Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
9168 hozzászólás a témában

#6541
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás
jó, én is ugy értettem hogy korbeveszi a monoblokkot ezért lehet belõle ss-t csinálni mert nem nyúlik a tengelytáv.Golyós csapágy alatt meg azt értem hogy szét lehet szedni vagyis ha szétcsavarozod a forgáspontot akkor kiesik a csapágy.(mint az olcsóóbb kormáyncsapikba.Tudom hogy az ipari is golyós csak strapabiróbb

#6542
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

egyenes menén pl a cowan ds nem? mert annak a monoblokkon van a forgáspont.Egyébként ma ugy tudom hogy nem divat a golyós csapágy a foráspontoknál, inkább a ipari csapi.Az enyém is olyan pedig simán 100alatt volt a váz


ket buta dolgot sikerult egy postba gyurni...

a cowannak a monoblokk korul van a csapagyazas

Feltöltött kép

olyan szep kor ivet rajzol a tengely mint a huzat

amit meg emberek [tevesen] "ipari" csapagynak neveznek, az is golyos...
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6543
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Attól, hogy a monoblokkon van, még köríven mozog, mivel állandó a távolság a forgáspont és az agy között. ;)


A sebesség mindent megold.

 


#6544
DéBé

DéBé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.716 hozzászólás
egyenes menén pl a cowan ds nem? mert annak a monoblokkon van a forgáspont.Egyébként ma ugy tudom hogy nem divat a golyós csapágy a foráspontoknál, inkább a ipari csapi.Az enyém is olyan pedig simán 100alatt volt a váz

#6545
Def Jam

Def Jam

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 658 hozzászólás

Ma nézegettem ezt élõben, és tényleg gyerekbicikli :D
mármint nem 24' street-dirt, hanem 14 éves korig használatos bringa..


Hát jah télleg az, de szerintem elég hülye geo-ja van...

#6546
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás

még 2008 specik:

nemtommiez:
Feltöltött kép


Ma nézegettem ezt élõben, és tényleg gyerekbicikli :D
mármint nem 24' street-dirt, hanem 14 éves korig használatos bringa..

#6547
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a yeti eloszor hatrafele indul, aztan felfele, hogy ha gyorsan kap kisebb utest a hatso kerek [atmesz egy nagyobbacska kovon a hatso kerek emelese nelkul] akkor konnyebben kimozogja.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6548
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
A Yeti se mozog egyenes menten. Talan a Demo all a legkozelebb az egyeneshez.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#6549
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
egyenes mentén semmi sem mozog sztem, talán csak a Yetike, de ezt csak azért mondom, mert hirtelen több nem ugrik be róla, csak, hogy sinen fut a lengõkar :)

tiggernél a pont, egy CC/enduro össztelósnál tök mind1, sokkal fontosabb pl, hogy milyen tag van a gépben

#6550
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
"az meg egy egyenes vonalon"

Azert ez is tulzas, de kozel all az igazsaghoz :)
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#6551
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

A képeken pedig úgy néz ki a speci már nem csak duplavállas, de szimplavállas telót is fog gyártani a saját modelljeihez.

120 mm, alul 1,5" felül 1,1/8", kompletten karbon váll/nyak azaz nem külön mint mondjuk rs blackbox. csak a karbon stumpjumper fsr-hez elérhetõ. 1350g körül mozog, erõs fox beütésû belsõ. (odaut gyors és lassu állítás, visszaut állítás - a'la fox float rlc)

forgásponthoz: a kona rendszerénél a hátsó agy tengelye a fõforgásponthoz képest (monoblokk körül/mellett) félkörivben mozog el, mig az fsr rendszer (specialized) az meg egy egyenes vonalon. (egy paralelogramma átlója mentén)
ez azért nagyon nem mindegy...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6552
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Attol hogy nincs ( golyos ) csapagyazva attol mar nem forgaspont? Ne beszeljetek mar baromsagokat...
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#6553
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

a kutyafáját, ne mondjátok már nekem, hogy a két rendszer ég és föld. CSAK a hátsó forgáspont eltolásától más.

de itt a kép (unatkoztam:))

MG]

igen de a konánál az 1-es az nem forgáspont....söt a kikapunál igazából a 2-es sem, a dawg és nagyobbaknak van az is csapágyazva....

mondjuk ilyen 13-15 centi rugóútig felhasználói szemmel nincs szignifikáns különbség a rendszerek mûködése között...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6554
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
a 2-es és a 3-as közötti az nem számít forgáspontnak?

#6555
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Pedig nagyon más. ;)


A sebesség mindent megold.

 


#6556
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

mohus:

a kona egy forgaspontos megspekelve egy himbakarral, mig a Specialized 4 forgaspontos.

tok mas iven mozog a kerek tok maskepp hat a fekezes es a pedalozas a rugozasra...

ezektol az aprosagoktol eltekintve amugy teljesen ugyanaz :)


a kutyafáját, ne mondjátok már nekem, hogy a két rendszer ég és föld. CSAK a hátsó forgáspont eltolásától más.

de itt a kép (unatkoztam:))

Feltöltött kép

#6557
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Láttam, de mindig átjárt az a rossz érzés, hogy persze-persze mûködik, de mennyivel faszább lenne ha az rendesen meg lenne oldva.
Mai napig nem értem pl a konák hátsó forgáspontjának kialakítását, amely a stabon is pont olyan csirkének néz ki mint a többin - fõleg a többi rész túlépítettségéhez képest -, de mûködik mint az elmúlt évtizedek is bizonyítják.
ON

#6558
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

VV: Nem csak az a csapágy amiben golyók vannak! Görgõs-, sikló-, olajban v gázban lebegtett, ... (Zsáry Árpád, Gépelemek I.)
De ezt semmikép ne it beszéljük meg!

Ha kidobod szólj, azért lehet kigubiznám :)

Tudom én mi az a csapágy, ezen nincs mit megbeszélni.
Láttál már olyan bringát (nem Tescost), ahol a forgáspont nem volt "csapágyazva"? Ennek függvényében elég meggondolatlan volt a korábbi kijelentésed.:)


#6559
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
VV: Nem csak az a csapágy amiben golyók vannak! Görgõs-, sikló-, olajban v gázban lebegtett, ... (Zsáry Árpád, Gépelemek I.)
De ezt semmikép ne it beszéljük meg!

Ha kidobod szólj, azért lehet kigubiznám :)

#6560
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
ezeken a 100-140 közötti kerókon tök mind1

"siklócsapágy"?