Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
Started by
iljicS
, 2005. September 16. 21:33
#6521
Posted 2007. July 11. - 22:37
a hajtomu nemtecc nekik. marmint formara jobban bejott az elozo szeria. de a valtas javult. erezheto a jobb tanyerok okozta pontossag.
a hatso valto [shadow] az viszont jo, mert bent ul a fogaskereksor alatt, es nehezebben vered oda barminek. meg az is josag, hogy olyan sramos modra a bovden kunkor nelkul egyenesen kapcsolodik.
a valtokar tudja ezt a ket iranyba mozgo kioldast, de azt mar az idei is, viszont tobb fokozatot nem tud valtani, mint az xtr. marmint lefele. de ez nem tul nagy hatrany
a fek sokat fejlodott, van benne ez a servo tema. Ez kb ugy muxik, hogy eloszor keves fekkar mozgasra sokat mozdulnak a fekpofak, igy eleg messzire lehet oket helyezni a fektarcsatol, igy nem fognak surolni. Aztan viszont mikor a pofak elertek a tarcsat, akkor lep kozbe ez a szervo, es onnan mar kevesebb fekkar-huzasra is mozdul a fekpofa, hogy tobb erot lehessen kifejteni. es gondolom hogy kontrollaltabb legyen a fekero.
erre jon a "free stroke adjustment" ami vegulis azt allitja, hogy mekkora uton mozogjon a fekkar, kb mint a reach-point, vagy bite point adjuster a Hayes meg Avid fekeken. Es ami szinte minden shimano fekkarban megvan, az hogy konkretan hol alljon a fekkar alaphelyzetben. Szoval eleg jol be lehet loni...
Eloszor fuurcsa erzesre, hogy sokaig nem tortenik semmi, aztan meg a baromnagy fekero egyszerre, de hozza lehet szokni. shimano szerint 20% fekero novekedes, ami gyakorlatban eszreveheto, az hogy sarban mennyire csendben van a fek. Nem surol, mivel messze vannaka pofak.
szoval osszessegeben meg vannak elegedve vele.
edit: elkestem
a hatso valto [shadow] az viszont jo, mert bent ul a fogaskereksor alatt, es nehezebben vered oda barminek. meg az is josag, hogy olyan sramos modra a bovden kunkor nelkul egyenesen kapcsolodik.
a valtokar tudja ezt a ket iranyba mozgo kioldast, de azt mar az idei is, viszont tobb fokozatot nem tud valtani, mint az xtr. marmint lefele. de ez nem tul nagy hatrany
a fek sokat fejlodott, van benne ez a servo tema. Ez kb ugy muxik, hogy eloszor keves fekkar mozgasra sokat mozdulnak a fekpofak, igy eleg messzire lehet oket helyezni a fektarcsatol, igy nem fognak surolni. Aztan viszont mikor a pofak elertek a tarcsat, akkor lep kozbe ez a szervo, es onnan mar kevesebb fekkar-huzasra is mozdul a fekpofa, hogy tobb erot lehessen kifejteni. es gondolom hogy kontrollaltabb legyen a fekero.
erre jon a "free stroke adjustment" ami vegulis azt allitja, hogy mekkora uton mozogjon a fekkar, kb mint a reach-point, vagy bite point adjuster a Hayes meg Avid fekeken. Es ami szinte minden shimano fekkarban megvan, az hogy konkretan hol alljon a fekkar alaphelyzetben. Szoval eleg jol be lehet loni...
Eloszor fuurcsa erzesre, hogy sokaig nem tortenik semmi, aztan meg a baromnagy fekero egyszerre, de hozza lehet szokni. shimano szerint 20% fekero novekedes, ami gyakorlatban eszreveheto, az hogy sarban mennyire csendben van a fek. Nem surol, mivel messze vannaka pofak.
szoval osszessegeben meg vannak elegedve vele.
edit: elkestem
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#6522
Posted 2007. July 11. - 22:26
#6523
Posted 2007. July 11. - 22:23
Jó a cucc. Az én ferdítésemben: a karokat nem tartják túl szépnek, de jók. A hátsóváltót dicsérték a lapossága miatt (esésnél, mivel nem lóg ki, nem törik le). Jó a kábelbefûzése is, így meg lehet spórolni a nagy kuntyort odalent.
A váltókarok tökéletesen végzik dolgukat, hüvelyk és mutató ujjal is pöcögtethetõek, de egyszerre csak egy fokozatot ugorhatunk, nem úgy mint az XTR-en. Ezt egyébként nem hiányolták.
A fékkarok a legtrükkösebbek, mert állítható róluk a fékkarút hossza, meg a pofák távolsága a tárcsától. A shimano szerint 20%-kal erõsebbek is, de a gyakorlatban csak az érzõdött, hogy koszban nem olyan zajosak.
Nekem ennyi állt össze, de én sem vagyok egy angolzseni.
A váltókarok tökéletesen végzik dolgukat, hüvelyk és mutató ujjal is pöcögtethetõek, de egyszerre csak egy fokozatot ugorhatunk, nem úgy mint az XTR-en. Ezt egyébként nem hiányolták.
A fékkarok a legtrükkösebbek, mert állítható róluk a fékkarút hossza, meg a pofák távolsága a tárcsától. A shimano szerint 20%-kal erõsebbek is, de a gyakorlatban csak az érzõdött, hogy koszban nem olyan zajosak.
Nekem ennyi állt össze, de én sem vagyok egy angolzseni.
#6524
Posted 2007. July 11. - 21:51
új XT teszt
http://www.bikemagic...AN/5623/v/1/sp/
a lényeget kihámoznád? elég késõ van és angolul nem beszélek annyira jól..
elõre is köszi.
#6525
Posted 2007. July 11. - 21:03
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#6526
Posted 2007. July 11. - 19:03
#6527
Posted 2007. July 11. - 11:15
#6528
Posted 2007. July 11. - 10:51
sram red:
http://www.cyclingne...s/tour_tech_507
érdekes lesz, amikor az az acél fogsor elkezd rozsdásodni...
elektromos campa cucc, karbon dura-ace:
http://www.cyclingne...s/tour_tech_407
http://www.cyclingne...s/tour_tech_507
érdekes lesz, amikor az az acél fogsor elkezd rozsdásodni...
elektromos campa cucc, karbon dura-ace:
http://www.cyclingne...s/tour_tech_407
#6529
Posted 2007. July 11. - 10:51
#6530
Posted 2007. July 11. - 10:17
#6531
Posted 2007. July 10. - 22:46
#6532
Posted 2007. July 08. - 21:59
#6533
Posted 2007. July 08. - 21:54
kedves bálint, a golyós csapágy azért golyós csapágy mert, akármilyen hihetetlen golyók vannak benne. És lehet h most csalódni fogsz és akkora döbbenet lesz mint h nem a nyúl sz*rja a húsvéti tojást olyan nincs h ipari csapágy, az zárt golyós csapágy. Noh és sztem ne itt okosdj mert ezek nem jövõ évi újdonságok.
#6534
Posted 2007. July 08. - 19:51
egysoros mélyhornyú golyóscsapágy és kónuszos-golyóskosaras megoldások,gondolom ezek lennének a pontos meghatározások
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#6535
Posted 2007. July 08. - 19:24
na akkor sztem igy van:
iparicsapágy:

és golyós csapágy:

és az iprait azért részesitem elõnybe mert pl régen kivettem a telót és gurultak mindenfele a golyók mer kieste abból a kis karika micsodából, most meg tejesen zárt ezért nem hullik mindN fele
iparicsapágy:
és golyós csapágy:

és az iprait azért részesitem elõnybe mert pl régen kivettem a telót és gurultak mindenfele a golyók mer kieste abból a kis karika micsodából, most meg tejesen zárt ezért nem hullik mindN fele
#6536
Posted 2007. July 08. - 15:13
#6537
Posted 2007. July 08. - 15:07
#6538
Posted 2007. July 08. - 15:03
Az ugyanolyan jót a forgáspontok csapágyazására értetted? Mert néhány területen van elõnye az egyiknek a másikkal szemben (oda-vissza) a szervizigényen kívül, azt nem mondom, hogy nagy különbség van köztük, de azért van.
A sebesség mindent megold.
#6539
Posted 2007. July 08. - 10:45
#6540
Posted 2007. July 08. - 09:13
és ugye tudod hogy mind2 rendszer kb ugyanolyan jó, annyi különbséggel hogy a sima csapágyas olyanoknak való, akik gondozzák is a bringájukat? Mozgás szempontjából pedig elõnye nincs is az iparicsapágynak, észrevenni meg fõként nem vennéd észre:)jó, én is ugy értettem hogy korbeveszi a monoblokkot ezért lehet belõle ss-t csinálni mert nem nyúlik a tengelytáv.Golyós csapágy alatt meg azt értem hogy szét lehet szedni vagyis ha szétcsavarozod a forgáspontot akkor kiesik a csapágy.(mint az olcsóóbb kormáyncsapikba.Tudom hogy az ipari is golyós csak strapabiróbb
Viszont elmondható hogy "iparicsapááááágy!"
ON.

Sign In
Create Account

Back to top







