Egyértelmûen levegõs, könnyebb is.Melyik mozog szebben, indul meg hamarabb, könnyebben?
Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#1021
Posted 2012. May 30. - 15:00
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1022
Posted 2012. May 30. - 14:56
jelen esetben van levegõs meg acélrugós , a csillapítás mind 2 esetben olaj. ha vagy legalább 90 kiló akkor meg fog mozdulni a rugós is, a levegõs jobban személyre szabható, igazán jól mozogni egyik sem fog.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1023
Posted 2012. May 30. - 14:39
Melyik mozog szebben, indul meg hamarabb, könnyebben?
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#1024
Posted 2012. May 29. - 10:28
Asszem probikeba akcios a Tora, 30 papir:)
v-fékes kell neki.
Hali!
Noob kérdés kicsit... Van egy RS Racon SL-em. Úgy ahogy volt a boltban beszereltem, vároban kb jó is volt, viszont tegnap Szilvásváradon úgy szétverte a kezem ahogy volt. Szóval ha iszonyatosan rázott a köves lejtõn, akkor a levegõ nyomás volt sok, vagy a visszaút csillapítás kevés? Melyiket kezdjem álligatni? Köszi!
városban minden jó ami tartja akereket, az alapján nehéz lenne megítélni egy telót. vágj el egy hoszabb befõttes gumit, -vagy hajgumit ha van)- kösd rá valamelyik becsúszóra, nyomd le koppig. fal mellet vagy valahol támaszkodva ülj rá a bringára, mikor stabilan vagy nyomd vissza mgint gumigyûrût koppig, aztán szállj le lehetõleg úgy hogy az elejét ne terheld. mérd meg mennyit mozdult el a gyûrû. ez a beülés, magyarul sag . xc-re 15-20% szoktk ajánlani (100-as telónál értelemnszerûen 1,5-2 centi) reconok igazából 25 de inkább 30% körül kezdenek szépen mozogni. ehez képest csökkenteni a nyomást vagy fújni bele. nekem pl ilyen csaknem 100 kilóhoz 90 psi van benne. (illetve nem ártott volna még a boltban egy 0 revizióval kezdeni). csillapítás meg . kimész egy köves lejtõre, és próbálgatod. de kb mandnem nyúlnál lesz jó.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1025
Posted 2012. May 29. - 09:31
na annyiban változott a helyzet, hogy az összes villát elvitték csak a drága hirdetõk b*sznak karbantartani a hirdetésüket...
úgyhogy úgy döntöttem, hogy újonnan veszek boltból
amiket néztem nagyjából egy régi rugós suntour axon 18-ért vagy egy xcr 14-ért. Melyik a jobb vétel, vagy ha semelyik, akkor mit és hol lehet kapni? Határ maradt 30 ezer körül, de ezek tûnnek a legértelmesebbnek. Mindkettõ lock out-os, 100mm-es rugós, olajpatron visszaútcsillapítással.
Köszönöm a segítséget!
Asszem probikeba akcios a Tora, 30 papir:)
#1026
Posted 2012. May 29. - 08:21
A teló becsúszóra meg így van, tegyél egy gyûrût és majd látod mennyit mozog.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1027
Posted 2012. May 29. - 07:18
Hali!
Noob kérdés kicsit... Van egy RS Racon SL-em. Úgy ahogy volt a boltban beszereltem, vároban kb jó is volt, viszont tegnap Szilvásváradon úgy szétverte a kezem ahogy volt. Szóval ha iszonyatosan rázott a köves lejtõn, akkor a levegõ nyomás volt sok, vagy a visszaút csillapítás kevés? Melyiket kezdjem álligatni? Köszi!
Vajpuha nem lesz, nem a kényelem a lényeg, hanem az, hogy a lehetõségekhez mérten az úton tartsa az elsõ kereket. Inkább próbálkozz lazább fogással, ne görcsölj annyira, mozogj karból, ne bízz mindent a telóra. Érdemes tenni egy gumigyûrût a teló becsúszójára, hogy lásd, mennyit mozog. Amennyiben kimozogja a teljes útját és nem koppan fel, akkor a levegõnyomás megfelelõ, azt ne módosítsd.
#1028
Posted 2012. May 28. - 23:46
#1029
Posted 2012. May 28. - 17:31
Noob kérdés kicsit... Van egy RS Racon SL-em. Úgy ahogy volt a boltban beszereltem, vároban kb jó is volt, viszont tegnap Szilvásváradon úgy szétverte a kezem ahogy volt. Szóval ha iszonyatosan rázott a köves lejtõn, akkor a levegõ nyomás volt sok, vagy a visszaút csillapítás kevés? Melyiket kezdjem álligatni? Köszi!
#1030
Posted 2012. May 23. - 19:19
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1031
Posted 2012. May 23. - 19:15
Van egy kb. majd 1 éves RS Tora Tk-m és azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, h érdemes-e olajcserére vinni már? Olvastam néhol, h gyárilag alapból keveset tesznek bele...gondolom ez után a mozgása is finomabb lenne?!
#1032
Posted 2012. May 23. - 14:35
Jó ötlet! Nemrég volt olajcserén, majd felhívom a szakimat.ha nem magadnak szereled, akkor aktuális olajcserénél megmondják mekkorár lehet húzni.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1033
Posted 2012. May 23. - 14:34
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1034
Posted 2012. May 23. - 14:33
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1035
Posted 2012. May 23. - 14:25
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1036
Posted 2012. May 23. - 11:45
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#1037
Posted 2012. May 21. - 14:28
úgyhogy úgy döntöttem, hogy újonnan veszek boltból
amiket néztem nagyjából egy régi rugós suntour axon 18-ért vagy egy xcr 14-ért. Melyik a jobb vétel, vagy ha semelyik, akkor mit és hol lehet kapni? Határ maradt 30 ezer körül, de ezek tûnnek a legértelmesebbnek. Mindkettõ lock out-os, 100mm-es rugós, olajpatron visszaútcsillapítással.
Köszönöm a segítséget!
#1038
Posted 2012. May 20. - 11:11
Nekem a merev villák kissé túl merevek, padkázok rendszeresen, meg szoktam azért terepezni is hétvégente. A súlyon kívül viszont nem értem, miért lenne jobb vétel egy merev egy normálisabb teleszkóppal szemben.
Csak nem tudom, hogy meg merjek-e kockáztatni egy 5+ éves telót (Rock Shox Pilot XC), mert elég jó árban van?
köszi!
Haver bringájában ilyen Pilot van, elég régi null szervizzel koppanásig mozog, 15-ért jó vétel lehet.
#1039
Posted 2012. May 20. - 10:23
szimering jó eséllyel jó hozzá ami a darthoz, ha nagyon kotyog akkkor + ne vedd meg, amúgy meg, ja használni míg egyben van.
kösszi!
#1040
Posted 2012. May 20. - 10:06
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való