Végül egyik sem lett, de azért köszönöm a választ =)
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?
#1621
Posted 2014. March 01. - 20:57

#1622
Posted 2014. March 01. - 08:58

Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni, nem igazán tudok választani két bringa között.
Az egyik egy GT Avalanche 3.0 női verzió. Link
A másik pedig egy Kross Hexagon x7 2013 Link
Ma voltam megnézni őket és tényleg nem tudok dönteni, úgy hogy remélem technikailag tudtok rá mondani valamit. Köszönöm ^^
ha már mindenképp tárcsafékest szeretnél, akkor inkább a GT
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1623
Posted 2014. February 28. - 14:29

Sziasztok. Egy kis segítséget szeretnék kérni, nem igazán tudok választani két bringa között.
Az egyik egy GT Avalanche 3.0 női verzió. Link
A másik pedig egy Kross Hexagon x7 2013 Link
Ma voltam megnézni őket és tényleg nem tudok dönteni, úgy hogy remélem technikailag tudtok rá mondani valamit. Köszönöm ^^
#1624
Posted 2014. February 27. - 23:35

A kamera csak hamis biztonsági érzést nyújt - ha egyáltalán észreveszi - a tolvajt akkor sem érdekli mivel nincs hatékony elrettentő büntetés (ha mégis elkapják másnap kint van mert pl. nem haladja meg a nagy értékű kár (500e Ft.) határát).
Emellet (tisztelet a kivételnek) a rendőrség saját tapasztalatom alapján képtelen begyűjteni, nem ért hozzá, vagy más érdekek/értékek alapján foglalkozik vele, kivéve ha politikai értéke van vagy személyesen kihat rájuk (pl. sajtó rablógyilkosságnál). Fedett terület nem feltétlen előny, ha nincs rálátás akkor épp jó a tolvajnak aki fél óráig faraghat mert senki nem látja.
Az viszont érdekelne hogy hol biztosítottad a bringád 5e-ért, ez valami új dolog lehet mert eddig csak külföldön sikerült bringát lopás ellen biztosítanom (tehát konkrét csak a bringát utcai használatnál, nem lakásbiztosítás részeként, betörésnél).
aegon-nak van bringabiztsítása. 3 féle ha jól emléxem, 12 k (volt tavaly) a legdrágább az 250K-is térít. plusz minél drágább annál komolyabb zárakat követelnek meg.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1625
Posted 2014. February 27. - 23:04

Itt, ahol lakom, nem tudom mennyi kamera van, de van elég az udvaron, a parkolóban, van portaszolgálat, meg persze leláncolnám, ahol meg dolgozom, a biciklitároló a portával szemben van, fedett területen, onnan se lopják el, meg néztem biciklibiztosítást is, évi 5 ezer Ft-ért lehet kötni, ami szerintem bőven megéri.
A kamera csak hamis biztonsági érzést nyújt - ha egyáltalán észreveszi - a tolvajt akkor sem érdekli mivel nincs hatékony elrettentő büntetés (ha mégis elkapják másnap kint van mert pl. nem haladja meg a nagy értékű kár (500e Ft.) határát).
Emellet (tisztelet a kivételnek) a rendőrség saját tapasztalatom alapján képtelen begyűjteni, nem ért hozzá, vagy más érdekek/értékek alapján foglalkozik vele, kivéve ha politikai értéke van vagy személyesen kihat rájuk (pl. sajtó rablógyilkosságnál). Fedett terület nem feltétlen előny, ha nincs rálátás akkor épp jó a tolvajnak aki fél óráig faraghat mert senki nem látja.
Az viszont érdekelne hogy hol biztosítottad a bringád 5e-ért, ez valami új dolog lehet mert eddig csak külföldön sikerült bringát lopás ellen biztosítanom (tehát konkrét csak a bringát utcai használatnál, nem lakásbiztosítás részeként, betörésnél).
#1626
Posted 2014. February 24. - 16:56

ezek meg ráadásul krossztrekking vázak, amiket egyik gyártó centiben másik collban méretez, de azt sem egységesen.
szóval gyártófüggő hogy mekkora kell.
Edited by Bikertigger, 2014. February 24. - 16:57.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1627
Posted 2014. February 24. - 11:49

Kösz az eddigi segítséget, megpróbálom felvenni a kapcsolatot a KTM eladóval.
Mint írtam már korábban, nem értek a biciklikhez, a választékból ezek tetszettek, néztem én 0 Ft-tól, ár szerint rendeztem, elsősorban munkába járásra használnám, amíg Egerben laktam, addig néha túráztam is, főleg nyáron, 50-60 km-t, itt Pesten egyelőre szinte semmit nem ismerek, ezért egyelőre városi bringa lesz, de később átminősülhet és lehet majd eltekergetek erre arra.
A lopástól nem félek, tudom, Pest más mint vidék, ahol volt olyan esetem, hogy elfelejtettem lezárni a bicajt, visszamentem érte pár óra múlva és akkor vettem észre, de ott volt, ahol hagytam. Itt, ahol lakom, nem tudom mennyi kamera van, de van elég az udvaron, a parkolóban, van portaszolgálat, meg persze leláncolnám, ahol meg dolgozom, a biciklitároló a portával szemben van, fedett területen, onnan se lopják el, meg néztem biciklibiztosítást is, évi 5 ezer Ft-ért lehet kötni, ami szerintem bőven megéri.
És egy fontos kérdés akkor, ez a mérethez kapcsolódik, írod kalaius, hogy 18/19 colos vagy 56-os biciklit keresel magadnak, mi a különbség a kettő érték között, mert eddig úgy gondoltam, csak át van váltva colról centire az érték, de akkor ez nem egyezik, mert a 19 col csak 49 centi, a 22 col az 56.
A 18/19 col az montiváz mérete, aminek ált. 26-os kereke van.
Az 56-os méret az klasszikus outi váz mérete.
Az eltérést főleg az eltérő felhasználási terület indokolta, a montiknál az alacsonyabb átlépési magasság volt a cél.
Elvileg.
Mert a "modern" outi vázak eltérő, ejtett felsőcsövű geometriája nem feltétlen adja ki ezeket az értékeket, és a trekking/cross kerékpárokat is méretezik mindenhogy, pl. S/M/L jelöléssel. Így nézve hasraütéssel neked/nekem az L-es jó egy XS-től XL-ig terjedő skálán, valószínűleg. De a legbiztosabb ráülni és kipróbálni. A menetes kormányszárnak ilyen téren van az az előnye, hogy a kormány magassága is állítható. (ettől még az állítható kormányszárat érdemes elkerülni a kikotyogósodás veszélye miatt)
A lopást illetően egyetértek a többiekkel. Rokonoknál, kis őrségi faluban senki nem zár semmit, ott én is be merek menni a boltba csak letámasztva a bringát odakint.
Budapesten viszont már lopták el bringámat udvarról. A jelenlegi bringám, bár megbízhatóan működik, elég ronda. Javított acélváz, fekete szinter, kézzel kivágott fényvisszaverő matricák, ránézésre is kókány. No, ezt még épp ott merem hagyni egy drága U-lakattal a városban. A gangon meg van egy fix lánc lakattal pluszban...
#1628
Posted 2014. February 22. - 23:51

Én még U-Lakattal sem merném otthagyni. A kereket is kiszedhetik vagy leszedik róla amit lehet.
#1629
Posted 2014. February 21. - 23:40

A lopástól nem félek, tudom, Pest más mint vidék, ahol volt olyan esetem, hogy elfelejtettem lezárni a bicajt, visszamentem érte pár óra múlva és akkor vettem észre, de ott volt, ahol hagytam. Itt, ahol lakom, nem tudom mennyi kamera van, de van elég az udvaron, a parkolóban, van portaszolgálat, meg persze leláncolnám, ahol meg dolgozom, a biciklitároló a portával szemben van, fedett területen, onnan se lopják el, meg néztem biciklibiztosítást is, évi 5 ezer Ft-ért lehet kötni, ami szerintem bőven megéri.
Kicsit OFF leszek de zavar ez a fenti néhány mondat.
Márpedig jobban tennéd ha félnél. Mert jobb félni, mint a lopott bringát siratni. A kamerák kb. arra jók, hogy meg tudod csodálni felvételről a lopást. De ettől még mindig el lesz lopva a bringád.
Szerencséd lehet sokszor, én is hagytam ott a sörfesztivál közepén az XTRes-Rebás montim és csontrészegen, órák múlva jutott eszembe, hogy "Ja, én bringával vagyok de hol is hagytam ?" - és megvolt. DE!! ezt betudom a véletleneknek.
Szóval ha meglesz véve a bringád szánj rá még egy kis pénzt egy jobb minőségű U-lakatra is. És 100adszor is elmondom: Nagyon figyelj oda, MIHEZ láncolod a bringát ! Havernak is u-lakattal volt lekötve a gépe - erre a kerítést vágták el.
Edited by marton, 2014. February 21. - 23:42.
#1630
Posted 2014. February 21. - 21:03

Kösz az eddigi segítséget, megpróbálom felvenni a kapcsolatot a KTM eladóval.
Mint írtam már korábban, nem értek a biciklikhez, a választékból ezek tetszettek, néztem én 0 Ft-tól, ár szerint rendeztem, elsősorban munkába járásra használnám, amíg Egerben laktam, addig néha túráztam is, főleg nyáron, 50-60 km-t, itt Pesten egyelőre szinte semmit nem ismerek, ezért egyelőre városi bringa lesz, de később átminősülhet és lehet majd eltekergetek erre arra.
A lopástól nem félek, tudom, Pest más mint vidék, ahol volt olyan esetem, hogy elfelejtettem lezárni a bicajt, visszamentem érte pár óra múlva és akkor vettem észre, de ott volt, ahol hagytam. Itt, ahol lakom, nem tudom mennyi kamera van, de van elég az udvaron, a parkolóban, van portaszolgálat, meg persze leláncolnám, ahol meg dolgozom, a biciklitároló a portával szemben van, fedett területen, onnan se lopják el, meg néztem biciklibiztosítást is, évi 5 ezer Ft-ért lehet kötni, ami szerintem bőven megéri.
És egy fontos kérdés akkor, ez a mérethez kapcsolódik, írod kalaius, hogy 18/19 colos vagy 56-os biciklit keresel magadnak, mi a különbség a kettő érték között, mert eddig úgy gondoltam, csak át van váltva colról centire az érték, de akkor ez nem egyezik, mert a 19 col csak 49 centi, a 22 col az 56.
#1631
Posted 2014. February 21. - 11:25

Helló,
185 cm-hez 22 colos váz lehet, már nagy lenne. A saját 182 centimhez 18/19 v. 56-os méret környékén keresgélek.
Valóban a KTM-é a legjobb ár/érték arány elsőre.
A használt gépeknél nem utolsó szempont a lánc és a sor állapota, amit csak személyesen lehet ellenőrizni. Ha kopottak és cserélni kell őket, az egy tizes nekifutásból.
Valójában én egyiket sem ajánlanám napi városi közlekedésre. A minimumok (csomagtartó, sárvédő, lábszárvédő) szerencsére megvannak, de a láncváltó zavarna (engem, legalábbis). Ha végig síkon kell tekerned, akkor fölösleges, lényegében 1-2 fokozatot elkoptatsz, aztán cserélheted drága pénzért a sort, láncot, ahelyett, hogy olcsóbb megbízhatóbb, egysebességes bringát hajtanál. Ha meg lejtő és emelkedő is akad, akkor meg az agyváltót ajánlanám. Tapasztalat....
Ha tényleg csak közlekedni akarsz vele, akkor amúgy is olcsóbb gépet keresnék.
Saját elképzelés az optimális városi bringára valami ilyesmi lenne:
Alu váz rögzítőszemekkel és csúszópapuccsal (jelenleg acél van, ez a 3. tél, amikor szolgálatban van, és hirtelen elkezdett erőteljesen rozsdásodni minden olajozás, felületkezelés ellenére)
Sárvédő, csomagtartó
1 sebesség vagy agyváltó (a használt útvonalak függvényében)
lehetőség szerint legalább elől bowdenes tárcsafék
0 azaz nulla gyorszár a gépen
vannak további minimumok, amikre érdemes figyelni, bár szerencsére ez egyre ritkábban probléma:
erős kerék, könnyű és könnyen gördülő gumi
a szimpafalú acél felni és a nehéz, noname mintás gumi kombinációjánál nincs idegörlőbb, bár ezt még lehet fokozni azzal, ha mellé felniféked van, hetente kapsz nyolcast és ráfog a fék
hasonló kérdés a tengelyek/csapágyazás kérdése
ha kónuszos az agy, legyen rendesen kenve és beállítva, különben nap, mint nap abba teszed bele az energiát, hogy a csapágygolyókat daráld
ha mégis láncváltós gépet veszel, lehetőség szerint kazettás hátsó agy legyen benne
a nem árt, ha van kategóriába tenném az agydinamót (nem kell figyelni a lámpák fel/leszerelésére [bár én pl. sisakon hordok fejlámpát, ami hátra is világít, így ez a nyűg kimarad] a lábszárvédőt, ha nem bringás szerelésben közlekedsz (bár ez esetben az olyan napok, mint pl. a mai, kiesnek)
amit nem ajánlok, de sajnos gyakran ezzel szerelik a bringákat:
teleszkóp, rugós nyeregcső (csak bajnak van, hamar beáll egy ilyen, aztán csak cipeled az extra súlyt)
állítható stucni (szerintem az aheades a legjobb, a sima menetes is rendben van még, bár hajlamos kilazulni, de az állítható menetesekkel tényleg csak baj van, és semmi értelmük nincs)
a gép meg legyen minél olcsóbb és rondább (különben ellopják, bármilyen nyugodt környéken is laksz/dolgozol... ha meg ellopják, ne az legyen a világ vége...)
fényvisszaverő matricák felragasztása minden esztétikai szempontot nélkülözve duplán jó ötlet!
Sziasztok
Bringát vennék városba, Pestre, de egész nyugodt környékre, munkába járásra. Kinéztem pár darabot az aprón, melyiket ajánlanátok, kb. semennyire nem értek hozzá, volt bicajom vidéken is, használtam vagy 8 évig, de a márkáját se tudom, volt rá írva valami az biztos.
Ha jól néztem 21, 22 colos bicaj kell, 185 cm magas vagyok és akkor ezek jöhetnének szóba:
Első: KTM Life Tour 2010 - szerintem túl magas, de ez tetszik a legjobban, nincs is messze, ha ajánljátok, akkor legfeljebb elmegyek és kipróbálom
Megjegyzem, a hirdetett vázmérettel nem is találtam, adatlap szerint 56-os, meg 60-as van
http://apro.bikemag....o-l210496.html#
Második: Gepida Alboin 500 - ha jól látom elég vékony gumijai vannak, nem tudom komfortosan érezném e magam rajta
http://apro.bikemag....ar-l204630.html
Harmadik: Kellys Lagoon 2012 - erről nincs kép, meg kicsit messze, Szegeden van
http://apro.bikemag....on-l206441.html
Negyedik: Gepida Alboin 200 - új
#1632
Posted 2014. February 21. - 10:11

Sziasztok
Bringát vennék városba, Pestre, de egész nyugodt környékre, munkába járásra. Kinéztem pár darabot az aprón, melyiket ajánlanátok, kb. semennyire nem értek hozzá, volt bicajom vidéken is, használtam vagy 8 évig, de a márkáját se tudom, volt rá írva valami az biztos.
Ha jól néztem 21, 22 colos bicaj kell, 185 cm magas vagyok és akkor ezek jöhetnének szóba:
Első: KTM Life Tour 2010 - szerintem túl magas, de ez tetszik a legjobban, nincs is messze, ha ajánljátok, akkor legfeljebb elmegyek és kipróbálom
Megjegyzem, a hirdetett vázmérettel nem is találtam, adatlap szerint 56-os, meg 60-as van
http://apro.bikemag....o-l210496.html#
Második: Gepida Alboin 500 - ha jól látom elég vékony gumijai vannak, nem tudom komfortosan érezném e magam rajta
http://apro.bikemag....ar-l204630.html
Harmadik: Kellys Lagoon 2012 - erről nincs kép, meg kicsit messze, Szegeden van
http://apro.bikemag....on-l206441.html
Negyedik: Gepida Alboin 200 - új
Bár nagy Gepida fan vagyok, de most 1 szavazat a KTM-re ár/érték arány miatt. Ez egy jól felszerelt gép. Szerintem próbáld ki és ha méretben jó, akkor ennyiért megéri.
#1633
Posted 2014. February 20. - 21:46

Sziasztok
Bringát vennék városba, Pestre, de egész nyugodt környékre, munkába járásra. Kinéztem pár darabot az aprón, melyiket ajánlanátok, kb. semennyire nem értek hozzá, volt bicajom vidéken is, használtam vagy 8 évig, de a márkáját se tudom, volt rá írva valami az biztos.
Ha jól néztem 21, 22 colos bicaj kell, 185 cm magas vagyok és akkor ezek jöhetnének szóba:
Első: KTM Life Tour 2010 - szerintem túl magas, de ez tetszik a legjobban, nincs is messze, ha ajánljátok, akkor legfeljebb elmegyek és kipróbálom
Megjegyzem, a hirdetett vázmérettel nem is találtam, adatlap szerint 56-os, meg 60-as van
http://apro.bikemag....o-l210496.html#
Második: Gepida Alboin 500 - ha jól látom elég vékony gumijai vannak, nem tudom komfortosan érezném e magam rajta
http://apro.bikemag....ar-l204630.html
Harmadik: Kellys Lagoon 2012 - erről nincs kép, meg kicsit messze, Szegeden van
http://apro.bikemag....on-l206441.html
Negyedik: Gepida Alboin 200 - új
http://apro.bikemag....on-l202461.html
Edited by pecze, 2014. February 20. - 21:49.
#1634
Posted 2014. February 20. - 17:57

Ebben az árkategóriában és felhasználási területben,beleférhetett volna egy nyomoronc állítható nyeregcső.Mivel a két gép felszereltségileg nagyjából azonos,ha nem tudod kipróbálni akkor győzzön a szimpátia.Illetve a későbbiekben talán a Cube jobban eladható lesz.
#1635
Posted 2014. February 19. - 22:00

Sziasztok. Két alternatívám lenne:
http://www.radon-bik...0_id_25942_.htm
http://cube-bikes.hu...product_id=6556
Főleg külföldi bikeparkban (Ausztria, Németország, Olaszország) nyűném őket. Ki melyiket ajánlaná a kettő közül (indoklással)? Köszi
ez nem mérvadó, nem értek ehhez a műfajhoz, de mennyivel szebb és stílusosabb már az a Radon. Cube rajongóktól elnézést.
#1636
Posted 2014. February 19. - 20:23

Sziasztok. Két alternatívám lenne:
http://www.radon-bik...0_id_25942_.htm
http://cube-bikes.hu...product_id=6556
Főleg külföldi bikeparkban (Ausztria, Németország, Olaszország) nyűném őket. Ki melyiket ajánlaná a kettő közül (indoklással)? Köszi
#1637
Posted 2014. February 18. - 18:55

kb a legfontosabb kérdés. - kivéve ha annyira bestbuy, hogy még a vázat cserélve is az-
Mindkettőnél van, amit nem értek.
Canyon: miért az az iszonyatosan magas fejcső? Nem lenne jobb rövidebb fejcsővel adni a vázat? Ugyebár hézagolóval emelni lehet, de csökkenteni.. problematikusabb.
Miért 415mm a láncvilla? Nekem hosszúnak tűnik, fél cm-t, de akár 1 cm-t is simán le lehet venni, plusz a Rózsinál legalább progresszívan változik a láncvillahossz a vázméret növekedésével, canyonnál meg univerzál. Canyonnál a nyeregvázcső szöge is univerzál minden méretben, amit ismételten nem értek. Általában nagyobb méreteknél laposodni szokott, ahogy a Róse-nál látható is.
Rose geója szimpatikusabb a rövidebb fejcsővel, rövidebb láncvillával, változó nyeregvázcsőszöggel, Igaz, mivel a fejcsöve a Rose-nak az én méretemben laposabb pl. így elérték azt a csodás jelenséget, hogy hiába a rövidebb láncvilla (409 mm a 415 helyett) a tengelytávban mindössze 2mm különbség van.
Saját vázzal összevetve a Rose szimpatikusabb, bár még mindig nem az igazi
Döntés saját felelősségre mindenkinél.
Edit:
http://www.canyon.co...236#tab-reiter2
Na, ebből az 58-as olyan, hogy csurog a nyálam. Ilyennek kéne lennie a geometriának "szerintem" Egyszerűen minden értéke (fejcsőhossz, szög, felsőcsőhossz, láncvillahossz) a számomra kívánatos.
Remélem ez a pár szösszenet segíti a döntést.
Edited by Vejne, 2014. February 18. - 19:00.
#1638
Posted 2014. February 18. - 17:11

s az, hogy vázgeometriában melyiket kedveli jobban a delikvens
![]()
kb a legfontosabb kérdés. - kivéve ha annyira bestbuy, hogy még a vázat cserélve is az-
Edited by Bikertigger, 2014. February 18. - 17:12.
- Vejne likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1639
Posted 2014. February 18. - 15:19

canyon. 105-tel szerelve. annál jobb meg sztem nem kell
Két gép, mindkettő 105-tel, Aksiummal és Ritchey WCS alu cuccokkal, németiából. Rose kúpos fejcsővel, picivel könnyebb vázzal és BB30-cal "licitál rá" a Canyon egységes 105 szettjére (Rose a hajtókarnál hígítja az összképet egy FSA Omegával).
Szerintem döntsön az esztétikum, s az, hogy vázgeometriában melyiket kedveli jobban a delikvens Rózsi egy picivel jobban testreszabható, ie.: nyereg, bandázs, hajtókarból opcionálisan kérhető a 105, de csak csúnya triplával, szerintem a sima kompakt 105-öshöz mailt kell szalajtani nékik.
#1640
Posted 2014. February 18. - 14:56

Bocs benéztem.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!