Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#661
Posted 2011. September 28. - 11:24
Tudja valaki esetleg, hogy Iron Horse Sunday vázhoz hátsó átütõ tengelyt lehet-e kapni még? és ha igen hol?
#662
Posted 2011. September 18. - 19:54
Scott fx dh vázam elkezdett recsegni középtájt, mikor jól beletekerek, tehát, amikor csavargatja lengõkart. Ahhoz, hogy át tudjam nézni rendesen ki kéne szedni a lengõkar csapágyakat, ami nem megy. Valaki tudja, hogy kell??
#663
Posted 2011. September 17. - 19:49
másik meg simán, teljesen jó. bár szerintem a matts lite könnyebb mint 1700, de akkor is masszív darab.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#664
Posted 2011. September 17. - 19:32
Mik a tapasztalatok a közvetlen PM rögzítésû vázakkal? Mert ugye az adapter is alu, de azért mégiscsak bennevan a kockázat a dologban. Vagy teljesen tökéletes a dolog? Az ismételt csavarozgatásra gondolok.
Meg a másik. 1700 g-os aluváz 105 kilóval kompatibilis CC, maraton jellegû felhasználásra? Merida Matts lite-ról lenne szó.
#665
Posted 2011. September 07. - 21:02
sziasztok!
segítséget szeretnék. váltanék össztelós vázra, de nem tudom milyen legyen. nekem olyan bringára lenne szükségem amivel lehet jól mászni, lefele meg kényelmes, még kemény technikás, sziklás meredek lejtõkön is, elbírja a 84 kilómat és esetleg egy-két kisebb ugratást is tolerál. mindenképpen aluvázra gondoltam, a karbon nekem nem éri meg, nem versenyzem, nem akarok gyorsabb lenni, csak szeretném élvezni a fully érzést
amit át kellene építenem a mostani bringámról: reba sl dual air teló (ha jól tudom ez max 120-at mozog) slx hajtómû, Shimano SLX BR-M666 tárcsafékek xt tárcsákkal, elöl 180 hátul 160mm, slx hátsó, deore elsõ váltó, dt swiss F630 felnikre épített kerekek (elég masszív cuccos)-nagyjából ennyi. kíváncsi vagyok ebbõl mit lehetne kihozni. még az is érdekel, hogy a rugóutakat össze kell-e hangolni? tehát ugyanannyinak kell-e lenni elöl-hátul? elõre is köszönöm ha tud valaki segíteni. nem könnyû döntés, nem olcsóság...
túltárgyalva a speci topikban, hagyjuk
#666
Posted 2011. September 07. - 07:40
segítséget szeretnék. váltanék össztelós vázra, de nem tudom milyen legyen. nekem olyan bringára lenne szükségem amivel lehet jól mászni, lefele meg kényelmes, még kemény technikás, sziklás meredek lejtõkön is, elbírja a 84 kilómat és esetleg egy-két kisebb ugratást is tolerál. mindenképpen aluvázra gondoltam, a karbon nekem nem éri meg, nem versenyzem, nem akarok gyorsabb lenni, csak szeretném élvezni a fully érzést
amit át kellene építenem a mostani bringámról: reba sl dual air teló (ha jól tudom ez max 120-at mozog) slx hajtómû, Shimano SLX BR-M666 tárcsafékek xt tárcsákkal, elöl 180 hátul 160mm, slx hátsó, deore elsõ váltó, dt swiss F630 felnikre épített kerekek (elég masszív cuccos)-nagyjából ennyi. kíváncsi vagyok ebbõl mit lehetne kihozni. még az is érdekel, hogy a rugóutakat össze kell-e hangolni? tehát ugyanannyinak kell-e lenni elöl-hátul? elõre is köszönöm ha tud valaki segíteni. nem könnyû döntés, nem olcsóság...
#667
Posted 2011. September 03. - 23:20
RAUH-Welt
B E G R I F F
#668
Posted 2011. September 02. - 16:17
Van egy cserélhetõ papucsos DW-linkes alu DH vázam, amiben a kerék félrehúz. Nem arról van szó, hogy a kerék nem középre van fûzve, és az elsõ kerék vonalával párhuzamosan, de attól eltérõ nyomon halad, hanem, ha beleteszem a kereket, az nem merõleges pl. a gép monoblokkházra, vagy a kormányra. Belepróbáltam mások kerekeit is, azok is így állnak benne. Nem a lengõkar áll ferdén, hanem a háromszögben a kerék.
Leszedtem a papucsokat, azok szemre nincsenek meghajolva, ahogy a hátsó háromszögön sem látszik se sérülés, se hajlás. Hogy tudnám (akár a lengõkarok leszerelése nélkül) megállapítani, hogy hol a hiba? Meg mit lehet ezzel tenni? Nem olyan drasztikus, hogy ne lehetne használni, de szemre is feltûnik.
Köszi!
#669
Posted 2011. August 23. - 21:05
annyira, mint egy 26os vekony kerekkel... szinten 29er, de inkabb mondanam igy crossnak.
Ha úgy vesszük, akkor igen, tényleg olyan.
Amúgy pont amiatt kérdeztem, hogy az akár 2,4-es külsõt is befogadó villaszárak között egy 1,3-as szinte elvész. A Trance-ben is viccesen néznek ki az 1,75-ös gumik...de mindegy, egyrészt nincs sok választási lehetõségem, másrészt meg a múltkor tekertem egy hasonlót (csak SS-et, duci gumikkal) és nem volt rossz.
Szerintem ez így elég sokoldalú gép lenne.
(Már csak egy kérdésem van, de azt majd a méretezéses topikban)
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#670
Posted 2011. August 23. - 11:33
Próbálj utána nézni a beépítési magasságnak (ha angol fórumon keresgélsz, akkor A2C [axle-to-crown] a rövidítése). Az inkább a lényeg, az a ludas a hibás geometriakialakításnál
Köszönöm, megnéztem, két centi a különbség, sajnos, így ez ugrott, pedig szép kis váz viszonylag elérhetõ áron.
#672
Posted 2011. August 23. - 09:00
Ez a Stevens mennyire lenne használható egy 12 centit mozgó Rebával? Gondolom, hogy 14 centit mozgó teló lenne az ideális. Köszönöm a válaszokat!
Próbálj utána nézni a beépítési magasságnak (ha angol fórumon keresgélsz, akkor A2C [axle-to-crown] a rövidítése). Az inkább a lényeg, az a ludas a hibás geometriakialakításnál Nekem pl. a 15-öt mozgó gyári Speci villa és a 15-öt mozgó karbon DT között is van különbség, nem is kicsi.
Itt találsz adatokat bõven: Forks: Complete Axle to Crown Lengths Library - Mountain Bike Review , meg itt: http://www.pvdwiki.c...k_Geometry_Info
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#673
Posted 2011. August 22. - 09:31
#674
Posted 2011. August 19. - 20:31
#675
Posted 2011. August 17. - 12:47
Sziasztok elrepedt a vázam az üléscsõ alatti heggesztésnél. (Magellan Crux 2007)
Érdeklõdnék hogy tudtok-e ajánlani valami vázat max 80ezerig, 110 kiló vagyok és 2 méter magas, xc-re kéne, valami erõsebb konstrukció, minimum 20", de inkább 21".
Elég tanácstalan vagyok ez az elsõ biciklim, nem tudom hogy össztelóssal járok-e jobban vagy merevvel, lényeg hogy 3 év után ne repedjen el...
Köszi
Na végülis Õ lesz az új váz, szép méretes, 22"-os.
#677
Posted 2011. August 16. - 20:25
idei már necessebb
de én még emléxem a 2003-4 es 4"-t mozgó kona dawg-okra boxxerrel. és évekig bírták. (jóhogy az a dawg váz ,még picit nehezebb is volt a tavalyi 120-nál. és basszus van egy az apróban)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#678
Posted 2011. August 16. - 20:19
Zs, geóra kb ugyanaz mint a mostani, ilyen alap cuccokon nem nagyon variálnak
2008-ast megtaláltam a letöltések közt a Bikefun oldalán, nem sok eltérés lehet, ha van egyáltalán az ottani adatokhoz képest. 605mm top tube, seat tube 453, wheel base 1082mm, head tube 145mm, minden lényeges infó meglett, szóval köszi a tippet.
Ha már One-Twenty: mennyire egészséges dolgot láttam a héten szombaton itt a Nagy-Hárs-hegy körül, amikor 3 DH-s srác közül az egyik fullface sisakkal, protektorokkal (eddig nincs hiba) és 2011-es One-Twenty 3000-D-vel zúzott az ösvényeken lefelé, persze elõl ilyen legalább 160-at mozgó Marzó villával? ;-) Majdnem megkérdeztem tõle, mindenképp tesztelni akarja-e a közeljövõben a protektorait és a hazai forgalmazó garanciális szervizének szolgáltatási minõségét...
#679
Posted 2011. August 15. - 21:25
el is feledtem pedig tennap éjjel néztem
ha 2 számmal kisebb lenne -bár nem tudom mibõl- de meg is venném
Zs, geóra kb ugyanaz mint a mostani, ilyen alap cuccokon nem nagyon variálnak
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#680
Posted 2011. August 15. - 21:22
Köszi, közben találtam ezt:
Merida One Twenty TFS 800 D Vadonatúj váz 60000,- Ft kedvezménnyel « MTB váz « MOUNTAIN BIKE « Kategóriák tallózása
Vélemény ?
Szép darab, kisebb méretben kiegyeznék vele! ;-)
Ha már Merida: akkor 2007-es Sub 60-V bicajom vázgeometria adatai érdekel - illetve érdekelne, mert sehol nem lelek már róla információt. 20-as váz és simán nagy nekem, igazából az érdekel, hogy mennyire, és mennyik is az annyik. Ez az, csak V-fékesben és kék helyett ilyen arany színben: Merida Matts SUB 60-D Review - BikeRadar