Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3081
Posted 2011. December 22. - 12:11
Zoggie féktárcsákat használok amik 2mm vastagok, és a gond az az, hogy az újonnan vett hátsó fékbõl átraktam az új betéteket elõre, így viszont szorul az elsõ fékem. Hátul a kopott betétekkel viszont túl nagy a fékkar útja.
Amíg hátul voltak az új betétek az új fékben, és új tárcsával, akkor is legalább ennyire szorult hátul, de most az elsõ fék karja kb. 2mm-t mozdul összesen.
Hogy nyomjam vissza a dugattyúkat? gondolom elõl már valamennyire beljebb van mint az alaphelyzet, ezért szorul nagyon. Van egy rossz féktárcsám azzal próbáltam nyomni a dugókat, de visszarugózott. Ki kellene nyitnom a tartályt és pici olajat leszívni fecskendõvel úgy nyomni a dugókat majd visszatölteni amennyit kell?
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3082
Posted 2011. December 22. - 11:33
Úgy szedtem szét hogy olajjal kinyomattam a két dugattyút majd kipucoltam és összeraktam.
Az 5águ csavaros megoldást csak felvetettem mint egy lehetõséget hiszen az tûnik ész szerûnek.
Mármint azon keresztüli pucolásnak.
De nem szedtem úgy szét a megnyugtatás kedvéért.
Az a lényeg h sikerült kitakarítanod
#3083
Posted 2011. December 22. - 09:22
Az 5águ csavaros megoldást csak felvetettem mint egy lehetõséget hiszen az tûnik ész szerûnek.
Mármint azon keresztüli pucolásnak.
De nem szedtem úgy szét a megnyugtatás kedvéért.
#3084
Posted 2011. December 22. - 08:04
most irta le hogy ne szedje szet. erre te leirod hogy hogy szedje szet. o.O
"ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!"
Nem azt írta h ne szedje szét, hanem azt h ott nem lehet szétszedni.
#3085
Posted 2011. December 22. - 01:01
Van egy tippem de nem biztos h jó!
Azt az "5 ágú" csavart kitekered, gondolom mögötte ott van a dugónak a hátoldal. Ezen a nyíláson keresztül kinyomod a dugót. Persze mindenek elõtt a betéteket kivetted!!!!!! meg a másik dugattyút visszanyomtad teljesen!!!
Ha kinyomtad a dugót akkor ott van még a másik...
Én erre azt szoktam használni h amelyik oldali dugót kiszedtem azt olajjal ellátó kis furatot telfon szalaggal eltömítem, és a dugot visszarakom ugy h már a tömítés nincsen benne a féknyeregben. Erre azért van szûkség ha a másik oldalt levegõvel ki lehessen szedni. Ugyanis a következõ lépés h a légtelenítõ csavart elzárjuk, a másik henger furat ugye már el van tömítve akkor a fékcsõ helyénél kompresszor, vagy hát esetleg lábpumpával levegõt nyomunk a rendszerbe. Még annyi h ez elõtt egy ruhadarabot rakjál be a dugattyú elé, h mikor "kirepül" akkor nehogy megsérüljön.
Röviden ennyi
Remélem érthetõen leírtam, ha meg Rob vagy vki más azt mondta h ez nem jó akkor NE ALKALMAZD, ez csak egy tipp, ami elég sok féknél mûködik.
most irta le hogy ne szedje szet. erre te leirod hogy hogy szedje szet. o.O
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3086
Posted 2011. December 21. - 18:27
2008-as XT féket szedtem szét én is úgy,hogy mindkét dugattyút kiszedtem egy ehhez hasonló tisztítás és tömítés csere során,én vízzel töltöttem fel a rendszert amellyel kicsúsztattam a dugattyúkat annyira,hogy míg az egyiket kibírtam már venni, addig a másikat csak kicsit kelljen piszkálni és kitudjon jönni,ez nálam bevált...vezetéket leszedtem a féktestrõl kifújtam kompresszorral a sérült tömítést kicseréltem,visszapattintottam a dugattyút, ezután még másfél hétig szárítottam szobahõmérsékleten,összeraktam, feltöltöttem olajjal és azóta is szuperál kb fél-3/4 éve már ennek.
Szerintem az oldalán csak sima díszítés,belülrõl legalábbis nyoma nem látszott.
https://picasaweb.go...386272358622978
Üdv,Péter
#3087
Posted 2011. December 21. - 18:16
Haver vett olyan 5 ágú torxot, de nem használta még. Ha nem ott, akkor hogy lehet kiszedni az xt-bõl a dugót?
Van egy tippem de nem biztos h jó!
Azt az "5 ágú" csavart kitekered, gondolom mögötte ott van a dugónak a hátoldal. Ezen a nyíláson keresztül kinyomod a dugót. Persze mindenek elõtt a betéteket kivetted!!!!!! meg a másik dugattyút visszanyomtad teljesen!!!
Ha kinyomtad a dugót akkor ott van még a másik...
Én erre azt szoktam használni h amelyik oldali dugót kiszedtem azt olajjal ellátó kis furatot telfon szalaggal eltömítem, és a dugot visszarakom ugy h már a tömítés nincsen benne a féknyeregben. Erre azért van szûkség ha a másik oldalt levegõvel ki lehessen szedni. Ugyanis a következõ lépés h a légtelenítõ csavart elzárjuk, a másik henger furat ugye már el van tömítve akkor a fékcsõ helyénél kompresszor, vagy hát esetleg lábpumpával levegõt nyomunk a rendszerbe. Még annyi h ez elõtt egy ruhadarabot rakjál be a dugattyú elé, h mikor "kirepül" akkor nehogy megsérüljön.
Röviden ennyi
Remélem érthetõen leírtam, ha meg Rob vagy vki más azt mondta h ez nem jó akkor NE ALKALMAZD, ez csak egy tipp, ami elég sok féknél mûködik.
#3088
Posted 2011. December 21. - 17:34
nem lehet olyat szerezni.
ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!
ha sikerül akkor keresztet vethetsz a fékedre.
még egyszer mondom: ne keress olyan szerszámot, mert nincs. ne csináltass olyan szerszámot, mert felesleges.
Haver vett olyan 5 ágú torxot, de nem használta még. Ha nem ott, akkor hogy lehet kiszedni az xt-bõl a dugót?
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9
#3089
Posted 2011. December 21. - 11:39
#3090
Posted 2011. December 21. - 10:51
nem lehet olyat szerezni.Amúgy hol lehet szerezni olyan szerszámot amivel kilehet szedni a munkahengernél
található dugattyú fedelet vagy mit. Nem 6 águ torx kell hozzá hanem 5 águ.
(Deore XT fékhez)
ott NEM LEHET SZÉTSZEDNI!!!
ha sikerül akkor keresztet vethetsz a fékedre.
még egyszer mondom: ne keress olyan szerszámot, mert nincs. ne csináltass olyan szerszámot, mert felesleges.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3091
Posted 2011. December 20. - 23:05
Nekem is így áll a deore xt fékem. Vázfüggõ ill telófüggõ
mennyire van pontosan megmunkálva a cuccos. Egyikoldal van
csak kinnt a másik attól függetlenül ugyanúgy mûködik.
Ill pont annyit amennyit kell neki.
---------------------
Más:
Nembántam meg hogy szétszedtem amúgy.
hogy mi volt a dugattyúk mögött az volt a szép látvány.
Fekete vmi dzsuvamaradványos trutyi Mostmár tudom hogy
tiszta a fék és nemkell vele többet foglalkoznom.
Amúgy hol lehet szerezni olyan szerszámot amivel kilehet szedni a munkahengernél
található dugattyú fedelet vagy mit. Nem 6 águ torx kell hozzá hanem 5 águ.
(Deore XT fékhez)
#3092
Posted 2011. December 20. - 21:56
baszki te most egy 2006-ban jegyzett hozzaszolasra valaszoltal.
baszki, jo a gépem
#3093
Posted 2011. December 20. - 21:08
#3094
Posted 2011. December 20. - 21:04
baszki , hát az a rugo ami szétnyonja a fékpofákat és annak leni kel a másik féknél is
baszki te most egy 2006-ban jegyzett hozzaszolasra valaszoltal.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3095
Posted 2011. December 20. - 21:03
visszanyomtam , holnap a világosban kiprobálom
Még egy észrevétel ,mivel nem az enyim igy nem értek hozá m de nem két dugatyus ?
Mert csak az egyik oldali volt kint . .. .
#3096
Posted 2011. December 20. - 20:59
Konkrétabban írom: vannak a munkahengerek, közöttüka tárcsa, és a betét felsö részénél van eza lemez alatta van az a kisebb lemezke ami szétnyomja a fékbetéteket.. Ha fel van szerelve a fék, kivülrõl be lehet látnia tárcsához egy kis ,,abakocskán" na e körül van ez akis lemezbiszbasz! Elég konkrét? :-S
baszki , hát az a rugo ami szétnyonja a fékpofákat és annak leni kel a másik féknél is
#3097
Posted 2011. December 20. - 08:45
Olyan csavarhúzót vagy villáskulcsot keressetek ami nagyjából felfexik a dugattyúra és azzal nyomjátok vissza.
tamaskanál a pont: onbeallo,
csak azert. mint kb az összes hirdós tárcsafék.
Neaggódj van a karban egy kis gumimembrán ami kompenzálja a visszanyomás általi olajszintkülönbséget, ezért se levegõsödik fel. Nemkell szétszedni se csavarozni semmit, de ha nemtudod visszanyomni ígyse akkor télleg go szervíz.
#3098
Posted 2011. December 20. - 07:33
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3099
Posted 2011. December 20. - 01:39
arra gondoltam kitelerem azt acsavart ami a féknyeregnél ,a bowden becsatlakozásnál van m visszanyomom a dugatyut, kifojik kis olaj.
aztán légtelenitem a rendszert
Na ez hogy hangzik ?
#3100
Posted 2011. December 20. - 00:54
amugy ha van a fekkaron nyomaspont akkor max azt lehet visszatekerni koppanasig, de olyan csavar amit te keresel az nincs.
RAUH-Welt
B E G R I F F