Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11928 hozzászólás a témában

#1941
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!
Szeretnék építeni egy bringát, ami a következõ igényeimnek a legjobban megfelel:
-városi (falusi) közlekedésre
-30-50 km-t mennék vele egyhuzamban
-civil ruhában használnám (sárvédõ, láncvédõ kell)
-amennyire lehet karbantartásmentes legyen
-csomagtartó is elkél néha, így azt is lehessen rá tenni
-haladós legyen

Erre a célra én egy 3 sebességes agyváltós országútira gondoltam. Mondjuk 32-es gumikkal, teljesen elfedett lánccal, 2 fékkel. Szerintetek van benne realitás vagy inkább más irányba kellene indulnom? (Az otthoni szerelést megoldom.)


hetes v nyolcas agyváltó, 19-es belsõ szélességû trekking felni, 28-as vagy 32-es szélességû gumi.. ennyi jut eszembe hirtelen. Az áttételt meg Te választod meg.

Nem tudom, külön mennyibe van ezeket összeválogatni, de szerintem a 3as agyváltó nem túl alkalmas városi rohangászáson kívül semmi egyébre. : -\

#1942
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy bringát, ami a következõ igényeimnek a legjobban megfelel:
-városi (falusi) közlekedésre
-30-50 km-t mennék vele egyhuzamban
-civil ruhában használnám (sárvédõ, láncvédõ kell)
-amennyire lehet karbantartásmentes legyen
-csomagtartó is elkél néha, így azt is lehessen rá tenni
-haladós legyen

Erre a célra én egy 3 sebességes agyváltós országútira gondoltam. Mondjuk 32-es gumikkal, teljesen elfedett lánccal, 2 fékkel. Szerintetek van benne realitás vagy inkább más irányba kellene indulnom? (Az otthoni szerelést megoldom.)

#1943
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Ez úgy hangzik, mintha kicsi lenne neked az a bringa...
Mielõtt komplett bringát cserélsz, elõbb azért próbálj ki egy más hajlású kormányt (aminek kicsit hátrafelé állnak a végei, mint a valamikori parasztbringáké, azon természetesebb pozícióban van a csuklód, nem csavarodik ki annyira, mint egy egyenesen) és/vagy ergonomikus markolatot, nekem pl. ilyesmi van: Ergon GP-1 normál váltókarhoz | Kormány | Kormánymarkolat |
Amúgy montira is lehet kopasz gumit rakni, de akkor már tényleg inkább egy trekking.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1944
tread

tread

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
Nem igazán tudom, hogy melyik topikba illene a legjobban a kérdés, de talán innen sem áll túl messze...

Az a gondom, hogy jelenleg egy fitness bringát használok, fõleg városban és úgy 20-30 perc alatt elkezdenek zsibbadni a kezeim plusz a csuklóim is rosszul bírják. Elméletileg még kéne emelnem az ülésen, mivel érezhetõen alacsonyan ülök, de akkor még jobban a kezeim felé tolódna a súly, ráadásul a stucni is már eleve magasít elõl, szóval nem tudom ebben a helyzetben mit lehetne kezdeni. Arra gondoltam esetleg, hogy talán segíthetne egy elsõ telós cross-trekking vagy mountain bike. Utóbbitól kicsit ódzkodom, mert nem szeretem a széles/vastag kereket. (Senkit ne zavarjon, hogy ez a megoldás nem túl költséghatékony :))

Elõre is köszi

#1945
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Az árához képest teljesen vállalható (a teló a leggyengébb pont). Ha csak hétvégi bringás vagy oké, ha nem, érdemes most költeni rá.

Pilis Sport Kerékpár Országúti és Fitness Gepida ALBOIN 200 CRS - 2011

ez felejtõs ?



#1946
ovecskin

ovecskin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Pilis Sport Kerékpár Országúti és Fitness Gepida ALBOIN 200 CRS - 2011

ez felejtõs ?

#1947
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
cross bicón felejtsd el a tárcsaféket felesleges, ezek a mechanikusak gagyik is (kivét bb7 de azzal úgyse szerelnek) . kb 5% diszkont egy tavalyi bringára nem túl nagyvonalú ajánlat (ha jól látom 106 volt a listaár) amúgy.

ferrinit láttam egy crosst közrlrõl, kb a legelbaszottab geometria amivel eddig találkoztam. a 20,5 amügy is nagy lenne.

én körülnéznék pl kellisek közt....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1948
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás
Mechanikus tárcsaféket ne vegyél, és maradj a trkking/cross-nál. Ha a túrára csomagot is viszel, trekking csomagtartóval és sárvédõvel a jó választás.
Néhány ötlet - ezek 8 sebességesek, v fékesek és kazettás agyuk van:
GT Transeo 3.0 V 2011 - Berguson Kerékpár Szaküzlet és Szervíz
Caprine Voyage V 09 férfi kerékpár - Berguson Kerékpár Szaküzlet és Szervíz
Ez ugyan pár ezerrel több: BigBike - Caprine Cross Two | Cross | 2012

De a használtak között is körbenézhetsz, elég jókat találhatsz.

#1949
ovecskin

ovecskin

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Sziasztok !

Vásárolnom kell egy kerékpárt fõleg aszfaltra városba és kisebb túrákra ( 100km max )

Mindenképp cross / trekking érdekelne...
8
Kross 2.0 evado 2012 modellt vehetném meg 99.000 bruttóért amiböl áfa lejön...tehát 78.000 ft ez a max összeg amit kinyögnék.

Ezért az árért van jobb lehetõségem ? 183cm vagyok és 85 kg

Most ajánlottak nekem egy ilyen bicót zsir ujan 60.000 ért :

itt egy jobb leirás

http://www.sportoutl...ini-r4-kerekpar

ez a 20,5 col és 51cm jó a 183 cm-emhez ?

Ez mtb sajnos de jó áron adnák...nem lehet erre vékonyabb gumit tenni ? Szerintetek ? Tuti nem megyek csak aszfalton (90%)
maradjak cross nál ?

#1950
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
Ha kicsit rövid lenne a geo, az nem igazán zavarna, itt nem nagyon vannak nagy hegyek, meg görnyedni sem akarok. Egy halados, de kényelmes gép kellene. Tárcsafék is teljesen felesleges, ami viszont kell, az a kicsit ballonosabb gumi.

#1951
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
a cube emlékeim szerint cross(trekking) merevvillával, ami nem rossz csak nem egész a fitneszbringa kategória(meridának is szokik lenni) , a focust meg ne tudom, lehet...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1952
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

szvsz az egyetlen -itthon is kapható, kint még a centurion meg a stevens- normális geóju cucc a kellizé. a "nagyok" kb a meglévõ cx vázakra pattintanak egyenes kormányt, az meg úgy rövid lesz. 172 höz meg az M-es (52) kb pont jó. hátránya hogy csak alu villás van és vázként nem kapható. ( 2 merida speedert meg egy scott- ot adtam el, mindegyikhez útólag kellett rendelni 130-(de ha lenne 150-es) stucnit (szóltam elõre :) ))


szeirntem még a cube meg talán focusnak is van rendes, egyeneskormányos geometriás bringája, igaz, amit én néztem az a nagykerekû, tárcsafékes, merevvillás kicsit ballonosabb kereket fogadó "városi" bringa volt, de elég sportos geometriával, nem nagyfateros

#1953
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
szvsz az egyetlen -itthon is kapható, kint még a centurion meg a stevens- normális geóju cucc a kellizé. a "nagyok" kb a meglévõ cx vázakra pattintanak egyenes kormányt, az meg úgy rövid lesz. 172 höz meg az M-es (52) kb pont jó. hátránya hogy csak alu villás van és vázként nem kapható. ( 2 merida speedert meg egy scott- ot adtam el, mindegyikhez útólag kellett rendelni 130-(de ha lenne 150-es) stucnit (szóltam elõre :) ))
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1954
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
Fitness (egy elcseszett megnevezés) bringa ügyben kérnék tippeket. Valojában ugye ez egy országuti gép, egyenes kormánnyal, meg talán a geometria is más. Na nekem pont erre van szükségem, olyan 300 ezer Ft környékén. Én az utobbi években nagyon kimaradtam a piac ujdonságaibol.
A vázméretben is kérnék segitséget, mert eddig csak montijaim voltak, azokbol 17-18"-osak, 172 cm magasságomhoz, a fitness (orzáguti) bringák vázméretezéséhez lövésem sincs.
Most egy merev montit használok erre a célra, de annyit kellene rákölteni, hogy nem igazán érdemes. És az akkor is csak egy monti.
Tehát ez ügyben kérném a nagyérdemü tanácsait, tippjeit. Mit, milyet, mit ne stb. Köszönöm!

#1955
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

két gondolat:
- amit írtál, abban igazad van, de XYZoli nem írta, hogy régi Cr-Mo vázra képeli el a bringát felépíteni. léteznek 140-150mm-t mozgó villához tervezett modern, merevfarú Cr-Mo vázak. (Cotic BFe, Chromag Samurai, On-One 456, stb)
- anélkül, hogy meg akarnálak bántani: a bringádba nagyon nagy az a teleszkóp (kép alapján magas a középcsapágyház és lapos a nyeregvázcsõ szöge), ráadásul duplavállas, ami pláne túlzás. egy könnyû és jó minõségû merev villával, vagy egy beleillõ telóval (régebbi sid, judy xc, duke, stb max 75-80mm út) és elöl is V-fékkel mutatós darab lenne.


Tudom, de így vettem és szerelem volt elsõ látásra. Nem tudományos alapon épített gép de nekem így tetszik :-)

#1956
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
küldtem privátot

Üdv mindekinek!

Már egy ideje merev vázas all mountain bringa építésén filózom. Próbálom kitalálni milyen alkatrészeket használnék, olvasom a kritikákat, nézem az árakat stb. Egy ChroMo vázas elöl 140-150-et mozgó biciklit szeretnék ami semmire sem jó igazán de épp ezért jó mindenre. Nem rég viszont egy elég alapvetõ kérdés fogalmazódott meg bennem: van egyáltalán létjogosultsága egy ilyen bringának Miskolc és Budapest környékén ahol is gyakran megfordulok?



#1957
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.257 hozzászólás

Szerintem a régi Cr-Mo vázakhoz a 140-150-et mozgó villa sok lesz, amikor ezek a vázak készültek még nem voltak teleszkópok és a geometriát a merevvillához tervezték. Az enyémben 10 körül mozog és ezzel még kényelmes a geometria, ráadásul a 10 centi körül mozgó villákból sokkal nagyobb választék van. Gyönyörû régi Deore Lx felszereltségû Cr-Mo bringákat kapni 30-40 ezer körül, ha azt megfejeled egy jó közepes új villával (pl. Suntour Raidon vagy RockShox TK32) még mindig bõven 100 alatt vagy. Downhillre persze nem ajánlott, csak erõs idegzetûeknek, de átlagos terepen jól elboldogulsz majd vele. Itt az enyém mintának:

Posted Image


két gondolat:
- amit írtál, abban igazad van, de XYZoli nem írta, hogy régi Cr-Mo vázra képeli el a bringát felépíteni. léteznek 140-150mm-t mozgó villához tervezett modern, merevfarú Cr-Mo vázak. (Cotic BFe, Chromag Samurai, On-One 456, stb)
- anélkül, hogy meg akarnálak bántani: a bringádba nagyon nagy az a teleszkóp (kép alapján magas a középcsapágyház és lapos a nyeregvázcsõ szöge), ráadásul duplavállas, ami pláne túlzás. egy könnyû és jó minõségû merev villával, vagy egy beleillõ telóval (régebbi sid, judy xc, duke, stb max 75-80mm út) és elöl is V-fékkel mutatós darab lenne.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1958
Zolio

Zolio

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Üdvözletem!

Egy google link hozott erre az oldalra egy biciklivel kapcsolatba...ami bõ 1 éves volt és visszakeresve sem találtam bõvebb infót...
Na szóval, gondolkozok egy bicaj vételén....
Szeretném, megkérdezni ismeri e vki a MCKENZIE Hill 1000 MTB-t. Állítólag kiállított darab volt (pár km lehet benne, feltételezem), használtként árulják 90eft-ért és vállalnának rá 3 hónap garit.
Felszerelése:27 sebességes Shimano Deore váltó, Shimano váltókarok, Concept állítható teleszkóp, duplafalu alufelnik, Promax hidraulikus tárcsafékek, elõl Scott kerékagy+gumi, tenyértámaszos markolat, BlackComp nyeregcsõ+kormány, Kiegészítõk:kitámasztó,hátsó villogó,
hibátlan festés, szin: metálkék-fehér, Vázméret: 48 cm.
Használata földút, dimbes-dombos vidék, város, semmi extrém hely!. 182cm és 90kg vagyok. Nem high-tech bringára vágyok, hanem egy masszívra, ami nem csuklik össze alattam és megy. A 90eft már nagyon a plafon!
Elõre is köszönöm, ha elolvassátok és írtok pár hasznos infót!
Kicsit elvesztem a rengeteg bicaj között!
Üdv!
Zolio

#1959
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

Üdv mindekinek!

Már egy ideje merev vázas all mountain bringa építésén filózom. Próbálom kitalálni milyen alkatrészeket használnék, olvasom a kritikákat, nézem az árakat stb. Egy ChroMo vázas elöl 140-150-et mozgó biciklit szeretnék ami semmire sem jó igazán de épp ezért jó mindenre. Nem rég viszont egy elég alapvetõ kérdés fogalmazódott meg bennem: van egyáltalán létjogosultsága egy ilyen bringának Miskolc és Budapest környékén ahol is gyakran megfordulok?


Szerintem a régi Cr-Mo vázakhoz a 140-150-et mozgó villa sok lesz, amikor ezek a vázak készültek még nem voltak teleszkópok és a geometriát a merevvillához tervezték. Az enyémben 10 körül mozog és ezzel még kényelmes a geometria, ráadásul a 10 centi körül mozgó villákból sokkal nagyobb választék van. Gyönyörû régi Deore Lx felszereltségû Cr-Mo bringákat kapni 30-40 ezer körül, ha azt megfejeled egy jó közepes új villával (pl. Suntour Raidon vagy RockShox TK32) még mindig bõven 100 alatt vagy. Downhillre persze nem ajánlott, csak erõs idegzetûeknek, de átlagos terepen jól elboldogulsz majd vele. Itt az enyém mintának:

Posted Image

#1960
XYZoli

XYZoli

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Üdv mindekinek!

Már egy ideje merev vázas all mountain bringa építésén filózom. Próbálom kitalálni milyen alkatrészeket használnék, olvasom a kritikákat, nézem az árakat stb. Egy ChroMo vázas elöl 140-150-et mozgó biciklit szeretnék ami semmire sem jó igazán de épp ezért jó mindenre. Nem rég viszont egy elég alapvetõ kérdés fogalmazódott meg bennem: van egyáltalán létjogosultsága egy ilyen bringának Miskolc és Budapest környékén ahol is gyakran megfordulok?