Nekem egy noname merevfarú van, viszonylag masszívra építve. Hetedik éves lesz idén semmi baja, pedig kapja rendesen az ívet.
Sziasztok.
Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?
( pl. Tideace márka )
Nekem egy noname merevfarú van, viszonylag masszívra építve. Hetedik éves lesz idén semmi baja, pedig kapja rendesen az ívet.
Sziasztok.
Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?
( pl. Tideace márka )
Sokadik féknyerget küldöm vissza, ott ahol az extra tömités van eresztenek. Sajna a két érintkező felület nem sima, fényes, látszik a CNC marófej nyoma, emiatt képtelen az O gyürü letömíteni rendesen.
Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.
De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.
Én sem bírom már követni, de ugyanarra jutottam, hogy a KTM lesz.Pár hete vettem egy országútit, de inkább több volt rajta a felesleges zsír, amit inkább le kellett törölni. Például a nyeregcsőről sem sajnálták, de középcsapágy külső csészéje és a hajtókar közt is ott virított a zöld zsír. A fékváltókar belseje is tocsog a fehér shimano zsírtól. Jó, a láncról lemostam a zsírt, és bekentem squirt lube-bal, meg váltógörgő hengeres izéjébe is fújtam egy kis teflonspray-t (de tényleg, tökre jó ez a teflonspray-zés :DD ) meg zsírt a görgők fém alátétszerűségekre. Nézegettem, hogy mit kéne bekenni, de nem találtam semmit sem, ugyanígy voltam pár éve egy új canyonnal is. Najó, a műanyag küllővédő szart leszedtem a fogsor mögül. Ja, meg mivel ezen az arkose-on van egy halom tartószem, és mindben van csavar is, azokra kentem csavarrögzítőt. Persze a féklégtelenítés nem maradt el, mert fordítva volt az első és a hátsó, és addig szerencsétlenkedtem a fékcső elrendezéssel, hogy nyomhattam alulról bele folyadékot. De ha már ennyire hozzányúltam a fékekhez, akkor kipumpáltam a dugattyúkat, és bekentem fékfolyadékkal az oldalukat. Nem is ártott, mert a hátsóban nem pont ugyanúgy járt a kettő.Meglepett az R7070-es fék, hogy féktestek közé valami felülettömítő anyagot nyomtak. A bordó színű lenne a képen. Az M785-ösnél még nem volt ilyen, pedig azt már szét is szedtem.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Sziasztok.
Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?
( pl. Tideace márka )
Sport: KTM Strada 2000
Minden más: Fuji Cross 1.5 LTD - 2x újraépitve eddig
Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.
De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.
a dura-ace-t te hoztad ide. én annyit írtam, hogy érdemes az agyakat szétszedni és zsírozni (ha szükséges), illetve beállítani. (utóbbi nyilván kelleni fog, ha szétszedi az agyakat). mivel az eddig általam látott shimano agyak túl szorosra voltak beállítva gyárilag, általában amúgy is szükséges egy beállítás, hogy - csak a kedvedért: lehetőségekhez képest - szépen forogjanak. mindez kb 15 perc, ennyit ki lehet bírni és nem egy bonyolult dolog, tanulható. (bringaboltokat messziről kerülöm.)
a teflonspayn telóba/ra fújni dolognak semmi értelmét nem látom, de úgy tűnik, neked nagyobb tapasztalatod van vele, hát hajrá.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Megrendeltem a Baddogot aztán visszamondtam.A KTM lett végül,tegnap hozta a futár.A katalógusban lévő kék színnek köze nincs hozzá.Holnap délelőtt készítek egy fotót róla.
retrofan módosította - 2020. február 26. - 18:46
a kerékagyakat pont nem ártana szétszedni és bezsírozni (ha szükséges), de minimum beállítani, hogy ne rágjanak, amire a gyári összeszerelés mellett jó esély van. ;) a shimano agyai elég jó darabok, ennyit megérdemelnek és kis odafigyeléssel a világból kimehet velük.
teflonspray? az meg minek? több haszna volna, ha a telót is szétkapná, egy pucolás/zsírzás annak sem árthat. (legrosszabb esetben felesleges)
Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.
De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.
Fentiek alapján már elvesztettem a fonalat.Végül akkor melyik bringát vetted a fentiek közül?Szerintem egyébként a kettő közül sokkal inkább a KTM legyen a befutó, és hogy mit kennék/állítanék be rajta újra? Mindent. Még nem nagyon találkoztam olyan új bringával ami rendesen be lett volna állítva, illetve meg lett volna kenve mindenhol. Még a több ezer eurós kategóriában sem. Mondjuk amúgy is mindent szétbontok mindig elsőre, mert az a biztos, ha tudom, hogy be van rendesen kenve, be van állítva, saját kezűleg.
blash módosította - 2020. február 26. - 18:28
Üdv!
Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019
Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?
Agyak,középrész?
ha normális helyen vetted pont semmit nem kell vele csinálni
ha mentél vele 100-150 kilómétert vidd vissza garis utánállításra (jobb helyeken benne van az árban) aztán használd, ha messzi van akkor valami helyi szervízbe.
telóval ponr semit nem kell csinálni most, ez egy zsírkenésú csoda, általában elég nafta van benne
félévente -ha nagyon sokat mész negyed- szétkapatni, lehetőleg manitiou prep-m zsírt neki (kb egy fél tubus )
kb egy évet bírnak a műanyag perselyek -filléres alkatrész, a munkadíj több lesz- ha nem vagy nehéz évi 3-4 ezer kilcsivel 2-3 szezont ki fog bírni a teló is, azán kb gtk.
többi cuc meg normális karbantarás.
Ebben valami shimano monoblokk van, gondolom a legolcsóbb. Szinte tökmindegy, valamelyiket monoblokkot szét lehet szedni, de nem biztos, hogy össze is fogod tudni rakni. Az új agyakat meg hinném, hogy át kéne zsírozni. Sokkal érdemesebb lenne, ha már használtad, vagy ha jól eláztál. Annak a Suntour Nex telónak valószínű tökmindegy, fújd be teflonspray-vel a szimeringeknél, hátha egy kevés bejut. Legelőször az VP pedál fog szarul forogni, de hát az olyan.
a kerékagyakat pont nem ártana szétszedni és bezsírozni (ha szükséges), de minimum beállítani, hogy ne rágjanak, amire a gyári összeszerelés mellett jó esély van. a shimano agyai elég jó darabok, ennyit megérdemelnek és kis odafigyeléssel a világból kimehet velük.
teflonspray? az meg minek? több haszna volna, ha a telót is szétkapná, egy pucolás/zsírzás annak sem árthat. (legrosszabb esetben felesleges)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ez lett a befutó végül. https://www.bicajozz...age_artdet_tabs
Jól választottam szerintetek?
Üdv!
Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019
Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?
Agyak,középrész?
Krossz/trekking kategória érdekelne.Azért kérdem mert egyenlőre elég lenne a V-fék is.Később fejleszteném tárcsásra.
Fentiek alapján már elvesztettem a fonalat.
Végül akkor melyik bringát vetted a fentiek közül?
Szerintem egyébként a kettő közül sokkal inkább a KTM legyen a befutó, és hogy mit kennék/állítanék be rajta újra? Mindent. Még nem nagyon találkoztam olyan új bringával ami rendesen be lett volna állítva, illetve meg lett volna kenve mindenhol. Még a több ezer eurós kategóriában sem. Mondjuk amúgy is mindent szétbontok minig elsőre, mert az a biztos, ha tudom, hogy be van rendesen kenve, be van állítva, saját kezűleg.
Mars módosította - 2020. február 26. - 15:11
Üdv!
Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019
Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?
Agyak,középrész?
Ebben valami shimano monoblokk van, gondolom a legolcsóbb. Szinte tökmindegy, valamelyiket monoblokkot szét lehet szedni, de nem biztos, hogy össze is fogod tudni rakni. Az új agyakat meg hinném, hogy át kéne zsírozni. Sokkal érdemesebb lenne, ha már használtad, vagy ha jól eláztál. Annak a Suntour Nex telónak valószínű tökmindegy, fújd be teflonspray-vel a szimeringeknél, hátha egy kevés bejut. Legelőször az VP pedál fog szarul forogni, de hát az olyan.
Üdv!
Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019
Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?
Agyak,középrész?
Krossz/trekking kategória érdekelne.Azért kérdem mert egyenlőre elég lenne a V-fék is.Később fejleszteném tárcsásra.
nem biztos hogy jó irány
én kicsit rendszerben gondolkodnék
megveszel most egy alap biciklit -legyen mondjuk egy kellys cliff 10- ilyen 120on pár ezer ft , a lehető legalapabb felszereltség (épp csak 7es kazetta nem racsni, de más márkáknál pl az) majd x idő után rádobod a bringa árának 2/3-át a tárcsásításra . szerintem nem megérős. akkor inkább nézz szét még amíg lehetnek akciós modellek, vagy próbáéd azt a pár tizest rádobni még egy alapból hidrós t.fékes modellre. magával hozza azt is hogy minden alkatrész 1-2 szinttel jobb lesz.
Bikertigger módosította - 2020. február 17. - 18:45
Krossz/trekking kategória érdekelne.Azért kérdem mert egyenlőre elég lenne a V-fék is.Később fejleszteném tárcsásra.
Sziasztok!
Bicaj vásárlás előtt állok.Ismertek olyan bicajmárkákat aminek a váza V-féket és tárcsaféket is tud fogadni?
Köszönöm a válaszokat.
milyen bringa ?
krossz/trekking/fitnessz bicajnál még előfordul bár egyre ritkább ott is (alap kellysek pl még talán)
montinál meg mivel nagyjából a 29-es a "kvázi szabvány" ott meg kb értelmetlen a v-fék. ettől független nagyon alap modellek előfordulnak (kls, cross) de annyiért inkább egy krossztrekkinget kell venni. "komoly" monti kb nincs v-fékkel
Sziasztok!
Bicaj vásárlás előtt állok.Ismertek olyan bicajmárkákat aminek a váza V-féket és tárcsaféket is tud fogadni?
Köszönöm a válaszokat.
Ilyen problémákra érvényes a gari?
nem igazán merülhet fel a probléma, értelmes kereskedő nem adja ki ilyen állapotban.
Bikertigger! Milyen inkompatibilis alkatrészre gondoltál?
amik nem az adott rendszerbe valók
amire így konkrétan emléxem hogy előfordult
8 sebességes rendszerben 10-es átdobó
2 db 1forma felsőcsésze kormánycsapágy helyett
eltérő fokozatszámhoz való lánc
gondrom, már nem annyira.
Bikertigger módosította - 2020. február 10. - 22:32