Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3101
Posted 2011. December 22. - 15:33

Akkor megismétlem: Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.
Anélkül, hogy bármi mást b@sztatnál.
#3102
Posted 2011. December 22. - 12:50

Egy csavarhúzót benyomsz a betétek közé, és szépen visszemennek a helyükre.
Igazából ezek ilyen önbeálló cuccok, azaz ha visszanyomtad a dugattyúkat, utána akármekkora a tárcsád, ugyanott kell fognia a féknek. Mert ami igazából kopik az a fékbetét. Nyilván ellenkezõ irányban nem mûködik a dolog, hogy ha mondjuk új betéteket raksz be és visszaálljon.
A tárcsa szerintem nem téma, még erõs kopásnál is ilyen tizedmm-ekrõl beszélünk. Szóval a tárcsa vastagságának szerintem semmi köze ahhoz, hogy hol fog a fék.
Mindkét tárcsa 2mm vastag. Az elsõben van 700km, a hátsót tegnap vettem. A jelenség az, hogy új tárcsa, új betét, új fék esetén enyhén szorult a fék (hátsó), a fékkar vége csak kb 10mm-t mozdult és nagyon súrolt. Elõl jó volt a fék, de gondoltam úgyis elõl kopik jobban átrakom oda az új betéteket. Viszont ahogy mondod, ott az önbeálló dugattyú már feltehetõen utána ment a betét kopásának. A kérdés az az hogy hogyan nyomjam vissza? Csavarhúzóval nem akarom feszegetni, mert az pontszerû terhelés, nem túl szerencsés, levettem a nyerget, betettem a pofák közé egy rossz tárcsát és azzal kezdtem nyomni a dugókat a helyükre, de nem mentek odébb semmit. Nem kellene kinyitni a tartályt hogy az olajnak legyen helye valahova menni?
mod.:
hát... úgy néz ki az elsõ már jó. hátsó még kicsit súrol.
#3103
Posted 2011. December 22. - 12:38

Valaki meg tudja mondani nekem, hogy a shimano féktárcsák milyen vastagok szoktak lenni? fõleg a 2008as hidrós xt-hez ajánlott sm-rt75ös xt tárcsa.
Zoggie féktárcsákat használok amik 2mm vastagok, és a gond az az, hogy az újonnan vett hátsó fékbõl átraktam az új betéteket elõre, így viszont szorul az elsõ fékem. Hátul a kopott betétekkel viszont túl nagy a fékkar útja.
Amíg hátul voltak az új betétek az új fékben, és új tárcsával, akkor is legalább ennyire szorult hátul, de most az elsõ fék karja kb. 2mm-t mozdul összesen.
Hogy nyomjam vissza a dugattyúkat? gondolom elõl már valamennyire beljebb van mint az alaphelyzet, ezért szorul nagyon. Van egy rossz féktárcsám azzal próbáltam nyomni a dugókat, de visszarugózott. Ki kellene nyitnom a tartályt és pici olajat leszívni fecskendõvel úgy nyomni a dugókat majd visszatölteni amennyit kell?
szerintem 1.8 - es 1.5ig kophat.
#3104
Posted 2011. December 22. - 12:36

Igazából ezek ilyen önbeálló cuccok, azaz ha visszanyomtad a dugattyúkat, utána akármekkora a tárcsád, ugyanott kell fognia a féknek. Mert ami igazából kopik az a fékbetét. Nyilván ellenkezõ irányban nem mûködik a dolog, hogy ha mondjuk új betéteket raksz be és visszaálljon.
A tárcsa szerintem nem téma, még erõs kopásnál is ilyen tizedmm-ekrõl beszélünk. Szóval a tárcsa vastagságának szerintem semmi köze ahhoz, hogy hol fog a fék.
#3105
Posted 2011. December 22. - 12:11

Zoggie féktárcsákat használok amik 2mm vastagok, és a gond az az, hogy az újonnan vett hátsó fékbõl átraktam az új betéteket elõre, így viszont szorul az elsõ fékem. Hátul a kopott betétekkel viszont túl nagy a fékkar útja.
Amíg hátul voltak az új betétek az új fékben, és új tárcsával, akkor is legalább ennyire szorult hátul, de most az elsõ fék karja kb. 2mm-t mozdul összesen.
Hogy nyomjam vissza a dugattyúkat? gondolom elõl már valamennyire beljebb van mint az alaphelyzet, ezért szorul nagyon. Van egy rossz féktárcsám azzal próbáltam nyomni a dugókat, de visszarugózott. Ki kellene nyitnom a tartályt és pici olajat leszívni fecskendõvel úgy nyomni a dugókat majd visszatölteni amennyit kell?
#3106
Posted 2011. December 22. - 11:33

Úgy szedtem szét hogy olajjal kinyomattam a két dugattyút majd kipucoltam és összeraktam.
Az 5águ csavaros megoldást csak felvetettem mint egy lehetõséget hiszen az tûnik ész szerûnek.
Mármint azon keresztüli pucolásnak.
De nem szedtem úgy szét a megnyugtatás kedvéért.
Az a lényeg h sikerült kitakarítanod

#3107
Posted 2011. December 22. - 09:22

Az 5águ csavaros megoldást csak felvetettem mint egy lehetõséget hiszen az tûnik ész szerûnek.
Mármint azon keresztüli pucolásnak.
De nem szedtem úgy szét a megnyugtatás kedvéért.
#3108
Posted 2011. December 22. - 08:04

most irta le hogy ne szedje szet. erre te leirod hogy hogy szedje szet. o.O
"ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!"
Nem azt írta h ne szedje szét, hanem azt h ott nem lehet szétszedni.
#3109
Posted 2011. December 22. - 01:01

Van egy tippem de nem biztos h jó!
Azt az "5 ágú" csavart kitekered, gondolom mögötte ott van a dugónak a hátoldal. Ezen a nyíláson keresztül kinyomod a dugót. Persze mindenek elõtt a betéteket kivetted!!!!!! meg a másik dugattyút visszanyomtad teljesen!!!
Ha kinyomtad a dugót akkor ott van még a másik...
Én erre azt szoktam használni h amelyik oldali dugót kiszedtem azt olajjal ellátó kis furatot telfon szalaggal eltömítem, és a dugot visszarakom ugy h már a tömítés nincsen benne a féknyeregben. Erre azért van szûkség ha a másik oldalt levegõvel ki lehessen szedni. Ugyanis a következõ lépés h a légtelenítõ csavart elzárjuk, a másik henger furat ugye már el van tömítve akkor a fékcsõ helyénél kompresszor, vagy hát esetleg lábpumpával levegõt nyomunk a rendszerbe. Még annyi h ez elõtt egy ruhadarabot rakjál be a dugattyú elé, h mikor "kirepül" akkor nehogy megsérüljön.
Röviden ennyi
Remélem érthetõen leírtam, ha meg Rob vagy vki más azt mondta h ez nem jó akkor NE ALKALMAZD, ez csak egy tipp, ami elég sok féknél mûködik.
most irta le hogy ne szedje szet. erre te leirod hogy hogy szedje szet. o.O
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3110
Posted 2011. December 21. - 18:27

2008-as XT féket szedtem szét én is úgy,hogy mindkét dugattyút kiszedtem egy ehhez hasonló tisztítás és tömítés csere során,én vízzel töltöttem fel a rendszert amellyel kicsúsztattam a dugattyúkat annyira,hogy míg az egyiket kibírtam már venni, addig a másikat csak kicsit kelljen piszkálni és kitudjon jönni,ez nálam bevált...vezetéket leszedtem a féktestrõl kifújtam kompresszorral a sérült tömítést kicseréltem,visszapattintottam a dugattyút, ezután még másfél hétig szárítottam szobahõmérsékleten,összeraktam, feltöltöttem olajjal és azóta is szuperál kb fél-3/4 éve már ennek.
Szerintem az oldalán csak sima díszítés,belülrõl legalábbis nyoma nem látszott.
https://picasaweb.go...386272358622978
Üdv,Péter
#3111
Posted 2011. December 21. - 18:16

Haver vett olyan 5 ágú torxot, de nem használta még. Ha nem ott, akkor hogy lehet kiszedni az xt-bõl a dugót?
Van egy tippem de nem biztos h jó!
Azt az "5 ágú" csavart kitekered, gondolom mögötte ott van a dugónak a hátoldal. Ezen a nyíláson keresztül kinyomod a dugót. Persze mindenek elõtt a betéteket kivetted!!!!!! meg a másik dugattyút visszanyomtad teljesen!!!
Ha kinyomtad a dugót akkor ott van még a másik...
Én erre azt szoktam használni h amelyik oldali dugót kiszedtem azt olajjal ellátó kis furatot telfon szalaggal eltömítem, és a dugot visszarakom ugy h már a tömítés nincsen benne a féknyeregben. Erre azért van szûkség ha a másik oldalt levegõvel ki lehessen szedni. Ugyanis a következõ lépés h a légtelenítõ csavart elzárjuk, a másik henger furat ugye már el van tömítve akkor a fékcsõ helyénél kompresszor, vagy hát esetleg lábpumpával levegõt nyomunk a rendszerbe. Még annyi h ez elõtt egy ruhadarabot rakjál be a dugattyú elé, h mikor "kirepül" akkor nehogy megsérüljön.
Röviden ennyi
Remélem érthetõen leírtam, ha meg Rob vagy vki más azt mondta h ez nem jó akkor NE ALKALMAZD, ez csak egy tipp, ami elég sok féknél mûködik.
#3112
Posted 2011. December 21. - 17:34

nem lehet olyat szerezni.
ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!
ha sikerül akkor keresztet vethetsz a fékedre.
még egyszer mondom: ne keress olyan szerszámot, mert nincs. ne csináltass olyan szerszámot, mert felesleges.
Haver vett olyan 5 ágú torxot, de nem használta még. Ha nem ott, akkor hogy lehet kiszedni az xt-bõl a dugót?
#3113
Posted 2011. December 21. - 11:39


#3114
Posted 2011. December 21. - 10:51

nem lehet olyat szerezni.Amúgy hol lehet szerezni olyan szerszámot amivel kilehet szedni a munkahengernél
található dugattyú fedelet vagy mit. Nem 6 águ torx kell hozzá hanem 5 águ.
(Deore XT fékhez)
ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!
ha sikerül akkor keresztet vethetsz a fékedre.
még egyszer mondom: ne keress olyan szerszámot, mert nincs. ne csináltass olyan szerszámot, mert felesleges.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3115
Posted 2011. December 20. - 23:05

Nekem is így áll a deore xt fékem. Vázfüggõ ill telófüggõ
mennyire van pontosan megmunkálva a cuccos. Egyikoldal van
csak kinnt a másik attól függetlenül ugyanúgy mûködik.
Ill pont annyit amennyit kell neki.
---------------------
Más:
Nembántam meg hogy szétszedtem amúgy.
hogy mi volt a dugattyúk mögött az volt a szép látvány.
Fekete vmi dzsuvamaradványos trutyi

tiszta a fék és nemkell vele többet foglalkoznom.
Amúgy hol lehet szerezni olyan szerszámot amivel kilehet szedni a munkahengernél
található dugattyú fedelet vagy mit. Nem 6 águ torx kell hozzá hanem 5 águ.
(Deore XT fékhez)
#3116
Posted 2011. December 20. - 21:56

baszki te most egy 2006-ban jegyzett hozzaszolasra valaszoltal.
baszki, jo a gépem

#3117
Posted 2011. December 20. - 21:08

#3118
Posted 2011. December 20. - 21:04

baszki , hát az a rugo ami szétnyonja a fékpofákat és annak leni kel a másik féknél is
baszki te most egy 2006-ban jegyzett hozzaszolasra valaszoltal.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3119
Posted 2011. December 20. - 21:03

visszanyomtam , holnap a világosban kiprobálom
Még egy észrevétel ,mivel nem az enyim igy nem értek hozá m de nem két dugatyus ?
Mert csak az egyik oldali volt kint . .. .
#3120
Posted 2011. December 20. - 20:59

Konkrétabban írom: vannak a munkahengerek, közöttüka tárcsa, és a betét felsö részénél van eza lemez alatta van az a kisebb lemezke ami szétnyomja a fékbetéteket.. Ha fel van szerelve a fék, kivülrõl be lehet látnia tárcsához egy kis ,,abakocskán" na e körül van ez akis lemezbiszbasz! Elég konkrét? :-S
baszki , hát az a rugo ami szétnyonja a fékpofákat és annak leni kel a másik féknél is