Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
Started by
zOrg
, 2006. January 10. 04:39
#10281
Posted 2006. February 15. - 14:51

ettõl függetlenül én is a 19"-esre mennék rá.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10282
Posted 2006. February 15. - 12:10

szintén 185 vagyok és xc geós vázból nekem 18,5-ös volt, fr geósból meg 17-es. szerintem nagy neked a 20-as, azt inkább 190 centi felett vagy marha hosszú kezekkel eröltetném csak. pláne mivel a kona, ha jól tévedek elég rendesen igazítja a felsõcsõhoszt is a váz magasságához, tehát valszeg hosszú is lesz. mondjuk a hosszával picit tudsz variálni, ha rövidebb/hosszabb stucnit használsz. igazából ez akkor derül ki, ha össze van építve és tekersz vele egy keveset.
#10283
Posted 2006. February 15. - 11:54

Sziasztok!
Gondoltam, nem árt megkérdezni néhány értõt is a dologról, mert már pár napja tépelõdöm.
Vettem egy 20"-os Kikapu vázat, mert meg voltam gyõzõdve, hogy kell az akkora nekem, de mostmár nem vagyok meggyõzõdve :-)
184 cm vagyok. Összemértem az elõzõ vázammal és ez majdnem egy nyeregvázcsõnyivel hosszabb annál, tehát ~kb 1 collal ugye. De nem vagyok meggyõzõdve róla, hogy a régi volt a pont jó méret...
Viszont a középcsapágyháza 7 cm-rel lejjebb van. Amaz egy kissé enduró geometriájú gép volt, tisztában vagyok vele, hogy ez jóval cc-sebb lesz, ezzel nincs is baj.
A kérdésem végülis az, hogy meg merjem hagyni a 20-as Kikaput, és majd hozzászokom, ha így lesz milyen változáskoat von maga után használatban a nagyobb váz,
vagy inkább próbáljam meg elcserélni egy 19-esre?
Nagyjából így néztem ki a régi gépen (kicsit csal, mert felülrõl lett fényképezve):
http://pix.bikemag.h...to=7626&cat=648
Gondoltam, nem árt megkérdezni néhány értõt is a dologról, mert már pár napja tépelõdöm.
Vettem egy 20"-os Kikapu vázat, mert meg voltam gyõzõdve, hogy kell az akkora nekem, de mostmár nem vagyok meggyõzõdve :-)
184 cm vagyok. Összemértem az elõzõ vázammal és ez majdnem egy nyeregvázcsõnyivel hosszabb annál, tehát ~kb 1 collal ugye. De nem vagyok meggyõzõdve róla, hogy a régi volt a pont jó méret...
Viszont a középcsapágyháza 7 cm-rel lejjebb van. Amaz egy kissé enduró geometriájú gép volt, tisztában vagyok vele, hogy ez jóval cc-sebb lesz, ezzel nincs is baj.
A kérdésem végülis az, hogy meg merjem hagyni a 20-as Kikaput, és majd hozzászokom, ha így lesz milyen változáskoat von maga után használatban a nagyobb váz,
vagy inkább próbáljam meg elcserélni egy 19-esre?
Nagyjából így néztem ki a régi gépen (kicsit csal, mert felülrõl lett fényképezve):
http://pix.bikemag.h...to=7626&cat=648
#10284
Posted 2006. February 15. - 10:19

#10285
Posted 2006. February 15. - 09:00

#10286
Posted 2006. February 14. - 19:57

Drága az Ellsworth, de jó.
A Moment 2295USD, a Turner 1995.
A Moment 45lbs-el könnyebb, de nem is annyira masszív (nem véletlenül XC/AM kategória), mint az RFX.
Feketében a Moment kegyetlenül jól néz ki, de az anodizált szürke RFX se kutya. No és az én szívemhez az "esztergályos kona" sokkal közelebb van.
A Moment 2295USD, a Turner 1995.
A Moment 45lbs-el könnyebb, de nem is annyira masszív (nem véletlenül XC/AM kategória), mint az RFX.
Feketében a Moment kegyetlenül jól néz ki, de az anodizált szürke RFX se kutya. No és az én szívemhez az "esztergályos kona" sokkal közelebb van.
#10287
Posted 2006. February 14. - 18:37

,,(o_O),,
DW linket akartam mondani
DW linket akartam mondani

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10288
Posted 2006. February 14. - 17:02

tam: csak azt nem tudom ki mondta hogy a vpp olyan mint a maestro?

Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.
#10289
Posted 2006. February 14. - 16:39

Valeria: az ellsworthoket most olcsoztak le egesz szepen, kb 20-30%-kal kevesebbe kerulnek, mint tavaly ilyenkor. meg igy is draga? hejj... mondjuk az id/moment/epiphany stb az nalam is benne van a top2ben
distannce-t meg joker-t kell venni:
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
#10290
Posted 2006. February 14. - 15:56

Valeria: az ellsworthoket most olcsoztak le egesz szepen, kb 20-30%-kal kevesebbe kerulnek, mint tavaly ilyenkor. meg igy is draga? hejj... mondjuk az id/moment/epiphany stb az nalam is benne van a top2ben 
mas: a vpp nem teljesen ugyanaz, mint a maestro, sot most kijott a Koga-Miyata is a sajat verziojaval, ami megint nem ugyanolyan, igy senki nem fizet licenszet senkinek. Altalaban a kicsi linkplatek hasonloak, es hasonlokeppen vannak elhelyezve [maestronal csak a reignrol es a trancerol beszelek, az anthem es a faith jobban meg van varialva], lenyegi kulonbseg a kozott van, hogy berugozaskor a kicsi elemek milyen iranyban mozognak el.
sajtosp: nehez lesz jofajta cromo vazat talalnod kantifektuskevel...

mas: a vpp nem teljesen ugyanaz, mint a maestro, sot most kijott a Koga-Miyata is a sajat verziojaval, ami megint nem ugyanolyan, igy senki nem fizet licenszet senkinek. Altalaban a kicsi linkplatek hasonloak, es hasonlokeppen vannak elhelyezve [maestronal csak a reignrol es a trancerol beszelek, az anthem es a faith jobban meg van varialva], lenyegi kulonbseg a kozott van, hogy berugozaskor a kicsi elemek milyen iranyban mozognak el.
sajtosp: nehez lesz jofajta cromo vazat talalnod kantifektuskevel...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#10291
Posted 2006. February 14. - 12:47

http://www.santacruz...dex.php?setup=1
Itt zárnám a vitát, nézd meg mennyi sag kell..
És mindegyik vázhoz van manual.
Itt zárnám a vitát, nézd meg mennyi sag kell..

És mindegyik vázhoz van manual.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.
#10292
Posted 2006. February 14. - 12:44

A legnagyobb osztrák zúzós szaklap (Mountainbikerider) elit amcsi márkák, amerikában végzett tesztjénél.
Az a bizonyos V10 jól volt belõve!
Az a bizonyos V10 jól volt belõve!
#10293
Posted 2006. February 14. - 12:44

Dig: épp ezt mondom. Miért kell a VF-nél a cromo-t erõltetni? Oda is dukálna az alu, fõleg, ha már amúgy is dögnehéz egy villa.
Akkor miért lenne olcsóbb?Épp ez a lényege, valahonnan faragni kell ha olcsóbban akarjuk adni:)
Na de ON
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.
#10294
Posted 2006. February 14. - 12:42

Dig: épp ezt mondom. Miért kell a VF-nél a cromo-t erõltetni? Oda is dukálna az alu, fõleg, ha már amúgy is dögnehéz egy villa.
#10295
Posted 2006. February 14. - 12:41

Melyik szaklapban?
A haverok megnem mérvadó mert én ismerek olyan srácot aki olaj nélkül használta a boxxert:p
És a vpp és a V10 is nagyon nagyon jó találmány ez tény:)
A haverok megnem mérvadó mert én ismerek olyan srácot aki olaj nélkül használta a boxxert:p
És a vpp és a V10 is nagyon nagyon jó találmány ez tény:)
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.
#10296
Posted 2006. February 14. - 12:39

Én egy neves külföldi szaklapban olvastam (új V10 és Intense M3 teszteknél), ill. a haverok V10-e is legalább annyit ült be ráüléskor, amennyit írtam, és ennek ellenére - vagy épp emiatt - szuperül mûködött.
Nincs különbség a cc-sebb és a dh-s VPP-k közt?
De igazából mindegy, a lényeg, hogy egy jó rendszer!
Nincs különbség a cc-sebb és a dh-s VPP-k közt?
De igazából mindegy, a lényeg, hogy egy jó rendszer!
#10297
Posted 2006. February 14. - 12:06

én mondjuk nem tudom, de egy neves magyar kerékpáros újságban olvastam, hogy a vpp kevesebb saget igényel.
akkor nem hiteles az az újság?


#10298
Posted 2006. February 14. - 12:00

adam akkor nézz utána jobban, KEVESEBB sag kell neki ~10%
És a VF cro-mo az enyém alu, könnyebb is.
És a VF cro-mo az enyém alu, könnyebb is.
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.
#10299
Posted 2006. February 14. - 10:49

Nkarcsi: én úgy tudom, hogy a VPP-nek pont hogy több sag kell, mint más rendszernek. Nem véletlen, hogy az Intense M3 vagy a Santa Cruz 254 mm-t mozog. Ebbõl kb.8 centit be is ül, ha rátottyansz. Emiatt gyalul mindent simára és fekszik az úton, mint egy deszka.
Tegnap kivettem a Travist és visszatettem a 888-at az alacsony vállal. Éredekes a tervezési különbség. A Travis max beépítéssel 575 magas volt, 180-at mozog. A tengelytáv 1185mm, a középrész mag. 360mm, a korm pedig 1085 mm magasan van.
A 888 csak fél centivel növelte a tengelytávot. Többet mozog 2 centivel, de csak 590 a max. beépítése, és a többi adatot érintetlenül hagyta. Tehát többet mozog, kicsit dhásabb szög, viszont a súlypont és a kormány ugyanúgy lent maradt. Tetszik. Böse Optik rulez.
A rossz hír, hogy ez a váll csak 30g-mal könnyebb mint a magas. Tegnap lemértünk Lcsvel egy Boxxer vállat is. Közel a fele volt. Mi a frászért használnak Marzóék cromo csövet, amely ráadásul szinte mindenhol vastagabb mint RSék alu csöve?
Még rosszabb hír, hogy a komplett gépem szépen átkúszott a 20kg-s határon. Sebaj, emiatt én leszek a legkigyúrtabb a mezõnyben. Még jó, hogy nem emeleten lakom!
Tegnap kivettem a Travist és visszatettem a 888-at az alacsony vállal. Éredekes a tervezési különbség. A Travis max beépítéssel 575 magas volt, 180-at mozog. A tengelytáv 1185mm, a középrész mag. 360mm, a korm pedig 1085 mm magasan van.
A 888 csak fél centivel növelte a tengelytávot. Többet mozog 2 centivel, de csak 590 a max. beépítése, és a többi adatot érintetlenül hagyta. Tehát többet mozog, kicsit dhásabb szög, viszont a súlypont és a kormány ugyanúgy lent maradt. Tetszik. Böse Optik rulez.
A rossz hír, hogy ez a váll csak 30g-mal könnyebb mint a magas. Tegnap lemértünk Lcsvel egy Boxxer vállat is. Közel a fele volt. Mi a frászért használnak Marzóék cromo csövet, amely ráadásul szinte mindenhol vastagabb mint RSék alu csöve?
Még rosszabb hír, hogy a komplett gépem szépen átkúszott a 20kg-s határon. Sebaj, emiatt én leszek a legkigyúrtabb a mezõnyben. Még jó, hogy nem emeleten lakom!
#10300
Posted 2006. February 14. - 09:36

Nem tudom mire gondoltatok a Handjob-nál, ezért rákerestem a Yahoo-ban...
Mindenesetre nem versenyzem, csak egy jófajta gépet akarok összeállítani.
Mivel 90+ vagyok -súlyban- és még a technikám sem nevezhetõ kiforrottnak, nem célom, hogy a versenyekre kiélezett vázak közül válasszak.
Bár ezen sincsen v-fékhez lehetõség. Kéne építenem egy új kereket tárcsafékkel... de ez már a jövõ téli projekt.
Sp

Mindenesetre nem versenyzem, csak egy jófajta gépet akarok összeállítani.
Mivel 90+ vagyok -súlyban- és még a technikám sem nevezhetõ kiforrottnak, nem célom, hogy a versenyekre kiélezett vázak közül válasszak.
Bár ezen sincsen v-fékhez lehetõség. Kéne építenem egy új kereket tárcsafékkel... de ez már a jövõ téli projekt.
Sp