Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3101
Írta 2011. december 20. - 00:41
Haveromnak van egy avid juicy 7 -ese elkopot a fékbetét, cserére szorulna .
A probléma ,adot : az uj fékbetéteket ha beteszem nem tudom a féknyergete visszateni, mert ugye a dugatyuk teljesen kint vanak.
Na most gondolom ,h ki kellene tekerni valahol egy csavart , h a dugatyukat vissza tudjam nyomni.
Hol van az a csavar amit ki kel tekerni/hol célszerü ezt megteni ?
Mindez után gondolom potolni kellene az olajat , Ezt hogy tegyem meg ?
#3102
Írta 2011. december 19. - 18:36
#3103
Írta 2011. december 19. - 18:25
Látom unatkoztok, csináltok magatoknak téli elfoglaltságot.
Ha szétszeded atomjaira, akkor nem 1, hanem 2 hónap múlva lesz ilyen színû az olaj, ugyanannyi használat mellett. Legfeljebb szétcseszed a tömítéseket is és akkor lehet azzal is játszani. Most õszintén! Nem mindegy milyen színû az olaj, ha te tudod, hogy most volt cserélve és hibátlanul teszi a dolgát? Félévenként kicseréled megint és használod tovább. A fékolaj csak akkor marad rózsaszín, ha nem használod, csak nézegeted a színét. Gondolom a tárcsát is kicseréled, ha megpörkölted egy kicsit, elvégre gyárilag nem olyan volt.
Hali
Szerintem nem mindegy.
Ezzel meg h csak olajat cserél benne az ember szerintem nem biztos h jót tesz. Amit elõbb is kommentben írtam példának Magura MArta féket pl a dugok mögött szabályos darabos, fekete részek voltak, és hiába volt elõtte kompresszorral kifúvatva.
Néha azért szerintem nem árt szétszedni az egészet, megnézni mennyit bírnak ki a tömítések, esetleg a dugok felületét is megnézni, nincsen e vmi durva lerakodás..... na de ez az én véleményem.
Én akkor nyugszom meg ha tudom h mi van benne, és csak az van benne!
#3104
Írta 2011. december 19. - 17:04
Ha szétszeded atomjaira, akkor nem 1, hanem 2 hónap múlva lesz ilyen színû az olaj, ugyanannyi használat mellett. Legfeljebb szétcseszed a tömítéseket is és akkor lehet azzal is játszani. Most õszintén! Nem mindegy milyen színû az olaj, ha te tudod, hogy most volt cserélve és hibátlanul teszi a dolgát? Félévenként kicseréled megint és használod tovább. A fékolaj csak akkor marad rózsaszín, ha nem használod, csak nézegeted a színét. Gondolom a tárcsát is kicseréled, ha megpörkölted egy kicsit, elvégre gyárilag nem olyan volt.
#3105
Írta 2011. december 19. - 16:05
#3106
Írta 2011. december 19. - 15:04
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3107
Írta 2011. december 19. - 15:01
#3108
Írta 2011. december 19. - 14:48
nem egyforma a kettõ, ami abból adódik, hogy melyik fék hogyan áll elöl vagy hátul.ami hozzaertonek egyertelmu az az atlagfelhasznalonak nem feltetlenul. o venni akar egy hatso 160as adaptert. mert arra van szuksege. es nem akarja tudni hogy az elso 180as ugyanaz.
az olaj elöbb-utóbb ugyanilyen lesz, ennyi kosz még nem okozhat problémát szerintem.Érdekes dologra lettem figyelmes a deore xt fékemmel kapcsolatban.
Ugye kipucoltam belõle azt a förtelmes fehérpöttyös kéktrutyit kb 3-4hete. Akkor lecseréltem az olajat mind a két fékben friss ropógós shimano olajra. Most mondjván csak úgy ránézek milyen állapotban van. Hát elszörnyedtem!
Hátsó vmiért elfeketedett rendesen elsõ még úgyahogy okés.
Na ez mitõl lehet, ereszteni egyiksem ereszt. A fecskendõben lévõ olaj
a demoanyag azaz még felhasználatlan shimi oil. Talán a munkahengernél
vagy a csõbe maradt vmi trutymó ami most oldódott le?! Holnap kicserélem
az olajat mind2 fékbe. Mostmár csakjólesz végre minden rajta.
ha van fölös olajad áttolhatsz a rendszeren 2-3 kört, de sokkal tisztább csak akkor lenne, ha az egészet kiboritod, és fémtisztára pucolod. aminek nem sok értelme van.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3109
Írta 2011. december 19. - 10:25
nem csak a szoveg eltero rajta, nem is egyforma.
Megnéztem, szélességben van 1mm különbség, sorry.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3110
Írta 2011. december 19. - 08:23
Érdekes dologra lettem figyelmes a deore xt fékemmel kapcsolatban.
Ugye kipucoltam belõle azt a förtelmes fehérpöttyös kéktrutyit kb 3-4hete. Akkor lecseréltem az olajat mind a két fékben friss ropógós shimano olajra. Most mondjván csak úgy ránézek milyen állapotban van. Hát elszörnyedtem!
Íme:
Hátsófék:
Elsõfék:
Hátsó vmiért elfeketedett rendesen elsõ még úgyahogy okés.
Na ez mitõl lehet, ereszteni egyiksem ereszt. A fecskendõben lévõ olaj
a demoanyag azaz még felhasználatlan shimi oil. Talán a munkahengernél
vagy a csõbe maradt vmi trutymó ami most oldódott le?! Holnap kicserélem
az olajat mind2 fékbe. Mostmár csakjólesz végre minden rajta.
Ill ezzel a fékkel kapcsolatban olyan kérdeznék hogy ugye itt állítható a fékpofa táv a kis csavarral. Hogyan álljon a csavar mielõtt feltöltöm az egészet úgy hogy mûködjön is az állítás? Kilegyen vagy belegyen csavarva! Esetleg ha az nemmüxik hogy lehet neki utánanézni hogy miért is nem teszi a dolgát.
Hali
Én most takarítottam ki egy Magura Marta féket. Úgy került hozzám h már új olaj volt benne, mert a gazdája már kompresszorral kifúvatta. De kb semmit sem ért. Egy takarítás SZVSZ csak akkor ér vmit ha minden szétszed az ember. Konkrétan a munkahengerek mögött nagyon sok "kosz" összegyûlik, és ezt olajcserével nem lehet eltávolítani, csak ha szétszedi az ember teljesen.
Én ezt ajánlanám neked, így biztos h nem fog ilyen gyorsan elkoszolódni az olaj.
Sok sikert
#3111
Írta 2011. december 19. - 00:05
Ill ezzel a fékkel kapcsolatban olyan kérdeznék hogy ugye itt állítható a fékpofa táv a kis csavarral. Hogyan álljon a csavar mielõtt feltöltöm az egészet úgy hogy mûködjön is az állítás? Kilegyen vagy belegyen csavarva! Esetleg ha az nemmüxik hogy lehet neki utánanézni hogy miért is nem teszi a dolgát.
az a kemenyseget allitja, nem a fekpofatavolsagot. szerintem a becsavart az alapallapot.
Ugyanannyiba kerül innentõl kezdve nem értem miért jó kétféle szöveget rányomni ahelyett hogy egy univerzális szöveget stempliznének rá.
nem csak a szoveg eltero rajta, nem is egyforma.
#3112
Írta 2011. december 18. - 23:52
ami hozzaertonek egyertelmu az az atlagfelhasznalonak nem feltetlenul. o venni akar egy hatso 160as adaptert. mert arra van szuksege. es nem akarja tudni hogy az elso 180as ugyanaz.
Ugyanannyiba kerül innentõl kezdve nem értem miért jó kétféle szöveget rányomni ahelyett hogy egy univerzális szöveget stempliznének rá.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3113
Írta 2011. december 18. - 23:37
mongy a shimano kulon csinal pm-is 180as atalakitot elore, es 160asat hatra. mi ennek az oka?
ami hozzaertonek egyertelmu az az atlagfelhasznalonak nem feltetlenul. o venni akar egy hatso 160as adaptert. mert arra van szuksege. es nem akarja tudni hogy az elso 180as ugyanaz.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3114
Írta 2011. december 18. - 23:05
Ugye kipucoltam belõle azt a förtelmes fehérpöttyös kéktrutyit kb 3-4hete. Akkor lecseréltem az olajat mind a két fékben friss ropógós shimano olajra. Most mondjván csak úgy ránézek milyen állapotban van. Hát elszörnyedtem!
Íme:
Hátsófék:
Elsõfék:
Hátsó vmiért elfeketedett rendesen elsõ még úgyahogy okés.
Na ez mitõl lehet, ereszteni egyiksem ereszt. A fecskendõben lévõ olaj
a demoanyag azaz még felhasználatlan shimi oil. Talán a munkahengernél
vagy a csõbe maradt vmi trutymó ami most oldódott le?! Holnap kicserélem
az olajat mind2 fékbe. Mostmár csakjólesz végre minden rajta.
Ill ezzel a fékkel kapcsolatban olyan kérdeznék hogy ugye itt állítható a fékpofa táv a kis csavarral. Hogyan álljon a csavar mielõtt feltöltöm az egészet úgy hogy mûködjön is az állítás? Kilegyen vagy belegyen csavarva! Esetleg ha az nemmüxik hogy lehet neki utánanézni hogy miért is nem teszi a dolgát.
#3115
Írta 2011. december 18. - 13:08
http://www.magura.co...IS_E_44cb8a.pdf
http://www.peterverd...-Brake-Spec.gif
Ezekbõl ki lehet sakkozni.
Milyen váz különben?
Köszi a doksikat.
Az avataromban látható 2009es pyxisrõl lenne szó.
Lécci ne kezdjétek el fikázni. Én se teszem.
Az xt féket annyira olcsón vettem, hogyha most gyártanom kell egy teljesen új egyedi adaptert akkor is jól járok még. 160asnál nagyobb tárcsát hátra úgyse fogok tenni soha erre a bringára.
szóval én még mindig boldog vagyok.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3116
Írta 2011. december 18. - 11:35
http://www.peterverd...-Brake-Spec.gif
Ezekbõl ki lehet sakkozni.
Milyen váz különben?
#3117
Írta 2011. december 18. - 10:31
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3118
Írta 2011. december 18. - 09:48
Probléma megoldva. Hibás a váz. Nekem 47mm-re vannak a szemek.
Most jön majd a gépészkedés, és maratni kell egy új adaptert.
Az 51 és a 74mm-t vehetem szentírásnak furatközéptávolság tekintetében? Mert akkor nem kell méregetnem nekem a nyergen, meg másik adapteren, és nekiállhatok rajzolni.
Disc Brake Mounting Standards
#3119
Írta 2011. december 18. - 09:22
nem ez volt a kerdes
szerintem nincs. az IS 51mm a PM meg 74.
edit:
lemertem, 51mm hatul. a villam PM szal azt nem birom lemerni. szal ha mindent jol csinalsz akkor sajna hibas a vazad.
Probléma megoldva. Hibás a váz. Nekem 47mm-re vannak a szemek.
Most jön majd a gépészkedés, és maratni kell egy új adaptert.
Az 51 és a 74mm-t vehetem szentírásnak furatközéptávolság tekintetében? Mert akkor nem kell méregetnem nekem a nyergen, meg másik adapteren, és nekiállhatok rajzolni.
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3120
Írta 2011. december 18. - 08:45
is 180 elõre ugyan az mint is160 hátra
mongy a shimano kulon csinal pm-is 180as atalakitot elore, es 160asat hatra. mi ennek az oka?