Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#1601
Posted 2010. April 11. - 16:28
A napokban hozzájutottam (ingyen) egy carbon vázhoz.
Elég régi lehet a cucc. A geometriája miatt csak merev villával használható, gyárilag egy menetes 1 1/8 -os villa volt benne.
A nyeregvázcsõ és a fejcsõ végig alu, rajta carbon.
Köréprész és a nyeregvázcsõ-felsõcsõ-támvilla csatlakozás is egy alu profil, amin carbon borítás van.
Egy komolyabb sérülés van... a hajtómû felöli láncvilla és középrész csatlakozásánál látszik egy rés, ahol össze lett ragasztva a carbon csõ és alu ház.
Nem recseg, nem sziszeg, nem mozog.
A nyeregcsõbilincs letört és az elõzõ gazdája okosan lefûrészelte... de ezt a problémát tudom orvosolni.
Szerintetek lehet ezt a vázat még használni? Érdemes kipofozni?
Esetleg tudja valaki milyen típus/évjárat lehet?
Köszi!
Képek:
1, 2, 3, 4, 5, 6
#1602
Posted 2010. April 08. - 21:55
igen, hasonlóan szép...
Én 184 cm magas vagyok, 83 cm lábhosszal (talptól ülésig), és állítom, hogy ebbõl a tipusból a 20"-os váz sok lenne.
Viszont a helyedben nem vágnám el a kormányt.
Próbáld ki eredeti méretében (ha nem több 620 mm-tõl), és ha nagyon nem jó, akkor apró (1-1cm) vágással keresd a megfelelõ méretet.
Én meghagytam a RaceFace-t eredeti méretben, és nem bántam meg. A szélesebb fogás miatt a lejtõzés sokkal biztonságosabb (egyszerû fizika, lásd erõkar) ami mászáskor kicsit érdekes, de megszokható. A stucni OK.
Én 181 és 82 lábhossz, úgyhogy a stucni mérete valószínûleg nálam is javítani fog a kényelmen.
Kezdetben próbáltam a hajlított kormányt, de a folyamatos "fekvõtámasz" miatt a hegymenet nagyon fárasztó volt (660 mm-es szélességnél)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1603
Posted 2010. April 08. - 11:30
Látom hasonló bringánk van. Te milyen magas vagy?
Én egyelõre egy 110mm/10°-os stucnival fogok próbálkozni. Van másik kormány is, csak ha azt a mostani egyenessel azonos szélességûre vágnám (550mm), akkor a hajlítás miatt már a markolat + fék- és váltókarok sem férnének el.
igen, hasonlóan szép...
Én 184 cm magas vagyok, 83 cm lábhosszal (talptól ülésig), és állítom, hogy ebbõl a tipusból a 20"-os váz sok lenne.
Viszont a helyedben nem vágnám el a kormányt.
Próbáld ki eredeti méretében (ha nem több 620 mm-tõl), és ha nagyon nem jó, akkor apró (1-1cm) vágással keresd a megfelelõ méretet.
Én meghagytam a RaceFace-t eredeti méretben, és nem bántam meg. A szélesebb fogás miatt a lejtõzés sokkal biztonságosabb (egyszerû fizika, lásd erõkar) ami mászáskor kicsit érdekes, de megszokható. A stucni OK.
#1604
Posted 2010. April 07. - 23:01
SEGITSÉÉÉG!!!!!
szeretnék vásárolni egy fél biciklit Canadábol és érdekelne hogy vane ojan ember aki esetleg csinált má ijet hogy hogyan lenne a legolcsobb a posta meg ijenek lécci aki jártas ebben az irjon privit (az eladóval má levelezek)
UsPack.hu | Sz
rajtuk keresztül rendeltem ámerikából a vázamat. floridából(a cég székhelye) 74dollárért hozták házhoz vám- és áfamentesen.
DE!
a kézbesítés nem volt gyors.. december végén indították útnak, és március elején érkezett meg. a csomagot nyomonkövetni nem volt lehetõségem, a céggel pedig kizárólag angolul kommunikálhattam(a us.pack a gtAlliance nevû lengyel cég alatt fut).
ha türelmes vagy, szerintem jól jársz velük. készséggel válaszolnak mindenféle kérdésre(énmeg elég sokat kérdeztem:)).
bár meg kell jegyezzem én nem veszem igénybe a szolgáltatást többet, nem úgy mûködtek ahogy vártam.. viszont valamilyen módon megkíméltek az áfa és vám megfizetésének terhétõl. és így azért nem jártam oly' rosszul..
#1605
Posted 2010. April 07. - 21:18
Nekem a váz hosszával volt a bajom, és egyúttal megemeltem a kormánypozíciót is.
konkrétabban:
100-as stucni helyett 110, és +6 fok helyett +7 fokos, valamint egyenes kormány helyett riser.
Eredmény:
Egészen más érzés a két felépítés. Kicsit távolabb és magasabbra került a kormány, ezáltal mászni is és lejtõzni is jobb vele.
Látom hasonló bringánk van. Te milyen magas vagy?
Én egyelõre egy 110mm/10°-os stucnival fogok próbálkozni. Van másik kormány is, csak ha azt a mostani egyenessel azonos szélességûre vágnám (550mm), akkor a hajlítás miatt már a markolat + fék- és váltókarok sem férnének el.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1606
Posted 2010. April 07. - 14:46
SEGITSÉÉÉG!!!!!
szeretnék vásárolni egy fél biciklit Canadábol és érdekelne hogy vane ojan ember aki esetleg csinált má ijet hogy hogyan lenne a legolcsobb a posta meg ijenek lécci aki jártas ebben az irjon privit (az eladóval má levelezek)
Hát a baj az az, hogy Kanadából alapból nem lesz olcsó a posta.
Az eladónak kéne keresnie egy olcsó vagy nemzetközi futárcéget vagy a saját állami postájukkal elküldeni.
Még egyszer mondom hogy sajnos szerintem még az olcsó is húzós árban lesz.
Ezért kell alapból vásárlás elõtt átgondolni hogy megéri-e a postaköltséggel együtt megvásárolni az árut.
Érdemes még megkérdezni itt nálunk, hogy vámköteles-e az áru, mert bizony szerintem igen.
#1607
Posted 2010. April 07. - 14:18
Lejtõzéseknél kicsit alacsonynak érzem a bringa elejét. A keró egy M-es Giant Trance, 120-as telóval, 105 mm-es, +7°-os stucnival, egyenes kormánnyal.
Pár centit emelnék rajta, de ezt csak egy meredekebb stucnival, vagy egy hajlított kormánnyal tudnám elérni (a teló nyaka méretre vágva).
A kétféleképpen elért emelés között van különbség a kormányzásra kifejtett hatásban?
Nekem a váz hosszával volt a bajom, és egyúttal megemeltem a kormánypozíciót is.
konkrétabban:
100-as stucni helyett 110, és +6 fok helyett +7 fokos, valamint egyenes kormány helyett riser.
Eredmény:
Egészen más érzés a két felépítés. Kicsit távolabb és magasabbra került a kormány, ezáltal mászni is és lejtõzni is jobb vele.
töltsd fel ide pl.: Képfeltöltés.hu
szerk.: nekem se meló
Csatlakozom Gabe84-hez. Olyan helyen sikerül megreszelned, ahol van még anyag bõven... Ettõl nyugodtan tekerhetsz, nem fog szétesni alattad. Persze nem árt, ha a további sérülések erkerülése érdekében kitalálsz rá valami felületvédelmet...
#1608
Posted 2010. April 07. - 12:49
szeretnék vásárolni egy fél biciklit Canadábol és érdekelne hogy vane ojan ember aki esetleg csinált má ijet hogy hogyan lenne a legolcsobb a posta meg ijenek lécci aki jártas ebben az irjon privit (az eladóval má levelezek)
#1609
Posted 2010. April 05. - 23:20
szerintem ha irsz zOrg-nak akkor elõrébb veszi a listába, folyamatosan tölti fel a cikkeket, idõben visszafelé.
Köszi a tippet, de inkább MJani-nak szólok holnap, ha már felajánlotta a segítségét és ezt elõre is köszönöm neki.
#1610
Posted 2010. April 05. - 23:02
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1611
Posted 2010. April 05. - 23:00
Sziasztok.
A 2004 jan-feb bikemag-ban volt egy olyan cikk ami a hydroforming eljárásról szól és darabokra vágtak benne egy Merida Hfs vázat.
Kérdésem az lenne hogy valahol elérhetõ- e ez a cikk, illetve ha nem akkor valaki elérhetõvé tudná tenni a részemre akinek megvan ez a lapszám?
Hihetetlenül boldog lennék!
Holnap megkeresem és beszkennelem neked. Csak küldj egy privát üzit, nehogy elfelejtsem.
A sebesség mindent megold.
#1612
Posted 2010. April 05. - 22:42
A 2004 jan-feb bikemag-ban volt egy olyan cikk ami a hydroforming eljárásról szól és darabokra vágtak benne egy Merida Hfs vázat.
Kérdésem az lenne hogy valahol elérhetõ- e ez a cikk, illetve ha nem akkor valaki elérhetõvé tudná tenni a részemre akinek megvan ez a lapszám?
Hihetetlenül boldog lennék!
#1613
Posted 2010. April 05. - 22:28
Nekem egyszer a rugóstag hibájából adódóan volt ilyenem (Fox RP3, 165mm). Lentebb került a középcsapágy és így hepehupás terepen gyakrabban leért a pedál. A nyeregcsövet kijjebb kellett húzni, a súlypontom hátrébb került, meredekebb lejtõn jobban lehetett vele suhanni...de azért megcsináltam, mert a pedál leérése nagyon zavart.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1614
Posted 2010. April 05. - 19:33
#1615
Posted 2010. April 05. - 19:06
tud segíteni vki? leesett a bicomrol a lánc, ami megkaristolta a karbon vázat a pedál melletti résznél, elég mélyen
hol tudják ezt helyre hozni és kb milye árban és gáz ha ezzel én így tekerek?
köszi elõre is
Barátom ugyan így járt a Meridájával még újonnan, tavalyi szezonban, azóta is úgy használja.
#1616
Posted 2010. April 05. - 18:36
#1617
Posted 2010. April 05. - 15:10
#1618
Posted 2010. April 05. - 14:18
de felraktam a profilomhoz, avatárhoz, nem tudom mennyire látszik
de elküldhetem mailben is
http://iwiw.hu/pages...userID=14944696http://iwiw.hu/pages/image/imagedata.jsp?imageID=166582471&userID=14944696
nemtudom ez a kép beillesztés mennyire sikeres
#1619
Posted 2010. April 05. - 11:54
en a kormanyt cserelnem, de csak azert mert a magas emelesu stucni plusz egyenes kormany kombo igen benan tud kinezni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1620
Posted 2010. April 04. - 22:34
Pár centit emelnék rajta, de ezt csak egy meredekebb stucnival, vagy egy hajlított kormánnyal tudnám elérni (a teló nyaka méretre vágva).
A kétféleképpen elért emelés között van különbség a kormányzásra kifejtett hatásban?
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."