Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#1081
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

Néha benézek, az egyesület ott csinál fórumot.
Az ellen videó
YouTube - cannondale rize broken
YouTube - DONT buy a CANNONDALE!!!!


hát ezek azért nem ellenvideók. az elsõt átszúrta egy ág, ha jól látom. a másodiknál meg ledarálta a kerék a hátsóváltót. egyik sem a cannondale hibája. ja, és a második egy scalpel. nem kimondottan street bicaj :)

#1082
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás
Érdemes ilyen vagy ilyen régebbi össztelós vázakat venni? Ha nincsenek törve, repedve, nincsenek anyagfáradásra utaló jelek, akkor jó vétel lehet? Csapágyak még beszerezhetõk ezekhez?

#1083
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem semmi váz.
YouTube - cannondale taurine broken

Már linkelték párszor a fórumon.


A sebesség mindent megold.

 


#1084
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Néha benézek, az egyesület ott csinál fórumot.
Az ellen videó


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1085
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Áj.
Hát maga is fészbúk?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1086
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Nem semmi váz.

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1087
arcsibo

arcsibo

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Dirt-re melyiket éri meg jobban Acél vagy Alu?

#1088
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
En ertem mire gondol. :D

#1089
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
tegye fel a kezét, aki értette :)
a rugóstag is tudja a progresszivitást befolyásolni, de azért nem úgy, mint a felfüggesztés, vagy az áttétel. az, hogy milyen íven mozog a kerék, hát, megoszlanak a vélemények. mindnek van elõnye-hátránya.

#1090
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
egyforgáspontnál az egyik az áttételi arány, másik a tag-mozgóbefogás-forgáspont háromszög szöge

akkor a legkeményebb a rugózás amikor ez derékszög, ekkor mozdul össze a legtöbbet a tag a hátsó kerék fel-le mozgásához képest

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1091
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
progresszivitást a vázban a berugózás közbeni áttételi arány változtatással befolyásolják, illetve kevésbé jó megoldásként még azzal, hogy milyen szögben, hogyan nyomja a link a rugóstagot.

#1092
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
És az jobb megoldás lenne,ha a kerék nem íven mozogna,hanem függõlegesen mozdulna el,mint az elsõ villa?
Mitõl függ,h lineáris a mozgás vagy progresszív? Azthittem,h azt a rugóstag befolyásolja,nem a rugóstag áttételezése.

#1093
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
a commencal és pl. az umf duncon is egy forgáspontos, csak a rugóstag van áttételezve. ezzel ugye nem változik a kerék mozgási íve, amikor berugózik a váz, csak a rugózás karakterisztikáját tudják befolyásolni. pl. líneáris legyen, vagy progresszív. a kona is lényegében ugyanez.
athertonék váza annyiban különbözik csak, hogy egyedi geometriát kérnek, a rugózás ugyanaz.

#1094
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Szerintem az Ahertonok egy kempinggel is jól küldenék.
Abban sem vagyok biztos,hogy széria gépeken tolják.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1095
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Félig OFF: Akit érdekel, pont nemrég cikkeztek ilyesmikrõl a Bikeradaron. Nekem tetszett a cikk.
Buyer's Guide To Mountain Bike Suspension, Part 2 - BikeRadar
A technikai érdekességeken túl további lényeges rész a végén a "So, which is the best?" bekezdés után. 'Steve Peat has won'... ;-> (tudom, tudom, az dh...)

#1096
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
A commencal-t lehet egy forgáspontosnak nevezni? Hiszen a rugóstag rögzítése még vagy 4 forgásponttal van megoldva.
Vagy akkor tisztázzuk le. Melyiket nevezzük egyforgáspontosnak. Mert az orange és a morewood egyértelmû,de a commencal meg ilyen alapon az UMF Duncan nem teljesen tiszta nekem.

#1097
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
azért az athertonok elég jól küldik az egyforgáspontos commencal-al. meg még lehetne sorolni...
egyébként meg a klasszikus egyforgáspontosok (morewood, orange) fékezéskor ugyanúgy mûködnek, mint az áttételmódosított egyforgáspontosok: pl. scott, merida, kona stb.

#1098
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
Mert az egyforgáspontos rendszerek nem tudják kiküszöbölni a tárcsa fék hátsó rész felkeményítõ hatását.
Minél hosszabb az út ez annál jobban érezhetõ.
Vagyis fékezés közben a rendszered nem marad érzékeny.
Pedig ugye pont az lenne az összteló lényege,hogy le tudja követni a talaj egyenetlenségeit.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1099
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Igaz. Valamiért õk nem jutottak az eszembe.
Csak elgondolkoztam,hogy miért próbál meg egy csomó gyártó egyre kacifántosabb rugózási rendszereket kifejleszteni és miért nem használják az egyforgáspontos rendszert.

#1100
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
"olcsóbb"

Morewood, Orange?