Jelentkezz be Regisztrálj
Salgótarján
#921
Posted 2011. October 27. - 14:25
Benéztem ide és ha már beszámolót olvastam én is megírom (nem biztos, hogy minden tag nézegeti a szakági lapokat) a történéseimet. Szóval sikerült a Salgótarjáni HKE mezt felvinnem a Vereckei-hágóra.
Csodálatos napokat tölthettem el Pupuval (Karlovitz Kristóf) az egykori Magyarország területén, Kárpátalján. Már hosszú évek óta tervezgettem ide az utat és Pupuval is szerettem volna már bicajozni (ill. õ is velem), így jött ez a közös bringázás ötlete, még anno, az év elejei jó kívánságokkal együtt.
Kicsit féltünk is az úttól (Pupu szavaival élve: "Szar helyre nem szeretek menni bicajozni!"), de ez csak minimális mértékben igazolódott be. Az emberek nagyon kedvesek voltak, integettek, a gyerekek velünk szaladtak és nyújtották a kezeiket egy-egy pacsira. Jók voltak a szállások (a második kifejezetten is) és rendkívül olcsó ország (pl.: üzemanyag 260 Ft-ért, szállás 2200 Ft-ért). A táj pedig lenyûgözõ. Mintha az Alpokban lennnék, csak az épített környezet más. Ám - amin nagyon meglepõdtem - bár nagy a szegénység, igazi putri szinte nem létezik náluk. Olyanokra gondolok, mint itt a Karancs völgye vagy Endrefalva, Nógrádmegyer egyes részei. Magyarul a körülményekhez képest mindent megtesznek azért, hogy kinézzen valahogy a portájuk. Kisebbségit sem nagyon láttunk. Akivel meg találkoztunk az is rendes volt. Nem voltak útszéli beszólások. A kocsik is normálisan kerültek bár - mivel Pupu szeretett az út közepén menni - voltak dudálások, de csak szolídan. Nem hajoltak ki az ablakon és ordítottak ránk, egyszerûen csak figyelmeztetésül duddantottak egyet. Bukovelben pedig megláthattuk azt, milyen amikor hatalmas pénzeket nyomnak valamibe, mert ott építik Ukrajna legújabb síközpontját. Lenyûgözõ volt. Olyan minõségben építkeznek, amit mi csak nézhetünk. Ilyen beruházást én legutóbb akkor láttam, amikor épült Ferihegy II., pedig elég sok helyre járok ellenõrizni.
Elgondolkodtató volt az egykori lengyel - magyar határon beszélgetni egy lengyel rendszámú autó sofõrjével és nézni a katonák sírjait a hágón…
Pupu mellett abszolút biztonságban éreztem magam. Profi autóvezetõ (még a mai napig jár tesztelni, pedig már nyugdíjas) és rendkívül tapasztalt az idegen országokban lévõ mozgásban. Bár ide nem jött volna õ sem egyedül. Nem mellesleg magyar rallye bajnok volt 1970-ben navigátorként egy BMW 2002-essel. Az utak összességében nem voltak annyira rosszak, mint vártuk, Pupu nagyszerûen kerülgette úgy a kátyúkat, hogy közben haladtunk is. Azonban volt egy alamuszi, jó 50 cm mély, árnyékban, íven, amibe beleszáltunk 80-al. Mindkét, bal oldali (lemez)felni elgörbült és az egyik gumi is leeresztett. Szóval ez azért benne van a pakliban. No meg a határátlépés. Mi a gyorsnak számító oda 1 órás, vissza 50 perces átkelést valósítottuk meg.
Szóval, nagyon jól kijöttünk egymással, mindketten "pacsirta" típusok vagyunk. Korai fekvés, nagyon korai indulással. ;-)
Ha valakit érdekel egy hosszabb beszámoló, az itt olvashatja el.
http://www.blszsz.hu...&nev=Kárpátalja
Ez pedig a film.
Recumbentrider1 csatornája - YouTube
Hátszelet!
#922
Posted 2011. October 26. - 12:44
#923
Posted 2011. October 23. - 09:42
#924
Posted 2011. October 22. - 00:40
#925
Posted 2011. October 20. - 22:16
#926
Posted 2011. October 20. - 09:36
#927
Posted 2011. October 20. - 09:33
#928
Posted 2011. October 20. - 08:42
#929
Posted 2011. October 19. - 22:42
Laposon, felfelé nekem nagyon bejött a 29".Szerintem magyar maratonokra ideális lehet, egyszer megindítod, aztán eltekersz vele nyugodtan. Nem kellett váltogatnom, kiállogatni, tekeregni, egyszerûen csak ment. Jó, nem volt eszeveszett tempó, de mégis haladt a bringa. Volt egy-két meredek rész felfelé, kicsit tartottam tõle, de semmi negatívum,olyan helyeken kimentem vele, ahol nem gondoltam volna. Lefelé voltak techinkás részek, abszolút semmi gond enm volt, lement mindenhol,nem csúszkáltam, nem akadtam fel sehol. Nekem egy negatívum volt, lefelé sodrós talajon nem mertem hirtelen kanyarodni vele, nagy íveket választottam, ott éreztem kicsit bizonytalannak (magam), de ez lehet amiatt van, hogy idén kicsit óvatosabban megyek lefelé, lehet megöregedtem, meg a tavalyi 1 hét kórház is bennem van... Az elsõ nap a "drágával" mentem, az 500e ft felett kicsivel, 1200-as, 30 seb. Sram, Dt villa, hátul átütõs. Nem éreztem "kórosan" merevnek, alu váz volt, de a saját karbon vázam után fáj a derekam, itt nem volt ilyen.
Taki, a forgalmazót dícséred, vagy nem ?
Szerintem a forgalmazása példa értékû, a garanciális ügyintézésüket már nem is említem, ezt az egyet irigylem a Meridától
#930
Posted 2011. October 19. - 22:01
Aha... én ezt olvastam: ,,Az alumínium váz igencsak ridegre sikerült, hátul az átütõtengely is merevíti a helyzetet. Lefelé ez néha nehezíti a kontrollt, a 29-es méret ellenére pattogós a gép, sodrós kanyarokban pedig ideges"
A forgalmazót csak dicsérni tudnám!
Laposon, felfelé nekem nagyon bejött a 29".Szerintem magyar maratonokra ideális lehet, egyszer megindítod, aztán eltekersz vele nyugodtan. Nem kellett váltogatnom, kiállogatni, tekeregni, egyszerûen csak ment. Jó, nem volt eszeveszett tempó, de mégis haladt a bringa. Volt egy-két meredek rész felfelé, kicsit tartottam tõle, de semmi negatívum,olyan helyeken kimentem vele, ahol nem gondoltam volna. Lefelé voltak techinkás részek, abszolút semmi gond enm volt, lement mindenhol,nem csúszkáltam, nem akadtam fel sehol. Nekem egy negatívum volt, lefelé sodrós talajon nem mertem hirtelen kanyarodni vele, nagy íveket választottam, ott éreztem kicsit bizonytalannak (magam), de ez lehet amiatt van, hogy idén kicsit óvatosabban megyek lefelé, lehet megöregedtem, meg a tavalyi 1 hét kórház is bennem van... Az elsõ nap a "drágával" mentem, az 500e ft felett kicsivel, 1200-as, 30 seb. Sram, Dt villa, hátul átütõs. Nem éreztem "kórosan" merevnek, alu váz volt, de a saját karbon vázam után fáj a derekam, itt nem volt ilyen.
Taki, a forgalmazót dícséred, vagy nem ?
#931
Posted 2011. October 19. - 20:02
Aha... én ezt olvastam: ,,Az alumínium váz igencsak ridegre sikerült, hátul az átütõtengely is merevíti a helyzetet. Lefelé ez néha nehezíti a kontrollt, a 29-es méret ellenére pattogós a gép, sodrós kanyarokban pedig ideges"Jaja, ott voltunk Pistával. Pista már volt 2 éve is, most én is bevállaltam. Visegrádon voltunk 2 nap, s tetszett. Soha nem bringáztam még a Pilisben eddig. Én egyébként nem szidom a Meridát, az egyik legjobb cég akivel kapcsolatban vagyunk, ha nem a legjobb, a bringákkal sincs semmi baj, sõt, még nekem is van, 2003 vagy 2004 óta, egy Big Air, bár sokat nem használom.
Szóval csütörötk mentünk 44 km-t, terepen/erdei utak, ha tudjuk hogy ennyit megyünk, nem merünk elindulni szerintem...
A lényeg, hogy 29"-es (Big Nine) bringákkal mentünk, s meg lettem gyõzve. Pénteken is 29-es volt, akkor egy egyszerûbb, de akarok egyet.
Lesz itt jövõre egy teszbringánk, azt szeretném majd a tesztelések után megvenni.
A forgalmazót csak dicsérni tudnám!
#932
Posted 2011. October 19. - 15:20
Nézegetem a Merida tesztnap képeit a Facebookon...és mit látnak szemeim...két olyan embert aki sajnos a márkát nem sokba nézi...akkor kérdezem miért is???
Jaja, ott voltunk Pistával. Pista már volt 2 éve is, most én is bevállaltam. Visegrádon voltunk 2 nap, s tetszett. Soha nem bringáztam még a Pilisben eddig. Én egyébként nem szidom a Meridát, az egyik legjobb cég akivel kapcsolatban vagyunk, ha nem a legjobb, a bringákkal sincs semmi baj, sõt, még nekem is van, 2003 vagy 2004 óta, egy Big Air, bár sokat nem használom.
Szóval csütörötk mentünk 44 km-t, terepen/erdei utak, ha tudjuk hogy ennyit megyünk, nem merünk elindulni szerintem...
A lényeg, hogy 29"-es (Big Nine) bringákkal mentünk, s meg lettem gyõzve. Pénteken is 29-es volt, akkor egy egyszerûbb, de akarok egyet.
Lesz itt jövõre egy teszbringánk, azt szeretném majd a tesztelések után megvenni.