
Jelentkezz be Regisztrálj

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#4941
Írta 2007. december 30. - 00:49

#4942
Írta 2007. december 30. - 00:29

#4943
vendég_Track7_*
Írta 2007. december 29. - 23:49

Ért valaki a speci. brain rugós tagjához? Pontosaban tudja hogy hogyan kéne mûködnie?
Azt reklámozzák, hogy a szelep elzár ha tekerek, és kinyit ha rögös úton megyek. Ennek ellenére máig nem tapasztaltam hogy lezárna. Ha szimplán ráülök akkor is benyomódik. Tekerésnél igencsak érezni hogy beleng. Csak úgy lesz merev váz belõle ha max-ra állítom a csillapítást (nem a különálló szelepet). Lefelé jól mûködik csak fölfelé nem.
Azért többet reméltem ettõl a váztól.
#4944
Írta 2007. december 27. - 19:00

en nem vagyok ilyen temaban expert, de ha ram hallgatsz, akkor nem katalogusadatok alapjan dontod el hogy milyen a bringa. ülj fel ra es hasznald, aztan ha nagyon nem jon be azt ugyis eszreveszed.
eleg huyleseg lenne azt mondani, hogy mivel a lancvilla 425mm hosszu ezert X
olyan amilyen, hasznald egeszseggel.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4945
Írta 2007. december 27. - 17:50

Mivel bringat ujitok fel (1998-as Schauff XRay), es mar nincs sok hatra (egy atkozott elsovalto kene), de van egy csomo idom amig befejezem, atneztem a vazat es lemertem/felirtam az adatait.
Erdekel a vazgeometria, csak hat jo lenne ha valaki elmagyarazna hogy mi, miert, hogyan, mertjo, mertnem, (csapottabb nyereg vazcso szog rovidebb lancvila hasonlok)
Szoval amire hasonlit geometriailag az a 2002-es Caprine Boomer
A /-jel elotti adat az XRay-e a /-jel utani a Bomer-e
Schauff XRay / Caprine Boomer
Felsocso hossz: 565 mm / 570 mmNyereg vazcso hossz: 460 mm / 430mm [egyetlen jelentos elteres]
Nyereg vazcso szog: 70 fok / 72,5 fok
Homlokcso szog: 70 fok / 71 fok
Lancvila hossz: 430 mm / 425 mm
Tengelytav: 1070 mm / 1070 mm
kozepcsapagy magassag: 310 mm / 310 mm
A meresek nem tukrozik a teljes valosagot, 1-2 mm/fok elteres lehet.
Ha valaki ezek alapjan meg tudna mondani hogy milyen felhasznalasi teruletre keszult a bringa, mik az elonyei hatranyai, mikor jonnek elo, meg meg par dolgot nagyon megkoszonnem.
P.S.
A gyartoval mar beszeltem, jofej csak nekik sincsenek adataik.
Udv
Tsipet
#4946
Írta 2007. december 27. - 15:56

#4947
Írta 2007. december 26. - 19:58

szóval a rugóút 2 dologból tevõdik össze:
- rugóstag mennyit mozog (egy 190mm-es tag 51mm-t)
- váz áttétele (szorzó, átlagban 2-3, azaz a példánkban szereplõ 190-es taggal lehet 100mm-t mozgó és 150mm-t mozgó vázat is csinálni)
minél kisebb az ugyanakkora rugóúthoz tartozó áttétel (vagyis minél nagyobb a rugóstag útja) annál érzékenyebb, és jobban kihasználható a váz rugózása.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4948
Írta 2007. december 26. - 18:02

akkor ha jól értem a geo. határozza meg az út hosszát és nem tag kérdése a dolog(mármint hiába kap késõbb egy fox-ot, nem lesz sokkal jobb/nagyobb mozgása a váz adottságai miatt)--->nem mintha a 75/95mm nem lenne nekem elég túrázni, maratonozni:)
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#4949
Írta 2007. december 26. - 17:31

arra figyelni kell, hogy a legkisebb út állásban lesz jó a legnagyobbhoz sajnos kevés effektiv rugóstag-út tartozik meg nagy áttétel.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4950
Írta 2007. december 26. - 14:42

természetesen nem rendeltetés szerû használt mellet,most valamelyik srác csaja használja...
szaerintem vedd meg simán..
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#4951
Írta 2007. december 26. - 14:19

"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#4952
Írta 2007. december 26. - 13:56

#4953
Írta 2007. december 26. - 13:41

#4954
Írta 2007. december 26. - 09:57

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#4955
Írta 2007. december 25. - 17:31

#4956
Írta 2007. december 25. - 16:29

van egy Iron Horse SGS vázam, és az alsó fejcsapágy ganéra van menve..
1.5 rõl van leszûkítve és a szûkitõbe van integrálva a csapágy.. kérdésem, hogy cseréljem az egészet, vagy csaka a csapágyat? meg úgy egyáltalán hágy szabvány van az integráltak között?
tnx
#4957
Írta 2007. december 25. - 16:20

#4958
Írta 2007. december 25. - 02:09

http://piacter.bikem...t=108207&cat=15
régen jó gépeket csinált a HT, ahogy rákerestem ez olyan 2004 környéki váz, de képrõl elég jó bõrben van. Meg a méretével is bajban vagyok, mert csak 172-3cm vagyok aztán nem szeretnék egy makkonverõs túrázós, maratonozós gépet összerakni belõle

No meg a tagokkal sem vagyok tisztában teljesen, egy fox az oke, de az X-Fusion?
"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#4959
Írta 2007. december 25. - 02:09


#4960
Írta 2007. december 24. - 22:31

