Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#1501
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
szerintem az nem magellan :) csak a matrica ;)
ha jól néztem én is, az a váz lánykorában a nagy S betûs gyár terméke volt

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1502
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Buruczki mióta nyomul karbon Magellannal?

#1503
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
szerintem csak viccelt, na.

#1504
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

A legjobb a crmo... élettartam-ra és minõségre is... nekem 2006-ota van crmo-vázas bicom és a legjobb! Nem törik nem hajlik! (Chronic recurrent multifocal osteomyelitis )

ez tudod mi? gyerekbetegség! Chronic recurrent multifocal osteomyelitis (CRMO)
a cro-mo az chrome-molybden, ötvözõelemek az acélban.
nézz utána rendesen mielõtt hülyeségeket irkálsz...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1505
Mester14

Mester14

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.353 hozzászólás
A maliboa gigantikus csövei szerintem elég jól bírják. Lakóhelyem közelében látok 1-2 srácot akiknek van és eléggé zúzzák. Eddig még bírják :)

#1506
GeryCash

GeryCash

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
jo az én konámnak a nyakcsöve megunt engem és külön utakra tért tehát ebböl is látszik a bánásmod:D:D

#1507
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Csak a Magellan-ok törtek el :) a Kona bírta...nem tudom a mostani tulaj h bánik vele...alapjában véve én vigyázok a bicajomra.....mindig takarítom, karban tartom.....jó persze az ívet azt kapja:)

#1508
GeryCash

GeryCash

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
A legjobb a crmo... élettartam-ra és minõségre is... nekem 2006-ota van crmo-vázas bicom és a legjobb! Nem törik nem hajlik! (Chronic recurrent multifocal osteomyelitis )

Hmm vas váz?:D az igéretesen hangzik... de van benne igazság, hatalmas hangsúly van azon hogyan bánsz a gépeddel... minden törhetõ!

#1509
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Még eddig 1 vázat adtam el, a többi eltört :)


nos, ezesteben lehet nem a vázakban van a hiba :)

amúgy meg vannak emberek akik sorozatba törik az aluvázakat, de azok eltörik a titánt meg a vasat is...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1510
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
A minõségi acélvázakkal kapcsolatban arra kell csak figyelni, hogy mivel a súlyukat alacsonyan akarják tartani, anyag néha kevés van bennük, aztán hamarabb megadják végül magukat, mint bármi más. Lutri :P

bicy.cz - M Csak úgy... :)

#1511
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Még eddig 1 vázat adtam el, a többi eltört :)

ha Tartós kell akkor valami minõségi acél vagy Titán....

a karon is törik, egy idõ után minden megadja magát, meg a karbon teljesítményre van hegyezve többnyire nem élettartamra

a Scandium annyit lehet hogy pár tized esetleg 1-2%-ban van jelen az aluminiumban a Scandium mint ötvözõ elem, enymiatt kevesebb súly melett merevséget tudnak nyujtani....élettartamot nem tudok, de a minõdégibb váázak tovább bírják, az tuti

#1512
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

sajnos nem is az a gyártó célja, mint régen, hogy akár 10-20 évig is használható legyen....ha belegondolsz a mai aluvázakat 3-4-5 évnél tovább ritkán használjuk

persze Te eladod 3-4-5 évesen, aki megvette meg még használja 3-4-5 évig....aztán eladja
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1513
Bosnyak

Bosnyak

    vendég

  • fórumtag
  • 116 hozzászólás

sajnos nem is az a gyártó célja, mint régen, hogy akár 10-20 évig is használható legyen....ha belegondolsz a mai aluvázakat 3-4-5 évnél tovább ritkán használjuk


És a karbon, scandium, magnézium vázaknál is így van ez?
Mármint az alumíniumban ugye hajszálrepedések lehetnek, ennyi idõ után.
De egy karbon vagy egy scandium vázat sem érdemes 3-4 évesen megvenni? Vagy ezek tovább bírják?
:bananadan :hehe: :bananadan

#1514
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
sajnos nem is az a gyártó célja, mint régen, hogy akár 10-20 évig is használható legyen....ha belegondolsz a mai aluvázakat 3-4-5 évnél tovább ritkán használjuk

#1515
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Helló!

A GT-sek úgy látszik nincsenek itten. Azt szeretném megkérdezni, hogy mikortól kezdõdött ennek a márkának a silányulása. A régebbiek, még Easton alucsövekbõl készültek, mostanság meg... Az az érzésem mintha Kinai gagyi volna... Vagy csak én vagyok a hisztis???


Nekem a '90-es évek közepérõl van egy alu pantera vázam, és az tényleg nagyon jó minõségû cucc, és az az igazság, hogy a GT topicban is inkább ezek a veterán GT-k pörögnek. Gondolom van valami oka.

Az új, itthon is forgalmazott GT bicókat látva nekem is leginkább valami kínai gagyi jutott eszembe, és a helyi boltos szerint is katasztrófálisak.

Amúgy pl. vettem már öreg scott, merevvillás, acélvázas, full alivio felszereltségû montit is, de azon valahogy -sok mai bringával szemben- nem látszik a silányság. Egységes felszereltség, szépen kidolgozott, sportos váz, fasza araya kerekek, minõségi kiegészítõk stb.

Ma valahogy általánosságban nem érzem ezt a színvonalat az alsó-középkategórás bicajoknál, márkától függetlenül.

#1516
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

Koszonom! :) Lesorozzuk!


Szívesen! :) 2010-es, L-es méretû Trans-Mission 1000-D fejcsöve egyébként, akár a 2008-as AM 3000-D-nél, szintén 135mm, szóval ez nem lesz gond.
Na igen, nekem is ugye ugyanilyen bicajom van, 2008-as AM 3000-D. Hát mit mondjak, fura érzés volt tegnap tekerni rajta, folyton beugrik a fotó az eltört vázadról, amikor apró pattogós, recsegõ hangot hallok innen-onnan... Valószínûleg tényleg nem véletlenül tettek 2010-re ebbe a vázba plusz 324gramm anyagot. :) (Jaj.)
Egyébként szuper bringa. :)

_____________________________________________
AM rlz


#1517
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
nem csak Te :)

#1518
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Van, aki (én, én, éééén) itthon is hasonlóan vélekedik :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#1519
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

A cég csak nevében nem ugyan az, a tulaj is és szerintem a szürke állomány nagy része is a Velotrade-tõl ment át és vitte magával a márkákat mikor megneszelte, hogy ki akarják túrni a cégbõl.


errol lehet masok tobbet tudnanak mondani, a lenyeg az hogy a bikefun nem tartana ott a Meridaval most ahol, ha nem mar egy sikeres markat visznek el. idekint pl eppen semminek nem hivjak a Meridat.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1520
spooon

spooon

    vendég

  • fórumtag
  • 198 hozzászólás

Wow! :) Az szerintem hiper-szuper lesz, tuti bírni fogja! Nekem úgy tûnik, a 2008-as kb. még a 2007-es elsõ generáció plusz egy kis finomítgatás a hátsó felfüggesztésen. 2009-re viszont teljesen új lett a váz, amit 2010-re - így laikus szemmel - még látványosan tovább fejlesztgettek, szóval ez tuti egy kiforrott darab már! A fejcsõ mérete pár mm-rel más már, mint az AM 3000-D volt (holnap elõkeresem a táblázatot; amikor stucnit cseréltem, akkor Excel táblába minden vázparamétert összeírtam és összehasonlítgattam a 2008-as, 2009-es és 2010-es modelleknél). Nekem gyári állapotban 2 db 1cm-es távtartó még volt a stucni alatt, szóval 1.5-2 cm-rel magasabb fejcsõbe is simán belemegy az a Talas. Plusz talán lehet még trükközni az FSA ZS3-as kormánycsapággyal (AM 3000-D-nél egy erõsen magasított felsõ része van, alkatrész nevét sajnos nem tudom) is és nyerni pár mm-ert; nem lesz rövid a villanyak, szerintem.
Fontos megyjegyeznem, hogy le a kalappal a nagyker elõtt, bár sok mo.-i forgalmazó (s legyen az bármi, amit forgalmaznak) ilyen rugalmas, gyors, segítõkész és vevõbarát lenne! Jó pozitív példákat látni, na. :)

Update: 2010-es, 19"-os Trans-Mission 1000-D váz 2874g (One-Twenty 2758g), van benne egy kis plusz anyag. Az L-es méretû AM 3000-D váz tömege 2550g volt...
2008-as AM 3000-D felcsõ hossz, L-es méretnél (19"): 135mm.

(Bõvebben itt.)


Koszonom! :) Lesorozzuk!
Sp