Helló,
185 cm-hez 22 colos váz lehet, már nagy lenne. A saját 182 centimhez 18/19 v. 56-os méret környékén keresgélek.
Valóban a KTM-é a legjobb ár/érték arány elsőre.
A használt gépeknél nem utolsó szempont a lánc és a sor állapota, amit csak személyesen lehet ellenőrizni. Ha kopottak és cserélni kell őket, az egy tizes nekifutásból.
Valójában én egyiket sem ajánlanám napi városi közlekedésre. A minimumok (csomagtartó, sárvédő, lábszárvédő) szerencsére megvannak, de a láncváltó zavarna (engem, legalábbis). Ha végig síkon kell tekerned, akkor fölösleges, lényegében 1-2 fokozatot elkoptatsz, aztán cserélheted drága pénzért a sort, láncot, ahelyett, hogy olcsóbb megbízhatóbb, egysebességes bringát hajtanál. Ha meg lejtő és emelkedő is akad, akkor meg az agyváltót ajánlanám. Tapasztalat....
Ha tényleg csak közlekedni akarsz vele, akkor amúgy is olcsóbb gépet keresnék.
Saját elképzelés az optimális városi bringára valami ilyesmi lenne:
Alu váz rögzítőszemekkel és csúszópapuccsal (jelenleg acél van, ez a 3. tél, amikor szolgálatban van, és hirtelen elkezdett erőteljesen rozsdásodni minden olajozás, felületkezelés ellenére)
Sárvédő, csomagtartó
1 sebesség vagy agyváltó (a használt útvonalak függvényében)
lehetőség szerint legalább elől bowdenes tárcsafék
0 azaz nulla gyorszár a gépen
vannak további minimumok, amikre érdemes figyelni, bár szerencsére ez egyre ritkábban probléma:
erős kerék, könnyű és könnyen gördülő gumi
a szimpafalú acél felni és a nehéz, noname mintás gumi kombinációjánál nincs idegörlőbb, bár ezt még lehet fokozni azzal, ha mellé felniféked van, hetente kapsz nyolcast és ráfog a fék
hasonló kérdés a tengelyek/csapágyazás kérdése
ha kónuszos az agy, legyen rendesen kenve és beállítva, különben nap, mint nap abba teszed bele az energiát, hogy a csapágygolyókat daráld
ha mégis láncváltós gépet veszel, lehetőség szerint kazettás hátsó agy legyen benne
a nem árt, ha van kategóriába tenném az agydinamót (nem kell figyelni a lámpák fel/leszerelésére [bár én pl. sisakon hordok fejlámpát, ami hátra is világít, így ez a nyűg kimarad] a lábszárvédőt, ha nem bringás szerelésben közlekedsz (bár ez esetben az olyan napok, mint pl. a mai, kiesnek)
amit nem ajánlok, de sajnos gyakran ezzel szerelik a bringákat:
teleszkóp, rugós nyeregcső (csak bajnak van, hamar beáll egy ilyen, aztán csak cipeled az extra súlyt)
állítható stucni (szerintem az aheades a legjobb, a sima menetes is rendben van még, bár hajlamos kilazulni, de az állítható menetesekkel tényleg csak baj van, és semmi értelmük nincs)
a gép meg legyen minél olcsóbb és rondább (különben ellopják, bármilyen nyugodt környéken is laksz/dolgozol... ha meg ellopják, ne az legyen a világ vége...)
fényvisszaverő matricák felragasztása minden esztétikai szempontot nélkülözve duplán jó ötlet!
Sziasztok
Bringát vennék városba, Pestre, de egész nyugodt környékre, munkába járásra. Kinéztem pár darabot az aprón, melyiket ajánlanátok, kb. semennyire nem értek hozzá, volt bicajom vidéken is, használtam vagy 8 évig, de a márkáját se tudom, volt rá írva valami az biztos.
Ha jól néztem 21, 22 colos bicaj kell, 185 cm magas vagyok és akkor ezek jöhetnének szóba:
Első: KTM Life Tour 2010 - szerintem túl magas, de ez tetszik a legjobban, nincs is messze, ha ajánljátok, akkor legfeljebb elmegyek és kipróbálom
Megjegyzem, a hirdetett vázmérettel nem is találtam, adatlap szerint 56-os, meg 60-as van
http://apro.bikemag....o-l210496.html#
Második: Gepida Alboin 500 - ha jól látom elég vékony gumijai vannak, nem tudom komfortosan érezném e magam rajta
http://apro.bikemag....ar-l204630.html
Harmadik: Kellys Lagoon 2012 - erről nincs kép, meg kicsit messze, Szegeden van
http://apro.bikemag....on-l206441.html
Negyedik: Gepida Alboin 200 - új
http://apro.bikemag....on-l202461.html