Jelentkezz be Regisztrálj
Vázak CC/FR/DH/4X - általános eszmecsere
#1
Posted 2024. May 05. - 13:44
- husevotelefonfulke likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#2
Posted 2024. May 04. - 12:43
Szereztem egy 26-os acélvázat a 90-es évekből, amiből 28-as kerekekkel építenék városi rombolót. Nincs szétrohadva, de azért néhol kicsit rozsdás a bele. Mivel, hogyan lenne érdemes kipucolni és esetleg kezelni a további oxidációt megelőzendő? (Ugyanitt 28-as, ahead merevvilla kerestetik. )
Hmm, vhogy dobott egy hátast feltöltés közben...
Edited by husevotelefonfulke, 2024. May 04. - 12:51.
#4
Posted 2023. March 09. - 12:05
Lent linkeltem oda való gumigyűrűt.
Köszi, ezt nem láttam! Sztem most elsőre diy gumibelsős megoldást fogok alkalmazni, talán az is jobb a semminél:)
#5
Posted 2023. March 08. - 16:51
#6
Posted 2023. March 07. - 22:52
Mondtam én hogy kijön.. Furcsa, mert mindenhol a karbonpasztát javasolják, ezt a rézpasztás dolgot még soha nem hallottam. Nálam jól működik a karbonzsír, vaj puhán mennek a nyeregcsöveim.
A tisztításra, karbantartásra odafigyeltél de arra a részre is figyeltél? Mosás/eső/saras tekerés után mikor néztél be oda utoljára? Haver egy esős tekerés után kivette nyeregcsövét és megfordította a bringát, egy fél pohár víz folyt ki onnan a szemem láttára.
De még egyszer javaslom, védje le mindenki azt a részt a befolyó víztől/sártól.
Hahó Márton!
Nagyjából egy éve oda nem néztem be. Eddig egy bringámnál se okozott problémát, pedig volt már ezelőtt is karbon vázam. Tanulság ebből, hogy ezzel is rendszeresen foglalkozni kell.
Jobban utánaolvasva több kisebb gyártó (pl. Bikeyoke) is határozottan a karbonzsír ellen van. Szerelővel egyeztetve most teszek egy próbát a rézpasztával, elvileg itt is azt írják, nem lehet gond vele.
Keresek majd valami gumigyűrűt oda, eddig még csak alis találatokat sikerült vadászni.
- Kisherceg likes this
#7
Posted 2023. March 07. - 17:35
Mondtam én hogy kijön.. Furcsa, mert mindenhol a karbonpasztát javasolják, ezt a rézpasztás dolgot még soha nem hallottam. Nálam jól működik a karbonzsír, vaj puhán mennek a nyeregcsöveim.
A tisztításra, karbantartásra odafigyeltél de arra a részre is figyeltél? Mosás/eső/saras tekerés után mikor néztél be oda utoljára? Haver egy esős tekerés után kivette nyeregcsövét és megfordította a bringát, egy fél pohár víz folyt ki onnan a szemem láttára.
De még egyszer javaslom, védje le mindenki azt a részt a befolyó víztől/sártól.
- Rabbit likes this
#8
Posted 2023. March 07. - 15:43
Na siker!
Tudom, ez itt nem a reklám helye, de mindenféleképpen meg kell említenem a Duna Kerékpár Szerviz nevét. Nekik végre sikerült kiműteniük a droppert anélkül, hogy bármi tönkrement volna! Nagy köszönet ezért.
Tanulság mindebből az alábbi látvány:
Bár a gyártó sehol nem említi, most több kutakodás után kiderült, hogy a karbonpaszta egyáltalán nem ajánlott karbon váz és alu dropper párosításnál.
Inkább rézpasztával érdemes összeszerelni, és utána is rendszeresen ellenőrizni! Nekem most jön egy kis csiszolás, meg dropper belsőség felújítás, és remélem többet nem lesz ilyen problémám
Edited by osi22, 2023. March 07. - 15:44.
- Kisherceg, Rabbit and zscs like this
#9
Posted 2023. March 05. - 20:30
Első karbon vázam egy Giant volt, kaptam ajándékba egy lánytól. Ő vett egy másikat, mondta hogy próbáljam ki, neki semmibe nem került, ő is kapta. Ok.
Volt benne egy KCNC brutál könnyű alu nyeregcső, súlylimites, ezt visszakérte. Ok. DE!!! nem tudtam visszaadni. Belerohadt!!!!
Haverral a csupasz vázon kb 50 percig küzdöttünk, mindent próbáltunk, fújtunk, kalapáltunk, sokszor a vázat használva erőkarnak és úgy csavarva a befogott vázat. Néha azt éreztem hogy vmi el fog törni de nagyon nehezen mégis megadta magát.
Annyit mondanom kell, hogy kb negyed kiló sár, por jött ki a vázból. Mert minek sárvédelem, ez csak egy bringa, ennek szépnek kell lennie és nem elrondítani. Aha....
Engem mindenki hülyének néz, miért csúfítom el a bringám, pl egy régi belső darabot rakva a nyeregcsőbilincshez, hogy ne menjen bele a víz, sár. Hát én ezt lesz@rom, én "elcsúfítom" a bringám mert hiszek benne, hogy a víz, sár az megtalálja a helyét és bemegy mindenhova. (ahova nem való - szerintem)
Az új bringámra vettem egy ilyet: https://www.syntace....urchmesser?c=87
És még van rajta egy kb 10 cm-es tépőzáras neoprén huzat is, ez a fenti gumi tömítés alatta van, még viszonylag kulturáltan is néz ki. És ha nagy sárnak látom esélyét, akkor felcsatolom a sárvédőt is. ( https://www.bringabo...ASABEgKTPPD_BwE )
Szóval ki fog az jönni, türelemmel és sok erővel.
A te esetedben is a "kémiai összesülést" én kizárnám, szerintem a fenti eset lehet nálad is, befolyt a víz, sár,..
És tartsátok tisztán azt a részt! Megéri.
Hahó Márton!
Nem egy vitrinbájk a canyonom, mert azért használom rendesen minden évszakban. Ennek ellenére mindig odafigyeltem a karbantartásra, és a tiszatságra is. Ami bosszant, hogy se a Canyon, se a KS sehol nem írja, hogy ez egy előforduló probléma, és erre időszakos pucolás/zsírzás szükséges lenne.
Most próbálok még a gyártóval egyezkedni, meg itt Pesten egy szervizt találni, akiknek van megfelelő tapasztaltuk ill. szerszámuk a műtéthez. Addig marad az országútizás
#10
Posted 2023. March 04. - 00:52
Első karbon vázam egy Giant volt, kaptam ajándékba egy lánytól. Ő vett egy másikat, mondta hogy próbáljam ki, neki semmibe nem került, ő is kapta. Ok.
Volt benne egy KCNC brutál könnyű alu nyeregcső, súlylimites, ezt visszakérte. Ok. DE!!! nem tudtam visszaadni. Belerohadt!!!!
Haverral a csupasz vázon kb 50 percig küzdöttünk, mindent próbáltunk, fújtunk, kalapáltunk, sokszor a vázat használva erőkarnak és úgy csavarva a befogott vázat. Néha azt éreztem hogy vmi el fog törni de nagyon nehezen mégis megadta magát.
Annyit mondanom kell, hogy kb negyed kiló sár, por jött ki a vázból. Mert minek sárvédelem, ez csak egy bringa, ennek szépnek kell lennie és nem elrondítani. Aha....
Engem mindenki hülyének néz, miért csúfítom el a bringám, pl egy régi belső darabot rakva a nyeregcsőbilincshez, hogy ne menjen bele a víz, sár. Hát én ezt lesz@rom, én "elcsúfítom" a bringám mert hiszek benne, hogy a víz, sár az megtalálja a helyét és bemegy mindenhova. (ahova nem való - szerintem)
Az új bringámra vettem egy ilyet: https://www.syntace....urchmesser?c=87
És még van rajta egy kb 10 cm-es tépőzáras neoprén huzat is, ez a fenti gumi tömítés alatta van, még viszonylag kulturáltan is néz ki. És ha nagy sárnak látom esélyét, akkor felcsatolom a sárvédőt is. ( https://www.bringabo...ASABEgKTPPD_BwE )
Szóval ki fog az jönni, türelemmel és sok erővel.
A te esetedben is a "kémiai összesülést" én kizárnám, szerintem a fenti eset lehet nálad is, befolyt a víz, sár,..
És tartsátok tisztán azt a részt! Megéri.
Edited by marton, 2023. March 04. - 00:57.
- Kisherceg, Rabbit and zscs like this
#11
Posted 2023. March 03. - 15:55
Most lesz 3 éves nemsokára a canga, kb. 9e km-el. Mindig szervizelve volt, és rendesen pucolva. Most is szét lett szedve rugóstag szervizre, meg hát a dropper is esedékes lett volna. Én is kíméletes megoldást szeretnék, akár azon az áron is, hogy a dropper kuka. Különben olvasni karbon-alu kémiai összesülésről, de hogy ez 1-1,5 év alatt következzen be elég fura. Nem tudom a gyártó ebben mennyire ludas.
#12
Posted 2023. March 03. - 11:39
Sziasztok!
Következő problémával fordulok hozzátok, remélem tudtok segíteni!
Canyon Lux vázamból akartam karbantartás miatt kiszedni a KS Lev SI dropperem. Legutóbb 1-1,5 éve volt kint, akkor karbonpasztával bekenve került vissza.Most viszont semennyire se szeretne megmozdulni. Próbáltam wd40-el befújni, úgy kiszedni, kis pin@kocogtatással a nyerget jobbról balról megtámogtani, de semmi sem segített. Három boltban is voltam, mindenhol féltek nagyobb erőt kifejteni a karbon váz miatt és nem jártak sikerrel.
Van bármi kézenfekvő megoldás vagy tipp, amivel ki lehet szedni ezt a droppert?
Köszönök minden választ!
Többszörösen súlyosbított eset, szép kihívás. Megértem a szervizeseket, hogy nem ők akarják szétb@szni a cuccaid.
Az ok izgat, hogy miért szorulhatott be? Sérülésmentes minden? A klasszikus eset, a helyi elem hatására korróziós bedagadás csak alumínium és acél között alakulhat ki, itt ez szerintem nem lehetséges.
Szokás fejre fordítva a középcsapágy felől bőven belocsolni a vázat oldószerrel, de itt csak olyan anyagot használnék a helyedben, ami a karbont nem károsítja. A WD40-ről ezt nem merném mondani.
Szintén bevett módszer a lecsupaszított vázat erőkarnak használni, a szárat satuba fogni, és így, emelve forgatni (kétemberes művelet!). Ez a dropper mechanikájának biztos jót tenne, a fix részre, vagy a mandzsettára fognék rá, ha lehetséges, megfelelő védőpofákkal. Faragnék valami profilt fából, vagy műanyagból.
A melegítés is szokott segíteni, na ez a karbonnál szintén érdekes, hogy meddig lehet feszegetni. Mondjuk hajszárítóval lehet meg merném fújni, egy pár napos áztatás után (és közben).Erre például rá merik írni, hogy nem eszi meg a műanyagot: https://www.rosebike...n-cleaner-22198
De vannak itt aktív, karbonvázas fórumtagok, biztos lesz jobb ötletük!
Feltétlen tájékoztass minket a fejleményekről, drukkolok, hogy eredményes legyen a műtét!
- Kisherceg likes this
#13
Posted 2023. March 02. - 14:23
Sziasztok!
Következő problémával fordulok hozzátok, remélem tudtok segíteni!
Canyon Lux vázamból akartam karbantartás miatt kiszedni a KS Lev SI dropperem. Legutóbb 1-1,5 éve volt kint, akkor karbonpasztával bekenve került vissza.Most viszont semennyire se szeretne megmozdulni. Próbáltam wd40-el befújni, úgy kiszedni, kis pin@kocogtatással a nyerget jobbról balról megtámogtani, de semmi sem segített. Három boltban is voltam, mindenhol féltek nagyobb erőt kifejteni a karbon váz miatt és nem jártak sikerrel.
Van bármi kézenfekvő megoldás vagy tipp, amivel ki lehet szedni ezt a droppert?
Köszönök minden választ!
#14
Posted 2023. February 22. - 13:18
védőrozsda az. Túl finnyás a Hambini
- Kisherceg likes this
#16
Posted 2022. June 20. - 17:09
Meglátjuk, hátha benyeli.
#17
Posted 2022. June 20. - 16:40
Az elég balga ötlet lenne, hogy egy nyomorult nyeregcső miatt elkezdeni csiszolni akár egy alu de pláne egy karbon vázat.
Karbon csiszolása amúgy is a felszálló pora miatt nagyon egészségtelen dolog.
31,8 elég furcsa méret. Nézd meg belemegy-e, ha nem veszel egy alu nyeregcsövet, nem drágák. Ha karbont vennél, azt is lelni elfogadható áron.
- Rabbit and zscs like this
#18
Posted 2022. June 17. - 12:37
Az adatai szerint 31.8. Vmi Litepro nevű kínai cucc. Bromptonhoz gyártották, istentelen hosszú, 58 cm.
Egy Kona Scraphez vettem anno, hogy hosszú tekeréseknél rendesen ki tudjam húzni a nyerget, de végül nem barkácsoltam bele.
Edited by husevotelefonfulke, 2022. June 17. - 12:38.
#19
Posted 2022. June 17. - 10:46
Sziasztok!
Úton van egy On-One Whippet karbonváz. A speci szerint 31.6-os nyeregcsövet fogad. Nekem meg teljesen véletlenül van a fiókban egy 31.8-as szintén karbon száram. Ha alu lenne, akkor gond nélkül felcsiszolnám a váz belsejében azt a 0,2mm-t, ha nem engedné amúgy magába gyömöszkélni. Karbonnál mi a helyzet? Nagyjából a rétegezés homogénnak tekinthető, vagy ilyenkor a külső (és akár a belső) felszínek kapnak külön vmilyen ellenállóbb réteget amit szentségtörés akár egy hajszálnyit is megcsiszolni?
milyen márka/típus a nyeregcső? Nem rémlik 31.8-as méret, hogy találkoztam volna valaha is olyannal. Nem 31.6-os az? 31.8 a nyeregcső bilincs belső átmérője szokott lenni 27.2mm-es nyeregcsövet fogadó vázak esetén.
Váz jó választás volt szerintem, magam is sokat filóztam rajta 2020 őszén.
Edited by zscs, 2022. June 17. - 10:48.
#20
Posted 2022. June 17. - 09:33
Sziasztok!
Úton van egy On-One Whippet karbonváz. A speci szerint 31.6-os nyeregcsövet fogad. Nekem meg teljesen véletlenül van a fiókban egy 31.8-as szintén karbon száram. Ha alu lenne, akkor gond nélkül felcsiszolnám a váz belsejében azt a 0,2mm-t, ha nem engedné amúgy magába gyömöszkélni. Karbonnál mi a helyzet? Nagyjából a rétegezés homogénnak tekinthető, vagy ilyenkor a külső (és akár a belső) felszínek kapnak külön vmilyen ellenállóbb réteget amit szentségtörés akár egy hajszálnyit is megcsiszolni?
- Rabbit likes this