Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11927 hozzászólás a témában

#101
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nekem egy noname merevfarú van, viszonylag masszívra építve. Hetedik éves lesz idén semmi baja, pedig kapja rendesen az ívet.

 

Sziasztok.

 

Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?

( pl. Tideace márka )



#102
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Sokadik féknyerget küldöm vissza, ott ahol az extra tömités van eresztenek. Sajna a két érintkező felület nem sima, fényes, látszik a CNC marófej nyoma, emiatt képtelen az O gyürü letömíteni rendesen.

 

 

 

 

 

Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.

 

De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.

 

 

 
 
Én sem bírom már követni, de ugyanarra jutottam, hogy a KTM lesz.
 
Pár hete vettem egy országútit, de inkább több volt rajta a felesleges zsír, amit inkább le kellett törölni. Például a nyeregcsőről sem sajnálták, de középcsapágy külső csészéje és a hajtókar közt is ott virított a zöld zsír. A fékváltókar belseje is tocsog a fehér shimano zsírtól. Jó, a láncról lemostam a zsírt, és bekentem squirt lube-bal, meg váltógörgő hengeres izéjébe is fújtam egy kis teflonspray-t (de tényleg, tökre jó ez a teflonspray-zés :DD ) meg zsírt a görgők fém alátétszerűségekre. Nézegettem, hogy mit kéne bekenni, de nem találtam semmit sem, ugyanígy voltam pár éve egy új canyonnal is. Najó, a műanyag küllővédő szart leszedtem a fogsor mögül. Ja, meg mivel ezen az arkose-on van egy halom tartószem, és mindben van csavar is, azokra kentem csavarrögzítőt. Persze a féklégtelenítés nem maradt el, mert fordítva volt az első és a hátsó, és addig szerencsétlenkedtem a fékcső elrendezéssel, hogy nyomhattam alulról bele folyadékot. De ha már ennyire hozzányúltam a fékekhez, akkor kipumpáltam a dugattyúkat, és bekentem fékfolyadékkal az oldalukat. Nem is ártott, mert a hátsóban nem pont ugyanúgy járt a kettő.
 
 
Meglepett az R7070-es fék, hogy féktestek közé valami felülettömítő anyagot nyomtak. A bordó színű lenne a képen. Az M785-ösnél még nem volt ilyen, pedig azt már szét is szedtem.
 
7619_arkose_r2_fek_img_20200219_162915_h

 


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#103
VMuki

VMuki

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
  • LocationIngolstadt

Sziasztok.

 

Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?

( pl. Tideace márka )


Sport: KTM Strada 2000 

Minden más: Fuji Cross 1.5 LTD - 2x újraépitve eddig


#104
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.211 hozzászólás

 

Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.

 

De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.

 

 

a dura-ace-t te hoztad ide. én annyit írtam, hogy érdemes az agyakat szétszedni és zsírozni (ha szükséges), illetve beállítani. (utóbbi nyilván kelleni fog, ha szétszedi az agyakat). mivel az eddig általam látott shimano agyak túl szorosra voltak beállítva gyárilag, általában amúgy is szükséges egy beállítás, hogy - csak a kedvedért: lehetőségekhez képest - szépen forogjanak. mindez kb 15 perc, ennyit ki lehet bírni és nem egy bonyolult dolog, tanulható. (bringaboltokat messziről kerülöm.)

 

a teflonspayn telóba/ra fújni dolognak semmi értelmét nem látom, de úgy tűnik, neked nagyobb tapasztalatod van vele, hát hajrá.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#105
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

Megrendeltem a Baddogot aztán visszamondtam.A KTM lett végül,tegnap hozta a futár.A katalógusban lévő kék színnek köze nincs hozzá.Holnap délelőtt készítek egy fotót róla.


retrofan módosította - 2020. február 26. - 18:46


#106
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

a kerékagyakat pont nem ártana szétszedni és bezsírozni (ha szükséges), de minimum beállítani, hogy ne rágjanak, amire a gyári összeszerelés mellett jó esély van. ;) a shimano agyai elég jó darabok, ennyit megérdemelnek és kis odafigyeléssel a világból kimehet velük.

 

teflonspray? az meg minek? több haszna volna, ha a telót is szétkapná, egy pucolás/zsírzás annak sem árthat. (legrosszabb esetben felesleges)

 

Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.

 

De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.

 

 


Fentiek alapján már elvesztettem a fonalat. 
Végül akkor melyik bringát vetted a fentiek közül? 
Szerintem egyébként a kettő közül sokkal inkább a KTM legyen a befutó, és hogy mit kennék/állítanék be rajta újra? Mindent. Még nem nagyon találkoztam olyan új bringával ami rendesen be lett volna állítva, illetve meg lett volna kenve mindenhol. Még a több ezer eurós kategóriában sem. Mondjuk amúgy is mindent szétbontok mindig elsőre, mert az a biztos, ha tudom, hogy be van rendesen kenve, be van állítva, saját kezűleg.
 
Én sem bírom már követni, de ugyanarra jutottam, hogy a KTM lesz.
 
Pár hete vettem egy országútit, de inkább több volt rajta a felesleges zsír, amit inkább le kellett törölni. Például a nyeregcsőről sem sajnálták, de középcsapágy külső csészéje és a hajtókar közt is ott virított a zöld zsír. A fékváltókar belseje is tocsog a fehér shimano zsírtól. Jó, a láncról lemostam a zsírt, és bekentem squirt lube-bal, meg váltógörgő hengeres izéjébe is fújtam egy kis teflonspray-t (de tényleg, tökre jó ez a teflonspray-zés :DD ) meg zsírt a görgők fém alátétszerűségekre. Nézegettem, hogy mit kéne bekenni, de nem találtam semmit sem, ugyanígy voltam pár éve egy új canyonnal is. Najó, a műanyag küllővédő szart leszedtem a fogsor mögül. Ja, meg mivel ezen az arkose-on van egy halom tartószem, és mindben van csavar is, azokra kentem csavarrögzítőt. Persze a féklégtelenítés nem maradt el, mert fordítva volt az első és a hátsó, és addig szerencsétlenkedtem a fékcső elrendezéssel, hogy nyomhattam alulról bele folyadékot. De ha már ennyire hozzányúltam a fékekhez, akkor kipumpáltam a dugattyúkat, és bekentem fékfolyadékkal az oldalukat. Nem is ártott, mert a hátsóban nem pont ugyanúgy járt a kettő.
 
 
Meglepett az R7070-es fék, hogy féktestek közé valami felülettömítő anyagot nyomtak. A bordó színű lenne a képen. Az M785-ösnél még nem volt ilyen, pedig azt már szét is szedtem.
 
7619_arkose_r2_fek_img_20200219_162915_h

blash módosította - 2020. február 26. - 18:28


#107
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Üdv!

Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019

Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?

Agyak,középrész?

ha normális helyen vetted pont semmit nem kell vele csinálni

ha mentél vele 100-150 kilómétert vidd vissza garis utánállításra (jobb helyeken benne van az árban) aztán használd, ha messzi van akkor valami helyi szervízbe.

telóval ponr semit nem kell csinálni most, ez egy zsírkenésú csoda, általában elég nafta van benne

félévente -ha nagyon sokat mész negyed- szétkapatni, lehetőleg manitiou prep-m zsírt neki (kb egy fél tubus )

kb egy évet bírnak a műanyag perselyek -filléres alkatrész, a munkadíj több lesz- ha nem vagy nehéz évi 3-4 ezer kilcsivel 2-3 szezont ki fog bírni a teló is, azán kb gtk. 

többi cuc meg normális karbantarás.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#108
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.211 hozzászólás

Ebben valami shimano monoblokk van, gondolom a legolcsóbb. Szinte tökmindegy, valamelyiket monoblokkot szét lehet szedni, de nem biztos, hogy össze is fogod tudni rakni. Az új agyakat meg hinném, hogy át kéne zsírozni. Sokkal érdemesebb lenne, ha már használtad, vagy ha jól eláztál. Annak a Suntour Nex telónak valószínű tökmindegy, fújd be teflonspray-vel a szimeringeknél, hátha egy kevés bejut. Legelőször az VP pedál fog szarul forogni, de hát az olyan.

 

a kerékagyakat pont nem ártana szétszedni és bezsírozni (ha szükséges), de minimum beállítani, hogy ne rágjanak, amire a gyári összeszerelés mellett jó esély van. ;) a shimano agyai elég jó darabok, ennyit megérdemelnek és kis odafigyeléssel a világból kimehet velük.

 

teflonspray? az meg minek? több haszna volna, ha a telót is szétkapná, egy pucolás/zsírzás annak sem árthat. (legrosszabb esetben felesleges)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#109
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Ez lett a befutó végül. https://www.bicajozz...age_artdet_tabs

Jól választottam szerintetek?

 

 

Üdv!

Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019

Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?

Agyak,középrész?

 

 

Krossz/trekking kategória érdekelne.Azért kérdem mert egyenlőre elég lenne a V-fék is.Később fejleszteném tárcsásra.

Fentiek alapján már elvesztettem a fonalat. 

Végül akkor melyik bringát vetted a fentiek közül? 

Szerintem egyébként a kettő közül sokkal inkább a KTM legyen a befutó, és hogy mit kennék/állítanék be rajta újra? Mindent. Még nem nagyon találkoztam olyan új bringával ami rendesen be lett volna állítva, illetve meg lett volna kenve mindenhol. Még a több ezer eurós kategóriában sem. Mondjuk amúgy is mindent szétbontok minig elsőre, mert az a biztos, ha tudom, hogy be van rendesen kenve, be van állítva, saját kezűleg. 


Mars módosította - 2020. február 26. - 15:11


#110
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Üdv!

Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019

Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?

Agyak,középrész?

 

Ebben valami shimano monoblokk van, gondolom a legolcsóbb. Szinte tökmindegy, valamelyiket monoblokkot szét lehet szedni, de nem biztos, hogy össze is fogod tudni rakni. Az új agyakat meg hinném, hogy át kéne zsírozni. Sokkal érdemesebb lenne, ha már használtad, vagy ha jól eláztál. Annak a Suntour Nex telónak valószínű tökmindegy, fújd be teflonspray-vel a szimeringeknél, hátha egy kevés bejut. Legelőször az VP pedál fog szarul forogni, de hát az olyan.



#111
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

Üdv!

Megszületett a döntés,ez lett végül https://fanaticbike....zurke-56cm-2019

Régebbi fórum hsz-ekből olvastam hogy a telókban kevés a kenőanyag,ezen kívül mit érdemes még átkenni új bicajon?

Agyak,középrész?



#112
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Krossz/trekking kategória érdekelne.Azért kérdem mert egyenlőre elég lenne a V-fék is.Később fejleszteném tárcsásra.

nem biztos hogy jó irány

én kicsit rendszerben gondolkodnék 

megveszel most egy alap biciklit -legyen mondjuk egy kellys cliff 10- ilyen 120on pár ezer ft , a lehető legalapabb felszereltség (épp csak 7es kazetta nem racsni, de más márkáknál pl az) majd x idő után rádobod a bringa árának 2/3-át a tárcsásításra . szerintem nem megérős. akkor inkább nézz szét még amíg lehetnek akciós modellek, vagy próbáéd azt a pár tizest rádobni még egy alapból hidrós t.fékes modellre. magával hozza azt is hogy minden alkatrész 1-2 szinttel jobb lesz.


Bikertigger módosította - 2020. február 17. - 18:45

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#113
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Krossz/trekking kategória érdekelne.Azért kérdem mert egyenlőre elég lenne a V-fék is.Később fejleszteném tárcsásra.

 

De hát tárcsafékes az a bicaj, amit mutattál, hogy megvetted.


blash módosította - 2020. február 17. - 18:21


#114
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

Krossz/trekking kategória érdekelne.Azért kérdem mert egyenlőre elég lenne a V-fék is.Később fejleszteném tárcsásra.



#115
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Sziasztok!

Bicaj vásárlás előtt állok.Ismertek olyan bicajmárkákat aminek a váza V-féket és tárcsaféket is tud fogadni?

Köszönöm a válaszokat.

milyen bringa ?

krossz/trekking/fitnessz bicajnál még előfordul bár egyre ritkább ott is (alap kellysek pl még talán)

montinál meg mivel nagyjából a 29-es a "kvázi szabvány" ott meg kb értelmetlen a v-fék. ettől független nagyon alap modellek előfordulnak (kls, cross) de annyiért inkább egy krossztrekkinget kell venni. "komoly" monti kb nincs v-fékkel


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#116
ny zoli

ny zoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Sziasztok!

Bicaj vásárlás előtt állok.Ismertek olyan bicajmárkákat aminek a váza V-féket és tárcsaféket is tud fogadni?

Köszönöm a válaszokat.



#117
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Ilyen problémákra érvényes a gari?

nem igazán merülhet fel a probléma, értelmes kereskedő nem adja ki ilyen állapotban.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#118
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

Ilyen problémákra érvényes a gari?



#119
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Bikertigger! Milyen inkompatibilis alkatrészre gondoltál?

amik nem az adott  rendszerbe valók

 

amire így konkrétan emléxem hogy előfordult

 

8 sebességes rendszerben 10-es átdobó 

 

2 db  1forma felsőcsésze kormánycsapágy helyett

 

eltérő fokozatszámhoz való lánc

 

gondrom, már nem annyira. 


Bikertigger módosította - 2020. február 10. - 22:32

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#120
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 171 hozzászólás

Bikertigger! Milyen inkompatibilis alkatrészre gondoltál?