ugyanott tartok.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6833
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
szerintem is fekcso miatt van, ezert ajanljak a femszovetest [autokra, motorokra is ugye] mert az jobban ellenall a tagulasnak

a nagyobb tarcsa meg jobban hul, es nem melegiti annyira a rendszert
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6834
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Volt valami olyan, hogy a melegtõl a folyadékban lévõ nedvességbõl gõz keletkezik és ez gáz. A gázok meg összenyomhatók.

Persze, a Shimano ásványi olajat használ, ami nem higroszkópos, mint a DOT-ok, így nem is kellene nedvességet megkötnie.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#6835
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 posts
A logika velem is azt mondatná,amúgy meg passz...Talán valami kémikus meg tudná magyarázni.Még a fékcsõre tudnék tippelni,lehet az is tágul a felmelegedett olajtól,de ez csak tipp.

#6836
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Xt fékkel ugyanez volt a gondom,hogy túlmelegedett.Nekem nagyobb,alu tartóbakos(XTR,)tárcsa+fémes betét volt a megoldás.A dugattyúkat pedig a gyári olajjal kend,ne WD 40 el.A Shimano fékek gyengéje a gyári ásványi olaj,az nem bírja,más meg elvileg nem jó bele.


És ha túlmelegszik, akkor miért fog beljebb a kar? A logika velem is azt mondatná, hogy kintebb kellene fognia...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#6837
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 posts

Azt már én is akartam kérdezni, hogy érdemesebb-e Elixirbe DOT 4 helyett DOT 5.1-et rakni. Van érzékelhetõ különbség?


Van.Az 5.1 -es fékolajnak jóval magasabb a forráspontja,nekem az van a Hope fékben,az nem akar túlmelegedni,hanem mindig fog mint az állat.

#6838
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 posts
Xt fékkel ugyanez volt a gondom,hogy túlmelegedett.Nekem nagyobb,alu tartóbakos(XTR,)tárcsa+fémes betét volt a megoldás.A dugattyúkat pedig a gyári olajjal kend,ne WD 40 el.A Shimano fékek gyengéje a gyári ásványi olaj,az nem bírja,más meg elvileg nem jó bele.

#6839
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekes, nekem a melegedéstõl éppen hogy kintebb fog a fékkar, ami magyarázható is lenne a fékfolyadék hõtágulásával.


Nálam is ugyanez van, mint nálad.


A sebesség mindent megold.

 


#6840
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Én erre tippelnék, fogom, s jó rendesen kipucolom.

Ami még számomra az érdekes, hogy beesik a fékkar egy durva edzés után. Nekem ez nagyon új érzés, mert XTR v-fék ilyet nem csinált. Nem a hosszú emelkedõkön-lejtõkön, hanem mondjuk a gyors, robbanékony, satufék-csõgáz-satufék stílusú XC pályákon. A hétvégi xterrán fél centivel beljebb került a nyomáspont, s a célba érkezés után kellett vagy 10 perc, hogy visszaálljon. Én a rendszer melegedésére tippelnék, de elég szar ez így, nem tudom, hogyan tudnám elkerülni. Én a rendszer alultöltöttségére is gondoltam, de több hozzáértõ is megnézte, s szerintük nincs alultölve.


Érdekes, nekem a melegedéstõl éppen hogy kintebb fog a fékkar, ami magyarázható is lenne a fékfolyadék hõtágulásával.