"Some elements of the NRS frame design were licensed from SPECIALIZED® and relate to the FSR Suspension Design U.S. patents 5,509,679/5,678,837/5,899,480"na ezt nem tudtam.
de most valaki csak csinál láncvillán levõ forgásponttal vázat, és az nem fsr.
valami ilyesmi rémlik.
Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#3601
Írta 2008. szeptember 13. - 20:07
#3602
Írta 2008. szeptember 13. - 19:06
na ezt nem tudtam.
de most valaki csak csinál láncvillán levõ forgásponttal vázat, és az nem fsr.
valami ilyesmi rémlik.
Nem kell messze menni, a KTM-eken ott figyel a Horst link
#3603
Írta 2008. szeptember 13. - 18:59
na ezt nem tudtam.
de most valaki csak csinál láncvillán levõ forgásponttal vázat, és az nem fsr.
valami ilyesmi rémlik.
Csinálnak mások is, és az is horst linkes (vagy hívjuk fsr-nek).
Mint tamaska írta, az a lényeg, hogy Európában bárki forgalmazhat és gyárthat ilyen bicót.
Amerikában ezt a specialized levédte (hasonló az ügy a levédet egér kattintás és más szoftver szabadalom baromságokhoz gondolom), vagyis ott perkálni kell érte. Fizetni persze csak kis vagy veszélytelen cégeknek lehet, a scott-nak például pénzért sem adták el, per is volt belõle...
Egyébként úgy tûnik pár éven belül végre lejár a "patent" és az USA-ban törvényszerint nem lehet meghosszabítani (http://forums.mtbr.c...ad.php?t=443271)
#3604
Írta 2008. szeptember 13. - 16:14
sztem olvasd el még 1X és értelmezd újraSzóval az fsr nem áll semmi másból csak annyi hogy a támvillán van a fék?
Most bighitem van, elõtte egy tömeg matrica vázam volt, azon is a támvillán volt a fék, ahogy bemozdult a váz a féknyereg nem bólogatott, de az kb nem mozgott fékkel, ez meg igen:chin:
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3605
Írta 2008. szeptember 13. - 15:44
na ezt nem tudtam.ahhoz képest anno a giant honlapon ott volt az nrs váz adatlapján hogy xxxxxx specialized licensz..
de most valaki csak csinál láncvillán levõ forgásponttal vázat, és az nem fsr.
valami ilyesmi rémlik.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3606
Írta 2008. szeptember 13. - 10:39
Most bighitem van, elõtte egy tömeg matrica vázam volt, azon is a támvillán volt a fék, ahogy bemozdult a váz a féknyereg nem bólogatott, de az kb nem mozgott fékkel, ez meg igen:chin:
#3607
Írta 2008. szeptember 13. - 00:28
hogy áll az a fék?!
bulliton pl alig érezni,ellenben a scotton letépte a bokám,a tomac szintén alig érzõdik valami,a meridán,meg nem tudom,azzal rég mentem
pedig a meridán kívül mind egyforgáspontos,ja ua. tánylrral minden
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#3608
Írta 2008. szeptember 13. - 00:12
ahhoz képest anno a giant honlapon ott volt az nrs váz adatlapján hogy xxxxxx specialized licensz..attól, hogy a láncvillán van forgáspont, még nem lesz horst-link, lásd giant nrs
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3609
Írta 2008. szeptember 12. - 22:01
holnap postazom a ram-jaidat
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3610
Írta 2008. szeptember 12. - 21:12
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3611
Írta 2008. szeptember 12. - 20:10
nomost az a nagy kulonbseg, hogy ha a forgaspont a tamvillan van, akkor a tengely a vazon levo fo forgaspont korul mozdul el. a tobbi forgaspont nem csinal semmit, csak mozditja a himbakaron keresztul a rugostagot. ergo a hatso kerek egy felkor iven fog mozogni, ezaltal berugozaskor a lancvilla "nyulik" tehat a pedalozason erezhetove fog valni, valamint ha behuzod a hatso feket, gyakorlatilag blokkolod a hatso rugozast. Ezert szokott jelentkezni a lejton fekezeskor az "elpattogas" mert majdnem ugy fog viselkedni a bringa mint egy merevvazas. [nem mozog]
a horst link ezt a gondot kuszoboli ki, ott a hajtast es a fekezest nem befolyasolja a rugozas. Viszont nagyon "aktiv" a mozgas, elegge szukseges bele egy platform csillapitasos rugostag, amugy nagyon hintazos erzes lesz. Szeret pogozni kicsit. Volt Specialized FSR bringam, eszre lehetett venni a ProPedal ki- es bekapcsolasakor a kulonbseget.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3612
Írta 2008. szeptember 12. - 19:31
Kicsit megkeveredtem a láncvillán és támvillán elhelyezett forgáspontok nevei, pozitíumai, negatívumai mellett.
Valaki tisztába tudná a tenni a helyzetet? Egy kis pro és kontra bõven elég lenne.
Elõre is köszi!
Üdv!
Tsipet
#3613
Írta 2008. szeptember 06. - 16:34
#3614
Írta 2008. szeptember 06. - 09:47
ja bocs
van honlap. es milyen profi
egyébként tényleg korrekt a nellás honlap szerintem
#3615
Írta 2008. szeptember 05. - 23:02
amelyikl kapható vázként annak ott az ára a komplett bringánálfollyon az ölembe a szemem de én csak komplett bringákat látok
az oldal meg hát, hogy is mondjam ...igen profi
geó adat ott van
többet még mi a belet akarsz a vázrú ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3616
Írta 2008. szeptember 05. - 23:00
az oldal meg hát, hogy is mondjam ...igen profi
#3617
Írta 2008. szeptember 05. - 22:49
van honlap. es milyen profi
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3618
Írta 2008. szeptember 05. - 22:48
www.trek.hu
esetleg a boltét:
http://www.nella.hu/
szal lehet nem a forgalmazóval van a baj
#3619
Írta 2008. szeptember 05. - 22:47
#3620
Írta 2008. szeptember 05. - 22:43
az vilag egyik legnagyobb gyartojarol van szo.
es nincs rola info
akarki a forgalmazoja, most jol huzza ki magat
nevetseges
RAUH-Welt
B E G R I F F