Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#5021
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

balagedebr said

Sziasztok!
Valaki hozzáértõ írja már le légyszi, hogy van-e különbség az Elixir R és Elixir 5 között. Azon kívül, hogy az R-en lehet állítani a fékkar távolságot kézzel. Ilyenekre lennék kiváncsi, például hogy fékerõ, adagolhatóság, egyéb dolgok. Mert nekem így elsõre egyformának tûnik a kettõ, viszont az Avid oldalán az R-et DH/Freeride-ja is ajánlja, 5-öt pedig csak AllMountain és XC-re.
Köszi.


Fékerõ kérdéshez láttam már adatokat; a Bikeradar-on tesztelték mindkettõt, íme a mérési eredmények:
How We Test Hydraulic Disc Brakes - BikeRadar

#5022
balagedebr

balagedebr

    vendég

  • fórumtag
  • 243 hozzászólás
Sziasztok!
Valaki hozzáértõ írja már le légyszi, hogy van-e különbség az Elixir R és Elixir 5 között. Azon kívül, hogy az R-en lehet állítani a fékkar távolságot kézzel. Ilyenekre lennék kiváncsi, például hogy fékerõ, adagolhatóság, egyéb dolgok. Mert nekem így elsõre egyformának tûnik a kettõ, viszont az Avid oldalán az R-et DH/Freeride-ja is ajánlja, 5-öt pedig csak AllMountain és XC-re.
Köszi.

#5023
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
hajra! :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5024
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
ilyesmire szoktak csinalni faqut :)

#5025
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.095 hozzászólás
akkor most jöhet ez! :D

http://t2.gstatic.co...ssuvjZEZKs8FagA

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5026
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
de komolyan, ezt ujdonsagkent kell kezelni meg mindig? mikor 25szor volt kitargyalva, es kb havonta elokerul?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5027
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.095 hozzászólás
igen, a "régiek" befogták a tárcsát is hidegben.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5028
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ersek said

Üdv, csak röviden informállak titeket egy shimano hibáról.
Van nekem egy XT tárcsafék szettem 2009 es. Az volt a bajom vele, hogy hidegben felkeményedett, és folyamatosan fogott. Senki nem tudta mi van vele, a fórumon is próbálkoztam, de semmi. A lényeget írom. Volt ebbõl a fékbõl egy hibás széria, nem a fékkar, hanem a féktestben valami tömítés hibájából produkálja ezen tüneteket. A shimano tud róla, de elég szemetül állnak a dologhoz, már a Magyarországi shimanonál. Képzelem Japánban mit szólnának ehhez, de nyilván egy ilyen csepp piac nem sok figyelmet kap. Viszont nekem kicserélték mind a kettõt, és most hibátlanul mûködnek. Le is teszteltem -8 fokban egy órát mentem és semmi :) No mind ezt azért írtam, ha valakinek hasonló problémája van, nem teljesen halott a dolog. Jó kis fék ez, és nem szériahiba, csak egy hibás széria volt, valamikor 2009 kora õszén vettem én is. Szóval figyelni kell ha ilyet veszel, hogy ha régen áll a boltban, akkor lehet hogy rácseszel, de a fagyasztóban tesztelheted, és akkor rögtön vissza lehet vinni ha felkeményedik.
Remélem tudtam segíteni. Jó bringázást nektek. Hali.


komolyan annyira felkemenyedett, hogy befogott? :) en annyit tapasztaltam osszesen -4 fokban, hogy olyan lejton, amin ha nem huzom a feket, pikkpakk 60-70el megyek, nah ott ha huzom folyamatosan, ereztem, hogy kicsit felkemenyedett, de ahogy gurultam tovabb mar vissza is hult. igaz ennek a te esethez sok koze nincs, mert ott gondolom kinyomta a dugattyut az elso melegebb helyzetben, aztan ott is maradt. valszeg ezert is eresztett egyeseknek.

a masik - utanallitva volt a feknek? ahogy kopik a pofa, neha nem art.

#5029
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

GT_Atee said

Ahogy nézem a rajzot,bár én még nem láttam ilyen fékkart,szerintem jól gondolod a 18-as csavart kell kiszedned és szépen sorba kiszedve az alkatrészeket(18-25-20-19-17),melyek után maga a dugattyú végébe lesz belepattintva az elnyalt fejû-gömbös végû dugattyútoló csavar.Autóknál hasonlóan vannak megoldva fék és kuplung fõhengerek,csak ott álltalában egy seger gyürü tartja bent a cuccost,mondjuk a shimanonál is(azt már bütyköltem).


Köszi.
Eddig én is csak a seger-gyûrûs megoldással találkoztam a bicikli fékeknél.


A sebesség mindent megold.

 


#5030
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Ahogy nézem a rajzot,bár én még nem láttam ilyen fékkart,szerintem jól gondolod a 18-as csavart kell kiszedned és szépen sorba kiszedve az alkatrészeket(18-25-20-19-17),melyek után maga a dugattyú végébe lesz belepattintva az elnyalt fejû-gömbös végû dugattyútoló csavar.Autóknál hasonlóan vannak megoldva fék és kuplung fõhengerek,csak ott álltalában egy seger gyürü tartja bent a cuccost,mondjuk a shimanonál is(azt már bütyköltem).

MJani01 said

Egy kis segítségre lenne szükségem azoktól, akik szereltek már formula oro k24 féket. Van egy ilyen típusú fékem és belerohadt benne a fékkarállító csavar, tehát nem lehet tekergetni, az imbusznyílást is lenyaltam már. Szereztem hozzá alkatrészt és ki kéne cserélni. Az egyértelmû, hogy ki kell fúrnom vagy vágnom a régi csavart, de utána nem tudom, hogy hogy tudom tovább szétszedni.
Itt a robbantott ábra: http://www.formula-b...rt/download/108
K24 fék, 4. oldal. A 11-es és a 12-es alkatrész rohadt össze. A gondom az, hogy miután szétszedtem a 11-es és a 12-es alkatrészt (valamilyen barbár módszerrel :) ), hogy fogom kiszedni a 12-est a 16-17-18-19-21-28as alkatrészek közül. Szerintem a 18-as számú csavar tartja ezeket egyben, de kéne egy megerõsítés mielõtt nekiállok szétszedni.


GT-Atee

#5031
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Aha,így már világos mi a helyzet.Akkor neked kell szerezni egy a 965-ös féknél használt 90fokos csatlakozó fejet,annál fékkarhoz csatlakozik így(ami bontható csatlakozás és ezt rá tudod rakni a jelenlegi egyenes helyére,hogy ha elég hosszú még a fékcsöved).Nekem még van is itthon ilyen csatlakozóm,de az sajna nem eladó,mert én is ilyen esetekre tartogatom.Shimano-tól szerintem cikkszám szerint megrendelhetõ,amit linkeltem techdocs-ban benne van ha megnézed.

tekeyagd said

Hát pont ez a gondom, a jelenlegi egyenes csatlakozás nem stimmöl az Epic vázhoz a Brain miatt,mert alulról megy felfelé a csõ, ezért csak a 90 fokos csatlakozó segíthetne rajtam,nem akarom a szinte tök új féket kidobni emiatt...


GT-Atee

#5032
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Egy kis segítségre lenne szükségem azoktól, akik szereltek már formula oro k24 féket. Van egy ilyen típusú fékem és belerohadt benne a fékkarállító csavar, tehát nem lehet tekergetni, az imbusznyílást is lenyaltam már. Szereztem hozzá alkatrészt és ki kéne cserélni. Az egyértelmû, hogy ki kell fúrnom vagy vágnom a régi csavart, de utána nem tudom, hogy hogy tudom tovább szétszedni.
Itt a robbantott ábra: http://www.formula-b...rt/download/108
K24 fék, 4. oldal. A 11-es és a 12-es alkatrész rohadt össze. A gondom az, hogy miután szétszedtem a 11-es és a 12-es alkatrészt (valamilyen barbár módszerrel :) ), hogy fogom kiszedni a 12-est a 16-17-18-19-21-28as alkatrészek közül. Szerintem a 18-as számú csavar tartja ezeket egyben, de kéne egy megerõsítés mielõtt nekiállok szétszedni.


A sebesség mindent megold.

 


#5033
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Dante said

Amúgy igen, -10-ben felkeményedik, nagyon is, de nekem azért nem fogott teljesen be.


Azért kérdeztem, mert kb havonta elõjön ez a téma ebben a topikban és aki beírja, úgy kezeli mintha valami nagy újdonság lenne. Idén már vérfürdõk is voltak emiatt itt.
A magyar nagyker meg éppen jól kezeli ezt a problémát.


A sebesség mindent megold.

 


#5034
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

MJani01 said

Ezt most komoly?


Amúgy igen, -10-ben felkeményedik, nagyon is, de nekem azért nem fogott teljesen be.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#5035
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ezt most komoly?


A sebesség mindent megold.

 


#5036
ersek

ersek

    vendég

  • fórumtag
  • 68 hozzászólás
Üdv, csak röviden informállak titeket egy shimano hibáról.
Van nekem egy XT tárcsafék szettem 2009 es. Az volt a bajom vele, hogy hidegben felkeményedett, és folyamatosan fogott. Senki nem tudta mi van vele, a fórumon is próbálkoztam, de semmi. A lényeget írom. Volt ebbõl a fékbõl egy hibás széria, nem a fékkar, hanem a féktestben valami tömítés hibájából produkálja ezen tüneteket. A shimano tud róla, de elég szemetül állnak a dologhoz, már a Magyarországi shimanonál. Képzelem Japánban mit szólnának ehhez, de nyilván egy ilyen csepp piac nem sok figyelmet kap. Viszont nekem kicserélték mind a kettõt, és most hibátlanul mûködnek. Le is teszteltem -8 fokban egy órát mentem és semmi :) No mind ezt azért írtam, ha valakinek hasonló problémája van, nem teljesen halott a dolog. Jó kis fék ez, és nem szériahiba, csak egy hibás széria volt, valamikor 2009 kora õszén vettem én is. Szóval figyelni kell ha ilyet veszel, hogy ha régen áll a boltban, akkor lehet hogy rácseszel, de a fagyasztóban tesztelheted, és akkor rögtön vissza lehet vinni ha felkeményedik.
Remélem tudtam segíteni. Jó bringázást nektek. Hali.

#5037
tekeyagd

tekeyagd

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás

GT_Atee said

Az én 975-ös xtr-em mind a fákkarnál és a nyeregnél is 180fokos(egyenes) bekötésû.Te véletlenül nem a 965-ös-re gondolsz annak 90fokos a bekötése,ilyen:http://techdocs.shim...69830609096.pdf


Hát pont ez a gondom, a jelenlegi egyenes csatlakozás nem stimmöl az Epic vázhoz a Brain miatt,mert alulról megy felfelé a csõ, ezért csak a 90 fokos csatlakozó segíthetne rajtam,nem akarom a szinte tök új féket kidobni emiatt...

#5038
h734802

h734802

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

GT_Atee said

Nekem régebben volt ilyen fékcsövem a négydugattyús xt fékhez,azt nem lehetett szabni mert a végein gyárilag préselt átmenõ/áteresztõcsavaros+ó-gyürüs rögzítése volt.A müanyagosok meg már egy roppantó gyürüvel,meg egy kis rézhüvellyel a müanyag csõben csatlakozik a fékhez/fékkarhoz,aminek köszönhetõen méretre szabható.


Azaz! Köszi!
Hát akkor nem lehet, marad a feltekerés.

#5039
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Az én 975-ös xtr-em mind a fákkarnál és a nyeregnél is 180fokos(egyenes) bekötésû.Te véletlenül nem a 965-ös-re gondolsz annak 90fokos a bekötése,ilyen:http://techdocs.shim...69830609096.pdf
GT-Atee

#5040
tekeyagd

tekeyagd

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás
Még mindig a 975ös XTR fékkel bajlódok. Úgy néz ki a nagyker sem tud választ adni milyen 90 fokos csatlakozást tudnék hozzáilleszteni.
Valakinél esetleg egy maradék ilyen toldót meg lehet nézni? Webshopokban találok csak ilyeneket, ott meg ugye nincs lehetõség a próbálgatásra. Valaki járt már hasonló cipõben???