Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#721
Írta 2011. június 23. - 12:49

Lenne 1 problémám! Vettem nemrég egy all-mountain épített bringát (lásd kép). Azonban egy idõ után észrevettem hogy a hátsó kerék nagyon közel van, sõt néha bele is ér a bal oldalon a vízszintes villarészbe(sárga scott matricánál). Gyorszáras, uh szétszedtem és láttam hogy a tengely vége a csavar után el van hajolva. Vettem 1 faxa kis Shimano xt acéltengelyt, de azzal is ferdén állt és, 1 nap után az is elhajlott, pedig csak bunnyzgattam.
Most nem tudom a váz van e elferdülve vagy esetleg a kerékkel van vmi, pedig azt én centíroztam fokozatosan apránként, nem látok rajta hibát.
Szerintetek mi lehet a hiba oka??
[IMG]https://www.facebook.com/photo.php?https://www.facebook...&type=1
#722
Írta 2011. június 23. - 11:50

RAUH-Welt
B E G R I F F
#723
Írta 2011. június 23. - 11:42

#724
Írta 2011. június 17. - 09:05

Milyen Giant volt az? Mert amit leírtál az nagyon meredek.
Konkrétan el sem akarom hinni.
Próbáld ki az enyémet.
Giantet és meridát nem hasonlítanám össze volt mindkettõ.
Pontos típus nélkül nem nagyon hasonlítanám össze a Meridát se a Gianttel, fõleg azért, mert a Merida 96 és OneTwenty rendszere eléggé különbözõ mozgáskarakterisztikával rendelkezik.
#725
Írta 2011. június 17. - 07:15

kezd világossá válni a helyzet
szóval nagyon jó a Speci, addig amíg nincs baj vele.
ránézésre szerinted a 2010-es ebay és a 2011-es általad linkelt közt van különbség? színt leszámítva(közben észrevettem hogy barom voltam tényleg hatalmas számokkal fel volt tüntetve hogy 2007-es modell volt amit én linkeltem be..)
kezdek a Speci irányába menni, mert amikor próbáltam 2-3 évvel ezelõtti Giant össztelós vasat, (hagyományosabb függõlegesen beszerelt hátsú tag volt benne a nyeregcsõ alsó részénél) akkor baromira zavart hogy amikor aktív volt a hátsó felfüggesztés a pedál mint a rugó úgy akart visszarúgni, félek ugyanez lehet a helyzet a merida esetében is hiába van "fent" a csillapítás
Milyen Giant volt az? Mert amit leírtál az nagyon meredek.
Konkrétan el sem akarom hinni.
Próbáld ki az enyémet.
Giantet és meridát nem hasonlítanám össze volt mindkettõ.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#726
Írta 2011. június 16. - 23:56

kezd világossá válni a helyzet
szóval nagyon jó a Speci, addig amíg nincs baj vele.
ránézésre szerinted a 2010-es ebay és a 2011-es általad linkelt közt van különbség? színt leszámítva(közben észrevettem hogy barom voltam tényleg hatalmas számokkal fel volt tüntetve hogy 2007-es modell volt amit én linkeltem be..)
kezdek a Speci irányába menni, mert amikor próbáltam 2-3 évvel ezelõtti Giant össztelós vasat, (hagyományosabb függõlegesen beszerelt hátsú tag volt benne a nyeregcsõ alsó részénél) akkor baromira zavart hogy amikor aktív volt a hátsó felfüggesztés a pedál mint a rugó úgy akart visszarúgni, félek ugyanez lehet a helyzet a merida esetében is hiába van "fent" a csillapítás
és biztos hogy az a giant jól volt beáll0tva, súlyodhoz stb ?.....
de azért vásárlás elõtt próbálj ki egy epic-et is, (nehoy aztán az egész fulli feeling legyen idegen) az sem egy amon amarth tûzében született csodaló. sõt igazából merida csak más van ráírva.

a brain meg kényelmes mert "automata" nem kell piszkálni, cserébe szarul mozog mikor kéne neki. az fsr meg nem küszöböli ki a pogozást. max aktív marad flkezés közben is, de ezt ilyen rugóútnál úgysem érezni igazán.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#728
Írta 2011. június 16. - 23:04

Az idei Epic ilyen: hivatkozás. Ez már jobb abból a szempontból, hogy legalább szimmetrikusan terheli a csapágyakat. Ha mûködik, a Brain sokkal jobb, mint a lockolható tag, mivel automatikus és tág határok közt testre szabható. A Speci Brainnel csak az a baj, hogy nem garanciális esetben Magyarországon nincs se szakértõ se alkatrészellátás. Persze ígéretek vannak, de az azért nem éppen sok, ha az embernek szervizre van szüksége.
kezd világossá válni a helyzet

ránézésre szerinted a 2010-es ebay és a 2011-es általad linkelt közt van különbség? színt leszámítva

kezdek a Speci irányába menni, mert amikor próbáltam 2-3 évvel ezelõtti Giant össztelós vasat, (hagyományosabb függõlegesen beszerelt hátsú tag volt benne a nyeregcsõ alsó részénél) akkor baromira zavart hogy amikor aktív volt a hátsó felfüggesztés a pedál mint a rugó úgy akart visszarúgni, félek ugyanez lehet a helyzet a merida esetében is hiába van "fent" a csillapítás
#729
Írta 2011. június 16. - 22:20

az elsõ linket nem a konkrét váz miatt, (bár 90%-ban ahogy néztem nem változott a kezdetek óta) hanem az össztelós megoldások elõnyei-hátrányait taglaló kis animáció miatt raktam be, mert ott nekem sok kérdés felmerült, hogy tényleg az FSR ami megszünteti a pedál visszarugózást amikor mozog a hátsó rész vagy ez csak kamu?
a specialized honlapjáról amit linkeltem az pedig idei darab ha jól láttam, vagy az is 2007-es? Brain amúgy jobb mint egy lockolható hátsó tag?
Az idei Epic ilyen: hivatkozás. Ez már jobb abból a szempontból, hogy legalább szimmetrikusan terheli a csapágyakat. Ha mûködik, a Brain sokkal jobb, mint a lockolható tag, mivel automatikus és tág határok közt testre szabható. A Speci Brainnel csak az a baj, hogy nem garanciális esetben Magyarországon nincs se szakértõ se alkatrészellátás. Persze ígéretek vannak, de az azért nem éppen sok, ha az embernek szervizre van szüksége.
#730
Írta 2011. június 16. - 22:14

a specialized honlapjáról amit linkeltem az pedig idei darab ha jól láttam, vagy az is 2007-es? Brain amúgy jobb mint egy lockolható hátsó tag?
#731
Írta 2011. június 16. - 20:56

Egyértelmûen Epic. De hol kapsz te az általad linkelt 2007-es vázat, vagy használt? A brain hibátlanul mûködik (amire meg szervizelned kellene, arra Salának lesz nitrogénes palackja
), nem pogózik. 182 centivel még az M-es is jó lenne, szóval egyáltalán nem kicsi az L-es.
Sokra megyünk a nitrogénes palackjával, ha nem akar foglalkozni Brainnel.
#732
Írta 2011. június 16. - 20:53


#733
Írta 2011. június 16. - 19:51

Epic nagyon tetszik, de mintha az L-es méretben is extra kicsi lenne a váz!? és ahogy néztem elég bonyolult a felfüggesztés, koszolódós helyen van, és mindenféle nitrogéntöltésû taggal mûködik , bevallom félek attól hogy 2 év múlva hatalmas költség lenne a karbantartása
köszi
Egyértelmûen a Merida. Szabványos tag, szimmetrikus felfüggesztés, lockolható tag, Magyarországon jobb alkatrészellátás, szerviz. Amúgy az L-es Epic szerintem jó lenne neked, 176 centimmel egy M-es Epicet hajtok, hibás Brain vezérlõegységgel pogózik felfelé rendesen, hiába van túlfújva a tag.
#734
Írta 2011. június 16. - 19:13

egy 20"-ossal(2002) kolbászoltam régen. egyszer megmértem, pontos értékre nem emlékszem, de a két kilót karcolja és talán inkább felûrõl mint alulról.Nem tudja vaaki, hoyg egy merida kalahari 590 es Sx váznak mekkora lehet a súlya?vagy hogy hol találhatom meg?köszi
#735
Írta 2011. június 16. - 17:14

kinek mi.
szerintem FSR
Itt nagyon agyondicsérik a Speci FSR rendszerét Specialized's Amazing S-Works FSR Suspension! - Bike Mart, Bikemart, Richardson, Dallas, Frisco, Texas valóban ennyivel jobb mint a többi?
Még nem volt lehetõségem FSR-el menni, de ha jól vettem ki a leírásokból akkor nem lockolható a hátsótag mert a brain elintézi a dolgot.. Ez a gyakorlatban mennyire mûködik?
Igazából most 2 váz között vacilálok
Merida Ninety-Six HFS 3000 csak váz, alu
NINETY-SIX 3000-D - MTB Full Suspension - Merida Bikes International
Specialized Epic csak váz, alu
Specialized Bicycle Components : Epic Marathon Frame
Szerintetek melyik a jobb megoldás? Kifejezetten XC-re kellene, 182 / 65kg vagyok, és ha választani kellene akkor a mászás felfelé fontosabb mint hogy mennyire eresztem lefelé. Ami kicsit nálam most a Merida irányába húz, hogy "tisztább" helyen van a rugóstag, viszont nem tudom milyen hatással van ez kivitelezés a pedálmozgásra stb stb fõleg ha figyelembe veszem az elsõ linken található illusztrációkat. (tényleg ez single pivot?)
Epic nagyon tetszik, de mintha az L-es méretben is extra kicsi lenne a váz!? és ahogy néztem elég bonyolult a felfüggesztés, koszolódós helyen van, és mindenféle nitrogéntöltésû taggal mûködik , bevallom félek attól hogy 2 év múlva hatalmas költség lenne a karbantartása
köszi
#736
Írta 2011. június 16. - 11:35

#737
Írta 2011. június 14. - 19:49

#738
Írta 2011. június 14. - 10:17

RAUH-Welt
B E G R I F F
#739
Írta 2011. június 13. - 23:03

Ez mennyire kritikus helyen van, számíthatok repedésre? Érdemes csinálni vele valamit, vagy használjam aztán kiderül?
#740
Írta 2011. június 13. - 07:04

Érdeklõdnék a Merida Trans Mission 800-D és a Merida Trans Mission 1000-D bringák
iránt, mivel össztelósban jelenleg elég jó áron kaphatók a rugós taggal együtt
Az 100-D-ben Fox RP23-as, míg a 800-D-ben X-Fusion O2RC rugós tag található.
Véleményt szeretnék kérni a két bringáról és a két rugós tagról, aki esetleg használta már õket.
Köszi