Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
11007 replies to this topic

#4641
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Hát az valóban megérdemli... de én még mindig arra vagyok kiváncsi hogy egy s-works vs pyxis (kicsit sarkosítok, sok példát lehetne hozni) miben kölömbözik nagyban egymástól.
Csõgyártóban nagyban az tiszta, de valóban annyival jobb mint amennyivel drágább? Itt jön be az egyén kérdése hogy nekem megéri-e..de mi éri meg nekem?.. a név/márka? --- vagy az hogy sokkal jobb anyagot használ a Speci és bizonyítottan jobb... (amit egy pyxis nem bir ki egy s-works kibírja?) ha nem vagy ha alapból hülye a kérdés ... mi éri akkor meg? a márka a presztizs ... ???

annyi különbség nincs mint amennyivel drágább, de azért egy pixis meg egy s-works alu váz között azért van egy fényév különbség...mind anyagban, mind kivitelezésben mind geóban.....és tudomásul kell venni a specivel megveszel egy adag presztízst is, ami azért pénzbe kerül..plusz õk azért költenek fejlesztésre, a cseke meg épp csak kicsivel több mint matricagyár
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4642
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Hát az valóban megérdemli... de én még mindig arra vagyok kiváncsi hogy egy s-works vs pyxis (kicsit sarkosítok, sok példát lehetne hozni) miben kölömbözik nagyban egymástól.
Csõgyártóban nagyban az tiszta, de valóban annyival jobb mint amennyivel drágább? Itt jön be az egyén kérdése hogy nekem megéri-e..de mi éri meg nekem?.. a név/márka? --- vagy az hogy sokkal jobb anyagot használ a Speci és bizonyítottan jobb... (amit egy pyxis nem bir ki egy s-works kibírja?) ha nem vagy ha alapból hülye a kérdés ... mi éri akkor meg? a márka a presztizs ... ???

#4643
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Itt az a kérdés, hogy neked megéri-e, nem lehet általánosítani. Aki nem rendeltetésszerûen használja a gépét és eltöri az megérdemli, ha nem cserélik ki.


A sebesség mindent megold.

 


#4644
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
tényleg igazad van most jut eszembe hogy a 2006 pyxiseknél a láncvilláknál nem volt merevítõ meg a 2005 nél sem, ezért sokan panaszkodtak a merevségre... valóban. Ha viszont élettartam gari akkor már lehet hogy megéri csak ugye itt meg az jön be hogy a gyártó mit mond nem rendeltetésszerû használatnak. Mert azért lehet ám szépeket repülni egy cc, xc bringával is egy-egy olyan helyen az erdõben, de vajon kibírja-e és ez beleesik a gariba? Mert azt azért már sztem a törésbõl a kisujjából megmondja a szaki hogy mit csináltam :D

#4645
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
06-os Pyxis teamek törtek, meg talán adamkg írta, hogy nem is igazán merevek..

jah meg Specire élettartam gari van, ha minden igaz..

de ,majd kiderül, most én is egy 1600 g-os Konát hajtok, hogy mennyivel tartósabb a korábbi Kellysemnél, az meg ki fog derülni..( ezzel sem bánok finomabban)

#4646
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
igen-igen biztos hogy kevesebb törött, mert azért lényegesen kevesebb speci van az utakon mint pl: magellan, merida és társai. Mondjuk itt van a lényeg ahogyan mondtad kela14 szerintem is a törésnél, mert ugye egy drága váznál az a lényeg hogy könnyû legyen mégis merev és erõs hogy hosszú idõn át kiszolgálja az embert. Azt sem nagyon értem hogy egy Scott carbon váz hogy tud 970 gramm lenni a többi elég nagy gyártóké meg 1100-1200-1300g körül. Tehát az a kérdés még mindig hogy érdemes-e drága vázat venni, mert az könnyû, merev, erõs, jó menettulajdonság stb... vagy egy pl pyxis team amire azt mondják hogy könnyû, merev stb... de hogy ugye lényegében azért versenyzésre gyártják és nem biztos hogy hosszú idõt kibír. Nem vagyok abban sem biztos hogy egy mondjuk scott scale vagy stumpjumper is kibírna olyan dolgokat hosszú idõn át amit valakik mûvelnek egy könnyû pyxissel. Ha mondjuk személy szerint én vennék egy stumpit nem biztos hogy gyilkolnám mert tudom mibe került nekem és mennyi munkám van benne, de egy pyxis-nek adnék rendesen. :) és sztem valahol itt van a kutyi elásva hogy kevés presztizs bringát használnak itt hazánkban, vigyáznak azért rá, nem gyilkolják. De meg éri-e a drága vagy csak parasztvakítás?

#4647
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
vázanyag..pl Speci: vanádium+szilícium+alu ötvözet ( nem biztos, de majd jönnek az okosok..)
Pyxis: Kinesium csõ.

Valahogy mégiscsak kevesebb a törött Speci..

#4648
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 posts
Kérem valaki homályosítson fel engem arról hogy a nagy nevek vázgyártási tekknológiája, anyagminõsége, mitõl külömbözik egymástól. Gondolok itt az aluminium Specialized és a Scott közötti külömbségekre. Mindkettõ saját szabadalmakkal rendelkezik de sajnos ezeket nem látom át teljesen.
Másrészrõl az ár miatt is kérdezem, mert ugye külön vázként is egy Speci elég drága egy Magellan Pyxis-hez képest, de vajon tud-e nála annyival többet? Vagy csak a kultusz miatt veszünk/vennénk ilyen vázakat?

#4649
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
Szedd ki a másik oldalit és menj el egy _komoly_ csavarboltba.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#4650
nyimi

nyimi

    vendég

  • fórumtag
  • 135 posts
Sziasztok

Forgáspontalkatrészeket merre lehet kapni?
Elhagytam egy csavart a giant reign (2006)-embõl :(

Feltöltött kép

#4651
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Olyan a papucs kiképzése.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#4652
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)

350es nyeregcsövet használsz. :)


Király :)

Más: ma láttam egy bringaboltban egy MALI Falcon vázat. Gyönyörû. :) És 1640g 18"-os méretben.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#4653
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts
Hello!

Lenne egy kérdésem:
a képen kékkel jelölt helyen miért "lyukas" a váz. Egy ismerõsömnek ott tört el, és hát ott elég nagy a terhelés szerintem...
Több márkánál is láttam ilyen megoldást


http://community.web...098121559FRqzMw
Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#4654
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
350es nyeregcsövet használsz. :)


A sebesség mindent megold.

 


#4655
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Köszönöm a hozzászólásokat. Van elõttem egy B+ nyeregcsõ is (mérõszalag nincs). Ehhez mérve a Pazzaz kb. 5 cm-re rövidebb. Lehet, hogy 350-es csövet használok és mégsem kicsi a váz? :)

(vagy gyárt a B+ 400-nál is hosszabb csövet?)

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#4656
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

én meg simán csak afelsõcsõhosszról beszéletem, pontosan azért mert a minimális különbségeket '"finomhangolod" ezekkel

tehát két azonos fcsõhosszú hasonló kategóriájó bringán igen hasonló "komfortérzeted lesz" még ha némi különbség van is a geójukban

de már megint rágtunk a gumicsnton egy jó nagyot :)

Ebben teljesen igazad van :)


A sebesség mindent megold.

 


#4657
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Nem a nyereghez mérem, hanem a nyeregcsõhöz, direkt nem rajzoltam nyerget, mert ebbõl a szempontból lényegtelen.
A pilóta fülke tényleges hosszát, a vizszintes felsõcsõhossz és a nyeregvázcsõszög együttes megadása határozza meg.
A legjobb megoldás a középcsapágyház-fejcsõ vektor lenne.

én meg simán csak afelsõcsõhosszról beszéletem, pontosan azért mert a minimális különbségeket '"finomhangolod" ezekkel

tehát két azonos fcsõhosszú hasonló kategóriájó bringán igen hasonló "komfortérzeted lesz" még ha némi különbség van is a geójukban

de már megint rágtunk a gumicsnton egy jó nagyot :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4658
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Jani, nézz már meg egy geotáblázatos rajzot a vizszintes felsõcsõhossznak semmi köze a nyereghez, maximum ha tökig betolod a nyerget, de az max dirt gépeknél van....

Nem a nyereghez mérem, hanem a nyeregcsõhöz, direkt nem rajzoltam nyerget, mert ebbõl a szempontból lényegtelen.
A pilóta fülke tényleges hosszát, a vizszintes felsõcsõhossz és a nyeregvázcsõszög együttes megadása határozza meg.
A legjobb megoldás a középcsapágyház-fejcsõ vektor lenne.


A sebesség mindent megold.

 


#4659
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

http://pix.bikemag.h...hp?photo=206352

Rajzoltam 2 vázat (piros, fekete), különbözõ a vízszintes (effektív) felsõcsõhosszuk és a nyeregvázcsõszögük és mégis ugyanolyan hosszúak, mert a nyerget a középcsapágyházhoz állítjuk be (vízszintesen elõre-hátra lehet tolni a nyerget), a kormány és a hajtómû mindkét esetben ugyanott van.
1 fok eltérés a nyeregvázcsõszögben kb. 9mm különbséget okoz a vízszintes felsõcsõhosszban ( (cos72-cos73)*550=9,1mm ; kb 550mm-nél mérem a vízszintes felsõcsõhosszt.).

Jani, nézz már meg egy geotáblázatos rajzot a vizszintes felsõcsõhossznak semmi köze a nyereghez, maximum ha tökig betolod a nyerget, de az max dirt gépeknél van....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4660
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
http://pix.bikemag.h...hp?photo=206352

Rajzoltam 2 vázat (piros, fekete), különbözõ a vízszintes (effektív) felsõcsõhosszuk és a nyeregvázcsõszögük és mégis ugyanolyan hosszúak, mert a nyerget a középcsapágyházhoz állítjuk be (vízszintesen elõre-hátra lehet tolni a nyerget), a kormány és a hajtómû mindkét esetben ugyanott van.
1 fok eltérés a nyeregvázcsõszögben kb. 9mm különbséget okoz a vízszintes felsõcsõhosszban ( (cos72-cos73)*550=9,1mm ; kb 550mm-nél mérem a vízszintes felsõcsõhosszt.).


A sebesség mindent megold.