Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?
#1781
Írta 2013. szeptember 25. - 19:09

#1782
Írta 2013. szeptember 25. - 16:26

150 Euro németeknél, osztrákoknál sem sok pénz bringára. De egy jó használtat talán ki lehet fogni.
Majd számolj be, mit vettél !
Sajnos a ki lehet fogni az nagyon igaz, úgy értem keresni kell, várakozni, aztán lecsapni a hirdetés feladása után néhány perccel (az osztrák willhaben.at ról beszélek), 150 Euró körül ritkán vannak bringák. Aki jó bringát vett (500-800 Euró) az tudni fogja az értékét használtan is, és 2-3 évesen nem adja el ennyiért. 5-6 évesen meg már esélyes, hogy a villa, csapágyak, kerék, gumi felújításra vagy cserére szorul.
Aki vett egy áruházi saját márkást (nem TESCO hanem SportsExpert, Eybl stb...) és két tekerés után fájlalja a seggét az meg nem akarja ennyiért eladni a majdnem új 300-400 Eurós bringáját (ami a maga kategóriájában teljesen korrekt amúgy, laza aszfaltos, földutas tekerésre mindenképpen alkalmas, legfeljebb csúnya hangokat ad váltáskor). Szóval vannak a 60-100 eurós tényleg öreg lecsoffadt bringák, és a 200-300 eurós alig használt nem túl jó felszereltségüü, de korrekt bringák. Max 150 euróért néha ki lehet fogni néhány éve pincében porosodó korrekt darabokat, de ha tényleg jók akkor gyorsan elviszik ööket. Mondjuk vásárlás szempontjából az öösz-tél jó idööszak, mert ilyenkor épeszüü ember nem vesz bringát, az árak alighanem lejjebb mennek kicsit.
#1783
Írta 2013. szeptember 25. - 15:50

Majd számolj be, mit vettél !
#1784
Írta 2013. szeptember 24. - 22:32

Azt kell megvenned, amit jó állapotúnak találsz. Márkával ne is foglalkozz !
Ha marad a 150 Euro/bringás fájdalomküszöböd, akkor viszont csak Devecserben lehetsz tárgyalóképes. De azokat is jól át kell vizsgálni + már ott sem hülyék, sokat tanultak a bringákról, tudják, mi mennyit ér.
Haverék elég sok bringát vettek már ott, egyre nehezebb olcsón kincseket kifogni.
Nem Magyarországról fogom megvenni.
#1785
Írta 2013. szeptember 24. - 22:24

Azt kell megvenned, amit jó állapotúnak találsz. Márkával ne is foglalkozz !Ezért próbálom szûkíteni a dolgot. Márkákra típusokra várok javaslatot.
Ha marad a 150 Euro/bringás fájdalomküszöböd, akkor viszont csak Devecserben lehetsz tárgyalóképes. De azokat is jól át kell vizsgálni + már ott sem hülyék, sokat tanultak a bringákról, tudják, mi mennyit ér.
Haverék elég sok bringát vettek már ott, egyre nehezebb olcsón kincseket kifogni.
#1786
Írta 2013. szeptember 24. - 18:45

Sziasztok!
Országúti árazásában tudnátok segíteni?
Van egy KTM Strada CX-em (piros-fehér):
váz: 62 cm
villa: cserélt crómozott (megvan az eredeti is, de sérült: hajlott)
váltó: elöl Sachs-Huret hátul egy kínai valami, alsócsöves váltókarokkal, de a hátsót egy plusz váltókarral föltettem a kormányra + van egy szett Sachs-Huret Positron váltóm (elsõ hátsó váltók, és váltókarok)
hajtás: elöl egy pár 51-39-es alu tányér, hátul egy 6-os Shimano sor
kerekek: szimpla falú alu kerekek egy trekkingrõl (kicsit szélesebb, mint a gyári Weinmann volt), Shimano agyak (a hátsó kb fél éves)
gumik: elöl egy régi Semperit 37-622 (még bírja, de eléggé el van öregedve) hátul CST 28-622 (kb 1 hónapos max 500km van benne) + egy rakás foltozott belsõ
jelenleg egyenes kormány (acél) van benne, de megvan a koskormány (alu) is + alul-fölül húzható Weinmann fékkarok,
régi acélkeretes pedálok, +SPD pedálok
HIBÁI: hátsó felniben tojás+8-as, szaggatja a küllõket (nagyot kapott --> cserés)
középsõ agy nyekereg, lehet, hogy csak zsírozni kell, de lehet, hogy cserés
kormánycsapágy cserés (beáll egyenesbe)
ülés cserés (repedezett)
Elõre is köszi a segítséget! Aki sokat adna érte meg is veheti!
Hátszelet!
Üdv:
bdavid
Üdv.. ne haragudj, de szerintem ez 20 körül reális. Sajnos ez a strada váz eleve nem volt nagy ereszték, a komponensek sem tipptoppok. :\
#1787
Írta 2013. szeptember 24. - 18:16

Országúti árazásában tudnátok segíteni?
Van egy KTM Strada CX-em (piros-fehér):
váz: 62 cm
villa: cserélt crómozott (megvan az eredeti is, de sérült: hajlott)
váltó: elöl Sachs-Huret hátul egy kínai valami, alsócsöves váltókarokkal, de a hátsót egy plusz váltókarral föltettem a kormányra + van egy szett Sachs-Huret Positron váltóm (elsõ hátsó váltók, és váltókarok)
hajtás: elöl egy pár 51-39-es alu tányér, hátul egy 6-os Shimano sor
kerekek: szimpla falú alu kerekek egy trekkingrõl (kicsit szélesebb, mint a gyári Weinmann volt), Shimano agyak (a hátsó kb fél éves)
gumik: elöl egy régi Semperit 37-622 (még bírja, de eléggé el van öregedve) hátul CST 28-622 (kb 1 hónapos max 500km van benne) + egy rakás foltozott belsõ
jelenleg egyenes kormány (acél) van benne, de megvan a koskormány (alu) is + alul-fölül húzható Weinmann fékkarok,
régi acélkeretes pedálok, +SPD pedálok
HIBÁI: hátsó felniben tojás+8-as, szaggatja a küllõket (nagyot kapott --> cserés)
középsõ agy nyekereg, lehet, hogy csak zsírozni kell, de lehet, hogy cserés
kormánycsapágy cserés (beáll egyenesbe)
ülés cserés (repedezett)
Elõre is köszi a segítséget! Aki sokat adna érte meg is veheti!

Hátszelet!
Üdv:
bdavid
#1788
Írta 2013. szeptember 24. - 17:53

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1789
Írta 2013. szeptember 24. - 12:56

Egyáltalán nem gáz a régi bringa, én az utóbbi 2 hónapban a majdnem húsz éves Konámmal jártam az erdõt. Merevvilla, frikciós váltókar, miegymás.
Amúgy semennyivel sem élvezem kevésbé, mint egy új bringával.
De a használt bringával óvatosan, vétel elõtt alaposan át kell vizsgálni, mert felújítással lehet akár drága vétel is a végére. Viszont csodákat is ki lehet fogni.
Ezért próbálom szûkíteni a dolgot. Márkákra típusokra várok javaslatot.
#1790
Írta 2013. szeptember 24. - 12:48

Lehet, hogy én voltam a vétkes, mert egy plussz infót nem adtam meg. Nem akarok új bringát vásárolni. hanem olyan 2-3 éves modelt ami kis felújításra szorul. Ha megmondom, hogy jelenleg milyen bringával nyomom dobnál egy tequilat a demalgonra. Egy kb 15 éves mtb-vel.
Egyáltalán nem gáz a régi bringa, én az utóbbi 2 hónapban a majdnem húsz éves Konámmal jártam az erdõt. Merevvilla, frikciós váltókar, miegymás.
Amúgy semennyivel sem élvezem kevésbé, mint egy új bringával.
De a használt bringával óvatosan, vétel elõtt alaposan át kell vizsgálni, mert felújítással lehet akár drága vétel is a végére. Viszont csodákat is ki lehet fogni.
#1791
Írta 2013. szeptember 24. - 12:43

Nem zavartál senkit. Sõt, remélem segíthetünk még sokszor.
De õszintén mondom, annyiért TILOS bringát venni ! Láttam elég sok olyan legolcsóbb szart, javíthatatlan, beállíthatatlan minden alkatrésze. A minimum a 350-400 Euro, amennyiért vehetsz új bringát.
De használtat már lehet olcsóbban találni, csak akkor kell valami hozzáértõ személy, aki segít neked a vételnél. Meg utána lehet, hogy át kell nézetni, föl kell újítani.
Lehet, hogy én voltam a vétkes, mert egy plussz infót nem adtam meg. Nem akarok új bringát vásárolni. hanem olyan 2-3 éves modelt ami kis felújításra szorul. Ha megmondom, hogy jelenleg milyen bringával nyomom dobnál egy tequilat a demalgonra. Egy kb 15 éves mtb-vel.
#1792
Írta 2013. szeptember 23. - 23:16

De õszintén mondom, annyiért TILOS bringát venni ! Láttam elég sok olyan legolcsóbb szart, javíthatatlan, beállíthatatlan minden alkatrésze. A minimum a 350-400 Euro, amennyiért vehetsz új bringát.
De használtat már lehet olcsóbban találni, csak akkor kell valami hozzáértõ személy, aki segít neked a vételnél. Meg utána lehet, hogy át kell nézetni, föl kell újítani.
#1793
Írta 2013. szeptember 23. - 23:05

#1794
Írta 2013. szeptember 23. - 23:01

max. 150 Euro bringánként ? :confused: És még telót is szeretnél....Olyan 250-300 eurot gondoltam a kettõre. Megvárom a téli akciókat az osztrák meg a német piacon. Gondoltam addig csak sikerül valamilyen típust/ márkát találni.
Bocsi, ha bunkónak tûnök, miközben segíteni szeretnék: Ez NEM az a fórum, ahol ilyen bringákkal foglalkoznak. Itt inkább az ilyen szintû bringákról le akarunk beszélni mindenkit.
Elsõ körben azt javaslom, annyiért ne vegyél bringát ! Mert az nem bringa lesz csak egy folyton rossz de javíthatatlan csõdhalom. Inkább gyalogtúrázzatok.
#1795
Írta 2013. szeptember 23. - 22:27

"Azt azért le kéne írnod, hogy mennyi pénzetek van a bringákra. Valami egyszerû, olcsó bringát semmiképpen nem javaslok. Sokat bringáztam már Erdélyben, elég rosszak az utak + a féknek is nagyon jónak kell lennie, fõleg neked a 190 centidhez gondolom egy komoly súly is társulhat. "
#1796
Írta 2013. szeptember 23. - 22:08

#1797
Írta 2013. szeptember 23. - 16:15

#1798
Írta 2013. szeptember 23. - 15:51

Tanácsokat , ötleteket várok tõletek, hogy milyen bringát válasszak. Én és a párom nemrég léptünk be a 4. X-be, úgyhogy a kényelem elõtérbe került.
Olyan montit keresek, ami ennek a célnak megfelel. Aszfalton is fogok járni meg néha néha erdei utakon, föld út . Itt elakadtam egyelõre. ( fõleg Erdélyben a Kelemen havasokban ).
MTB párti vagyok. Nem akarok valami extra bringát, gondolom,hogy egy elsõ teleszkóp az még belefér.Én kb 190 cmm magas a párom meg 175. Néztem a MTB vázkiválasztást
a netem, és nekem egy 21-22" XL , a páromnak 17-18" M váz mutatnak a táblázatok.
Olyan 2-3 éves modellekre gondoltam. Kedvelt márkák: Gepida, Magellán, Kelly's, Giant, ktm , neuzer, specialized.
Elõre is köszönök mindent választ.
#1799
Írta 2013. szeptember 22. - 22:49

Nekem csak 1 bringám, egy ducigumis montim van. Ezzel járok tavasztól õszig dolgozni is. Haver kölcsönadott 3 napra egy régebbi KTM Strada országútit. Mivel a montimmal már több százszor megcsináltam a lakás-meló távot, így pontosan tudom a menetidõt. És itt csodálkoztam el legjobban ! Az országútival SEMMIVEL nem lettem gyorsabb, szinte percre pontosan annyi lett az idõm. DE !!! fele annyira nem fáradtam el, a gyorsítások, a tempó tartása alig került erõmbe.
Nyilván egy modern országútival sokkal jobb idõt mentem volna de a lényeg azért így is kiderült, a kerék és a slick gumi milyen super aszfalton.
#1800
Írta 2013. szeptember 22. - 21:55

Reszemrol olyan 25os atlagot mertem a 2.25os ron ralph komboval, a 35 kojakkel meg olyan 27et (asszem 15km sik aszfalt volt, nagyon keves murvaval). Erzesre suhanosabb, de a szamok nem mutattak tobbet. Es ha jol belegondolsz egy egyaltalan nem keves. Egy oranyi tekeressel lenne 2km elonyod.