Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#4041
Írta 2009. június 25. - 11:47
(itt megjegyezném érdekes módon minnél hidegebb van annál jobban mozog
ami ugye fordítva szokott álltalában lenni.)
Gondoltam valószínû kenés gondja lehet szervízbe széthúzták újra zsírozták
de így is csak minimálissal jobb.
Abba meg, hogy nem így kellene mozogni azért vagyok biztos
mert van 1 ismerõsnek az enyémmel megegyezõ évjáratú ugyanilyen
telója és az ehhez képest vaj puhán mozog.
Tisztába vagyok a teló képességeivel szóval nem is várok tõle sokat
de szerintem azért ennyire gyengén se kellene muzsikálnia.
Mit lehetne vele kezdeni még?
#4042
Írta 2009. június 23. - 21:47
#4043
Írta 2009. június 23. - 19:55
#4044
Írta 2009. június 23. - 19:00
és használtan kinéztem magamnak egy rs pike sl-t 2004 es évjáratú szerintetek mennyire érdemes ilyen régi fajtát venni a képek alapján nagyon szép állapotba van csak ugye nem az a lényeg hanem hogy müködik-e kifogástalanul nem szertenék megint pofára esni már elöfurdult sajnos a tulajdonos persze azt állitja hogy nincs vele semmi gond
válaszokat elöre is köszönöm
#4045
Írta 2009. június 22. - 11:16
A legtöbb esetben egy teló megvásárlása után a legelsõ dolog, hogy az ember szétszedi és kiönti belõle a gyári olajat, ami sokat elárul annak minõségérõl, arról nem is beszélve, hogy gyakran a mennyiségével is adódnak gondok, vagy éppen arról, hogy milyen érdekes dolgokat lehet találni a kiöntött olajban.:chin:
Ne is mondd!... Láttam a fotót a még egészen új gyári olajról a friss Bikemag-ben. Elgondolkoztató...
Sajnos sem technikai felkészültségem, sem meglehetõsen hiányos szerszámparkkom nem teszi lehetõvé, hogy egy ilyen mûveletet elvégezhessek; de már úton a megoldás!
A porlehúzók tisztításához és a szivacsgyûrû újraolajozásához már megvan majdnem minden, azzal nem lesz gond, megcsinálom otthon. Már "csak" a kétféle Fox (vagy azzal csereszabatos) olaj hiányzik:
- Fox Suspension Fluid 7wt.
- Fox Float Fluid 5cc
Tegnap jó 2-3 órás internetes kutatómunkával kiderítettem, hogy egyáltalán nem mindegy, milyen olajat használ az ember, és a Fox 7wt viszkozitásban messze különbözik például a Motorex, RockShox és egyéb villaolajoktól, amire nagyon figyelni kell. (Viszkozitás valós értékekrõl bõvebben itt.)
A Fox Float Fluid 5cc-rõl nem találtam semmit, hogy ez milyen olaj. (Leszámítva azt, hogy ez tulajdonképpen egy bizonyos Torco Assembly Lube, csak átcímkézve.) Ahogy írtátok itt korábban, valószínûleg olaj + valamennyi zsír keveréke ez a cucc. Ha lesz idõm, még keresgélek ezügyben.
_____________________________________________
AM rlz
#4046
Írta 2009. június 22. - 10:01
És lenne 1 recon 327-em, mit tudnék átépíteni a Torából?
Mert mind a kettõ 32-es becsúszójú a láb az ugyan az. Csak nem tudom hogy a belsejében
stimmelne-e minden fõleg az U-turn.
köszi
már mind1:mad:
Megadtam a címem mondta hogy akkor ok az üzlet erre eladja másnak
:wallbange
világtalan......homár
#4047
Írta 2009. június 22. - 08:36
Fox telóknál csak a rugósoknál lehet csökkenteni az utat, de ott is már csak a 40-nél, a többinél fokozatosan kivették ezt a lehetõséget.Azt szeretném kérdezni, hogy lehetséges-e Fox telók összehúzása, mint a Rock Shoxoké. Barátom vett külföldön egy Fox F120 RLC-t, de rájött, hogy a 120mm nagyon sok neki a bicóba, ezért 100mm-t szeretne. Lehetséges valahogy összehúzni ennyire és ha igen akkor hogyan? Vagy képtelenség?:S
Köszi a választ.
A legtöbb esetben egy teló megvásárlása után a legelsõ dolog, hogy az ember szétszedi és kiönti belõle a gyári olajat, ami sokat elárul annak minõségérõl, arról nem is beszélve, hogy gyakran a mennyiségével is adódnak gondok, vagy éppen arról, hogy milyen érdekes dolgokat lehet találni a kiöntött olajban.:chin:Ezen túlmenõen is olvasható pár alternatíva az olajok terén, például egy kis mixeléssel hogyan állítható elõ a gyárihoz hasonlatos kenõanyag.
#4048
Írta 2009. június 22. - 08:31
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#4049
Írta 2009. június 21. - 17:03
Az elõzõ postot már nem tudom editálni, így ide írom.
Méginkább részletes információ az olajokról itt, köztük az RS/Fox/Marzó villákban használatos olajokról:
http://www.pvdwiki.c...uspension_Fluid
_____________________________________________
AM rlz
#4050
Írta 2009. június 21. - 14:21
Köszi a választ.
#4051
Írta 2009. június 21. - 08:17
Amennyiben érted az angol nyelvet, a két modell közötti különbség ott van a gyártói honlapon.Hali mindekinek!
Szeretnék tanácsot kérni,mert még annyira nem vagyok jártas teló ügyben. Szeretnék venni egy Rock Shox Tora telót,de nem tom hogy a 302-es u-turn-osat vagy a 318 u-turn-osat vegyem,mi a különbség köztük szerkezetileg és teljesítményben. Én Xc-re használom a bringát,néha azért szeretek keményen is menni. Akinek van róla tapasztalata vagy véleménye az segítsen nekem. Vagy ha van ezeknél jobb teló 50000 Ft körül azt is írjátok meg. Köszi
Meg hol lehet olcsón ilyen telót venni ,de újat szeretnék??!
Különbség a 318 esetében:
- változó falvastagságú 4130-s acél nyak (elsõsorban súlynyereség)
- Motion Control csillapítási rendszer (jobb, rugalmasabb megoldás a "gyengébb" modellek Turnkey rendszerénél)
Én a 318-t választanám a helyedben. Legolcsóbban, itthon webshopokban érdemes keresgélni, vagy figyelni, hogy akciózzák e valamelyik szaküzletben.
#4052
Írta 2009. június 21. - 06:51
Szeretnék tanácsot kérni,mert még annyira nem vagyok jártas teló ügyben. Szeretnék venni egy Rock Shox Tora telót,de nem tom hogy a 302-es u-turn-osat vagy a 318 u-turn-osat vegyem,mi a különbség köztük szerkezetileg és teljesítményben. Én Xc-re használom a bringát,néha azért szeretek keményen is menni. Akinek van róla tapasztalata vagy véleménye az segítsen nekem. Vagy ha van ezeknél jobb teló 50000 Ft körül azt is írjátok meg. Köszi
Meg hol lehet olcsón ilyen telót venni ,de újat szeretnék??!
#4053
Írta 2009. június 21. - 00:20
tanacs kellene,mi a kulombseg a rs reba race 2008 es 2009-es modell kozott?
mivel a 2009-es modell valamiert nem tetszik igy inkabb vennem a 2008-ast...
Pár napja volt róla szó az RS topikban.
http://forum.bikemag...?t=214&page=356
#7113 - #7116 számú hozzászólásig
#4054
Írta 2009. június 21. - 00:00
mivel a 2009-es modell valamiert nem tetszik igy inkabb vennem a 2008-ast...
#4055
Írta 2009. június 20. - 19:11
ezt az 50 órát nem kell olyan véresen komolyan venni, szerintem az inkább verseny körülményekre vonatkozik. nem tudom nálad mennyi idõ alatt jön össza az az 50 óra, de nálam kb 5 hét és így szoktam cserélni fél évente.
Úgy számolom, nálam az 50 óra kb. 7-8 hét. Hát igen, a karbantartás terén még igencsak tapogatózom, mibõl mi a helyes. Sebaj, majdcsak összejön az áhított "tudás"! (Álmodik a nyomor:))
_____________________________________________
AM rlz
#4056
Írta 2009. június 20. - 18:49
Elértem az 50 órát a villa használatával, de inkább nem is használom a bicajt, amíg nincs meg ez a szervíz.
ezt az 50 órát nem kell olyan véresen komolyan venni, szerintem az inkább verseny körülményekre vonatkozik. nem tudom nálad mennyi idõ alatt jön össza az az 50 óra, de nálam kb 5 hét és így szoktam cserélni fél évente.
#4057
Írta 2009. június 20. - 17:36
nyugodtan töltheted bele a motor telóhoz való olajat!mûködik azzal is;)
Pont ezen gondolkoztam én is, hogy nagy valószínûséggel csereszabatos olajokról van szó. Azt hiszem, árban jóval nagyobb különbség lehet ezek közt az olajok közt, mint fizikai tulajdonságaikat tekintve.
Mivel nem írtam még, megteszem azt most, hogy mire is kell: az olaj csak a porlehúzó gyûrûk tisztitásához és a szivacsgyûrû újraolajozásához, a Fox 7wt. Suspension Fluid - kvázi - kiváltására.
A Fox service-lapja kitûnõ owners' manualt ad ehhez, és arra jutottam, ez simán elvégezhetõ bárki által, odahaza. Ja, és 15 óránként (!), ahogy a Fox ajánlja. Szeretném ezt a 15 órát betartani (eddig sajnos nem tettem...), akárcsak a ~50 óránkénti olajcserét. Jó lenne, ha 5 év múlva is úgy szuperálna a cucc, mint most. Az olajcserét persze a szakszervízre bízom (most már nagyon érik...), ahhoz én béna vagyok.
Jut eszembe, szervíz! Rengeteg hozzászólást olvastam el a Fox topikban és itt egyaránt az XFactor kapcsán. Hát igen... Csak annyit írok: elbizonytalanodtam, hová vigyem...
Elértem az 50 órát a villa használatával, de inkább nem is használom a bicajt, amíg nincs meg ez a szervíz.
_____________________________________________
AM rlz
#4058
Írta 2009. június 20. - 16:29
#4059
Írta 2009. június 20. - 15:43
Köszi elõre is!
Az interneten ma délelõtt felleltem egy címet, csak itt motorok villáihoz árulnak kenõanyagokat; végülis, megkérdezem e-mailben.
Szintén kenéssel kapcsolatos, pontosabban ápolás. Brunox Fork deo-ról mi a véleményetek, érdemes venni és használni ilyet, a becsúszók ápolásához? Használtátok már?
_____________________________________________
AM rlz
#4060
Írta 2009. június 20. - 12:49
egy haveromnak volt totemje, 3 naposan elkezdte fosni az olajat, a végén pedig már literszámra jött ki kb de legalább nemmozgott rendesen
sztem sokkal jobban megéri egy 888 rv-t venni ha mindenképp új villa. egyszerû d elegalább mozog, és nem tud elromlani benne semmi
A 888rv túl nagy a stinky-be, volt már olyanom, azon kívül meg egy fos szerintem, nekem nagyon nem jött be a mozgása, és szerintem ki sem mozogta rendesen az utat. 66 rcv-t próbáltam többször is és az ég és föld az rv-hez képest. Hát a totemrõl már én is hallottam pár rosszat, szóval csak gondoltam rá kérdezek itt is, azt akkor szerintem kihagyom. Hát akkor úgy látom egy 66rcv lesz. Köszi az infókat üdv.