Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#6121
Posted 2010. September 21. - 17:21

#6122
Posted 2010. September 21. - 17:12



#6123
Posted 2010. September 21. - 15:20

Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés.
Nem jobb mindig ,mint egy madzagos.Ez erõs csúsztatás.
Nem fog katasztrófálisan tönkremenni.
De a lehetõség benne van(dotos fék),hogy egyszer ,amikor nagy szükség lenne rá,nem fog a féked.
Márpedig ha x hiba kiküszöbölhetõ azzal,hogy sûrübben cserélsz olajat,akkor megint az általam elõszeretettel emlegetett magyar mentalítás vezet oda,hogy nem teszed meg.
Illetve:akárhonnan közelítek a téma felé,a bringázás ilyen szinten ,ilyen szintû alkatrészeknél,szerintem már nem hétköznapi ,hanem luxus.
Ha meg az és képes vagy megvenni egy szett féket 90 rugeszért,miér nem bírsz lóvét szánni a karbantartására?
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6124
Posted 2010. September 21. - 14:56

De kicsit eltértünk a témától.
Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?
Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés.
Nem fog.De dotos rendszerûeknél simán elõfordulhat,hogy egyszer csak nem fog.Azt se mondanám,hogy az olajos mindig jobb,mint a madzagos.Nem levezetés :tapasztalat.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6125
Posted 2010. September 21. - 14:54


#6126
Posted 2010. September 21. - 14:47

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6127
Posted 2010. September 21. - 12:47

#6128
Posted 2010. September 21. - 10:07


#6129
Posted 2010. September 21. - 09:41

smrt76
van különbség amúgy az rt75 és rt76 között tárcsa"vastagság" és fékfelület méret között?
#6130
Posted 2010. September 21. - 09:31

Attól, hogy te mást látsz veszélyesebbnek (lehet, hogy számodra az is), én még nem barmoználak le, kérlek, te se tedd!
(és, ha fellapozod a Magyar Értelmezõ Kéziszótárt a sárhányó szónál, kiderül, hogy nem a kereket jelenti, nem véletlen, hogy egy egész ország használja látszólag hibásan a kifejezést!)
#6131
Posted 2010. September 21. - 09:22

nem csak a körúton lehet elszállni. amugy a féket vastagítottam ki, nem a lengéscsillapítást. és fék miatt ha 25-tel (átlagos sebesség, nem kiugróan magas) elesel biciklivel az erdõben lefelé, és nekicsapódsz egy fának, majd gerinctörésed lesz és emiatt jobb esetben rokikocsiban vegetálsz életed végéig rosszabb esetben a fekete zacsiba húznak bele, akkor szerinted jól jártál? autóval mennyivel kell menni, hogy úgy összetörd magad, hogy ugyanez legyen a végeredmény? (feltételezve a biztonsági öv helyes használatát) egy átlagos sebesség mellett ilyesmi a mai biztonságos autókban SOKKAL kisebb valószínüséggel történik meg.Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...
ha elszáll a fék még mindig ott a motorfék... nem minden esetben ment meg, ez igaz, de ilyen a biciklin nincs ám
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6132
Posted 2010. September 21. - 09:07

Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...
#6133
Posted 2010. September 21. - 08:36

ezt a gigantikus b*romságot...Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...
Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...
ezen gondolkoztál, vagy csuklóból jött?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6134
Posted 2010. September 21. - 08:34


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6135
Posted 2010. September 21. - 06:36

elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
szvsz meglepodnel, ha a cangaval tortenne ugyanez, mongy 50nel egy murvas lejton, laza xc felszerelesben (buko, oszt kesz). ebben az esetben inkabb ulnek egy autoban, mint a bringan.
#6136
Posted 2010. September 20. - 21:45

Szerintem ne hasonlítsuk össze egy bringa fékrendszerét egy autóéval.Nem ugyanakkora terhelésre tervezték õket.
Avid,hayes dotos olajat használ.
Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...
Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...
#6137
Posted 2010. September 20. - 15:58

Shimano Saint (br-m810) fékhez milyen tárcsát ajánlotok (6 csavaros felfogatás)? én elsõ körben Hayes-re gondoltam, esetleg Shimano RT75-re.
#6138
Posted 2010. September 20. - 11:00

Valaki adjon már magyarázatot, hogy MIÉRT kellene egy fékolajat cserélni évente kétszer??? Mindig csak azt olvasom a szakiktól, hogy kell, de arra senki nem tud magyarázatot adni, hogy miért. Évekig használtam Avid Juicy 5 féket úgy, hogy újonnan felraktuk, lelégtelenítettük, sose nyúltam hozzá, egyedül pofát cseréltem benne. Nem éreztem, hogy bármi gond is lett volna vele. Fogott rendesen, dolgozott szépen.
Idéznék egy autós alkatrészeket forgalmazó honlapról, ahol azért egy fék "kicsit" jobban igénybe van véve, mint egy kerékpár esetében: "Amennyiben a gépkocsi gyártója erre vonatkozóan másképp nem rendelkezik, normál használat esetén a fékfolyadékot legfeljebb két évenként le kell cserélni.". Ennek fényében, valaki adjon már magyarázatot a fenti miértre, mert én csak azt tudom mondani az "éventekétszerlekell" dologra, hogy ezzel is kifizetek évi 5-10e-t a boltnak még külön erre, holott érzésem szerint baromi felesleges lenne, még akkor is, ha hupilila folyadék jön ki rendszerbõl.
Szerintem ne hasonlítsuk össze egy bringa fékrendszerét egy autóéval.Nem ugyanakkora terhelésre tervezték õket.
Avid,hayes dotos olajat használ.
Megköti a nedvességet,olyan mint a só.Mivel nincs tökéletes tömítés ez a féknyereg dugattyúnál be is jut a rendszerbe,bejut a dzsuva is.
Aztán egyszer csak mész le egy vadabb lejtõn ,hopp felforr az olaj,kicsapódik a lég,és nem fog a fék.
Ha már hupilila folyadék jön ki a rendszerbõl az esélyes,hogy addigra már kicsit megkalyálta a tönítéseket.
Magyarul.
Több olajcsere-hosszabb élettartam.
Kevesebb olajcsere-rövidebb élettartam.
Ez nyilván off.Tegyétek át.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#6139
Posted 2010. September 20. - 09:55

Na de ennyi elég az OFF-ból, továbbiak a tárcsafék topikban.
#6140
Posted 2010. September 20. - 09:53

