Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#2521
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás
srácok! mielött össze vesznétek: szívósság a kulcsszó nem a rugalmasság.

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#2522
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

az alu merevebb, kevesbe rugalmas, mint az acel. vagy mire akarsz kilyukadni?


Tényleg? Csak, mert ez hülyeség. Szerinted a gyémánt is legalább 10000szer rugalmasabb, mint a gumi. Legalább nézd meg, hogy mit linkeltél és értelmezd is.


A sebesség mindent megold.

 


#2523
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ez nem válasz a kérdésre.


az alu merevebb, kevesbe rugalmas, mint az acel. vagy mire akarsz kilyukadni?

#2524
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ezt Rugalmassági modulus - Wikipédia csak arra reflektaltam, hogy azt irtad, hogy az alu sokkal rugalmassabb az acelnal.

Ez nem válasz a kérdésre.


A sebesség mindent megold.

 


#2525
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Tárcsát amúgy legjobban kézzel (gumikesztyû fel) lehet szerintem egyengetni.


korabban en is ugy csinaltam, de az alubakos shimanonal a gumikalapacs valt be :)

És ez mit jelent? ;)


ezt Rugalmassági modulus - Wikipédia csak arra reflektaltam, hogy azt irtad, hogy az alu sokkal rugalmassabb az acelnal.

#2526
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Tárcsát amúgy legjobban kézzel (gumikesztyû fel) lehet szerintem egyengetni.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2527
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

most esett le, hogy az icetech az szendicsszerkezetes, nem alubak+acellemez. ahhoz szerintem kb semmivel sem szabad hozzanyulni, mert lehet a serulest sem veszed eszre rajta.

esetemben (rt76) ugyanigy lehet aggodni a szegecselt kotesekert is :) de ez igaz akkor is ha gumikalapaccsal utom, vagy hajlitgatni akarod. en ugy tudom, hogy az acel rugalmassagi modulusa joval magasabb, mint az alue.

És ez mit jelent? ;)


A sebesség mindent megold.

 


#2528
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

szvsz nem az alu hajlik, hanem a lelogo acelresz. vmelyiknek engednie kell, es meglepodnek, ha a joval vastagabb alu lenne az.


most esett le, hogy az icetech az szendicsszerkezetes, nem alubak+acellemez. ahhoz szerintem kb semmivel sem szabad hozzanyulni, mert lehet a serulest sem veszed eszre rajta.

esetemben (rt76) ugyanigy lehet aggodni a szegecselt kotesekert is :) de ez igaz akkor is ha gumikalapaccsal utom, vagy hajlitgatni akarod. en ugy tudom, hogy az acel rugalmassagi modulusa joval magasabb, mint az alue.

#2529
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az alumínium sokkal rugalmasabb, mint az acél, nem az alu merevsége miatt nehéz hajlítani, hanem a tartóbakok miatt. Egyébként az alumíniumot nem kéne hajlítgatni, mert minden egyes hajlítást megjegyez és elfárad, ellentétben az acéllal.


szvsz nem az alu hajlik, hanem a lelogo acelresz. vmelyiknek engednie kell, es meglepodnek, ha a joval vastagabb alu lenne az.

#2530
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Inkább azt mondanám hogy két fém fékkar között olyan óriási különbségek nincsenek 85% ig teljesen azonosak persze azt is hozzá kell tenni hogy az egyik szinte teljesen személyre szabható a másik nem. A valakinek az egyik fékkar formája valakinek bejön a másik nem. Az sem igaz hogy minél nagyobb legyen az erõkar inkább az hogy optimális az sd-7 azért jó mert ott azt is tudod állítani hogy miként fogjon, koppanósan vagy éppen nyúlósan a barátném éppenséggel, pláne az elsõ féknél azt szereti ha nyúlósabban fog, fél attól hogy ha hirtelen berántja akkor fejre áll.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2531
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás
akkor azt mondod, hogy a fékkar mizéria inkább csak parasztvakítás??? Végeredményében egy fékkar az csak egy erõkar nem? Az a lényeg, hogy minél nagyobb szögben álljon és a nagyobb úttal nagyobb erõ jön létre igaz? És akkor egyszóval fékkart a fékkartól csak az állíthatóság különböztet meg jól mondom?

Ez a gondolat menet így helyes?

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#2532
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
AVID SD-7 na az nagyon tuti ha szereted a finomságot, amennyiben nem akarsz elveszni a részletekben hibátlan a deore.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2533
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás
Így így, ahogy Jani mondja. Az alut nem jó hajlítgatni mert nem olyan szívós mint az acél.

OFF Szakszóval, felsûrûsödnek benne a diszlokációk és akkor már könnyebbenn törhet, szakadhat, szóval elfárad.

Ööö... kérdeztem már, hogy BB7-hez jó e egy deore V-fékkar, vagy érdemesebb lecserélni szintén Avidra? ;)

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#2534
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

mar parszor csinaltam :) annyira merev az alu, hogy alig mozdul el. mindig amikor a kerekre rakom a tarcsat, megjelolom, hogy pontosan melyik csavarhoz allitottam, illetve a kerekhez centirozom. esszel kell csinalni.


Az alumínium sokkal rugalmasabb, mint az acél, nem az alu merevsége miatt nehéz hajlítani, hanem a tartóbakok miatt. Egyébként az alumíniumot nem kéne hajlítgatni, mert minden egyes hajlítást megjegyez és elfárad, ellentétben az acéllal.


A sebesség mindent megold.

 


#2535
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

mar parszor csinaltam :) annyira merev az alu, hogy alig mozdul el. mindig amikor a kerekre rakom a tarcsat, megjelolom, hogy pontosan melyik csavarhoz allitottam, illetve a kerekhez centirozom. esszel kell csinalni.


Én csak abból indultam ki h a gyári tárcsa egyengetõ sem egy kalapács, hanem egy "villáskulcsra" hasónlító szerszám.
Feltöltött kép

#2536
Lopakodó

Lopakodó

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 283 hozzászólás

BB7-hez milyen fékkart ajánlotok. Jelenleg még a V fékes Deorékat használom. Érdemes tõlük megszabadulnom?


erre valaki pls? :) köszi :)

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány  B)


#2537
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Gumikalapáccsal szerintem csak rontani fog a helyzeten. Nem lehet vele elég finoman operálni.
Jobban jársz ha esetleg van otthon francia kulcs azzal szépen ráfogsz a tárcsára ,és nagyon finom óvatos mozdulatokkal, fokozatosan a kívánt irányba mozdítót ki a tárcsát.


mar parszor csinaltam :) annyira merev az alu, hogy alig mozdul el. mindig amikor a kerekre rakom a tarcsat, megjelolom, hogy pontosan melyik csavarhoz allitottam, illetve a kerekhez centirozom. esszel kell csinalni.

#2538
dudo

dudo

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás

Gumikalapáccsal szerintem csak rontani fog a helyzeten. Nem lehet vele elég finoman operálni.
Jobban jársz ha esetleg van otthon francia kulcs azzal szépen ráfogsz a tárcsára ,és nagyon finom óvatos mozdulatokkal, fokozatosan a kívánt irányba mozdítót ki a tárcsát.


A féktestet leszereljem mert elég sokat kellene hajtogatni?

#2539
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

gumikalapaccsal, de kicsit lehet csak korrigalni az alu miatt.


Gumikalapáccsal szerintem csak rontani fog a helyzeten. Nem lehet vele elég finoman operálni.
Jobban jársz ha esetleg van otthon francia kulcs azzal szépen ráfogsz a tárcsára ,és nagyon finom óvatos mozdulatokkal, fokozatosan a kívánt irányba mozdítót ki a tárcsát.

#2540
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
gumikalapaccsal, de kicsit lehet csak korrigalni az alu miatt.