Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#3581
Írta 2008. szeptember 18. - 17:38
kérdésem lenne: ha leverettem (homokkal) a fényt a vázról és ott a nature alu és nem teszek rá semmit.. se fényt ,se anodizálást, se semmit, akkor az alu ugye oxidálódik. lesz ettõl baja a váznak? merevség, alu élettartamra gondolok.
Köszönöm, ha valaki hozzáértõ válaszol.
#3582
Írta 2008. szeptember 18. - 13:19
#3583
Írta 2008. szeptember 18. - 12:51
amúgy a fékezéskor felkeményedés inkább a hosszabb rugóutas dh/fr gépeknél illetve annál a felhasználásnál érezhetõ. én a dawg meg a stumpi fsr között annyira nem érzek ilyen jellegû különbséget
nomost az a nagy kulonbseg, hogy ha a forgaspont a tamvillan van, akkor a tengely a vazon levo fo forgaspont korul mozdul el. a tobbi forgaspont nem csinal semmit, csak mozditja a himbakaron keresztul a rugostagot. ergo a hatso kerek egy felkor iven fog mozogni, ezaltal berugozaskor a lancvilla "nyulik" tehat a pedalozason erezhetove fog valni, valamint ha behuzod a hatso feket, gyakorlatilag blokkolod a hatso rugozast. Ezert szokott jelentkezni a lejton fekezeskor az "elpattogas" mert majdnem ugy fog viselkedni a bringa mint egy merevvazas. [nem mozog]
a horst link ezt a gondot kuszoboli ki, ott a hajtast es a fekezest nem befolyasolja a rugozas. Viszont nagyon "aktiv" a mozgas, elegge szukseges bele egy platform csillapitasos rugostag, amugy nagyon hintazos erzes lesz. Szeret pogozni kicsit. Volt Specialized FSR bringam, eszre lehetett venni a ProPedal ki- es bekapcsolasakor a kulonbseget.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3584
Írta 2008. szeptember 18. - 12:46
#3585
Írta 2008. szeptember 18. - 12:44
persze hogy nem, az epic horst linkes (fsr ha úgy jobb)Tamaska:A gyártók miért hanyagolják a virtuális forgáspontú cangákat?
Nekem Epic-em van és én sem érzek fékezésnél keményedést.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3586
Írta 2008. szeptember 18. - 12:27
Nekem Epic-em van és én sem érzek fékezésnél keményedést.
Nyúlás: kb 3-4mm-rõl beszélünk ami szerintem elenyészõ egy 100mm-t mozduló váznál. Az egy lengõkaros vázaknál érezhetõ ez a dolog, de ha a fõforgáspont a középcsapágy fölött van picivel semmit nem érezni az egészbõl.
(Nem kell minden gyártók által kreált és felnagyított problémával foglalkozni)
#3587
Írta 2008. szeptember 18. - 11:47
ha a forgaspont a tamvillan van, akkor a tengely a vazon levo fo forgaspont korul mozdul el. a tobbi forgaspont nem csinal semmit, csak mozditja a himbakaron keresztul a rugostagot. ergo a hatso kerek egy felkor iven fog mozogni, ezaltal berugozaskor a lancvilla "nyulik" tehat a pedalozason erezhetove fog valni, valamint ha behuzod a hatso feket, gyakorlatilag blokkolod a hatso rugozast. Ezert szokott jelentkezni a lejton fekezeskor az "elpattogas" mert majdnem ugy fog viselkedni a bringa mint egy merevvazas. [nem mozog]
Az én gépemen a támvillán van a forgáspont, de nem vettem észre, hogy felkeményedne fékezéskor hátulja. Pedig direkt próbálgattam.
A láncvillán sem láttam hogy nyulna. Nyomogattam a vázat, közben figyeltem a láncot illetve a váltókanalat. Egy mmm-t sem mozdult a lánc, miközben kimozogta a tag az egész utat.
Segitsetek tisztába tenni a dolgot.
Kép az aláirásomban.
#3588
Írta 2008. szeptember 18. - 00:15
http://www.mongoose....=2753&enc=mtn|7
Honnan tudnék szerezni?
Te aztán széles skálán keresgélsz!http://piacter.bikem...=161727&cat=all
Mongim helyett jobb lenne?
Anyagban, árban, stílusban és méretben is.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3589
Írta 2008. szeptember 18. - 00:07
mikloson van, sztem leboltoljatok siman
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3590
Írta 2008. szeptember 17. - 22:37
Ilyen vázat a Mali gondolom még rendelésre sem hoz... Honnan tudnék szerezni?
Találkozott már valaki ilyennel?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3591
Írta 2008. szeptember 15. - 23:11
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3592
Írta 2008. szeptember 15. - 21:40
Mongim helyett jobb lenne? Méret nem lényeg, mert nyeregcsõ-nyereg-stucni-hézagolókkal meg tudnám oldani. Súlya kb. mennyi lehet?
Köszcsi elõre is.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3593
Írta 2008. szeptember 14. - 11:36
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3594
Írta 2008. szeptember 14. - 10:59
ez ?nem csak azokon, most valami olyan van az eszem mélyén, ahol a láncvillán van a forgáspont, de mégsem horst link. az újdonságokban volt 1-2 hónapja, talán VV linkelte? turner volt? vagy ilyesmi.
szerk: megvan, az új rocky mountain. az etsx szabadalom a megoldás, a láncvillán van a forgáspont, de a hátsó agy tengelyének vízszintes vonala felett, nem alatt.
Rocky Mountain Altitude 2009
[ATTACH]537[/ATTACH]
.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3595
Írta 2008. szeptember 14. - 10:45
nem csak azokon, most valami olyan van az eszem mélyén, ahol a láncvillán van a forgáspont, de mégsem horst link.
Az treknek is van egy érdekes megoldása, el lehet dönteni hogy a tám vagy a láncvillán van-e itt a forgáspont , de a horst-link szabadalmat biztos megkerülték vele:
http://www.cyclingne...ch07/abp_detail
#3596
Írta 2008. szeptember 14. - 10:22
en eddig ami etsx-et lattam az mind igy nezett ki. van par karbon tamvillas, de az is ugyanez a dizajn
ez csunya
#3597
Írta 2008. szeptember 13. - 23:00
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3598
Írta 2008. szeptember 13. - 22:55
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3599
Írta 2008. szeptember 13. - 22:32
a turner az nem horst link, mert nem akartak tovabb fizetni, es kitalaltak a TNT-t ami ugye kona faux-bar, de ok tudomanyosan megmagyarazzak hogy nem.
az ellsworth es a norco viszont szepen fizet mint a katonatiszt
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3600
Írta 2008. szeptember 13. - 21:38
nem csak azokon, most valami olyan van az eszem mélyén, ahol a láncvillán van a forgáspont, de mégsem horst link. az újdonságokban volt 1-2 hónapja, talán VV linkelte? turner volt? vagy ilyesmi.Nem kell messze menni, a KTM-eken ott figyel a Horst link
szerk: megvan, az új rocky mountain. az etsx szabadalom a megoldás, a láncvillán van a forgáspont, de a hátsó agy tengelyének vízszintes vonala felett, nem alatt.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.