Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#2881
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
tehát ha ugyanazon az áron kapsz egy spark-ot v. rush-t v. scalpel-t, akkor te kihozod ár-érték bajnoknak a meridát. hámér?

#2882
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

mi a bajnok??


96.


A sebesség mindent megold.

 


#2883
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

Ha nincs semmi tervezési hibája akkor ár/érték bajnok.
Az authornak van még hasonló árban mx váza.


mi a bajnok??

#2884
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

alapvetõen a hfs változatról volt szó amit kb 180 ért lehet megvenni, annyiért meg hivatalos forgalmazótól nem nagyon kapsz se scottot se cdale-t itthon.
a karbon változat meg nagyjából egy soron készül a scottal, persze nyilván presztizse nincs (fõleg ittthon).


Ha nincs semmi tervezési hibája akkor ár/érték bajnok.
Az authornak van még hasonló árban mx váza.


A sebesség mindent megold.

 


#2885
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

alapvetõen a hfs változatról volt szó amit kb 180 ért lehet megvenni, annyiért meg hivatalos forgalmazótól nem nagyon kapsz se scottot se cdale-t itthon.


mostanság a mali elég jó árakat kínál, úgyhogy érdemes kérdezõsködni. olyan jó árat adott nekem is, hogy nem érte meg külföldrõl rendelnem. 180-200ért sztem egy rush vázat simán ki lehet tõlük alkudni.

#2886
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
alapvetõen a hfs változatról volt szó amit kb 180 ért lehet megvenni, annyiért meg hivatalos forgalmazótól nem nagyon kapsz se scottot se cdale-t itthon.
a karbon változat meg nagyjából egy soron készül a scottal, persze nyilván presztizse nincs (fõleg ittthon).
Bálint ami a "törõs" marketinget illeti pl pont a scottnak sem éppen alacsony a tört vázak aránya ami a CR1-es szériát illeti.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2887
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
hát ez marketing. csak rossz marketing :) ha ugyanazon az áron vehetek scottot, cannondale-t, akkor a meridának a közelébe sem mennék. nem azért, mert szarabb, hanem mert sznob vagyok.

#2888
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás

az a merida amugy tenyleg eleg jo, de akkoris tul van arazva. a fullos verzioja kompletten asszem 7500font. joval dragabb mint a csucs epic/spark/anthem vagy barmi ilyesmi.

valamivel kell építeni az imázst. a törékeny karbonvázakkal nem lehet...

#2889
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az a merida amugy tenyleg eleg jo, de akkoris tul van arazva. a fullos verzioja kompletten asszem 7500font. joval dragabb mint a csucs epic/spark/anthem vagy barmi ilyesmi.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2890
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

Köszönöm a segítséget! A ninety-six hfs a befutó eddíg. Más gyártónak is akad hasonló ár/érték arányú váza? (Azért hezitálok ennyire mert ez a 200000-es váz is horrornak tûnik elsõre a giant iguana vázamhoz képest, és soha nem volt alkalmam tesztelni egy össztelós képességeit.)


200ért sok-sok más vázat is kapsz. egyedibbet, mint a merida.

#2891
kölyök8

kölyök8

    maximus

  • fórumtag
  • 13.478 hozzászólás
Kössz Ádám! ;)

Átadom, kitalálja...

A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt. :D


#2892
coco11punk

coco11punk

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Hello!

Valaki megtudná mondani (írni), hogy a Kona Stinky, Stinky Deluxe vázak papucsai kompatibilesek-e egymással?
Elõre is köszönöm!

#2893
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Köszönöm a segítséget! A ninety-six hfs a befutó eddíg. Más gyártónak is akad hasonló ár/érték arányú váza? (Azért hezitálok ennyire mert ez a 200000-es váz is horrornak tûnik elsõre a giant iguana vázamhoz képest, és soha nem volt alkalmam tesztelni egy össztelós képességeit.)

meridánál jobb ár/érték arányú nem nagyon van itthon

ha kicsit fulisabb érzés akkor tavalyi kona four van még jó áron (143K) csak méretben kérdés

http://www.xfactorne...=20&keszleten=1
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2894
Oko

Oko

    vendég

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás
Köszönöm a segítséget! A ninety-six hfs a befutó eddíg. Más gyártónak is akad hasonló ár/érték arányú váza? (Azért hezitálok ennyire mert ez a 200000-es váz is horrornak tûnik elsõre a giant iguana vázamhoz képest, és soha nem volt alkalmam tesztelni egy össztelós képességeit.)

#2895
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Érdekes meggondolni azt is, hogy mostanra se a Merida, se a Specialized nem gyárt(at) ilyen vázat...


http://www.balooka.h...&id=37&Itemid=1

mission van csak már 120 milit mozog
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2896
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.715 hozzászólás
Nem tudom. Ez sajnos olyan mint a nyereg, csak próbálkozással lesz meg az ideális, mert mindenki kicsit mást szeret.

A titán rugó meg csak egy 100-130 grammot hoz le a rendszerbõl (a 222 mm-s tag miatt), tehát szerintem nem érdemes rá költeni. Inkább vegyen annyiból két könnyû felnit, meg gumit, nyerget, és máris a sokszorosa jött le.

#2897
kölyök8

kölyök8

    maximus

  • fórumtag
  • 13.478 hozzászólás
Sajnos nincs lehetõség a próbálkozásra, ezért is írtam ide a privátok után...

A titán pedig esélyes.

Mondjuk ha csak kicsit vesszük figyelembe, hogy titánból valaki keményebbet ajánl, akkor inkább 650-es abból, nem?

A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt. :D


#2898
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.715 hozzászólás
Ha tudtok próbáljatok ki 600 és 650-est is, és ne feledjétek az a váz 220 mm-t mozog, úgyhogy akár lehet nagyobb beüléssel is használni. Nekem is így volt, és nagyon disznó volt durva terepen, ha a kamrában megfelelõ volt a nyomás.

Titánnal viszont vigyázzatok, ha esetleg azon is gondolkodtok, mert a Manitou pl. nem megy bele. Túl széles és nem tud belapulni a két link közé.

#2899
kölyök8

kölyök8

    maximus

  • fórumtag
  • 13.478 hozzászólás
Tudtok abban segíteni, hogy ha egy KTM Aphex vázat használ egy 100-105 kilós ember, akkor hányas rugó az ideális neki?
Mert Fox DHX 5.0 van benne és az 500-as rugó elég puha...

Kössz elõre is!

A Kokkknak nem az életkora határozza meg az agymenéseit, hanem a tényleges tartózkodási helye és az általa felvett órák idején a sulja közti távolság által keltett feszültség nagysága. Meg, hogy hogy kelt. :D


#2900
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Sziasztok!

Ezer éve nem tekertem, és most kezd gyökeret ereszteni bennem a gondolat hogy egy fully nyergében kezdjem újra a bringázást. Elnézést ha már lett volna errõl szó, de kérlek titeket lebbentsétek fel a fátylat a titokról, a merida idei vázaiból miért maradt ki az LRS techhnológia amit évek óta agyondícsértek? (kiszemeltjeim:Ninety-Six HFS 1000-D vagy Mission HFS 3000-D) Van esetleg valakinek tapasztalata a Manitou Radium RL LRS tag strapabíróságával kapcsolatban?



Na, egy kicsit több info, és néhány "miért"...

A design kb. 2002 körül született, legfontosabb talán, hogy az áttételi aránya 1:1 körüli, azaz a hátsó tengely x centis elmozdulása ugyanakkora rugóutat jelent a rugóstagnál.
Ez nem gyakori, elõnye, hogy kisebb nyomás szükséges a levegõs rugóstagokban (fõleg, ha van rajtuk kisegítõ acélrugó), emiatt kevésbé szoros tömítéseket kell használni, ettõl elvileg a gép érzékenyebb lesz, és a rugóstag élettartama megnõ, és kevésbé karbantartásigényes lesz ( illetve a gyártó is használhat olcsóbb tagokat, kevésbé precíz, szoros tömítésekkel ) .
Más kérdés, hogy ez az extra érzékenység az ezeknél a vázaknál gyakran alkalmazott SPV/egyéb platform szelepes rendszerû rugóstag miatt elvész, és a karbantartásigényesség is megkérdõjelezhetõ, mivel dzsuvának eléggé kitett helyen van a rugóstag.
Anno a Bikemagban felhozták ezek ellen a vázak ellen (Merida/Specialized) azt is hátrányként, hogy asszimetrikus felépítésûek, ami extra csavaró erõhatást eredményez.
Bár az LRS és az Epic erõsen hasonló, van köztük különbség, a Specialized Horst-Link felfüggesztést használ. Az vitatott, hogy ebben a (rugóút)kategóriában jár-e érzékelhetõ elõnyökkel.
Érdekes meggondolni azt is, hogy mostanra se a Merida, se a Specialized nem gyárt(at) ilyen vázat...


http://www.balooka.h...&id=37&Itemid=1