Köszi szépen az ötletet, sajnos nem jött be. Ilyenfajta segítséget reméltem az elején is.:afro:jelwaz: ha spenyolországban voltál, azért van esélye, hogy egy orbea gépet láttál: check http://www.orbea.com...ipo=2&familia=7
Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#9141
Posted 2006. July 31. - 20:26
#9142
Posted 2006. July 31. - 19:11
az a kis bütyök mire szolgál?
...a jobb hátsó támvillán van...
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
ha ott vezetném a bovden vezetékét akkor nagyon törne
zokogva borulnék a motorjára, remegve érinteném meg alumínium bõrét, és emlékének szûzlányt áldoznék, akit méregdrága motorolajjal lobbantanék lángra - Rolls Royce Phantom ____>>____Wroom…__>__[FONT="]B&O[/FONT]
#9143
Posted 2006. July 31. - 17:19
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#9144
Posted 2006. July 31. - 14:46
biztos buli, de extra penzt fizetni, meg extra sulyt cipelni egy nem tul nelkulozhetetlen dologert nekem kicsit ertelmetlennek tunik.
persze ha lenne 8 bringam, meg vastag bankszamlam, biztos beruhaznek egyre, de addig nem
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9145
Posted 2006. July 31. - 12:46
#9146
Posted 2006. July 31. - 12:14
#9147
Posted 2006. July 31. - 11:47
persze.... 10 éve nem volt furcsa DH-zni merevvillával...manapság a külföldi szennylapok inkább a nem feltétlen tekerésre kihegyezett 15-16 kilós lightosab fr gépeket hivják endurónak....amit meg 2 éve még a merida enduroként harangozott be /trans mission/ az meg manapság all mountain...
évrõl-évre nõlnek az igények... egyre több pénz van a bringákban és a fejlesztésekben. a terepvizonyok is változnak, ezzel együtt a kategóriák elnevezsei is...
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#9148
Posted 2006. July 31. - 10:08
lájtos, fõként merevfarú CC gépek, illetve össztelósok, a 10/10 mozgástartományban, illetve ~96-tól, 97-tõl fejlõdésnek indult DH gépek, amik addigra kb a mostani limitet tudták hozni az útban, tehát 17.7 cm és ettõl felfelé
a kettõ között meg semmi
fõleg a kissé szerencsétlen 02-es Marzo széria után sokkolónak hatottak az elsõ 12-13 centis villák is akár, mint a DJIII, vagy fõként a Suntour NS, és a Sherman Breakout.
nagyobb és többet mozgó rugóstagok jöttek ki (mostanság a Dawg-ok is 200mm-esek) a rugóutak megnõttek hátul is, de a súly évrõl évre csökkent kicsit, az addigi maraton kategória és a DH összeért, ez volt sztem az enduro, all mountain, back-country irány, ami az eddigi húzóágazatnak tûnik, hiszen nem egyszerû a CC-s súlyt és tekerhetõséget párosítani a DH-s erõsséggel és rugóutakkal...
#9149
Posted 2006. July 31. - 09:53
manapság a külföldi szennylapok inkább a nem feltétlen tekerésre kihegyezett 15-16 kilós lightosab fr gépeket hivják endurónak....amit meg 2 éve még a merida enduroként harangozott be /trans mission/ az meg manapság all mountain...de végülis tök mindegy sztemMost akkor mi is pontosan az enduro, mert mar annyit irtatok itt rola.
Itt az oldal aljan ezt irjak: http://www.mtbsport....showpage&pid=18
Ezek szerint minden bringa amivel viszonylag konnyeden fel lehet menni hegyre, es ugyanigy lejonni az mar enduro? Akkor az osszes OB kategorias Kona is az, meg az osszes olyan gep is ami nagy rugoutas, de "pedalozaserzekeny" rendszerrel lattak el (mint a fox, vagy a 5th element)
Es persze nem 20kg.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9150
Posted 2006. July 31. - 08:47
de nem a súlypontnak kell lentebb lenni? mondjuk a rugóstag is elég nagy súly.
meg mondjuk én már félig meddig tekertem fel a kékesre a dh gépemmel (csodaszelepek nélkül), de attól még nem nyerek idõfutamot, mert az egy kicsivel komolyabb munka eredménye lehetne. majd ha talán országútisokat hagyok ott felfele, akkor már reménykedhetek
#9151
Posted 2006. July 31. - 08:40
#9152
Posted 2006. July 31. - 01:26
...Ezért is gondolom pl., hogy a Kona Coiler inkább enduro bringa....
Most akkor mi is pontosan az enduro, mert mar annyit irtatok itt rola.
Itt az oldal aljan ezt irjak: http://www.mtbsport....showpage&pid=18
Ezek szerint minden bringa amivel viszonylag konnyeden fel lehet menni hegyre, es ugyanigy lejonni az mar enduro? Akkor az osszes OB kategorias Kona is az, meg az osszes olyan gep is ami nagy rugoutas, de "pedalozaserzekeny" rendszerrel lattak el (mint a fox, vagy a 5th element)
Es persze nem 20kg.
#9153
Posted 2006. July 30. - 22:41
az zavar, hogy osztod az eszt, feleslegesen. ezzel a keresztbe vagy hosszaba all a rugostag dologgal. tenykent kozolsz hulyesegeket, aztan majd jonnek akik szinten nem ertenek hozza, es keszpenznek veszik, `merthiszen a bikemagon olvastak.
szoval kerdezz batran [kicsit konkretabbat, mint hogy mi volt az a bicikli, arrol tegyel le, hogy ki fogod deriteni], olvass, hasznald a keresot, stb.
de ne irja le dolgokat amik szerinted ugy vannak, mert eleg nagy az eselye, hogy nem ugy van.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9154
Posted 2006. July 30. - 20:36
#9155
Posted 2006. July 30. - 20:21
#9156
Posted 2006. July 30. - 18:21
az egyik srác meghajtott egy grossmannt a fejcsõnél. ez gáz nem?
volt ott mindenféle váz, és mindegyikkel kb ugyanazt lehetett menni, és szerintem nem számitott h hogy van beépitve a tag. ez hosszú és bonyolult, és szerintem elég kevesen értenek hozzá annyira h bármit is mondjanak, többek közt én se, szóval ennyi.
#9157
Posted 2006. July 30. - 16:41
Amúgy szerintem a rugóstagból meg lehet állapítani, hogy milyen karakterisztikájú a bicaj. Mert ha vízszintesen áll akkor az elnyeli a hajtást, mivel az is vízszintes irányú.
Hallottál már a himbarendszerrõl?
Jah meg nem kéne mindenféle butaságot összefecsegni szerintem, meg a szabadonfutóba se illõ teoretizálással ismeretlen vázakról faggatni a nagyérdemût.
#9158
Posted 2006. July 30. - 15:54
meg ha enduroba tennel 100as villat, akkor kb minden tekeresnel beleverne a pedal a foldbe... tekintve hogy 36-hoz lett tervezve, meg az olcsobb verziokban levo 130as talasok meg vanillak is eleg rovidek bele.
Amúgy szerintem a rugóstagból meg lehet állapítani, hogy milyen karakterisztikájú a bicaj. Mert ha vízszintesen áll akkor az elnyeli a hajtást, mivel az is vízszintes irányú. Vagy valamit kihagytam?
ez meg szimplan csak hulyeseg, ennel azert sokkal tobb dolog fuggvenye hogy mi merre hany meter.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9159
Posted 2006. July 30. - 15:42
#9160
Posted 2006. July 30. - 00:46
Kiveve hamar tok kozelrol nezed (mert mondjuk a tied, es bevalt , vagy vazepito vagy ,es van ralatasod arra hogy az neked megfelelo lenne). Ezt most technikai szemszogbol itelem el, mivel termeszetesen ugyanugy bele lehet zugni egy geometriaba, vagy festesbe mint a kocsiknal, fuggetlenul attol mennyi a fogyasztasa, vagy mekkora motor van benne, esetleg milyen kenyelmes stb. Kifejezetten szerencses az aki intuicioja alapjan elsore kifogja az alomvazat.