Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
9167 hozzászólás a témában

#8761
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Shimano kijött a minden szempontból megfelelõ rögzítéssél és azt levédte. Sram, Raceface is haladni akart a korral ezért az integrált tengely eggyik végére biggyesztett 1-1 jó nehéz isis csonkot, Sram bal ,Raceface meg jobb oldalt nehogy egyik másik szabványába vágjon.Olaszoknak meg már nem maradt más megoldás (négyszögtengelyes meg csúnya lenne) ezért beraktak középre 2 szembefordított fúrótokmányt.

A Race Face csatlakozás nem ISIS rendszerû. A Shimanonak csak a pontos formai kialakítás a szabadalom. A háromrészes BMX karoknál ugyanaz a rögzítési elv, csak más méretekkel. Majd lesz valahogy.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8762
szaBike

szaBike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 302 hozzászólás
Tamaskanál van a pont!
Shimano kijött a minden szempontból megfelelõ rögzítéssél és azt levédte.Sram, Raceface is haladni akart a korral ezért az integrált tengely eggyik végére biggyesztett 1-1 jó nehéz isis csonkot, Sram bal ,Raceface meg jobb oldalt nehogy egyik másik szabványába vágjon.Olaszoknak meg már nem maradt más megoldás (négyszögtengelyes meg csúnya lenne) ezért beraktak középre 2 szembefordított fúrótokmányt.

#8763
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Nem akarok OFFolni, de végeztem pár számítást. (kéttámaszú tartó)
Ha feltételezzük, hogy az egész rendszer szimmetrikus, akkor a hajlítónyomaték a két csapágy között végig ugyanakkora és maximális.
Ha nem szimmetrikus (hajtásoldal jobban kilóg), akkor a jobboldali csapágy kapja a nagyobb pofont.
Ekkor persze nem számoltam a bicajos és a lánc okozta csavarodásról.

Ja látható a fotón hogy az átmérõ nem nõ középütt,s így biztos kevesebbet bír, mintha egyben lenne (függ a belsõ furattól persze).

Én nem gondolom, hogy ez jobb mint a szélén befogott integrált tengelyes megoldás.

ON.

#8764
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Azért az érdekes, hogy nem a legjobb szetten vetették be az új rögzítést. Pont fordítva vezetik be mint a Shimano. Valószínûleg volt idejük tesztelni és biztos megvan az a rejtéjes magyarázat is valahol. Szerintem a tengelyt a közepén éri a legkisebb terhelés, de ha megbontják a folytonosságot akkor már teljesen más. Az biztos, hogy baromi erõs tengelyvég és összehúzó csavar kell hozzá.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8765
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Pocséknak látszik, mert a csapágyak baromi keskenyek, így alig fekszenek fel a monoblokkházban. Márpedig ha keményen tolják, akkor a csapágyak körül kihajolhat a tengely a középen oldható illesztés miatt (ami emiatt talán kophat is), ami pedig a csapágynak köztudottan azonnali halál.
Véleményem szerint ha baromi erõsen megszorítják, akkor sem mûködhet rendesen, mert nagy terhelésnél az illesztés jellegébõl adódóan a tengelyvégek kismértékben távolodhatnak egymástól. (pont a tengely csavarodása miatt, ami középen a szétnyílást eredményezheti) Ez a csapágyaknak megint egy nagy pofont jelent, mivel valszeg radiális csapágyak vannak beépítve.

#8766
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
mégegy hozzáértõ:)

#8767
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
Ahol pödröd. Feltéve, ha 3 kezed van :D

Aktuális civil


#8768
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
ha fogsz egy cérnát a két végén, és elkezded pödörni, akkor hol kezd el csavarodni?
uh, tényleg kéne egy szaki:)

#8769
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
sztem nemtom. de hat ket oldalrol fogjak a csapagyak, kozepen nem sok minden tortenik a tengellyel :wtf:

na mondjuk amennyire en fizikus vagyok, ez biztos epuletes baromsag volt
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8770
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás

en ott voltam amikor ezt terveztek, es brainstormingoltak elotte.

ez volt az alapotlet:

" a Racefacenak a bal oldali karba van illesztve a tengely, a shimanonak a jobb oldaliba, mi meg olaszok vagyunk, tehat mar csak egy megoldas marad: Tegyuk kozepre!"

ennyi.


:)
a giro-n direkt figyeltem, hogy mivel mennek. amennyire látszott, nem ilyennel. de még karbonnal sem. sõt a campás csapatok nagy része fsa hajtómûvet használ. asszem ezért sem fogják lecserélni az fsa-t.
segítsen már ki egy szaki, nem pont a tengely közepe van kitéve a legnagyobb terhelésnek?

#8771
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás

tudom hogy uj a pedal, sot ha jobban nezed a kerek is az, de azok mar voltak, az spd csizma meg meg nem :D

na eleg az offbol ;)


És ha mégjobban akkor még a féktárcsa is new-fajta....:D

#8772
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en ott voltam amikor ezt terveztek, es brainstormingoltak elotte.

ez volt az alapotlet:

" a Racefacenak a bal oldali karba van illesztve a tengely, a shimanonak a jobb oldaliba, mi meg olaszok vagyunk, tehat mar csak egy megoldas marad: Tegyuk kozepre!"

ennyi.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8773
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.770 hozzászólás
a campa sosem fogja megmagyarázni, hogy ez jó...

#8774
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tudom hogy uj a pedal, sot ha jobban nezed a kerek is az, de azok mar voltak, az spd csizma meg meg nem :D

na eleg az offbol ;)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8775
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Ez tutira Atom cipõje!:D
Vedd be a piros kapszulát, és kitágul az univerzum.

#8776
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

talaltam en is
[fanfar]
2007 XTR GUMICSIZMA!!!

A pedál új, de a hajtómû még a jelenlegi széria. Ja, az XTR gumicsizma abszolút titkos!!!

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8777
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem lennek meglepodve ha ez nem hivatalos kiszivarogtatas lenne, csak hogy beszeljenek rola :) persze telefonos kep, hogy kemfotonak tunjon. :matrix:

jo vagyok osszeeskuves elmeletben


talaltam en is

[fanfar]

2007 XTR GUMICSIZMA!!!

Feltöltött kép

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#8778
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
XTR
http://chris.onegear...-drivecrank.jpg
http://chris.onegear...ndrivecrank.jpg
http://chris.onegear...tr-shifters.jpg

Mirage
http://users.pandora...ltraTorque1.jpg
http://users.pandora...ltraTorque2.jpg
http://users.pandora...ltraTorque3.jpg
http://users.pandora...ltraTorque4.jpg
http://users.pandora...ltraTorque5.jpg
http://users.pandora...ltraTorque6.jpg
http://users.pandora...TorqueDraw1.jpg
http://users.pandora...TorqueDraw2.jpg
http://users.pandora...TorqueDraw3.jpg

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#8779
jezso

jezso

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 512 hozzászólás

Mi a francnak??
9 is sok, a 10 mar folosleges, a 11 pedig...


Ezzel értek én is egyet!

Nekem a 8 is elég hátra, meg szvsz a kerékpárosok 90 százalékának is elég lenne.
11 f*szság. Még keskenyebb lánc, mégtöbb lánckerék...
Nehogy bebizonyítsák, hogy igen ez bizony igy könnyebb, erõsebb, strapabíróbb, igénytelenebb, mint az eddigi rendszerek. Hogyne. Parasztvakítás 1000-el.
Ja meg 2-vel gyorsabb is leszel tõle ugyhogy tutira vedd meg! :D

#8780
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

meg találhatod a legmegfelelõbb fokozatot, elvileg..
tehát kicsit sarkítva mint ahogy kamionon is böszme sok sebesség van szemben, a személyautók 5-6-jával.

mindig a kamionok:):)
de igen, pontosan. ha a lánc bírja a kiképzést, akkor bármikor.