Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10976 hozzászólás a témában

#561
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

Solo air verziónál jobb a Dual position air? Német szerviz azt mondta, hogy a Solo Air-el van általában kevesebb gond. Kérhetem a garanciális cserét Dual Air-re. Ha azt nem fogadják el, akkor önköltségre is kérhetem a cserét. Ugye a Dual Air annyival többet tud, hogy állítható az útja a telónak, de ezen kívül érdemes kicseréltetni? Felépítésileg jobb? Köszönöm a segítséget! 2014-es Pike modellről beszélek. 

Picit hasonló csattogó hangot adott ki a Lyrik-em (szintén solo-air). Annyira meghatározhatatlan volt a hang forrása, hogy mindenre gyanakodtam, bringán ülve meg a kormányon is éreztem a kopogását. (a bringa jól vezeti a hangot) Bár nálam annyiban más volt a helyzet, hogy összenyomódás után a visszaútra irányváltáskor csattogott, bármilyen szakaszán a rugóútnak, bármilyen csillapítás beállításnál, bármilyen légnyomásnál.
Amúgy is szét akartam szedni, mert kapott egy RC2DH egységet, és az ahhoz való visszaút-csillapítást, és gondoltam akkor már megnézem a levegős oldalt is, mert főleg arra gyanakodtam.
Aztán odáig nem kellett elmennem, mert a rebound egységet kicserélve meg is szűnt a csattogás.

 

Ilyen volt, mint ezen a videón: 

 

Amúgy szerintem a Solo-air egyszerűbb, talán kevésbé hajlamos meghibásodni. Én nem cserélném.



#562
kispe

kispe

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Nem lehet, hogy itt is a szokásos Solo air betegségről van szó?
csak kérdem

Solo air verziónál jobb a Dual position air? Német szerviz azt mondta, hogy a Solo Air-el van általában kevesebb gond. Kérhetem a garanciális cserét Dual Air-re. Ha azt nem fogadják el, akkor önköltségre is kérhetem a cserét. Ugye a Dual Air annyival többet tud, hogy állítható az útja a telónak, de ezen kívül érdemes kicseréltetni? Felépítésileg jobb? Köszönöm a segítséget! 2014-es Pike modellről beszélek. 



#563
kispe

kispe

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Nem lehet, hogy itt is a szokásos Solo air betegségről van szó?
csak kérdem


Most reagáltak a németek. Küldjem vissza a villát és eljuttatják a szervizbe. Csomó idő, meg bő 20e ft postaköltség. Szokásos Solo air betegség mit takar? Nem vagyok jártas a témában. Érdemes lenne Dual air cserére rákérdezni? Annak az útja úgyis állítható. 



#564
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Nem lehet, hogy itt is a szokásos Solo air betegségről van szó?
csak kérdem

 

nem lehet, hogy el kellene vinnie hozzád és mindenre fény derülne? ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#565
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Üdv mindenkinek!

Egy kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz, hátha akad itt egy-két szakértő. Adott egy új Rock Shox Pike RCT3 Solo Air villa. Kb 100km-et futhatott, ráadásul alföldön. Szóval megkímélt darab. Szinte új. A problémám, hogy ha kihúzom a becsúszót, hogy ne legyen beülése a villának és úgy mozgatom előre-hátra behúzott féknél, akkor csattogó hangot lehet hallani és némi kotyogást is lehet érezni. Nem a becsúszó kotyog, hanem mintha belülről verődne a villa falának valamelyik alkatrész. Teleszkópokhoz nem túlságosan értek, mivel elég új villa, szerviz témával is el vagyok akadva,hogy hova lehetne megbízható helyre vinni. Villa garanciás, Németországban. Jelenleg az Ő válaszukat is várom a problémával kapcsolatban. 

Minden segítséget előre köszönök!

Linkelek egy videót a villáról. 

http://indavideo.hu/video/Pike_RCT_3

Üdv!

Nem lehet, hogy itt is a szokásos Solo air betegségről van szó?
csak kérdem


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#566
guenwhywer

guenwhywer

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

hello!

Van egy RS recon 351 u-turn telóm és mostanában vettem észre hogy kottyan kicsit. Ami kapható szervíz kit ~8-9000ft ért az megoldja a problémám? Valamint hova érdemes vinni javíttatni?

tudom biztosan van valahol egy ilyen hozzászólás már és ez most eléggé read only üzemmód ha akad pár oldalon belül ilyen cím szaki stb ötlet az is elég lehet nekem :)



#567
kispe

kispe

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

ott van a felső persely. nem akarok vészmadár lenni, de láttam már nem egy olyan új rs-t, aminek lógott a lába.

 

ha nem tudod megoldani és nem szűnik meg a jelenség az itteni távgyógyítás hatására, csak érdemes lenne visszaküldened, miután egyeztettél a bolttal. ha már 1000+ eurós villa.

 

 

zscs: az általad írt módszerrel a durva kotyogást lehet kiszűrni. a kisebbet nem.

A villa alján leellenőriztem a csavarokat. Azok nincsenek fellazulva. Türelmetlenül várom már a németek válaszát. Egyszer írtam már neki, mondták, hogy keresni fognak az ügyben. 1 hónap múlva rájuk írtam, hogy mi a helyzet, mire kérték újra a videót. Most megint várok picit, ha nincs válasz akkor telefonon próbálom őket elérni. Egyébként a YT-Industries cégről van szó. Remélem halad majd valamerre a dolog. Addig is aki tudna olyanban segíteni, hogy Magyarországon belül hova lenne érdemes egy ilyen telót elvinni, annak nagyon örülnék. Nem biztos, hogy saját kezűleg fogom megbontani. Viszont a budapesti szervizeket nem ismerem. Melyik a legjobb?



#568
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Igaz nem segítséggel, de ezt már leellenőriztem. Sokszor. A szimeringnél nem érzek kotyogást. Inkább olyan, mintha a villa falához verődne oda valami belülről. Szimering alatt érezni. Az a furcsa, hogy a Sram oldalán a Solo Air modellből csak az RC3-ról van robbantott ábra, az RCT3-ról nincs. De ha jól nézem akkor ott a cartridge csőnek kell lennie. Ami ebben az esetben valami erős gumi anyag. Azonban a kotyogás tisztán fémes hang. Több helyen ajánlották, hogy az alján ellenőrizzem le a csavarokat. Ezt hamarosan meg is teszem. Mivel olyan, mintha belül lazult volna ki valami és verné a láb belsejét. 

 

 

ott van a felső persely. nem akarok vészmadár lenni, de láttam már nem egy olyan új rs-t, aminek lógott a lába.

 

ha nem tudod megoldani és nem szűnik meg a jelenség az itteni távgyógyítás hatására, csak érdemes lenne visszaküldened, miután egyeztettél a bolttal. ha már 1000+ eurós villa.

 

 

zscs: az általad írt módszerrel a durva kotyogást lehet kiszűrni. a kisebbet nem.


Kisherceg módosította - 2014. március 02. - 16:10

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#569
kispe

kispe

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Gondoltam, hogy átnézted, de érdemes ilyenkor minden mást kizárni. Ha a kattogás mellett a lockout egyáltalán nem vagy nem megfelelően működik, akkor biztosan a kilazult, vagy akár kiesett csavarok okoznak zajt, én erre gondoltam. Azonnal szerviz. (Kis kék csavarok a fotón)

e4usa7ym.jpg

 

A perselyeket nagyon könnyű ellenőrizni, hogy jók-e. Egyik kézzel a villaváll alját fogod, másikkal a láb hívját és ellentétes irányba mozgatod a kettőt. Szerintem kizárt, hogy azzal lenne gond.

Tudva, hogy az RS teleszkópoknál már évek óta ajánlott a 0 km-es (!) szerviz, mivel sok esetben kevés olajat tesznek bele, érdemes lenne szétszedetni és elvégezni egy olajcserét.

Köszönöm a segítséget. Ez a csillapítási egység nem véletlen a régebbi Pike modellből való. Mintha ez nem az új Charger Damper rendszer lenne. Nekem az új 2014-es kiadású villám van. Szerintem itthon még nincs igazán elterjedve. Gondolkodtam már én is a szétszedésen. Szerviz könyve van ugye, műszaki érzékem amennyi kell hozzá, szerintem lenne. Habár teleszkópot még nem bontottam meg. Első komoly keróm ez. Most kérdés, hogy majd 1000 euros villát otthon szervizeljem, vagy ha sikerül akkor intézzem a garanciát. Egy baj van a garanciával, hogy Németországba kell visszaküldenem, ami biztosítva ekkora értéknél több mint 20e ft-os postaköltséget jelent. Viszont azt sem szeretném, hogy sérüljön a villa belső szerkezete. A kevés olaj problémát már hallottam mástól is. Kérdés, hogy garanciás szerviz esetén ezt normálisan megoldják-e. Másik problémám, hogy nem tudom Magyarországon van-e megbízható profi szerviz, ahol tudnak hozzá alkatrészt ha kell, illetve van-e hozzá szakrételem. Szerintem nem sok ilyen villa járhatott szervizben. 



#570
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Gondoltam, hogy átnézted, de érdemes ilyenkor minden mást kizárni. Ha a kattogás mellett a lockout egyáltalán nem vagy nem megfelelően működik, akkor biztosan a kilazult, vagy akár kiesett csavarok okoznak zajt, én erre gondoltam. Azonnal szerviz. (Kis kék csavarok a fotón)

e4usa7ym.jpg

 

A perselyeket nagyon könnyű ellenőrizni, hogy jók-e. Egyik kézzel a villaváll alját fogod, másikkal a láb hívját és ellentétes irányba mozgatod a kettőt. Szerintem kizárt, hogy azzal lenne gond.

Tudva, hogy az RS teleszkópoknál már évek óta ajánlott a 0 km-es (!) szerviz, mivel sok esetben kevés olajat tesznek bele, érdemes lenne szétszedetni és elvégezni egy olajcserét.



#571
kispe

kispe

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

szerintem lóg a becsúszó perselyekben. megkérsz valakit, hogy az első féket behúzva előre-hátra lökdösse óvatosan a bringát (ne nyomja be, esetleg lockolhatod is). közben te szemből megfogod a villa lábait ott, ahol a szimering van, egy-egy ujjad a szimering-becsúszó találkozásánál. ezután az alsó perselyeknél is rámarkolsz a lábakra. előre-hátra lökdösés és voilà, ha igazam van, vagy felül, vagy alul érezni fogod, hogy a becsúszó koppan a perselyen. ne legyen igazam.

Igaz nem segítséggel, de ezt már leellenőriztem. Sokszor. A szimeringnél nem érzek kotyogást. Inkább olyan, mintha a villa falához verődne oda valami belülről. Szimering alatt érezni. Az a furcsa, hogy a Sram oldalán a Solo Air modellből csak az RC3-ról van robbantott ábra, az RCT3-ról nincs. De ha jól nézem akkor ott a cartridge csőnek kell lennie. Ami ebben az esetben valami erős gumi anyag. Azonban a kotyogás tisztán fémes hang. Több helyen ajánlották, hogy az alján ellenőrizzem le a csavarokat. Ezt hamarosan meg is teszem. Mivel olyan, mintha belül lazult volna ki valami és verné a láb belsejét. 



#572
kispe

kispe

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

RCT3 csillapításban két kis apró csavar bír kijönni az Mtbr.com-os fórumok szerint, az okozhat némi galibát. De ennyi km után...

Elnézést, ha már megtörtént, de: nézd meg, 1. a kormánycsapágy rendesen meghúzott állapotban van és minden a helyén. 2. nem az első féknyerged lazult-e ki vagy 3. benne kotyog valamiért a fékpofa, 4. kerék rendesen a helyén van-e, 5. tárcsa csavarjai meghúzva; szóval ilyesmik.

Bikeradar fórumra is megírtam a problémát. Ott is azt írták, hogy a villa alján ellenőrizzem a csavarok szorosságát. Ha otthon leszek, ezt le is ellenőrzöm. Kormánycsapágyat már megnéztem, kétszer. Féknyerget és tárcsát is már megnéztem. Kerék rendesen a helyén van, mivel átütő tengely. Nem írtam de ugye ez a 2014-es Pike modell. Egyébként határozottan lehet érezni a jobb száránál, szimeringnél a kotyogást. Olyan, mintha belül odaverődni valami a villa falához. 



#573
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

szerintem lóg a becsúszó perselyekben. megkérsz valakit, hogy az első féket behúzva előre-hátra lökdösse óvatosan a bringát (ne nyomja be, esetleg lockolhatod is). közben te szemből megfogod a villa lábait ott, ahol a szimering van, egy-egy ujjad a szimering-becsúszó találkozásánál. ezután az alsó perselyeknél is rámarkolsz a lábakra. előre-hátra lökdösés és voilà, ha igazam van, vagy felül, vagy alul érezni fogod, hogy a becsúszó koppan a perselyen. ne legyen igazam.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#574
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

RCT3 csillapításban két kis apró csavar bír kijönni az Mtbr.com-os fórumok szerint, az okozhat némi galibát. De ennyi km után...

Elnézést, ha már megtörtént, de: nézd meg, 1. a kormánycsapágy rendesen meghúzott állapotban van és minden a helyén. 2. nem az első féknyerged lazult-e ki vagy 3. benne kotyog valamiért a fékpofa, 4. kerék rendesen a helyén van-e, 5. tárcsa csavarjai meghúzva; szóval ilyesmik.



#575
kispe

kispe

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Üdv mindenkinek!

Egy kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz, hátha akad itt egy-két szakértő. Adott egy új Rock Shox Pike RCT3 Solo Air villa. Kb 100km-et futhatott, ráadásul alföldön. Szóval megkímélt darab. Szinte új. A problémám, hogy ha kihúzom a becsúszót, hogy ne legyen beülése a villának és úgy mozgatom előre-hátra behúzott féknél, akkor csattogó hangot lehet hallani és némi kotyogást is lehet érezni. Nem a becsúszó kotyog, hanem mintha belülről verődne a villa falának valamelyik alkatrész. Teleszkópokhoz nem túlságosan értek, mivel elég új villa, szerviz témával is el vagyok akadva,hogy hova lehetne megbízható helyre vinni. Villa garanciás, Németországban. Jelenleg az Ő válaszukat is várom a problémával kapcsolatban. 

Minden segítséget előre köszönök!

Linkelek egy videót a villáról. 

http://indavideo.hu/video/Pike_RCT_3

Üdv!



#576
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

A problémám adott, szerintem ismerős is: http://www.kepmegosz...ae-imag0107.jpg

Valamikor, valahol (lehet itt, csak nem találom) olvastam egy pesti égről aki ezt tudja méretpontosan javítani, anodizálni. Nyilván olyan nem lesz, mint volt, de nem ér annyit a villa, hogy új vállat vegyek hozzá. Ti emlékeztek erre a cégre, megvan még?
Esetleg, ha van valakinek egy éb ok miatt eladó sorba került F32-es válla jelentkezzen. :)

Andrist keresd váll ügyben, neki van pár eladó.



A sebesség mindent megold.

 


#577
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
makai kft

elvileg alu becsúszót nem vállalnak, csak acélt. kérdezz rá.

#578
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Valahol a Balaton környékén van egy cég, de nem vállalják becsúszó javítását emlékeim szerint, nekem is volt ilyen problémám, becsúszó csere lett belőle.

teflonos becsúszókat nem vállalnak, csak nikkelezett felületet tudnak javítani. Jocek írt pár éve róluk, asszem balatonfüredi a cég.



#579
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

A problémám adott, szerintem ismerős is: http://www.kepmegosz...ae-imag0107.jpg

Valamikor, valahol (lehet itt, csak nem találom) olvastam egy pesti égről aki ezt tudja méretpontosan javítani, anodizálni. Nyilván olyan nem lesz, mint volt, de nem ér annyit a villa, hogy új vállat vegyek hozzá. Ti emlékeztek erre a cégre, megvan még?
Esetleg, ha van valakinek egy éb ok miatt eladó sorba került F32-es válla jelentkezzen. :)

Valahol a Balaton környékén van egy cég, de nem vállalják becsúszó javítását emlékeim szerint, nekem is volt ilyen problémám, becsúszó csere lett belőle.



#580
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

Sziasztok!

 

A problémám adott, szerintem ismerős is: http://www.kepmegosz...ae-imag0107.jpg

Valamikor, valahol (lehet itt, csak nem találom) olvastam egy pesti égről aki ezt tudja méretpontosan javítani, anodizálni. Nyilván olyan nem lesz, mint volt, de nem ér annyit a villa, hogy új vállat vegyek hozzá. Ti emlékeztek erre a cégre, megvan még?
Esetleg, ha van valakinek egy éb ok miatt eladó sorba került F32-es válla jelentkezzen. :)


Röfike módosította - 2014. február 17. - 09:53