Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
11007 hozzászólás a témában

#2821
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
egyik laposabb fejcsõszög, lineárisabb rugózás.

Másik meredekebb fejcsõszög, progresszívebb hatású rugózás.

Rugóút módosulásra nem emlékszem, de nem is érezhetõ.

#2822
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs
08as bighiten van két állása a rugóstagnak.melyik mit eredményez?
köszi

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#2823
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Pl. ami nekem is van, az is ilyen váz
Az Orange vázai meg nagyon-nagyon ott vannak, fõleg a CroMo-k! (na jó, azok az én gyengéim...:) )

#2824
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
VV, köszi!

Clio, nem idevalósi, és Nixon van benneja'

Hétfõn továbbítom az infókat, mégegyszer köszönöm.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#2825
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

A cinder cone,caldera,blast Kona All-Mountain Aluminum Butted
A fire mountain ,lana'i Kona 7005 Butted Aluminum
a kula meg race light
de hogy sulyban nekem ez mit jelent?

blast blast deluc caldera cinder cone csak szinbnem tér el

lanai fire montian szarabb anayg is

elõzõek, 1800 gramm körül, útóbbiak valamivel nehezebbek (tán 1,9 fölött nem emléx)

kula meg 1720-30
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2826
genesis

genesis

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
A cinder cone,caldera,blast Kona All-Mountain Aluminum Butted
A fire mountain ,lana'i Kona 7005 Butted Aluminum
a kula meg race light
de hogy sulyban nekem ez mit jelent?

#2827
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem a caldera a blast es a cinder cone

valamint a lana`i es a fire mountain ugyanazt a vazat hasznalja, csak mas a felszereltseg es a szin.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2828
genesis

genesis

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Sziasztok!

Vki nem tudja véletlenül hogy a 2008-2009-es kona cc vázak súlyait hol tudnám megnézni?
vázcserén agyalok,de mindenhol csak a komplett bicokrol van adat meg 2000 környéki vázakrol találtam még.a kula,blast,fire mountain,caldera,lanai,stb vázak érdekelnének 18" környéki méretben.ha vki tud segítein,,megköszönném,mert pár gr különbségekért nem akarok több ezreket áldozni.a blast és a blast deluxe vázak között mi a különbség egyáltalán?
Segítségeteket elõre is köszi

#2829
clio

clio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.281 hozzászólás

Boltban volt bent egy srác, és el akarja adni a Trans-Missiont, állandóan recseg a rugóstag felõl, miúta új hátsó rész van benne. És elege lett, merevet akar.


Bpi-i, esetleg egy fekete Trans mission, Psyloval?


Merida Trail váza is ilyesmi.

Vigyázat! Nagyfeszültség! :D
evvagyokén

ParadicsomHáz & TermeszetesTanya
TÉGY!


#2830
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Igen, köszcsi, Tigger is mondta, hogy Kona Five-O, meg Merida TFS Trail. Illetve láttam még valami Cove-ot.

Kisherceg, neked milyen vázad lett végül?

Van ilyen váz bõven, fõleg az angolszász területeken, csak keresni kell.
Pld. Orange Crush


#2831
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Igen, köszcsi, Tigger is mondta, hogy Kona Five-O, meg Merida TFS Trail. Illetve láttam még valami Cove-ot.

Kisherceg, neked milyen vázad lett végül?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#2832
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás
Kona Five-o,, meg van vmi Merida is talán.

#2833
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Létezik olyan merev váz, ami ilyen all-mountain-es, és 130mm-es telóhoz van tervezve?
Tehát nem dirt, nem freeride, nem dh.

Boltban volt bent egy srác, és el akarja adni a Trans-Missiont, állandóan recseg a rugóstag felõl, miúta új hátsó rész van benne. És elege lett, merevet akar.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#2834
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
pláne, hogy 216os tagból annyi van mint égen a csillag....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#2835
cseresznye

cseresznye

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 759 hozzászólás

Hali!
Érdekelne, hogy ha Stinky vázamba, amiben 216mm-es rugóstag van, 222mm-es tagot raknék be, akkor mi lenne az eredmény?
A váz nem fog-e megsérülni ettõl a cserétõl? Vagy csak nyerek plusz pár mm rugóutat? Várom a hozzáértõ válaszaitokat.
Köszönöm!


Nõ a középcsapágyház magasság, meredekebb lesz a fejcsõszög.....
Hacsak nincs gond a jelenlegi 216 -os tagoddal , akkor én a helyedben nem cserélném 222 esre.
A valóság azoknak való, akik nem bírják a kábítószert.

#2836
coco11punk

coco11punk

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Hali!
Érdekelne, hogy ha Stinky vázamba, amiben 216mm-es rugóstag van, 222mm-es tagot raknék be, akkor mi lenne az eredmény?
A váz nem fog-e megsérülni ettõl a cserétõl? Vagy csak nyerek plusz pár mm rugóutat? Várom a hozzáértõ válaszaitokat.
Köszönöm!

#2837
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Wow! :clap: Nagyon tenksz! Én akárhogy irogattam google-ba, nem találtam ilyesmit. THX!!!
"No pain - No gain"

#2838
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Hello! Van valahol olyan leírás, ami a vázgeométriáról szól? Hogy a csövek hossza, kialakítása, szöge milyen tulajdonságokat eredményez? Pl. A hosszú, ejtett felsõcsõ vs. rövidebb, feljebb lévõ? Szeretnék képben lenni, plusz fontos lenne 2 váz közti döntésben, régi 2004es merida mission elite (rövidebb, magasabban végzõdõ felsõcsõ) vs. 2008 merida mission 3000D(ejtett felsõcsõ, hoszabb). THX


Mountain Bike Geometry: An Overview

Geometry is something you hear about all the time when talking about bikes such as, "I love this bike's geometry!" or "Our bikes' geometry are the best in the business..." But what is geometry, and what makes it "good"? If you are a bit confused as to what exactly geometry is, then this blog should clear up any misconceptions you may have.
Introduction
Geometry is the set of all the measurements on a bike. Every angle and tube length is a part of a bike's overall geometry. Geometry affects the feel of a bike more than anything else. This is why you can't take a cross country bike and turn it into a downhill bike. No matter how bombproof you build it, it will still feel out of place and awkward because the geometry is geared towards cross country.

Headtube Angle
The headtube angle is the angle the headtube forms with the ground. The steeper this angle is, the faster a bike will turn and the better it will climb. A slacker angle provides for slower steering and is a bit harder to climb with but provides stability at higher speeds. A typical cross country bike will have a steep headtube angle, usually around 71 degrees. A downhill bike on the other hand, will have a much slacker angle, closer to 65 degrees.

Wheelbase
The wheelbase is the distance from axle to axle. The longer it is, the more stable the ride will be. However, this added stability sacrifices maneuverability, especially at lower speeds. Conversely a shorter wheelbase will handle quicker and livelier. It will also make a bike easier to spin. Longer wheelbases tend to be found on downhill bikes because they benefit greatly from the added stability. The Demo 8, for instance, has a 47 inch wheelbase. Street bikes benefit more from the agility of a shorter wheelbase. For example, the NS Suburban has a 40.75" wheelbase.

Chainstay Length
The length of a bike's chainstays directly affects its wheelbase length which affects maneuverability and stability; thus shorter chainstays make for a snappier ride. Shortened stays also make a bike easier to manual, hop, and pop. Short stays also make a bike easier to control in the air. This is why short chainstays are a must have for dirt jumping and street bikes. Shorter chainstays also leave less room for flex, causing immediate power delivery to the rear wheel. For reference, the Session 88 DH has 17.3" stays whereas a Dobermann Pinscher's stays can get as short as 14.75" with the wheel slammed.

Standover Height
The standover height is basically, the inseam of a bike. Low standover heights are sought after in all disciplines of mountain biking simply because no one likes taking hits to the crown jewels. Slipping a pedal often ends in tragedy for the male genitalia; a lower standover height reduces the chances of this occurring. Dirtjumpers and slopestyle riders also prefer lower standover heights because it makes certain tricks, such as cans, easier. Shorter seat tubes tend to have lower standover but this is not always the case. Recent advancements in hydroforming (essentially bending) aluminum tubes have lead to a dramatic decrease in standover heights in newer model bikes. Giant, Specialized, Santa Cruz, and Norco's new lineups are great examples of this new trend.

Bottom Bracket Height
Bottom bracket height is most important when it comes to cornering. The lower the bottom bracket, the lower the center of gravity and the easier a bike will corner. However, clearance is also an issue. If the bottom bracket is too low, then the cranks, pedals, and bottom bracket shell will be prone to hitting rocks and other trail obstacles. Also, the bottom bracket height lowers as a bike moves through its travel. Part of the reason 14 inch travel bikes never caught on is because the bottom brackets had to be placed ridiculously high so that the cranks wouldn't hit the ground when the linkage compressed. This made these bikes incredibly unstable through corners and relatively useless for anything other than hucking. This is also the reason why some frames can be run with a 24 inch wheel option while others cannot.

Top Tube Length
This is the length between the center of the seat tube and the center of the head tube, as the crow flies (a straight line, ignoring any curves in the actual top tube). Shortening it can lead to a shorter wheel base. The ideal top tube length varies from user to user. Larger frames have longer top tubes. Some people have longer arms and torsos than others, thus they feel more at home on longer top tubes. If you buy a bike and feel the geometry is a bit too stretched or cramped, experiment with different stem lengths and setback seatposts before returning or exchanging the frame.

Seat Tube Angle
This is much like the headtube angle except instead of the headtube, it's the angle the seat tube forms with the ground. The seat tube angle affects where the cyclist will be seated on the bike. This affects the rider's alignment with the cranks. A steeper angle moves the hips forward which allows the rider to turn the cranks faster. This is why standing up provides more sprinting power.

Michael “AqueousBeef” Zhao - Pinkbike


#2839
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Nézd a tényleges felsõcsõhosszt, az számít inkább, hogy maga a csõ hosszabb és ejtettebb, annak nagy jelentõsége nincs, hacsak nem szoktál gyakran a felsõcsõre huppanni.
A felsõcsõhossz meg olyan dolgokat fog befolyásolni, mint pilótafülke, azaz, hogy kényelmesen ülsz-e a biciklin/mennyire kell elõredõlnöd adott nyereghelyzet mellett. Illetve, ha hosszabb az effektív felsõcsõhossz, akkor ált. rövidebb stucni kell, ami gyorsabb kormányzást jelent, mint egy hasonló, de rövidebb váz és egy hosszabb stucni. Ezen kívül a hosszabb váznak hosszabb a tengelytávja is, mint egy ugyanolyan láncvillával bíró, de rövidebb váznak. Ettõl nagyobb sebességnél stabilabb, de kanyarodást hátráltatja. Stb stb. Elég összetett dolog.
Google?

#2840
AS_Pauly

AS_Pauly

    vendég

  • fórumtag
  • 110 hozzászólás
Hello! Van valahol olyan leírás, ami a vázgeométriáról szól? Hogy a csövek hossza, kialakítása, szöge milyen tulajdonságokat eredményez? Pl. A hosszú, ejtett felsõcsõ vs. rövidebb, feljebb lévõ? Szeretnék képben lenni, plusz fontos lenne 2 váz közti döntésben, régi 2004es merida mission elite (rövidebb, magasabban végzõdõ felsõcsõ) vs. 2008 merida mission 3000D(ejtett felsõcsõ, hoszabb). THX
"No pain - No gain"