Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5001
Posted 2011. March 04. - 00:32
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5002
Posted 2011. March 03. - 23:29
linket neki!
fõoldal 2. cikk
csk legyen a fékkarból is full fekete
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5003
Posted 2011. March 03. - 23:25
Az alu-magos xtr tárcsa nem bírta a hõt és elhajlott, a kerék sem forgott el és a fékpofával is lett valami. Azt hiszem,az is alu testû volt és megolvadt. Valami olyasmit írtak, hogy a normál acél tárcsával és hagyományos pofával biztosan jó lett volna, érthetetlen számukra a 20-30gr spórolás.Ki említette a múltkor az új xtr fék leszereplését egy német tesztben? bõvebben mi volt vele a baj?
Itt a tesztrõl egy elõzetes: http://www.bike-magazin.de/?p=3738
DE a teljes teszt csak 2 Euro-ért tölthetõ le.
És egy kis videó a tárcsafék tesztrõl:http://video.bike-ma.../bikeclips/test
#5004
Posted 2011. March 03. - 23:24
linket neki!asszem szétesett a tárcsa és ledarálta a betétet is
az biztos hogy a betét igen fosul nézett ki
viszont a jövõ évi slx fék teccõs.
#5005
Posted 2011. March 03. - 23:15
az biztos hogy a betét igen fosul nézett ki
viszont a jövõ évi slx fék teccõs.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5006
Posted 2011. March 03. - 23:03
#5007
Posted 2011. March 03. - 21:19
#5008
Posted 2011. March 02. - 15:32
CRC túl drága?
Határeset.Múlt héten találtam valamelyik Angol oldalon a rózsaszínt 95fontért,azt próbálom megtalálni.Vagy ebay.Csak gondoltam,hátha valaki a titkok õrzõje
#5009
Posted 2011. March 02. - 15:23
Esetleg valaki internetes kalandozásai során,nem talált véletlenül jóféle Hope forrást?
CRC túl drága?
#5010
Posted 2011. March 02. - 12:55
#5011
Posted 2011. March 02. - 12:01
Sziasztok!
Valaki hozzáértõ írja már le légyszi, hogy van-e különbség az Elixir R és Elixir 5 között. Azon kívül, hogy az R-en lehet állítani a fékkar távolságot kézzel. Ilyenekre lennék kiváncsi, például hogy fékerõ, adagolhatóság, egyéb dolgok. Mert nekem így elsõre egyformának tûnik a kettõ, viszont az Avid oldalán az R-et DH/Freeride-ja is ajánlja, 5-öt pedig csak AllMountain és XC-re.
Köszi.
Fékerõ kérdéshez láttam már adatokat; a Bikeradar-on tesztelték mindkettõt, íme a mérési eredmények:
How We Test Hydraulic Disc Brakes - BikeRadar
#5012
Posted 2011. March 02. - 11:27
Valaki hozzáértõ írja már le légyszi, hogy van-e különbség az Elixir R és Elixir 5 között. Azon kívül, hogy az R-en lehet állítani a fékkar távolságot kézzel. Ilyenekre lennék kiváncsi, például hogy fékerõ, adagolhatóság, egyéb dolgok. Mert nekem így elsõre egyformának tûnik a kettõ, viszont az Avid oldalán az R-et DH/Freeride-ja is ajánlja, 5-öt pedig csak AllMountain és XC-re.
Köszi.
#5013
Posted 2011. March 01. - 17:13
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5014
Posted 2011. February 28. - 09:54
#5016
Posted 2011. February 27. - 17:14
RAUH-Welt
B E G R I F F
#5018
Posted 2011. February 27. - 14:47
Üdv, csak röviden informállak titeket egy shimano hibáról.
Van nekem egy XT tárcsafék szettem 2009 es. Az volt a bajom vele, hogy hidegben felkeményedett, és folyamatosan fogott. Senki nem tudta mi van vele, a fórumon is próbálkoztam, de semmi. A lényeget írom. Volt ebbõl a fékbõl egy hibás széria, nem a fékkar, hanem a féktestben valami tömítés hibájából produkálja ezen tüneteket. A shimano tud róla, de elég szemetül állnak a dologhoz, már a Magyarországi shimanonál. Képzelem Japánban mit szólnának ehhez, de nyilván egy ilyen csepp piac nem sok figyelmet kap. Viszont nekem kicserélték mind a kettõt, és most hibátlanul mûködnek. Le is teszteltem -8 fokban egy órát mentem és semmi No mind ezt azért írtam, ha valakinek hasonló problémája van, nem teljesen halott a dolog. Jó kis fék ez, és nem szériahiba, csak egy hibás széria volt, valamikor 2009 kora õszén vettem én is. Szóval figyelni kell ha ilyet veszel, hogy ha régen áll a boltban, akkor lehet hogy rácseszel, de a fagyasztóban tesztelheted, és akkor rögtön vissza lehet vinni ha felkeményedik.
Remélem tudtam segíteni. Jó bringázást nektek. Hali.
komolyan annyira felkemenyedett, hogy befogott? en annyit tapasztaltam osszesen -4 fokban, hogy olyan lejton, amin ha nem huzom a feket, pikkpakk 60-70el megyek, nah ott ha huzom folyamatosan, ereztem, hogy kicsit felkemenyedett, de ahogy gurultam tovabb mar vissza is hult. igaz ennek a te esethez sok koze nincs, mert ott gondolom kinyomta a dugattyut az elso melegebb helyzetben, aztan ott is maradt. valszeg ezert is eresztett egyeseknek.
a masik - utanallitva volt a feknek? ahogy kopik a pofa, neha nem art.
#5019
Posted 2011. February 26. - 20:52
Ahogy nézem a rajzot,bár én még nem láttam ilyen fékkart,szerintem jól gondolod a 18-as csavart kell kiszedned és szépen sorba kiszedve az alkatrészeket(18-25-20-19-17),melyek után maga a dugattyú végébe lesz belepattintva az elnyalt fejû-gömbös végû dugattyútoló csavar.Autóknál hasonlóan vannak megoldva fék és kuplung fõhengerek,csak ott álltalában egy seger gyürü tartja bent a cuccost,mondjuk a shimanonál is(azt már bütyköltem).
Köszi.
Eddig én is csak a seger-gyûrûs megoldással találkoztam a bicikli fékeknél.
A sebesség mindent megold.
#5020
Posted 2011. February 26. - 20:17
Egy kis segítségre lenne szükségem azoktól, akik szereltek már formula oro k24 féket. Van egy ilyen típusú fékem és belerohadt benne a fékkarállító csavar, tehát nem lehet tekergetni, az imbusznyílást is lenyaltam már. Szereztem hozzá alkatrészt és ki kéne cserélni. Az egyértelmû, hogy ki kell fúrnom vagy vágnom a régi csavart, de utána nem tudom, hogy hogy tudom tovább szétszedni.
Itt a robbantott ábra: http://www.formula-b...rt/download/108
K24 fék, 4. oldal. A 11-es és a 12-es alkatrész rohadt össze. A gondom az, hogy miután szétszedtem a 11-es és a 12-es alkatrészt (valamilyen barbár módszerrel ), hogy fogom kiszedni a 12-est a 16-17-18-19-21-28as alkatrészek közül. Szerintem a 18-as számú csavar tartja ezeket egyben, de kéne egy megerõsítés mielõtt nekiállok szétszedni.