a bl-m575-nél is lehet a nyomáspontot állítani?A bl-m775 karoknál van egy csillagcsavar az olajtartály felett ott tudod a nyomáspontot állítani. Ha ott nem tudsz többet állítani akkor mint zeezoltano írta túl van töltve. Az aligator pofak (nekem meg nem volt) még, de ahogy olvastam elég harapósak. Szóval jónak kell lenni. De hajra próbáld ki ha mar egyszer minden nálad van... aztán meg is írhatod a tapasztalatod
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4781
Írta 2011. március 24. - 21:31

#4782
Írta 2011. március 24. - 21:22


Néhány kissebb gurulásnál már érezhetõ is volt a javulás. Hétvégén véglegesítem a rendszert és irány a város legmagasabb pontja. 45 m magas ún. Vízmûdomb.

#4783
Írta 2011. március 24. - 18:58

#4784
Írta 2011. március 24. - 18:28

Nekem elõl 180-as fékem volt, hátul 160-as. A boltban nem tudtak adni elsõ 180-ast, ezért adtak elõre is egy 180-as shimano-t. Igen, megegyezik.
MJani01: köszi a választ
#4785
Írta 2011. március 24. - 18:27

Igen.Sziasztok!
Az elképzelhetõ, hogy Shimano fékhez az elsõ 180 P/S adapter megegyezik a hátsó 160 P/S adapterrel?
A sebesség mindent megold.
#4786
Írta 2011. március 24. - 18:18

Az elképzelhetõ, hogy Shimano fékhez az elsõ 180 P/S adapter megegyezik a hátsó 160 P/S adapterrel?
#4787
Írta 2011. március 24. - 17:31

A road canti vagy országúti fékkarral mûködik, az mountain meg v-fékkarral.
nagyon boldog vagyok akkor csere...
#4788
Írta 2011. március 24. - 17:01

Arra gondolsz, hogy a fékkar útja legyen rövidebb? Ha igen akkor úgy kell csinálni, hogy feltöltöd rendesen a rendszert, aztán húzol egyet a fékkaron, hogy kijjebb jöjjenek a dugattyúk, ettõl csökken a tartályban a fékfolyadék mennyisége és ezt még pótolod. Ettõl lesz rövidebb útja a fékkarnak.Sziasztok
HFX9-nél (meg úgy általában), hogyan tudom a fékutat állítani? Ugye ezen nem lehet állítani, csak az olaj mennyiséggel. Ezt hogyan szoktátok csinálni?
(nem a pumpálós módszerrel fogom feltölteni, nem akarom hogy sérüljön, amúgy is régi a fék)
Régi fékek esetén már sokkal nehezebb beállítani, mert kopott a dugattyú és a dugattyúház.
A sebesség mindent megold.
#4789
Írta 2011. március 24. - 16:47

HFX9-nél (meg úgy általában), hogyan tudom a fékutat állítani? Ugye ezen nem lehet állítani, csak az olaj mennyiséggel. Ezt hogyan szoktátok csinálni?
(nem a pumpálós módszerrel fogom feltölteni, nem akarom hogy sérüljön, amúgy is régi a fék)
#4790
Írta 2011. március 24. - 15:10

mi a nagy difi a bb7 road és mountain között azon kívül h más szögben áll a kar? mert road-ot kaptam és 160-as tárcsával FR5 fékkarral használnám.
A road canti vagy országúti fékkarral mûködik, az mountain meg v-fékkarral.
A sebesség mindent megold.
#4791
Írta 2011. március 24. - 14:42

#4792
Írta 2011. március 23. - 23:30

#4793
Írta 2011. március 23. - 20:30

A hiányzó rugót már küldi a srác postán akitõl vettem, így már az se lesz probléma. Én tettem be az új fékpofát és vissza nyomtam a dugattyúkat természetesen, de a fedelet nem szedtem le a fékkaron ahogy említettétek, akkor ezt azért tegyem meg? Aztán említettétek a fékkaron a nyomáspont állítást, ezt hogy kell csinálni pontosan? A másik állítási lehetõség ami elõl van azzal milyen holtjátékot állítok pontosan? Bocs a sok láma kérdésért de még nem volt tárcsafékem. Sajnos igazán kipróbálni még nem tudtam, mivel minden alkatrészem meg van a bringához, csak a váz nincs, mivel egy 1998-as kona vázam volt amin még nem volt tárcsafék rögzítõ szem, így eladtam pár napja. Most meg vázat keresek, majd ha össze építettem a bringát és ki tudom próbálni, akkor megírom milyen volt a fék. köszi a segítõkészségeteket.
#4794
Írta 2011. március 23. - 18:40

#4795
Írta 2011. március 23. - 17:29

Nálam nem volt rá szükség.
igy kell alaphelyzetbe is hozni a dugattyukat - fedel leszed, dugattyu visszanyom, fedel visszarak

#4796
Írta 2011. március 23. - 11:48

#4797
Írta 2011. március 23. - 11:30

#4798
Írta 2011. március 23. - 10:19

Sziasztok!
Vettem egy shimano xtr br-m965-ös féket, egy xt bl-m775-ös karral.
Az elsõ kérdésem az, hogy hiányzik az a rugós lemez a két fékpofa között, ez nagy probléma vagy azért így használható?
A másik kérdésem, hogy hogy tudom azt beállítani, hogy ne a fékkar 3-4 mm-es behúzására már fogjon a fék, hanem legyen egy kis holtjáték mondjuk egy 1cm-re is be tudjam húzni, mert így nem igazán adagolható.
köszönöm a segítséget.
A bl-m775 karoknál van egy csillagcsavar az olajtartály felett ott tudod a nyomáspontot állítani. Ha ott nem tudsz többet állítani akkor mint zeezoltano írta túl van töltve. Az aligator pofak (nekem meg nem volt) még, de ahogy olvastam elég harapósak. Szóval jónak kell lenni. De hajra próbáld ki ha mar egyszer minden nálad van... aztán meg is írhatod a tapasztalatod

#4799
Írta 2011. március 23. - 10:10

Sziasztok!
Vettem egy shimano xtr br-m965-ös féket, egy xt bl-m775-ös karral.
Az elsõ kérdésem az, hogy hiányzik az a rugós lemez a két fékpofa között, ez nagy probléma vagy azért így használható?
A másik kérdésem, hogy hogy tudom azt beállítani, hogy ne a fékkar 3-4 mm-es behúzására már fogjon a fék, hanem legyen egy kis holtjáték mondjuk egy 1cm-re is be tudjam húzni, mert így nem igazán adagolható.
köszönöm a segítséget.
Te raktad bele a vadi új pofákat?
Ahogy kopik a fékpofa, a dugattyúk alaphelyzete a féktestben egyre közelebb kerül a féktárcsához, így kompenzálva a kopást. Értelemszerûen, ha kicseréled a régieket újra, azok fékezõfelülete a vastagabb fékezõréteg miatt közelebb lesz egymáshoz, akár annyira is, hogy a tárcsa nem fér közéjük. Ezért az új fékpofa behelyezése elõtt minden esetben a féktestben a dugattyúkat vissza kell nyomni a helyükre, mondjuk egy nagy lapos csavarhúzóval. Szóval, akár még ez is megoldás lehet a problémádra.
A rugó pedig kell, de sztem bármelyik bringásboltban adnak ingyen, ha van.
#4800
Írta 2011. március 23. - 10:02

Még egy kérdés: amikor a dugattyúkat a szerelés végén helyre tolom, le kell venni a fékkaron a tartály fedelét?
Nem.