Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Please log in to reply
11007 replies to this topic

#3561
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Nagyon!
Anélkül, hogy tudnék geoadatokat, bármibe fogadnék, hogy neked 19-20 körüli méret kell...

#3562
gabor89

gabor89

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
Sziasztok
Van egy Pyxis bicó akciósan, de csak 17es van. Nekem 185 centivel mennyire lenne kicsi? Azt néztem, h hosszított vízszintes felsõcsöves.
Köszi,
Gábor
"If all my friends were to jump off a bridge, I wouldn't jump with them, I'd be at the bottom to catch them."

#3563
daci

daci

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,383 posts

ha nem a fékfüggetlenekrõl beszélsz akkor azér mozognak csak befolyásolja a fék(kicsit keményebb+kevésbé érzékeny)
de egyszerû: állóhelyzetbe mondjuk leváltva tekerd meg jól a kereket aztán hirtelen húzz rá a hátsófékre hogy azonnal blokkoljon, és ha nem fékfüggetlen akkor befog mozdulni. Kipróbáltuk egy vegával egy trek sessionnal meg a bighitemmel, a vega vagy 4 centit a trek kb 2-3at(kevesebbet mozog jóval a vegánál) bemozdult a bighit meg semmit


az én bighitem 1 centit bemozdult így is, igaz jól meghajtottam
meg úgy tom a bighit fsr se 100%os fékfüggetlen, az csak a demora jellemzõ, sztem nem véletlenül annyival bonyolultabb váz a demo, mivel ott 2 hátsó háromszög vagy mi is van
legalábbis én ezt olvastam vhol

#3564
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts
Én is így gondoltam, csak furán sikerült megfogalmazni. :)

#3565
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
tengely-hajtókartengelyközép.
:)

#3566
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 posts
Láncvilla hosszt a csapágyház közepétõl a "papucs közepéig" kell mérni?

#3567
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,716 posts

rob: Fékezés közben is aktiv marad a mozgása a bringának. Nem keményedik fel.
Nálam hozzáértõbb emberek is próbálták, és arra jutottak õk is, hogy mozog.


ha nem a fékfüggetlenekrõl beszélsz akkor azér mozognak csak befolyásolja a fék(kicsit keményebb+kevésbé érzékeny)
de egyszerû: állóhelyzetbe mondjuk leváltva tekerd meg jól a kereket aztán hirtelen húzz rá a hátsófékre hogy azonnal blokkoljon, és ha nem fékfüggetlen akkor befog mozdulni. Kipróbáltuk egy vegával egy trek sessionnal meg a bighitemmel, a vega vagy 4 centit a trek kb 2-3at(kevesebbet mozog jóval a vegánál) bemozdult a bighit meg semmit

#3568
Kkrisz

Kkrisz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,236 posts
rob: Fékezés közben is aktiv marad a mozgása a bringának. Nem keményedik fel.
Nálam hozzáértõbb emberek is próbálták, és arra jutottak õk is, hogy mozog.

#3569
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
http://www.author-hu...src=Exe&nev=Exe

#3570
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Ment nekik a mail...

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3571
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Kela, kösszencs, ezt én is vágom, de azért egyikõnk sem gondolja komolyan a Malit. :D

20 Ft-ot nem ér meg egy próba?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3572
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Kela, kösszencs, ezt én is vágom, de azért egyikõnk sem gondolja komolyan a Malit. :D

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3573
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
Mali Bicycle Technology
Contact:Laszlo Gyori
H-1211 Gyepsor 1
Budapest
11840

Tel:(36) 1 420 5032
Fax:(36) 1 420 5321
mali@mali.hu

#3574
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
http://www.mongoose....d=2753&enc=mtn|

Ilyen váz, vagy komplett bicaj érdekelne. Google nem segített.

Aki bármi pici infót tud szóljon! Fontos!

Köszike.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3575
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Az én gépemen a támvillán van a forgáspont, de nem vettem észre, hogy felkeményedne fékezéskor hátulja. Pedig direkt próbálgattam.
A láncvillán sem láttam hogy nyulna. Nyomogattam a vázat, közben figyeltem a láncot illetve a váltókanalat. Egy mmm-t sem mozdult a lánc, miközben kimozogta a tag az egész utat.

Segitsetek tisztába tenni a dolgot.

Kép az aláirásomban.

ehhez csak annyit, hogy a vázad tengelye egy félköríven mozog. addig a pontig, amigy a tengely el nem éri a lengõkar és a váz csatlakozásánál levõ forgáspont sikját, a láncvilla effektív hossza "nyúlik" utána viszont folyamatosan csökken.
ezzel szemben az fsr-ek nem félköríven, hanem egy paralelogramma átlóján mozognak el.
csekk disz: http://www.mtbsport....le=print&sid=63

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3576
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
A natúr (festetlen, kezeletlen) alu oxidálódik. De a kialakult oxidréteg - a vason megjelenõ rozsdával ellentétben - tömör, mely megvédi a fémet a további oxidációtól. Viszont ha ez az oxidréteg sérül, illetve állandóan lekopik (pl. vázhoz ér a bowden) akkor a fém ott egyre vékonyabb lesz. Nem hülyeség a festés / eloxálás.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#3577
dhog

dhog

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,151 posts
thnks mindenkinek, én is úgy tudtam hgoy nem lesz baja, de valamelyik haverem azt mondta hogy gyengül az oxidációtól.
intense socom-ot láttam raw alu-ban és jól nézett ki, direkt faja volt a sok folt rajta, bár szerintem azzal csináltak valamit.
iron horse sgs pro a vázam egyébként, nemsokára debütál a bikemagon jó áron.:)
még1szer köszönés

#3578
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts
Szerintem homokszórás után fel kell majd polírozni, mert a szórás utáni felület elég matt lesz (mondjuk festéshez kiváló alap). Én nem hagynám nyersen, mert foltosan, csúnyán fog oxidálódni, meglátszanak még a kéznyomok is. Érdemes legalább eloxáltatni a vázat. Ezzel egy mesterséges és egyenletes oxid réteget kap, ami védi az alumíniumot és még szép is. Egyébként mindegy, hogy fogdosod e a frissen homokszórt vázat, mert bármilyen felület kezelés kap késõbb, azt megelõzi majd egy vegyi fürdõ, ami eltávolítja az oxid réteget.

#3579
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Két ilyen vázam is volt, az erõsséget nem befolyásolta a dolog, az oxidálódott réteg védõrétegként funkcionál a vázon, legalábbis így tanultuk kémiából.
Viszont az egyiken a natur alu színtõl némileg elütõ foltok jelentek meg, az nem volt túl szép, de nem tudom, mi volt az oka.
Még annyi, h ha nem tetszik mégsem a váz homokfúvás után, és kezdenél vele valamit, akkor közben figyelj oda rá a szállításnál (pl. ne taperold össze, mert zsíros lesz, inkább fóliázd be)

#3580
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Egyes márkáknál színként választható a "raw" megoldás, vagyis kezeletlen, nem festett vázat kapsz kézbe, aztán csinálsz vele amit akarsz. Ha úgy tetszik, ebben az állapotában használod, nem fog megromlani.:)