Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11010 hozzászólás a témában

#721
EKObeat

EKObeat

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Üdv!!
Lenne 1 problémám! Vettem nemrég egy all-mountain épített bringát (lásd kép). Azonban egy idõ után észrevettem hogy a hátsó kerék nagyon közel van, sõt néha bele is ér a bal oldalon a vízszintes villarészbe(sárga scott matricánál). Gyorszáras, uh szétszedtem és láttam hogy a tengely vége a csavar után el van hajolva. Vettem 1 faxa kis Shimano xt acéltengelyt, de azzal is ferdén állt és, 1 nap után az is elhajlott, pedig csak bunnyzgattam.
Most nem tudom a váz van e elferdülve vagy esetleg a kerékkel van vmi, pedig azt én centíroztam fokozatosan apránként, nem látok rajta hibát.
Szerintetek mi lehet a hiba oka??
[IMG]https://www.facebook.com/photo.php?https://www.facebook...&type=1

#722
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
hogy elferjen a hajtomu jobb oldalon de meglegyen a sartures is a gumi korul
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#723
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
A Merida Trans Mission vázak esetében az asszimetrikus hátsó villa kialakításának mi az oka ?

#724
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Milyen Giant volt az? Mert amit leírtál az nagyon meredek.
Konkrétan el sem akarom hinni.
Próbáld ki az enyémet.
Giantet és meridát nem hasonlítanám össze volt mindkettõ.


Pontos típus nélkül nem nagyon hasonlítanám össze a Meridát se a Gianttel, fõleg azért, mert a Merida 96 és OneTwenty rendszere eléggé különbözõ mozgáskarakterisztikával rendelkezik.

#725
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

kezd világossá válni a helyzet :) szóval nagyon jó a Speci, addig amíg nincs baj vele.

ránézésre szerinted a 2010-es ebay és a 2011-es általad linkelt közt van különbség? színt leszámítva :) (közben észrevettem hogy barom voltam tényleg hatalmas számokkal fel volt tüntetve hogy 2007-es modell volt amit én linkeltem be..)

kezdek a Speci irányába menni, mert amikor próbáltam 2-3 évvel ezelõtti Giant össztelós vasat, (hagyományosabb függõlegesen beszerelt hátsú tag volt benne a nyeregcsõ alsó részénél) akkor baromira zavart hogy amikor aktív volt a hátsó felfüggesztés a pedál mint a rugó úgy akart visszarúgni, félek ugyanez lehet a helyzet a merida esetében is hiába van "fent" a csillapítás


Milyen Giant volt az? Mert amit leírtál az nagyon meredek.
Konkrétan el sem akarom hinni.
Próbáld ki az enyémet.
Giantet és meridát nem hasonlítanám össze volt mindkettõ.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#726
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

kezd világossá válni a helyzet :) szóval nagyon jó a Speci, addig amíg nincs baj vele.

ránézésre szerinted a 2010-es ebay és a 2011-es általad linkelt közt van különbség? színt leszámítva :) (közben észrevettem hogy barom voltam tényleg hatalmas számokkal fel volt tüntetve hogy 2007-es modell volt amit én linkeltem be..)

kezdek a Speci irányába menni, mert amikor próbáltam 2-3 évvel ezelõtti Giant össztelós vasat, (hagyományosabb függõlegesen beszerelt hátsú tag volt benne a nyeregcsõ alsó részénél) akkor baromira zavart hogy amikor aktív volt a hátsó felfüggesztés a pedál mint a rugó úgy akart visszarúgni, félek ugyanez lehet a helyzet a merida esetében is hiába van "fent" a csillapítás


és biztos hogy az a giant jól volt beáll0tva, súlyodhoz stb ?.....

de azért vásárlás elõtt próbálj ki egy epic-et is, (nehoy aztán az egész fulli feeling legyen idegen) az sem egy amon amarth tûzében született csodaló. sõt igazából merida csak más van ráírva. :)
a brain meg kényelmes mert "automata" nem kell piszkálni, cserébe szarul mozog mikor kéne neki. az fsr meg nem küszöböli ki a pogozást. max aktív marad flkezés közben is, de ezt ilyen rugóútnál úgysem érezni igazán.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#727
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.172 hozzászólás
azt hiszem, nem ártana még olvasgatnod kicsit a témában, mielõtt döntesz...

egyébként merida.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#728
Schumi

Schumi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Az idei Epic ilyen: hivatkozás. Ez már jobb abból a szempontból, hogy legalább szimmetrikusan terheli a csapágyakat. Ha mûködik, a Brain sokkal jobb, mint a lockolható tag, mivel automatikus és tág határok közt testre szabható. A Speci Brainnel csak az a baj, hogy nem garanciális esetben Magyarországon nincs se szakértõ se alkatrészellátás. Persze ígéretek vannak, de az azért nem éppen sok, ha az embernek szervizre van szüksége.


kezd világossá válni a helyzet :) szóval nagyon jó a Speci, addig amíg nincs baj vele.

ránézésre szerinted a 2010-es ebay és a 2011-es általad linkelt közt van különbség? színt leszámítva :) (közben észrevettem hogy barom voltam tényleg hatalmas számokkal fel volt tüntetve hogy 2007-es modell volt amit én linkeltem be..)

kezdek a Speci irányába menni, mert amikor próbáltam 2-3 évvel ezelõtti Giant össztelós vasat, (hagyományosabb függõlegesen beszerelt hátsú tag volt benne a nyeregcsõ alsó részénél) akkor baromira zavart hogy amikor aktív volt a hátsó felfüggesztés a pedál mint a rugó úgy akart visszarúgni, félek ugyanez lehet a helyzet a merida esetében is hiába van "fent" a csillapítás

#729
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

az elsõ linket nem a konkrét váz miatt, (bár 90%-ban ahogy néztem nem változott a kezdetek óta) hanem az össztelós megoldások elõnyei-hátrányait taglaló kis animáció miatt raktam be, mert ott nekem sok kérdés felmerült, hogy tényleg az FSR ami megszünteti a pedál visszarugózást amikor mozog a hátsó rész vagy ez csak kamu?
a specialized honlapjáról amit linkeltem az pedig idei darab ha jól láttam, vagy az is 2007-es? Brain amúgy jobb mint egy lockolható hátsó tag?


Az idei Epic ilyen: hivatkozás. Ez már jobb abból a szempontból, hogy legalább szimmetrikusan terheli a csapágyakat. Ha mûködik, a Brain sokkal jobb, mint a lockolható tag, mivel automatikus és tág határok közt testre szabható. A Speci Brainnel csak az a baj, hogy nem garanciális esetben Magyarországon nincs se szakértõ se alkatrészellátás. Persze ígéretek vannak, de az azért nem éppen sok, ha az embernek szervizre van szüksége.

#730
Schumi

Schumi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
az elsõ linket nem a konkrét váz miatt, (bár 90%-ban ahogy néztem nem változott a kezdetek óta) hanem az össztelós megoldások elõnyei-hátrányait taglaló kis animáció miatt raktam be, mert ott nekem sok kérdés felmerült, hogy tényleg az FSR ami megszünteti a pedál visszarugózást amikor mozog a hátsó rész vagy ez csak kamu?
a specialized honlapjáról amit linkeltem az pedig idei darab ha jól láttam, vagy az is 2007-es? Brain amúgy jobb mint egy lockolható hátsó tag?

#731
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Egyértelmûen Epic. De hol kapsz te az általad linkelt 2007-es vázat, vagy használt? A brain hibátlanul mûködik (amire meg szervizelned kellene, arra Salának lesz nitrogénes palackja :) ), nem pogózik. 182 centivel még az M-es is jó lenne, szóval egyáltalán nem kicsi az L-es.


Sokra megyünk a nitrogénes palackjával, ha nem akar foglalkozni Brainnel.

#732
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Egyértelmûen Epic. De hol kapsz te az általad linkelt 2007-es vázat, vagy használt? A brain hibátlanul mûködik (amire meg szervizelned kellene, arra Salának lesz nitrogénes palackja :) ), nem pogózik. 182 centivel még az M-es is jó lenne, szóval egyáltalán nem kicsi az L-es.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#733
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Epic nagyon tetszik, de mintha az L-es méretben is extra kicsi lenne a váz!? és ahogy néztem elég bonyolult a felfüggesztés, koszolódós helyen van, és mindenféle nitrogéntöltésû taggal mûködik , bevallom félek attól hogy 2 év múlva hatalmas költség lenne a karbantartása
köszi


Egyértelmûen a Merida. Szabványos tag, szimmetrikus felfüggesztés, lockolható tag, Magyarországon jobb alkatrészellátás, szerviz. Amúgy az L-es Epic szerintem jó lenne neked, 176 centimmel egy M-es Epicet hajtok, hibás Brain vezérlõegységgel pogózik felfelé rendesen, hiába van túlfújva a tag.

#734
golya

golya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.347 hozzászólás

Nem tudja vaaki, hoyg egy merida kalahari 590 es Sx váznak mekkora lehet a súlya?vagy hogy hol találhatom meg?köszi

egy 20"-ossal(2002) kolbászoltam régen. egyszer megmértem, pontos értékre nem emlékszem, de a két kilót karcolja és talán inkább felûrõl mint alulról.

#735
Schumi

Schumi

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

kinek mi.
szerintem FSR


Itt nagyon agyondicsérik a Speci FSR rendszerét Specialized's Amazing S-Works FSR Suspension! - Bike Mart, Bikemart, Richardson, Dallas, Frisco, Texas valóban ennyivel jobb mint a többi?
Még nem volt lehetõségem FSR-el menni, de ha jól vettem ki a leírásokból akkor nem lockolható a hátsótag mert a brain elintézi a dolgot.. Ez a gyakorlatban mennyire mûködik?
Igazából most 2 váz között vacilálok

Merida Ninety-Six HFS 3000 csak váz, alu
NINETY-SIX 3000-D - MTB Full Suspension - Merida Bikes International

Specialized Epic csak váz, alu
Specialized Bicycle Components : Epic Marathon Frame


Szerintetek melyik a jobb megoldás? Kifejezetten XC-re kellene, 182 / 65kg vagyok, és ha választani kellene akkor a mászás felfelé fontosabb mint hogy mennyire eresztem lefelé. Ami kicsit nálam most a Merida irányába húz, hogy "tisztább" helyen van a rugóstag, viszont nem tudom milyen hatással van ez kivitelezés a pedálmozgásra stb stb fõleg ha figyelembe veszem az elsõ linken található illusztrációkat. (tényleg ez single pivot?)

Epic nagyon tetszik, de mintha az L-es méretben is extra kicsi lenne a váz!? és ahogy néztem elég bonyolult a felfüggesztés, koszolódós helyen van, és mindenféle nitrogéntöltésû taggal mûködik , bevallom félek attól hogy 2 év múlva hatalmas költség lenne a karbantartása

köszi

#736
zsolesz777

zsolesz777

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás
Nem tudja vaaki, hoyg egy merida kalahari 590 es Sx váznak mekkora lehet a súlya?vagy hogy hol találhatom meg?köszi

#737
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
köszi szépen

#738
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
eselyes hogy soha semmi bajod nem lesz vele. sajna az eladasi erteke most kicsit megzuhant a vaznak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#739
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Pár napja a vázon lévõ eszkábált védõbandázsom leesett, és természetesen még aznap úgy pofára estem egy hibás feljárón, hogy a kormány befordult, és szépen behorpasztotta a felsõcsõ tetejét, de ráadásul bele is mart elég csúnyán.

Ez mennyire kritikus helyen van, számíthatok repedésre? Érdemes csinálni vele valamit, vagy használjam aztán kiderül?

#740
Artika

Artika

    vendég

  • fórumtag
  • 103 hozzászólás
Sziasztok !


Érdeklõdnék a Merida Trans Mission 800-D és a Merida Trans Mission 1000-D bringák
iránt, mivel össztelósban jelenleg elég jó áron kaphatók a rugós taggal együtt
Az 100-D-ben Fox RP23-as, míg a 800-D-ben X-Fusion O2RC rugós tag található.

Véleményt szeretnék kérni a két bringáról és a két rugós tagról, aki esetleg használta már õket.


Köszi