Sziasztok!
Nem volt még tárcsafékem,ezért kérném a segítségeteket.Melyik gyártó hidrós fékét ajánlanátok városi felhasználásra.Tektro vagy Shimano?
shimano
Sziasztok!
Nem volt még tárcsafékem,ezért kérném a segítségeteket.Melyik gyártó hidrós fékét ajánlanátok városi felhasználásra.Tektro vagy Shimano?
shimano
Sziasztok!
Nem volt még tárcsafékem,ezért kérném a segítségeteket.Melyik gyártó hidrós fékét ajánlanátok városi felhasználásra.Tektro vagy Shimano?
A bike-components oldalról néztem a súly adatokat, azok ritkán hibáznak (bár magam is furcsának találtam).
Lemértem, 141 gramm az RT66 180 mm-es változat és 123 gramm az Ice-Tech (nem vagyok a bringa közelében, nem tudom a 76 vagy 86). Tehát könnyebb az Ice-Tech bár nem izgat, csak a tények miatt mértem le.
Viszont a tárcsa csere megoldotta a problémát. Nem mentem el ma is tekerni reggel, de többször legurultam egy rendes lejtőn a környéken, rámentem a földes részekre és semmi. Most vehetek egy hátsót is, trehány így felemás tárcsákkal .
76 v 86? Az icetech konnyebb... es az van olyan sulyban, mint a 66.
amugy lehet a 86osat is kicsit hajlitgatni es centirozni. En is azon gondolkodom, hogy 160asat veszek 66osbol. Vicc, mert 66ossal jott a bringa, en meg lecsereltem. Sokat szvsz nem er a dragabb.
nyomasvandorlas: ha gyorsan nyomkodod hidegben a fekkart, nem jon kijjebb?
Edited by arn, 2020. February 06. - 18:24.
megpróbálkoznék egy G3 tárcsával, apróban szokott lenni olcsón (kérdés persze, hogy ezek eredetik vagy sem...)
nálam eddig minden fékkel jól működött, most sem remeg miatta a merevvilla a unitban.
Tudom hülyeség de annyira nem akarom keverni az alkatrészeket (Sram és Shimano keveredik a hajtásban is, kicsit bántja a szemem-agyam ).
Olcsónak és jónak írják nagyon a 66-ot, sokan cseréltek arra az Ice-Tech után most azt olvastam így hirtelen. A hullámossága miatt azt én is cserélném, egy próbát ér az RT66.
A dugattyúk is rendesen visszamennek a helyükre? Nincsenek kicsit beállva? Nem mondom, hogy ez okozza, de megnézném ezt is.
Rendben vannak, teljesen visszamennek (nem régi a fékrendszer maga)
Rezonálhatna a laza kormánycsapágy miatt is. De minden úgy van meghúzva ahogy kell, nem érzek kézzel sem kotyogást.
A hullámos tárcsára tudok még gondolni (többször kileng 1-1 irányba), az be tud rezegtetni egy merev villát tudomásom szerint. Nem esküszöm meg de mintha ez már előfordult volna nálam a gravel bringán.
A dugattyúk is rendesen visszamennek a helyükre? Nincsenek kicsit beállva? Nem mondom, hogy ez okozza, de megnézném ezt is.
megpróbálkoznék egy G3 tárcsával, apróban szokott lenni olcsón (kérdés persze, hogy ezek eredetik vagy sem...)
nálam eddig minden fékkel jól működött, most sem remeg miatta a merevvilla a unitban.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Egyébként, biztos, hogy a tárcsa miatt rezonál a fék?
Rezonálhatna a laza kormánycsapágy miatt is. De minden úgy van meghúzva ahogy kell, nem érzek kézzel sem kotyogást.
A hullámos tárcsára tudok még gondolni (többször kileng 1-1 irányba), az be tud rezegtetni egy merev villát tudomásom szerint. Nem esküszöm meg de mintha ez már előfordult volna nálam a gravel bringán.
Nem-nem öregúr rend a lelke mindennek, 180-as az persze!
SM-RT66-ra gondolsz ha jól nézem. Ezek kevésbé hullámosodnak mint az Ice-Tech modellek?
Könnyebb is mint az SM-RT86 Ice-Tech XT 139 vs 154 gramm.
Gondolom más márkát nem sok értelme van keresni.
Igen, erre gondoltam. Hullámosodást én nem tapasztaltam, ilyenem van a cylocrosson.
Gondolom a középső alutömb és szegecselés helyett kevesebb anyagból ki lehet hozni, azért könnyebb.
Más márkából én a hs1-et használtam még merevvillával, azt is szerettem. Írtak ugyan itt hajladozásról mások az rt 66-ra, de nálam ez nem fordult elő, nem súrolt, nem reszelt soha... egyenesen fut, simán fékez.
Azért remélem mások is hozzászólnak, ajánlanak valamit, várj még picit.
Egyébként, biztos, hogy a tárcsa miatt rezonál a fék?
Edited by Rabbit, 2020. February 06. - 12:59.
Nem-nem öregúr rend a lelke mindennek, 180-as az persze!
SM-RT66-ra gondolsz ha jól nézem. Ezek kevésbé hullámosodnak mint az Ice-Tech modellek?
Könnyebb is mint az SM-RT86 Ice-Tech XT 139 vs 154 gramm.
Gondolom más márkát nem sok értelme van keresni.
Edited by karakoram, 2020. February 06. - 12:11.
Most, hogy próbálkozom a merev villával a teleszkóp helyett kijött persze, hogy az igencsak hullámos tárcsám miatt rezonál a villa erőteljesebb fékezéskor. Ice Tech Shimano tárcsát használok 185 mm-es méretben és csavarosat. Mit vegyek helyette ami kevésbé hajlamos a hullámosodásra (már új korában is hullámos volt csak nem küldtem vissza)?
Ma reggel 0-2°C lehetett erős széllel (érzetre így még hidegebb volt) sajnos egy kicsit tapasztaltam nyomáspont vándorlást a 8100-as új XT fékeknél.
Nem akarok okos öregembert játszani, de 180-as lesz az szerintem. 185-ös az avid volt, régen.
Esetleg sima acél simanoból a jobbikat, melyet lehet rendes fékbetéttel használni?
Edited by Rabbit, 2020. February 06. - 11:44.
Most, hogy próbálkozom a merev villával a teleszkóp helyett kijött persze, hogy az igencsak hullámos tárcsám miatt rezonál a villa erőteljesebb fékezéskor. Ice Tech Shimano tárcsát használok 185 mm-es méretben és csavarosat. Mit vegyek helyette ami kevésbé hajlamos a hullámosodásra (már új korában is hullámos volt csak nem küldtem vissza)?
Ma reggel 0-2°C lehetett erős széllel (érzetre így még hidegebb volt) sajnos egy kicsit tapasztaltam nyomáspont vándorlást a 8100-as új XT fékeknél.
Edited by karakoram, 2020. February 06. - 11:07.
Vki hasznal m9100at? A sulyahoz kepest nem is sokkal dragabb... az egesz xtr szettbol az erne meg egyedul. Ugyanugy mukodik, mint a 8100? Fekero, adagolhatosag?
Edited by arn, 2020. January 18. - 09:17.
Légtelenítést fékpofákat kivéve végzik a szervizesek a gyári távtartót és/vagy valamilyen service kit közdarabjait használva, ez nem lehetne probléma. További rossz hír sajnos, hogy a Guide R-ből ha jól rémlik, volt egy széria, ami szériahibás. Talán még visszahívás is volt rájuk, de ennek most nem néztem utána.
Nem vagyok biztos benne, hogy így történt.
Remélem, hamarosan megjön a légtelenítő szett a közdarabbal együtt és akkor megcsinálom magamnak új betétekkel. Aztán meglátom, mi lesz.
Megnézem ezt a visszahívást.
Köszi a segítséget!
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Igen. Pontosabban nem én, de mindkét fékben fékfolyadék csere volt légtelenítéssel.
Arra nem emlékszem, hogy ez a művelet vadiúj betétekkel volt-e. Már ha számít.
Azóta már volt néhány betétcsere, minden alkalommal játszani kellett a fékfolyadékkel .
Komolyabb gond lesz ott sajnos...
Légtelenítést fékpofákat kivéve végzik a szervizesek a gyári távtartót és/vagy valamilyen service kit közdarabjait használva, ez nem lehetne probléma. További rossz hír sajnos, hogy a Guide R-ből ha jól rémlik, volt egy széria, ami szériahibás. Talán még visszahívás is volt rájuk, de ennek most nem néztem utána.
Még februárban válaszoltam ezt neked.
Végeztél február óta fékfolyadék-cserét, légtelenítéssel?
Igen. Pontosabban nem én, de mindkét fékben fékfolyadék csere volt légtelenítéssel.
Arra nem emlékszem, hogy ez a művelet vadiúj betétekkel volt-e. Már ha számít.
Azóta már volt néhány betétcsere, minden alkalommal játszani kellett a fékfolyadékkel .
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Összes SRAM fékem ami volt, ezt csinálta, csinálja. Párom bringája uez, mint amit írtál.
Szóval, a fékkaron a csavart nyitva ideig-óráig jó lesz, de az olajcserét (fékfolyadék-cserét) nem fogod tudni elkerülni.
A SRAM a DOT5.1-es fékfolyadékával sajnos képes megkötni a vizet annyira, hogy megjelenik a víz. Egyik következménye, hogy amint melegebb idő lesz, felkeményedik a fék. Sőt, ha tűző napon hagyod a bringát, meg sem moccan majd a kerék.
Szóval, véleményem szerint fékfolyadék-csere javallott.
Még februárban válaszoltam ezt neked.
Végeztél február óta fékfolyadék-cserét, légtelenítéssel?
Adott egy pár Sram Guide R fék elől 203-as tárcsával, hátul 180-assal.
Alapvetően elégedett vagyok velük, eddig jól teljesítettek.
Viszont az nagyon nem tetszik, hogy amint kicserélem a betéteket, nem lehet annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy bemenjen a betétek közé a tárcsa. Csak úgy oldható meg, ha engedek a fékfolyadékból. Ez pedig nem a legjobb, mert nehéz belőni, hogy mennyi az annyi.
Ez a Sram Guide R sajátossága? Azaz minden betétcserénél légtelenítés, fékfolyadék szint beállítás? Vagy az enyém hibás? Ez utóbbit nem hiszem, mert tényleg jól működnek, osztrák bike parkokban is elegek voltak.
Mi a gond, hol van a turpisság?
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Igen a zee 4 dugattyus, All mountain, enduro, dh felhasználásra van, ez pedig egy sokkal egyszerűbb, bár valószínűleg fékerőben nem sokkal marad el .
Edited by zeezoltano, 2019. December 07. - 15:54.