Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Please log in to reply
9164 replies to this topic

#1241
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,069 posts
Biztos király ez az új XTR dolog, de én direkt ezért vettem középkanalas Saint váltót, hogy ne halljam a csörömpölést. És mûködik. Szóval az erõsebb rugóval (+ 20 gramm feleslegért az XT-hez képest) már most kapható a technológia:-)

#1242
czanga

czanga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 563 posts
Örülök, hogy végre lesz fekete XT cucc. Jó rég erre vártam. viszont ahogy nézem a GS kanalas váltók kezdenek kihalni. Sajnos, amennyire én tudom, merev farú gépekhez az ideálisabb. Emiatt gondolkodtam el egy 9-es SLX-en. Továbbá igazán lehetett volna az a fekete XT hajtókar matt, nem ilyen shiny pimp stuff. :)

#1243
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

azért akkora nagy különbség nincs.

sram igazi elõnye hogy nem kell 4-500 km-enként állítgatni.


A shimanot sem jó bovdenekkel. Egyébként az állítgatás egy nagyon bonyolult és hosszadalmas mûvelet... :D


A sebesség mindent megold.

 


#1244
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
azért akkora nagy különbség nincs.

sram igazi elõnye hogy nem kell 4-500 km-enként állítgatni.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1245
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
nekem egy idõre elég volt a Shimano váltásból....most újítottam sram-ra.....meglássuk.

#1246
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Ez mire lesz jó? vagy hogy mûködik? Váltani nem tudsz, de tartja aláncot?

vált is rendesen, csak nem csapkod a kanál
egy dolog miatt kell kikapcsolni: hogy ki tudd venni a kereket.
szerintem k*rva nagy királyság :) ha lesz váltós montim ismét, akkor ilyen váltó lesz rajta

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1247
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
Rob: íme a videód. http://www.vitalmtb....623/bturman,109

Szerintem egész egyszerûen feszítesz a gombbal egyet a rugón.

#1248
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Bocs, hogy bele vau, de én is épp nagyobb tárcsán töröm a buksim.
Én nem a melegedés miatt hanem azért, mert nemes egyszerûséggel a 2db 160-as tárcsa nem lassít le elég gyoran. Biztos nagy a seggem. :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1249
gakos

gakos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 947 posts


fura dolog: az új XTR hátsóváltót senki nem jegyzi meg? :) kellene egy videó róla, de a lényeg az, hogy ha bekapcsolod a sárga bizbaszt, akkor nem csapkod a kanál elõre-hátra


Ez mire lesz jó? vagy hogy mûködik? Váltani nem tudsz, de tartja aláncot?

----

FÁJVÓ

----


#1250
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
rob: én ezt értem, a fizika ezen részével én is tisztában vagyok, a kérdés annyi lett volna, hogy _értelme_ van e a dolognak. Kiindulva magamból, még egyszer tudtam felmelegíteni annyira a féket, hogy elmenjen a nyomáspont és az sem itthon történt (egy hátsó Avid Juicy 3-as volt 160-as tárcsával).

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1251
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
a fék hûtõfelületéhez: bigger is always better. ha csak ezt a szimpla elvet követed, akkor is _jobbnak kell lennie_ mint a hagyományos. most nem arra kell gondolni, hogy a hatalmas menetszél hûti mint az állat (mert nem) hanem arra, hogy az adott hõmennyiség nagyobb felületen oszlik el, ami miatt könnyebben adja át a hõt a környezetnek. ez ugye eddig puszta fizika. limitáló tényezõ a fékbetét anyagában a hõterjedés - ha lassan terjed, akkor hamarabb felmelegszik a fékpofa, mint ahogy elvezetné a borda a hõt -> nem hiszem, hogy azért szívóztak volna ennyit, hogy aztán a végén kiderüljön, hogy szar, ezek a dolgok egészen egyszerûen mérhetõek üzemi körülmények közt is, de ez itt már csak feltételezés.


fura dolog: az új XTR hátsóváltót senki nem jegyzi meg? :) kellene egy videó róla, de a lényeg az, hogy ha bekapcsolod a sárga bizbaszt, akkor nem csapkod a kanál elõre-hátra

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1252
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
hm. a végén mégiscsak xt hajtómûvem lesz...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1253
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
MJani01: nem tudom. Egyelõre annyira kísérleti fázis, hogy csak azoknak a cégeknek az ódáit ismerni, akik gyártják. Az meg ugye nem a leghitelesebb forrás. A váltással nem hiszem, hogy gond lenne, mert csak a legalsó lánckerék tér el az eddig megszokottól.

Epyc: hasonló a helyzet itt is. Még kevés igazi, megbízható adat kering arról, hogy tényleg igaz az, amit a Shimano állít. Náluk meg ugye pár év alatt ezer százalékos javulások is összejönnek ilyen-olyan alkatrészeknél. Azt nem kétlem, hogy jobban hûl a rendszer, a kérdés valóban csak az, hogy észrevehetõen jobb-e. Mindenesetre nekem a hagyományos megoldású Sainttel se volt soha semmilyen melegedési bajom.

#1254
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts

Ha megoldanák azt is, hogy a váltókarok ne csak jobbra-balra, hanem föl le is mozgathatóak legyenek...


Meg fogják és ezt fogjuk kifizetni a 2013-as modellekben ;) Valahogy azokat is el kell majd adni :)

De ez a fekete XT szett büntet nagyon! Már gondolatban ki is cseréltem az Enduro-n a hajtást, a féket és a váltás egy részét :)

Apropó, annak a hûtõbordának a féknyergen (ha fotókból jól veszem ki, akkor talán a fékpofához csatlakozik?) van a gyakorlatban is értelme?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1255
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Ha már téma volt a hidraulikus váltás:
Acros A-GE: Hydraulische Kettenschaltung

#1256
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

És akkor itt a jövõ, amire a DH-ban, meg az 1x10-ben már nagyon sokan vártak. Könnyebb (kisebb lánckerekek elöl-hátul, kisebb rockring és terelõ), egyszerûbb, és sokkal nagyobb helyet biztosít a középrész alatt.
A Hope is ugyanezt fejleszti, (és az az érzésem, hogy Japánban is kísérleteznek már vele), tehát 2013-ra szinte biztos, hogy lesz szériaérett 9-21/36/akármennyi lánckeréksor.
DT Swiss' 7 Speed Downhill Hub - Sea Otter - Pinkbike.com


Ez biztos jó? Nem vagyok DH-s, de a 9-esen már van rendesen ellenállása a láncnak és a váltás minõsége is sokat romlik.


A sebesség mindent megold.

 


#1257
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
A géprõl mindenképp.:-) Ha logikusan belegondolunk, akkor ugye leszûkíti az ideális beállítási lehetõségeinket, ha a kettõt integráljuk. Egy hosszabb gépen/stucninál már más szög kell a fékkarnak - az egyéni preferencián túl -, ami túlságosan elfordítja a váltókart is. Én például a közepesen lapos fékkarszöget, és - mivel csak hüvelykujjal váltok - az ellenkezõ irányba meredek (közel függõleges) váltókar-szöget szeretem. Ezt az integrálás abszolút nem tudja.

Ha megoldanák azt is, hogy a váltókarok ne csak jobbra-balra, hanem föl le is mozgathatóak legyenek, akkor látnám értelmét, de az ekkora függetlenség meg értelmetlenné tenné az integrálást. Mindenesetre jó, hogy õk is hagyják, hogy a felhasználó dönthesse el, mit választ.

#1258
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts

Fura, pont most van nálam egy olyan gép, amin együtt van a kettõ, és nagyon nem tetszik. Vagy a fékkar áll ideális szögben, vagy a váltókar. Ezek szerint nem mindenkinek jön be a mindent-minndennel integráljunk elv.


Hmmm... errõl azért lesz cikk gondolom ;)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1259
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
Fura, pont most van nálam egy olyan gép, amin együtt van a kettõ, és nagyon nem tetszik. Vagy a fékkar áll ideális szögben, vagy a váltókar. Ezek szerint nem mindenkinek jön be a mindent-minndennel integráljunk elv.

#1260
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
Ez az új XT család nagyon tetszik. Különösen a fékek! Végre kezdenek rájönni, hogy jó dolog a váltókar és a fékkar egy felfogatáson :)

Vajon az új szériában lesz E-type-os elsõ váltó is?

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"