Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#6121
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
Írjatok már légyszi tapasztalatokat a szervizekrõl,mert egyre-másra azt olvasom,hogy a szervizek nem jók,de otthon mindenki vérprofi.

#6122
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts
Igaza van szerintem, tényleg nem egy nagy összeg. Nekem brm800asom van. 1 dl olaj 600Ft felénk. A fecskendõ meg hozzá egy csõ nincs 30 Ft. :) Elsõre sikerült 5 perc alatt perfektül megcsinálnom, azóta egyre jobb vagyok. ^^ Az 1 dl olaj nekem elég 2 fékhez 2 évre, úgy, hogy évente olajat cserélek, azaz 4 olajcsere; és akkor lehet, hogy keveset is mondtam. Nem szeretek szerelõhöz járni, sajnos eddig nem túl sok jõ tapasztalatom van. :(

#6123
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D


Nem jobb mindig ,mint egy madzagos.Ez erõs csúsztatás.
Nem fog katasztrófálisan tönkremenni.
De a lehetõség benne van(dotos fék),hogy egyszer ,amikor nagy szükség lenne rá,nem fog a féked.
Márpedig ha x hiba kiküszöbölhetõ azzal,hogy sûrübben cserélsz olajat,akkor megint az általam elõszeretettel emlegetett magyar mentalítás vezet oda,hogy nem teszed meg.
Illetve:akárhonnan közelítek a téma felé,a bringázás ilyen szinten ,ilyen szintû alkatrészeknél,szerintem már nem hétköznapi ,hanem luxus.
Ha meg az és képes vagy megvenni egy szett féket 90 rugeszért,miér nem bírsz lóvét szánni a karbantartására?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6124
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Jogos.
De kicsit eltértünk a témától.
Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?

Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D


Nem fog.De dotos rendszerûeknél simán elõfordulhat,hogy egyszer csak nem fog.Azt se mondanám,hogy az olajos mindig jobb,mint a madzagos.Nem levezetés :tapasztalat.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6125
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D

#6126
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
mar bocs de ha mesz a bringaval es egyszer csak elszall a feked akkor rohadtul kiszolgaltatott helyzetben vagy. az autoban legalabb van passziv biztonsag, a biciklin nincs. lehet hogy egy sik, forgalom nelkuli aszfaltos vagy folduton el lehet fektetni a bringat es meguszod horzsolasokkal, de terepen sokkal rosszabb a helyzet. es ez nem profizmus kerdese. nem kell hozza nagy hegy, es nem kell hozza szuper edzettnek vagy pronak lenni hogy felgyorsulj 30kmh-ra, eleg egy atlagos lejto. ha ott egyszercsak nincs feked akkor bajban vagy. nagy bajban.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6127
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts
Én is ezt a tárcsát akartam linkelni. ^^ Szép darab. :)

#6128
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
siman jovunk lefele a bakonyernel 50nel (nem nehez, szimpla murvas ut). felreertes ne essek - egyikkel sem jo fek nelkul, de hogy kevesbe szamitana, hogy elromlik a feked, azert az barokkos tulzas. egy szimpla lejton en inkabb a cipotalpammal probalnam meg fekezni a gumit. mar ha van ido ilyenen gondolkozni :) technikas lejton, barmi lehet. ill azt hozzatennem, hogy ritkan fordul elo, hogy egyszerre romlik el minden.

#6129
balagedebr

balagedebr

    vendég

  • fórumtag
  • 243 posts

smrt76


van különbség amúgy az rt75 és rt76 között tárcsa"vastagság" és fékfelület méret között?

#6130
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Feltételezve, hogy sportoló vagy, és nem a lejtõn lelökött nagypapa, rendszerint inkább leugrasz, mintsem nekicsapódsz egy fának... Sokkal kevésbé szeretnék akár csak 40-nel ütközni egy másik jármûnek, fõleg nem mondjuk szembõl, amikor a 40-bõl máris 80 lesz...
Attól, hogy te mást látsz veszélyesebbnek (lehet, hogy számodra az is), én még nem barmoználak le, kérlek, te se tedd!
(és, ha fellapozod a Magyar Értelmezõ Kéziszótárt a sárhányó szónál, kiderül, hogy nem a kereket jelenti, nem véletlen, hogy egy egész ország használja látszólag hibásan a kifejezést!)

#6131
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...

nem csak a körúton lehet elszállni. amugy a féket vastagítottam ki, nem a lengéscsillapítást. és fék miatt ha 25-tel (átlagos sebesség, nem kiugróan magas) elesel biciklivel az erdõben lefelé, és nekicsapódsz egy fának, majd gerinctörésed lesz és emiatt jobb esetben rokikocsiban vegetálsz életed végéig rosszabb esetben a fekete zacsiba húznak bele, akkor szerinted jól jártál? autóval mennyivel kell menni, hogy úgy összetörd magad, hogy ugyanez legyen a végeredmény? (feltételezve a biztonsági öv helyes használatát) egy átlagos sebesség mellett ilyesmi a mai biztonságos autókban SOKKAL kisebb valószínüséggel történik meg.
ha elszáll a fék még mindig ott a motorfék... nem minden esetben ment meg, ez igaz, de ilyen a biciklin nincs ám

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6132
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...

#6133
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...

Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...

ezt a gigantikus b*romságot...
ezen gondolkoztál, vagy csuklóból jött?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6134
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
smrt76
Feltöltött kép

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6135
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.


szvsz meglepodnel, ha a cangaval tortenne ugyanez, mongy 50nel egy murvas lejton, laza xc felszerelesben (buko, oszt kesz). ebben az esetben inkabb ulnek egy autoban, mint a bringan.

#6136
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

Szerintem ne hasonlítsuk össze egy bringa fékrendszerét egy autóéval.Nem ugyanakkora terhelésre tervezték õket.
Avid,hayes dotos olajat használ.


Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...

Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...

#6137
balagedebr

balagedebr

    vendég

  • fórumtag
  • 243 posts
sziasztok
Shimano Saint (br-m810) fékhez milyen tárcsát ajánlotok (6 csavaros felfogatás)? én elsõ körben Hayes-re gondoltam, esetleg Shimano RT75-re.

#6138
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Valaki adjon már magyarázatot, hogy MIÉRT kellene egy fékolajat cserélni évente kétszer??? Mindig csak azt olvasom a szakiktól, hogy kell, de arra senki nem tud magyarázatot adni, hogy miért. Évekig használtam Avid Juicy 5 féket úgy, hogy újonnan felraktuk, lelégtelenítettük, sose nyúltam hozzá, egyedül pofát cseréltem benne. Nem éreztem, hogy bármi gond is lett volna vele. Fogott rendesen, dolgozott szépen.

Idéznék egy autós alkatrészeket forgalmazó honlapról, ahol azért egy fék "kicsit" jobban igénybe van véve, mint egy kerékpár esetében: "Amennyiben a gépkocsi gyártója erre vonatkozóan másképp nem rendelkezik, normál használat esetén a fékfolyadékot legfeljebb két évenként le kell cserélni.". Ennek fényében, valaki adjon már magyarázatot a fenti miértre, mert én csak azt tudom mondani az "éventekétszerlekell" dologra, hogy ezzel is kifizetek évi 5-10e-t a boltnak még külön erre, holott érzésem szerint baromi felesleges lenne, még akkor is, ha hupilila folyadék jön ki rendszerbõl.


Szerintem ne hasonlítsuk össze egy bringa fékrendszerét egy autóéval.Nem ugyanakkora terhelésre tervezték õket.
Avid,hayes dotos olajat használ.
Megköti a nedvességet,olyan mint a só.Mivel nincs tökéletes tömítés ez a féknyereg dugattyúnál be is jut a rendszerbe,bejut a dzsuva is.
Aztán egyszer csak mész le egy vadabb lejtõn ,hopp felforr az olaj,kicsapódik a lég,és nem fog a fék.
Ha már hupilila folyadék jön ki a rendszerbõl az esélyes,hogy addigra már kicsit megkalyálta a tönítéseket.
Magyarul.
Több olajcsere-hosszabb élettartam.
Kevesebb olajcsere-rövidebb élettartam.

Ez nyilván off.Tegyétek át.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6139
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Ezt meg lehet tenni az Avidnál is, de anno nem a gyári módszer szerint lett feltöltve, hanem Sala módra. Hibátlan is volt, és most is az, viszont én a gyári ajánlás szerint csináltam.
Na de ennyi elég az OFF-ból, továbbiak a tárcsafék topikban.


#6140
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
jah ok :) bar shimanonal csak annyit kell csinalni, hogy kinyitod felul a rendszert, visszanyomod a dugattyukat, es kinyomja a felesleges olajat. fek rahuz parszor, lezar, es be is allt.