Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#6721
Írta 2009. május 13. - 11:45
Köszönöm a tippeket, nézelõdök.
Amit például "papabear" Te linkeltél be, kross bicajt, az 10-15 ezer forinttal drágább mint az epik 30-as. A kérdés az, hogy tényleg ennyivel többet ér-e az a bicaj?
Maguk a márkák között van-e valami érdemleges különbség? Kelly's, Kross, Caprine, Magellan, Gepida, Merida, sok fajta-féle van, nem egyszerû a döntés. Csak ha már kiad az ember közel 100 ezer forintot, ugye jó lenne ha a lehetõ legjobb bicajt kapná érte.
#6722
Írta 2009. május 13. - 11:30
És 80 pénzbõl már kaphatsz egy komolyabbat.
Ha mindenképpen maradnál újnál akkor nézd meg a kross bringákat is:
http://kross.hu/old/levela2.html
#6723
Írta 2009. május 13. - 11:27
A vázat meg majd kipróbálom, hogy melyik a kényelmesebb.
#6724
Írta 2009. május 13. - 11:19
Mint márkát nem szeretem, de a Kellys bringáit is nézd meg. Rengeteg bringájuk van, gyakorlatilag 10-20ezer forintos lépcsõkkel.
#6725
Írta 2009. május 13. - 09:27
Szeretnék egy kis segítséget kérni tõletek, természetesen bringa vételben.
Konkrétan most döntöttem el, hogy kicsit komolyabban elkezdek bringázni, hobbi szerûen. Még soha nem volt komolyabb bringám, ezért is vagyok tanácstalan ez ügyben.
A keret sajnos elég szûkös, de nem is szeretnék egy verseny gépet venni.
Ahol használnám: Erdõben, földesúton, füves területen, persze egy kicsit aszfalton is. Tehát egy merev vázas, elsõ telós MTB bringát szeretnék venni, ugratni nem szeretnék, alföldön élek, hegyek sajnos itt nincsenek. (De kirándulni vinném mindenképp hegyekbe. :-) )
A pénz amit szánnék rá 80 ezer Ft körül van. (Elsõ bringára nem szeretnék sokat költeni, majd idõvel, ha belejövök költök rá többet.)
169 cm a magasságom, ha jól olvastam itt a neten, elvileg 17" váz kéne nekem.
Eddig egy bringához húz a szívem, ami megtetszett (ebben az árkategóriában): Caprine Epik 30 (Viszont ebben csak 16"-18" váz van a hivatalos weblapon.)
Mi a véleményetek?
Üdvözlettel: Marci
#6727
Írta 2009. május 12. - 23:14
henger, jah, azért is indulnék ki 29bõl ha nem sokkal drágább. Nem viccnek szántam a keretet. Courier + agyváltó simán 100ba befér(t) ott már majdnem minden jó . Nem kell mindenbõl új, sõt...
Mint Courier DT tulaj, mondom:
Kompakt outi hajtómûvel szerelik (50/34)
Max. 35 mm széles gumi elöl, hátul trekking méret (talán 47) is elférhet
Tárcsafék kizárva
Plusz a Nexus8-ból a jobb verzió (legyen görgõsfékes) inkább 40 körül van. Ezt használtan venni esélye kb. 0. Ha még elölre is görgõsféket akarsz, tutira nem jössz ki 100-ból. Ezek a cuccok nem nagyon vannak használtan. 150 reálisabb lenne.
Courier-bõl cx-féle bicajt építek, az kijön 100-ból. Minden felszerelt cserealkatrész használt.
Race, no Rest!
#6728
Írta 2009. május 12. - 21:16
kona meg a merida közül a merida áll közelebb a "száguldózós" virsligumishoz, a kona kicsit tán komfortosabb , viszont nehezebb is .
neked kell eldönteni mit szeretnél inkább
konánál amúgy a phd van partiban a speederekkel csakhát mivel egyféle elég jó szereltségû van árban is húõzósabb
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6729
Írta 2009. május 12. - 20:57
Segítségeteket kérném.
Sokáig országútiztam ,
de jelen helyzetben nem tudom már kihasználni a gépem.
Ezért gondolkodtam el a cross/fitness gondolatán "nyugdíjas éveimre".
Szeretnék venni egyet ,csak nem tudom ,melyik érné meg inkább a pénzét.
Már egy jó ideje nézelõdöm ,s a következõknél állapodtam meg.
Belõlük szeretnék választani.
-Kona Dew Plus 2009
-Gepda Alboin 300 CRS 2009
-Merida Speeder T1 2009
Melyiket ismeritek ,mit javasolnátok?
Elõre is köszi.
#6730
Írta 2009. május 12. - 08:50
Kátyúba a teleszkópos sem való igazán ha belehajtasz a felnit is gyilkolod, felütéses defekt esélye is nagy meg elve nem hajtunk bele ha nem muszi. Terepen kevésbé élesebb szoktak lenni a huplik, az 'jobb' a biciklinek. Persze ez csak az én véleményem; én is raktam ugyan telót az öreg (nehéz) outimba mert melóba járás alatt tiz fletti padkán kell átmennem és számtalan keresztberepedésen; de inkább 28as kerékkel vennék egy merev aszfaltos gépet a mostani fejemmel.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6731
Írta 2009. május 11. - 21:27
Aszfaltra meg biztos montit akarsz? Ha terep mutatóban vagy nem lesz akkor egy neuzer courier is haosnló árban van és aszfaltra remek. Ha meg terepre akkor a padka meg a lock nem kéne hogy izgasson...
Ugye a DT re gondolsz mert az van hasonló árban. Ez inkább egy versenybiciklire hasonlit csak a kos kormányt leszámitva. Deha mondjuk megyek vele földesen azt birja?
amugy maga a bicaj tényleg nem rossz csak azért nekem kéne a teló is mert erre felé eléggé kátyús az aszfalt
üdv
#6732
Írta 2009. május 11. - 20:55
Aha. Lock out.
Van a rugóelõfeszítés ebben a kategóriában amit lehetne álíltani, de egy túrórudit mernék rá tenni hogy 60kgnál nem többrõl van jelen esetben szó úgyhogy az mindegy.
A lock outnak hegyikerékpároknál van némi értelme, mikor sokáig mész mó(meredek) emelkedõkön és izomból/testbõl tekersz és 'pogózik' a bringa/teleszkóp, le lehet zárni. Az egyszerû lock érzékeny és terepen nem szereti ha lockolca van - nincs is értelme, szal elég ritkán jön jól. Újabb túrórudiba fogadnék hogy nem lesznek teljesítményorientált hosszú mászások ahol pici pluszt is adhat, csak súlytöbblet meg eggyel több cucc ami elromolhat benne.
Amúgy nem lenne bûn magadtól keresni... :chin:
szerk: Aszfaltra meg biztos montit akarsz? Ha terep mutatóban vagy nem lesz akkor egy neuzer courier is haosnló árban van és aszfaltra remek. Ha meg terepre akkor a padka meg a lock nem kéne hogy izgasson...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6733
Írta 2009. május 11. - 18:40
Milyen lehetne még az agy? Felni menyni bír 50 vagy 100kg alatt milyen stílusban? Teleszkópot mire akajuk állítani?
Menetes, normál használatot bírja.
helo
az agyból ugy tudom hogy van a golyós csapágyas és van az ipari csapágyas is( de lehet hogy rosszul tudom), a felnire azt ugy értettem hogy hogyha pl nekimegyek a patkának vagy ugratok vele kb 30 cm-t akkor nem e lesz benne 8-as, és a teleszkóppal azt akartam hogy van e benne ez a lok-kút( nem tom hogy kell irni).
köszi
#6734
Írta 2009. május 11. - 18:32
Menetes, normál használatot bírja.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6735
Írta 2009. május 11. - 18:18
még a dema kallyo-ról azt szeretném kérdezni hogy a fogaskoszorú az menetes vagy racsnis, a teleszkópot lehet e állítani, a felni az mennyit bir, és hogy az agy az csapágyas vagy milyen?
köszi
#6736
Írta 2009. május 11. - 13:08
Viszont agyváltó fontosabb mint a tárcsa...
henger, jah, azért is indulnék ki 29bõl ha nem sokkal drágább. Nem viccnek szántam a keretet. Courier + agyváltó simán 100ba befér(t) ott már majdnem minden jó . Nem kell mindenbõl új, sõt...
Váltó azért kell . Reggelente hideg van, térdem amúgy is rossz, kell hogy pörgessek, meg terep miatt is kell (oda meg mert gyenge vagyok )
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#6737
Írta 2009. május 11. - 12:54
Ja jó lenne egy ilyen gép, a mary ss nagyon szép ebben a zöld színben. Azt mintha lehetne itthon kapni nem ?
#6738
Írta 2009. május 11. - 12:36
#6739
Írta 2009. május 11. - 10:35
Hoppá, isteni szikra Hát építsüng egy merev 28/29"os ...Ha minden kötél szakad lehet 27es, csak elég combos felni kell majd hozzá...
Ötletek?
A monti29, az outi28 és a trekking27 felni átmérõje 622mm, ilyen külsõ is kell rá. Szóval, ja.
A 100e-s keret ugye vicc?
Race, no Rest!