Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#6121
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Jogos.
De kicsit eltértünk a témától.
Én csak azt mondtam,hogy szerintem nem azonos terhelésre van kitalálva a két fék.
Ebben az is benne van,hogy valszeg a méretezése se azonos,illetve ebbõl adódóan a minõsége se.
Autónál kevéssé hallom,hogy nem fog a fék.Bringa tárcsaféknél annál gyakrabban.
Mintha nem lenne megfelelõ minõség ellenõrzés a termékeknél.
Mert ha van ,akkor hogy lehet olyan féket gyártani aminek fékezés közben csökken vagy megszûnik a fékereje(Hayes Sroker)?

Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D


Nem fog.De dotos rendszerûeknél simán elõfordulhat,hogy egyszer csak nem fog.Azt se mondanám,hogy az olajos mindig jobb,mint a madzagos.Nem levezetés :tapasztalat.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6122
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Visszatérve a forráshoz. Attól mert ritkán cserélsz a fékben olajat (micsoda eretnekség, akár 2 év elteltével), nem fog katasztrofálisan tönkremenni a féked. És az olajos még mindig jobb mint a madzagos. Axióma, nem levezetés. :D

#6123
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
mar bocs de ha mesz a bringaval es egyszer csak elszall a feked akkor rohadtul kiszolgaltatott helyzetben vagy. az autoban legalabb van passziv biztonsag, a biciklin nincs. lehet hogy egy sik, forgalom nelkuli aszfaltos vagy folduton el lehet fektetni a bringat es meguszod horzsolasokkal, de terepen sokkal rosszabb a helyzet. es ez nem profizmus kerdese. nem kell hozza nagy hegy, es nem kell hozza szuper edzettnek vagy pronak lenni hogy felgyorsulj 30kmh-ra, eleg egy atlagos lejto. ha ott egyszercsak nincs feked akkor bajban vagy. nagy bajban.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6124
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás
Én is ezt a tárcsát akartam linkelni. ^^ Szép darab. :)

#6125
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
siman jovunk lefele a bakonyernel 50nel (nem nehez, szimpla murvas ut). felreertes ne essek - egyikkel sem jo fek nelkul, de hogy kevesbe szamitana, hogy elromlik a feked, azert az barokkos tulzas. egy szimpla lejton en inkabb a cipotalpammal probalnam meg fekezni a gumit. mar ha van ido ilyenen gondolkozni :) technikas lejton, barmi lehet. ill azt hozzatennem, hogy ritkan fordul elo, hogy egyszerre romlik el minden.

#6126
balagedebr

balagedebr

    vendég

  • fórumtag
  • 243 hozzászólás

smrt76


van különbség amúgy az rt75 és rt76 között tárcsa"vastagság" és fékfelület méret között?

#6127
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Feltételezve, hogy sportoló vagy, és nem a lejtõn lelökött nagypapa, rendszerint inkább leugrasz, mintsem nekicsapódsz egy fának... Sokkal kevésbé szeretnék akár csak 40-nel ütközni egy másik jármûnek, fõleg nem mondjuk szembõl, amikor a 40-bõl máris 80 lesz...
Attól, hogy te mást látsz veszélyesebbnek (lehet, hogy számodra az is), én még nem barmoználak le, kérlek, te se tedd!
(és, ha fellapozod a Magyar Értelmezõ Kéziszótárt a sárhányó szónál, kiderül, hogy nem a kereket jelenti, nem véletlen, hogy egy egész ország használja látszólag hibásan a kifejezést!)

#6128
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...

nem csak a körúton lehet elszállni. amugy a féket vastagítottam ki, nem a lengéscsillapítást. és fék miatt ha 25-tel (átlagos sebesség, nem kiugróan magas) elesel biciklivel az erdõben lefelé, és nekicsapódsz egy fának, majd gerinctörésed lesz és emiatt jobb esetben rokikocsiban vegetálsz életed végéig rosszabb esetben a fekete zacsiba húznak bele, akkor szerinted jól jártál? autóval mennyivel kell menni, hogy úgy összetörd magad, hogy ugyanez legyen a végeredmény? (feltételezve a biztonsági öv helyes használatát) egy átlagos sebesség mellett ilyesmi a mai biztonságos autókban SOKKAL kisebb valószínüséggel történik meg.
ha elszáll a fék még mindig ott a motorfék... nem minden esetben ment meg, ez igaz, de ilyen a biciklin nincs ám

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6129
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Ha nem értesz egyet vele, legalább annyit tegyél meg, h indokold a véleményed.
Gondolod, ha a Körúton 50-as átlagsebességgel elszáll egy kocsiban a fék, az jobban jár, mint az, akivel ez a Hármason történik meg, kb 25km-es átlagsebességgel? Ugyanez igaz a lengéscsillapítóra, tudtommal nem bringázol annyira jól, hogy azért burkoltál volna, mert egy letörésnél meghalt volna a csillapításod és elpattansz mint Bender...
Lehet, rossz helyeken bringázom, de én még DH-st sem nagyon látok 50-nel menni lefelé, nemhogy XC-st!
Az meg nem érv, hogy idiótázzuk a másikat...

#6130
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...

Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...

ezt a gigantikus b*romságot...
ezen gondolkoztál, vagy csuklóból jött?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6131
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
smrt76
Feltöltött kép

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6132
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.


szvsz meglepodnel, ha a cangaval tortenne ugyanez, mongy 50nel egy murvas lejton, laza xc felszerelesben (buko, oszt kesz). ebben az esetben inkabb ulnek egy autoban, mint a bringan.

#6133
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Szerintem ne hasonlítsuk össze egy bringa fékrendszerét egy autóéval.Nem ugyanakkora terhelésre tervezték õket.
Avid,hayes dotos olajat használ.


Tényleg nem ugyanakkorára. Az autóalkatrészeknek sokkal tovább kell sokkal nagyobb terhelés alatt biztonságosan mûködniük. És valahol itt van a kutya elásva. Az autók mindennapi használati tárgyak, a gyártóknak is, és a vevõknek is érdekük a biztonságos, karbantartásmentes mûködés, elég durva lenne, ha ilyen nagy esélye lenne, hogy vadabb lejtõkön egyszer csak nem fog a fék.
Míg a biciklialkatrészek drága sportszerek, szûk rétegeknek, és egy tönkremenetel (pl. teleszkópé, vagy féké) sokkal kisebb eséllyel okoz kárt vagy sérülést, megengedhetik maguknak a gyártók, hogy gyorsan amortizálódó cuccot vágjanak hozzá a szerencsétlen júzerekhez. Gyártó, szerelõ egyaránt csak nyer vele, fõleg, ha megnehezítik az otthoni karbantartást. Nem ezekkel a szavakkal, de az egyik Bikemagos cikkben is le volt írva...

Ez is off, de talán jobb, ha itt marad, ha már ez volt a beszélgetés fonala...

#6134
balagedebr

balagedebr

    vendég

  • fórumtag
  • 243 hozzászólás
sziasztok
Shimano Saint (br-m810) fékhez milyen tárcsát ajánlotok (6 csavaros felfogatás)? én elsõ körben Hayes-re gondoltam, esetleg Shimano RT75-re.

#6135
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Valaki adjon már magyarázatot, hogy MIÉRT kellene egy fékolajat cserélni évente kétszer??? Mindig csak azt olvasom a szakiktól, hogy kell, de arra senki nem tud magyarázatot adni, hogy miért. Évekig használtam Avid Juicy 5 féket úgy, hogy újonnan felraktuk, lelégtelenítettük, sose nyúltam hozzá, egyedül pofát cseréltem benne. Nem éreztem, hogy bármi gond is lett volna vele. Fogott rendesen, dolgozott szépen.

Idéznék egy autós alkatrészeket forgalmazó honlapról, ahol azért egy fék "kicsit" jobban igénybe van véve, mint egy kerékpár esetében: "Amennyiben a gépkocsi gyártója erre vonatkozóan másképp nem rendelkezik, normál használat esetén a fékfolyadékot legfeljebb két évenként le kell cserélni.". Ennek fényében, valaki adjon már magyarázatot a fenti miértre, mert én csak azt tudom mondani az "éventekétszerlekell" dologra, hogy ezzel is kifizetek évi 5-10e-t a boltnak még külön erre, holott érzésem szerint baromi felesleges lenne, még akkor is, ha hupilila folyadék jön ki rendszerbõl.


Szerintem ne hasonlítsuk össze egy bringa fékrendszerét egy autóéval.Nem ugyanakkora terhelésre tervezték õket.
Avid,hayes dotos olajat használ.
Megköti a nedvességet,olyan mint a só.Mivel nincs tökéletes tömítés ez a féknyereg dugattyúnál be is jut a rendszerbe,bejut a dzsuva is.
Aztán egyszer csak mész le egy vadabb lejtõn ,hopp felforr az olaj,kicsapódik a lég,és nem fog a fék.
Ha már hupilila folyadék jön ki a rendszerbõl az esélyes,hogy addigra már kicsit megkalyálta a tönítéseket.
Magyarul.
Több olajcsere-hosszabb élettartam.
Kevesebb olajcsere-rövidebb élettartam.

Ez nyilván off.Tegyétek át.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6136
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Ezt meg lehet tenni az Avidnál is, de anno nem a gyári módszer szerint lett feltöltve, hanem Sala módra. Hibátlan is volt, és most is az, viszont én a gyári ajánlás szerint csináltam.
Na de ennyi elég az OFF-ból, továbbiak a tárcsafék topikban.


#6137
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
jah ok :) bar shimanonal csak annyit kell csinalni, hogy kinyitod felul a rendszert, visszanyomod a dugattyukat, es kinyomja a felesleges olajat. fek rahuz parszor, lezar, es be is allt.

#6138
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Mivel a megelõzõ fékfolyadék csere már kopott betétekkel történt, ahhoz mérten lett "adagolva" a folyadék, így most, behelyezve az újakat, satuként fogták a betétek a féktárcsát. Két és fél év után meg valóban itt volt az ideje a cserének, ezért nem is vacakoltam azzal, hogy "leszívjak" egy minimális mennyiséget.


#6139
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
fekbetetcserenel miert kell olajat cserelni? nem eleg rezetelni a fekpofak allapotat? bocs, hogy sokat kerdezek, de nehany dolog nem igazan vilagos szamomra.

#6140
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Sportszerû használat mellett fékolajat is illene évente kétszer cserélni,fõleg ha dotos.
Az csak a magyar mentalitás része,hogy sokan nem teszik meg.

Le merem fogadni,hogy amikor szétszeded,piszkos szürke lesz benne az olaj.


Hagyjuk ezt a magyar mentalitást, mert a tényekkel gyakran igen csak nincs köszönõ viszonyban.
Két és fél év után történt fékfolyadék csere az Avid Juicy 7-ben. Nem azért, mert lusta voltam, hanyag, vagy egyszerûen nem foglalkoztam vele, hanem azért, mert nem láttam értelmét. Ennyi idõ után is csak azért cseréltem, mert elkopott a színteres betét elõl és hátul, így muszáj volt.
A szervizelést magam csináltam, ahogy általában a legtöbb dolgot. A régi fékfolyadéknak egy minimális árnyalatnyival volt csak sötétebb a színe az újnál.

Nem vagyok kocabringás, így fut alattam éppen eleget a szekér, a fékkarokat pedig nem tekintem budiajtónak, hogy mindig abba kapaszkodjak.;)