Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
11007 replies to this topic

#9141
jelwaz

jelwaz

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts

jelwaz: ha spenyolországban voltál, azért van esélye, hogy egy orbea gépet láttál: check http://www.orbea.com...ipo=2&familia=7

Köszi szépen az ötletet, sajnos nem jött be. Ilyenfajta segítséget reméltem az elején is.:afro:

#9142
hé én

hé én

    vendég

  • fórumtag
  • 201 posts
hi
az a kis bütyök mire szolgál?
...a jobb hátsó támvillán van...
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

ha ott vezetném a bovden vezetékét akkor nagyon törne

zokogva borulnék a motorjára, remegve érinteném meg alumínium bõrét, és emlékének szûzlányt áldoznék, akit méregdrága motorolajjal lobbantanék lángra - Rolls Royce Phantom ____>>____Wroom…__>__[FONT="]B&O[/FONT]


#9143
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
jelwaz: ha spenyolországban voltál, azért van esélye, hogy egy orbea gépet láttál: check http://www.orbea.com...ipo=2&familia=7

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#9144
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem lattal meg christinit? :)

biztos buli, de extra penzt fizetni, meg extra sulyt cipelni egy nem tul nelkulozhetetlen dologert nekem kicsit ertelmetlennek tunik.

persze ha lenne 8 bringam, meg vastag bankszamlam, biztos beruhaznek egyre, de addig nem :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9145
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
na, ez érdekes:

http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem

#9146
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts

a terepvizonyok is változnak


csak úgy nõnek a hegyek egymás után :)

#9147
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 posts

manapság a külföldi szennylapok inkább a nem feltétlen tekerésre kihegyezett 15-16 kilós lightosab fr gépeket hivják endurónak....amit meg 2 éve még a merida enduroként harangozott be /trans mission/ az meg manapság all mountain...

persze.... 10 éve nem volt furcsa DH-zni merevvillával...
évrõl-évre nõlnek az igények... egyre több pénz van a bringákban és a fejlesztésekben. a terepvizonyok is változnak, ezzel együtt a kategóriák elnevezsei is...
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#9148
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
vmikor 2003 környékén lett kitalálva ez az enduro dolog, mi is volt elõtte?
lájtos, fõként merevfarú CC gépek, illetve össztelósok, a 10/10 mozgástartományban, illetve ~96-tól, 97-tõl fejlõdésnek indult DH gépek, amik addigra kb a mostani limitet tudták hozni az útban, tehát 17.7 cm és ettõl felfelé
a kettõ között meg semmi
fõleg a kissé szerencsétlen 02-es Marzo széria után sokkolónak hatottak az elsõ 12-13 centis villák is akár, mint a DJIII, vagy fõként a Suntour NS, és a Sherman Breakout.
nagyobb és többet mozgó rugóstagok jöttek ki (mostanság a Dawg-ok is 200mm-esek) a rugóutak megnõttek hátul is, de a súly évrõl évre csökkent kicsit, az addigi maraton kategória és a DH összeért, ez volt sztem az enduro, all mountain, back-country irány, ami az eddigi húzóágazatnak tûnik, hiszen nem egyszerû a CC-s súlyt és tekerhetõséget párosítani a DH-s erõsséggel és rugóutakkal...

#9149
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Most akkor mi is pontosan az enduro, mert mar annyit irtatok itt rola.
Itt az oldal aljan ezt irjak: http://www.mtbsport....showpage&pid=18

Ezek szerint minden bringa amivel viszonylag konnyeden fel lehet menni hegyre, es ugyanigy lejonni az mar enduro? Akkor az osszes OB kategorias Kona is az, meg az osszes olyan gep is ami nagy rugoutas, de "pedalozaserzekeny" rendszerrel lattak el (mint a fox, vagy a 5th element)
Es persze nem 20kg.

manapság a külföldi szennylapok inkább a nem feltétlen tekerésre kihegyezett 15-16 kilós lightosab fr gépeket hivják endurónak....amit meg 2 éve még a merida enduroként harangozott be /trans mission/ az meg manapság all mountain...de végülis tök mindegy sztem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9150
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
akkor az én hitec boxxer kombóm is enduro? mert csak 19 kiló és felvisz a fogas, szal könnyen feljutok :D bocs hülyeséget abbahagyom.
de nem a súlypontnak kell lentebb lenni? mondjuk a rugóstag is elég nagy súly.
meg mondjuk én már félig meddig tekertem fel a kékesre a dh gépemmel (csodaszelepek nélkül), de attól még nem nyerek idõfutamot, mert az egy kicsivel komolyabb munka eredménye lehetne. majd ha talán országútisokat hagyok ott felfele, akkor már reménykedhetek :D

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#9151
jelwaz

jelwaz

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Azért rákérdeztem, hgy kihagytam-e valamit. De nem lényeg, én részemrõl lezártam ezt a "vitát". Van még róla egy-két gondoloatom (pl. a Tescos kerékpárok), de igazatok van, hogy ennyibõl nem lehet megállapítani. Bevallom a Konáról olvastam, hogy Enduro bringa máshol mást, de az elõbbinek adok igazat, mert nem kifejezetten akármilyen bringa, de fel is megy, le is jön és nem 80-100-as teló van benne, mint egy kifejezett CC gépben. Szreimtem az enduro átmenet a CC és a FR között. SZERINTEM! Meg azért nem ritkán láttam hazai versenyen CC-zni Konával, bár szerintem nem teljesen alkalmas rá egy Enduro bringa fõleg, hogy komprpmisszumokat kell benne kötni és egyik mûfajra sem a legtökéletesebb, max. endurozni.

#9152
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 posts

...Ezért is gondolom pl., hogy a Kona Coiler inkább enduro bringa....


Most akkor mi is pontosan az enduro, mert mar annyit irtatok itt rola.
Itt az oldal aljan ezt irjak: http://www.mtbsport....showpage&pid=18

Ezek szerint minden bringa amivel viszonylag konnyeden fel lehet menni hegyre, es ugyanigy lejonni az mar enduro? Akkor az osszes OB kategorias Kona is az, meg az osszes olyan gep is ami nagy rugoutas, de "pedalozaserzekeny" rendszerrel lattak el (mint a fox, vagy a 5th element)
Es persze nem 20kg.

#9153
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
azt latjuk, hogy nem ertesz hozza, azt nem kell leirni. De ez alapvetoen nem lenne baj.

az zavar, hogy osztod az eszt, feleslegesen. ezzel a keresztbe vagy hosszaba all a rugostag dologgal. tenykent kozolsz hulyesegeket, aztan majd jonnek akik szinten nem ertenek hozza, es keszpenznek veszik, `merthiszen a bikemagon olvastak.

szoval kerdezz batran [kicsit konkretabbat, mint hogy mi volt az a bicikli, arrol tegyel le, hogy ki fogod deriteni], olvass, hasznald a keresot, stb.

de ne irja le dolgokat amik szerinted ugy vannak, mert eleg nagy az eselye, hogy nem ugy van.

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9154
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
A különféle himbarendszerek közvetítik a hátsó kerék mozgását a rugóstaghoz. Erre rengeteg megoldás van, de az ideális, ha a rugó minél alacsonyabban van (pl. Giant DH), de gyakorlatilag akárhogyan állhat. :D

#9155
jelwaz

jelwaz

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Bocs, nem kívántam senkit "teoretizálni", de még ******* nem értek annyira a bringákhoz mint Ti, ne ********* le. Egyszerûen segítséget akartam kérni, azt is leírtam, hogy nem hiszem, hogy rátalálunk arra a vázra, hasonlót kerestem. Mert ha egy piros autó lett volna egy fekete lóval az orrán arra ráismertem volna. De erre nem fõleg, hogy a vázon semmi márkajelzés nem volt. Nem tudom mi az a himbarendszer, csak sejtem. Nem pl. az ami a Kona Coileren az a nagy fekete, amihez a rugóstag csatlakozik a másik végén meg a hátsó villák? Én ezt áttételezésnek hívtam. Azt azért tudom, hogy aki DH géppel felmegy egy akár 500m-es emelkedõre is, az idõfutamot nyerhet a Touron. Nem csak mert a nagyutas teló miatt majdnem hátraesik, hanem mert ott a középrész sem segít neki. Szóval bocs, ha kis tapadós pióca voltam idegesítõ kérdésekkel, de beindított A bringa. Az enduronál meg nem voltam elég körültekintõ, de a váz maga az hasonlított a legjobban és amire emléxem a bringából, az mindkettõn jelen van. Akkor esetleg valaki elmagyarázná, mi az a himbarendszer? Mert én szeretnék ilyeneket megtanulni, de nekem úgy alakult, hogy sem a családom, sem a barátaim nem nagy sportemberek én viszont szeretek bringázni, de már szeretném levedleni az 590-es kalaharit, de ha még a rugóstagból sem tudok valamit beállítani, akkor egy bringaboltban én vagyok a legnagyobb palimadár...

#9156
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
láttam ma versenyen pár konát v scottot, meg grossman is volt pár, de egyik se úgy nézett ki mint egy enduro bringa... ja dh versenyrõl van szó.
az egyik srác meghajtott egy grossmannt a fejcsõnél. ez gáz nem?
volt ott mindenféle váz, és mindegyikkel kb ugyanazt lehetett menni, és szerintem nem számitott h hogy van beépitve a tag. ez hosszú és bonyolult, és szerintem elég kevesen értenek hozzá annyira h bármit is mondjanak, többek közt én se, szóval ennyi.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#9157
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Amúgy szerintem a rugóstagból meg lehet állapítani, hogy milyen karakterisztikájú a bicaj. Mert ha vízszintesen áll akkor az elnyeli a hajtást, mivel az is vízszintes irányú.


Hallottál már a himbarendszerrõl?

Jah meg nem kéne mindenféle butaságot összefecsegni szerintem, meg a szabadonfutóba se illõ teoretizálással ismeretlen vázakról faggatni a nagyérdemût.

#9158
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az idei enduro meg a stumpjumper azert eleg kulonbozoen nez ki.

meg ha enduroba tennel 100as villat, akkor kb minden tekeresnel beleverne a pedal a foldbe... tekintve hogy 36-hoz lett tervezve, meg az olcsobb verziokban levo 130as talasok meg vanillak is eleg rovidek bele.


Amúgy szerintem a rugóstagból meg lehet állapítani, hogy milyen karakterisztikájú a bicaj. Mert ha vízszintesen áll akkor az elnyeli a hajtást, mivel az is vízszintes irányú. Vagy valamit kihagytam?


ez meg szimplan csak hulyeseg, ennel azert sokkal tobb dolog fuggvenye hogy mi merre hany meter.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9159
jelwaz

jelwaz

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Sajnos nem mentem vele. Ha a közelben áll meg a tulaja simán megkérem, de úgy elhúzott. Azonban kiköpött én voltam a cangán paraméterileg. Majdnem ugyanolyan magas és súlyú volt, ráadásul látszott, hogy kb. 100-as teló van benne és így nagyon jó volt a geometriája. Azt hiszem most, hogy egy csomót bámultam a Thez által megadott oldalon (nagyon szépen köszönöm), hogy Specialized bringáról van szó, csak nem úgy néz ki, hogy idei modell. Ha meg idei akkor vagy Stumpjumper FSR (INT) vagy Enduro expert. Mondjuk húzos áraik vannak, de nem érdekel valahogy összeszedem rá a pénzt, egy álombringa már csak ilyen. De sajnos külön a vázat nem találtam, pedig nekem nem kell az a felszereltség ami rajta van (habár nagyon jó, de egy kicsit másra van szükségem).MEg azon gondolkodom, hogy állítólag külföldön olcsóbb, mint nálunk, nem tud errõl valaki valamit? Tamaska, téged meg nagyon irigyellek, hogy azt a Yeti-t hajthattad. Amúgy szerintem a rugóstagból meg lehet állapítani, hogy milyen karakterisztikájú a bicaj. Mert ha vízszintesen áll akkor az elnyeli a hajtást, mivel az is vízszintes irányú. Vagy valamit kihagytam? Jó, persze ha áttételezik akkor az más. Ezért is gondolom pl., hogy a Kona Coiler inkább enduro bringa. Nah köszi mindenkinek a segítséget, mostmár csak legyen meg (bár nem hiszem, hogy a közeljövõrõl lenne szó:()

#9160
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 posts
Szerintem is szuklatokoruseg meglatni es megszeretni, legalabbis a vazat.
Kiveve hamar tok kozelrol nezed (mert mondjuk a tied, es bevalt :) , vagy vazepito vagy ,es van ralatasod arra hogy az neked megfelelo lenne). Ezt most technikai szemszogbol itelem el, mivel termeszetesen ugyanugy bele lehet zugni egy geometriaba, vagy festesbe mint a kocsiknal, fuggetlenul attol mennyi a fogyasztasa, vagy mekkora motor van benne, esetleg milyen kenyelmes stb. Kifejezetten szerencses az aki intuicioja alapjan elsore kifogja az alomvazat.