Edited by Rabbit, 2020. September 04. - 21:50.
Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#81
Posted 2020. September 04. - 21:50
#82
Posted 2020. September 04. - 20:51
Huhh nagyon köszi! Angoloknál van pár kuriózum egész jó áron (Orange és Cotic például).
Egy Orange: https://www.orangebi...k-evo-29-s/2021
Acélban nem gondolkoznék, meg ez például overkill is rendesen, de piszok pofás: https://www.cotic.co.uk/product/BFeMAX
Ez meg Radon, véletlenül találtam rá: https://www.radon-bi...ragger-80-2020/
Edited by zscs, 2020. September 04. - 20:54.
#83
Posted 2020. September 04. - 19:19
December végéig még ugyanúgy megy minden, mintha EU-n belül lennének, úgyhogy csak nyugodtan. Magánszemélyként a megrendelő ország ÁFA-kulcsával számláznak.
Ha tudsz német címre rendelni, már jobban jársz, illetve fontban vásárolj, ne euroban, cifra keresztárfolyammal kalkulálnak.
néha van, hogy 1:1-be váltják az eurot-fontot az X bolygón, ki kell fogni.
- Rabbit likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#84
Posted 2020. September 04. - 17:47
Most hogy van a jó kis albionból rendelés, van már az árra a vám+áfa?
December végéig még ugyanúgy megy minden, mintha EU-n belül lennének, úgyhogy csak nyugodtan. Magánszemélyként a megrendelő ország ÁFA-kulcsával számláznak.
Ha tudsz német címre rendelni, már jobban jársz, illetve fontban vásárolj, ne euroban, cifra keresztárfolyammal kalkulálnak.
- Kisherceg and zscs like this
#85
Posted 2020. September 04. - 15:49
Akkor a nyeregvázcső pontatlan belső átmérője ezt nem is érinti?
Ezt a Londonnál olvastam, hogy sokan szívtak vele, nekem eddig szintén szerencsém volt velük.
#86
Posted 2020. September 04. - 14:40
én morgos öregember vagyok, semmi sem tetszik, ami új és nem látom az előnyeit, vagy csak marginálisak. (DUB)
scandal: hosszú láncvilla (jó, rendben, a unité is 435mm, de ez pont egy olyan dolog, amit nem szeretek abban sem) ezen felül a szokásos on-one-os f_szságok, amiből vagy jut neked is, vagy megúszod: festés minősége, váz egyenessége, középcsapi ház menetiránya, dobozból kilógó váz (esetleg megütve) és a customer service hozzáállása. egyszóval a bringás világ rulettkereke, ha tőlük rendelsz. (mondom ezt úgy, hogy eddig szerencsém volt velük )
A DUB nekem eddig tetszik, következőre is azt veszek
A ScandALnak milyen hibái ismertek? (mondjuk nem játszik, mert túlságosan hasonlít jellegben a Vitushoz, de érdekel. A régi Scandalból bánom, hogy nem vettem...)
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#87
Posted 2020. September 04. - 13:50
A DUB nekem eddig tetszik, következőre is azt veszek
A ScandALnak milyen hibái ismertek? (mondjuk nem játszik, mert túlságosan hasonlít jellegben a Vitushoz, de érdekel. A régi Scandalból bánom, hogy nem vettem...)
*a dub és az integrált headset kicsit elszontyolít, de úgysem tartod meg 1-2-3 évnél tovább, nem? akkor meg kit érdekel...
ha meg budget build, akkor a scandal (a hibáival együtt), ofc.
#88
Posted 2020. September 04. - 12:55
(a nukeprofof-ot lusta voltam kikeresni, a többi közül) egyértelműen a chameleon* a nyertes, a legrövidebb, leghegyesebb, egysebességesíthető, 27,5+-t is tud. a többi mind kuka a hosszú láncvilla miatt. a speci még szóbajöhetne, de 29*2,6-os gumi? mi a fene ez, traktor?
*a dub és az integrált headset kicsit elszontyolít, de úgysem tartod meg 1-2-3 évnél tovább, nem? akkor meg kit érdekel...
ha meg budget build, akkor a scandal (a hibáival együtt), ofc.
köszi!
29-es kerék lenne mindenképp. Hm, tényleg jó ez a Chameleon, bár árban már kicsit tovább kell nyújtóznom a tervezettné, de... Hm...
Meddig tartanám meg? A Canyon HT-m most lesz 5 éves, a CX bringám lassan 7 éves - a Lux CF fully-m az, amit el fogok adni csak, annyira gyakran nem cserélgetek mostanság. Ami bevált, az bevált! (Na jó, a Lux-ot is imádtam, csak sok 2 db XC/maraton bringa egyszerűen és tök keveset használtam, a kihasználatlanság miatt inkább eladom)
A DUB középcsapi még előny is, van egy DUB-os hajtókarom Quarq erőmérővel, csak át kell cserélnem és kész. (edző bá'-nak fontosak a Wattok)
Edited by zscs, 2020. September 04. - 12:57.
#89
Posted 2020. September 04. - 12:48
110-130mm közti rugóúttal gondoltam, beruháznék egy trail/AM merevfarúba. Találtam 1-2 klassz gépet, mint
- https://www.merida-b...11/bigtrail-600
- ez a GT: https://www.bikerada...-expert-review/
- ...vagy a Santa Cruz Chameleon 29-es kerékkel: https://www.santacru...bikes/chameleon
- Specialized Fuse Expert 29: https://www.speciali...fuse-expert-29/
- de ott a Nukeproof Scout, kinézetre bitang, ami már nekem túl sok lenne, pláne rugóútra, satöbbi
- On-One is van, az új Scandal nem is tűnik rossznak: https://www.planetx....x-mountain-bike
- ...és még sorolhatnám
Még majdnem az On-One-ból egy budget verzió tetszene a legjobban és az sem érdekel, hogy nem lehet mászni vele jól, lefelé tudjak gyakorolni vele, az a lényeg és ne zavarjon, ha lezúzom, az se. Most hogy van a jó kis albionból rendelés, van már az árra a vám+áfa?
(a nukeprofof-ot lusta voltam kikeresni, a többi közül) egyértelműen a chameleon* a nyertes, a legrövidebb, leghegyesebb, egysebességesíthető, 27,5+-t is tud. a többi mind kuka a hosszú láncvilla miatt. a speci még szóbajöhetne, de 29*2,6-os gumi? mi a fene ez, traktor?
*a dub és az integrált headset kicsit elszontyolít, de úgysem tartod meg 1-2-3 évnél tovább, nem? akkor meg kit érdekel...
ha meg budget build, akkor a scandal (a hibáival együtt), ofc.
Edited by Kisherceg, 2020. September 04. - 12:49.
- zscs likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#90
Posted 2020. September 04. - 12:31
110-130mm közti rugóúttal gondoltam, beruháznék egy trail/AM merevfarúba. Találtam 1-2 klassz gépet, mint
- https://www.merida-b...11/bigtrail-600
- ez a GT: https://www.bikerada...-expert-review/
- ...vagy a Santa Cruz Chameleon 29-es kerékkel: https://www.santacru...bikes/chameleon
- Specialized Fuse Expert 29: https://www.speciali...fuse-expert-29/
- de ott a Nukeproof Scout, kinézetre bitang, ami már nekem túl sok lenne, pláne rugóútra, satöbbi
- On-One is van, az új Scandal nem is tűnik rossznak: https://www.planetx....x-mountain-bike
- ...és még sorolhatnám
Még majdnem az On-One-ból egy budget verzió tetszene a legjobban és az sem érdekel, hogy nem lehet mászni vele jól, lefelé tudjak gyakorolni vele, az a lényeg és ne zavarjon, ha lezúzom, az se. Most hogy van a jó kis albionból rendelés, van már az árra a vám+áfa?
#91
Posted 2020. June 14. - 23:47
Epp ma mutogattak hirlevelben: acel vaz, 2x9-es soraval 900+85 fontert, de biztos van ra igeny, ha aruljakvas vázat ebben a kategóriában nyugodtan felejtsd el, mindenből a legalja mind anyagban mind szereltségben nem sok örömed lenne benne. a felső kategóriás acél vázak meg erősen zsebbenyúlósak. alu egyébként teljesen kiforott technólogia.
evanscycles.com/viking-touring-master-x-2020-hybrid-bike-EV381770
A shimano agyvaltoknal talalkoztam olyannal, hogy meglepodtek, hogy me'g sem karbantartas mentes, mert nem annyira birjak a vizet. Lehet a 14-es rohloff jobban szigetelt, de azert elkernek annyit vagy tobbet, mint amennyibe egy ilyen uj treking kerulhet.ha meg tél/nyár és sok km , valamint nem mész terepre akkor valami merev villás agyváltós cucc lenne az ultimate ha befér a büdzsébe.
használtban meg lehet jó vételekbe futni , csak lehet irdatlan szopórollerekbe is, innentől saját döntés.
Edited by blash, 2020. June 14. - 23:47.
#92
Posted 2020. June 14. - 18:00
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy mennyire érdemes új kerékpárt vásárolni átlagos városi/kirándulós erdei utakra, ha cél a tartósság, megbízhatóság, illetve esőben + télen is lenne használva, nem tudom az alumínium váz mennyire tolerálja ezt, esetleg érdemes acélvázat keresni?
Abszolút nem vagyok benne a témában, mit érdemes megvenni és mit kerülni, viszont napi szinten tekerek, magam is meg tudom csinálni a karbantartást, mondjuk egy centrírozásnak nem állok neki.
Mivel többségében városban használnám, ezért gondolkodom trekkingen, esetleg maradna az MTB.
Szóval abban kellene a segítség, hogy mennyire vállalhatóak a webshopokban a listák elején szereplő márkák, mi az az összeg, amiért érdemes/lehet kapni vállalható kategóriát?
Sok név teljesen ismeretlen számomra, amit hallottam, azt sem tudom hova tenni.
Köszönöm!
vas vázat ebben a kategóriában nyugodtan felejtsd el, mindenből a legalja mind anyagban mind szereltségben nem sok örömed lenne benne. a felső kategóriás acél vázak meg erősen zsebbenyúlósak. alu egyébként teljesen kiforott technólogia.
nagyjából a kellys cliff 10 amit meg lehet már venni (olyan 120 k körül van) többi gyártónál (kross, cube, cross, gepida, merida,etc) viszont az alapokat én kerülném mert ált szintén 3*7 az alap viszont a kellisen kívűl kb mindenki racsnival szereli ezeket a bringákat (nem fejtem ki olvass vissza). mindez amaennyiben krossztrekking (ezeken még nincs sárvédő csomitartó és világítás). ha trekking akkor kb a cross modelljei lesznek a legjobb ár/érték többi ugyanaz érvényes mint fentebb. ha meg tél/nyár és sok km , valamint nem mész terepre akkor valami merev villás agyváltós cucc lenne az ultimate ha befér a büdzsébe.
használtban meg lehet jó vételekbe futni , csak lehet irdatlan szopórollerekbe is, innentől saját döntés.
- Kisherceg likes this
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#93
Posted 2020. June 14. - 16:32
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy mennyire érdemes új kerékpárt vásárolni átlagos városi/kirándulós erdei utakra, ha cél a tartósság, megbízhatóság, illetve esőben + télen is lenne használva, nem tudom az alumínium váz mennyire tolerálja ezt, esetleg érdemes acélvázat keresni?
Abszolút nem vagyok benne a témában, mit érdemes megvenni és mit kerülni, viszont napi szinten tekerek, magam is meg tudom csinálni a karbantartást, mondjuk egy centrírozásnak nem állok neki.
Mivel többségében városban használnám, ezért gondolkodom trekkingen, esetleg maradna az MTB.
Szóval abban kellene a segítség, hogy mennyire vállalhatóak a webshopokban a listák elején szereplő márkák, mi az az összeg, amiért érdemes/lehet kapni vállalható kategóriát?
Sok név teljesen ismeretlen számomra, amit hallottam, azt sem tudom hova tenni.
Köszönöm!
#94
Posted 2020. April 24. - 23:27
OFF:
Az semmi!!! A Panasonic fényképezőmre meg az van írva, hogy "Made in Japan". Azon jobban meglepődtem...
#95
Posted 2020. April 24. - 09:20
Én is meglepődtem, hogy a Planet-X vázam alján Made in China matrica díszeleg
#96
Posted 2020. April 24. - 09:10
vázak és kerékpárok nem jelentéktelen hányada már vietnám és kambodzsa
Én még mindig a 90-es években élek... Akkor még minden Tajvanban készült, ami bringával kapcsolatos. Esetleg Malajzia, ha Shimano...
#97
Posted 2020. April 23. - 15:52
Amennyiben elfogadjuk azt a Kínai hozzáállást, hogy Tajvan Kína elválaszthatatlan része, akkor nem tévedek nagyot, ha azt mondom hogy mindenkinek, akinek van kerékpárja...
vázak és kerékpárok nem jelentéktelen hányada már vietnám és kambodzsa
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#98
Posted 2020. April 23. - 09:03
Sziasztok.
Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?
( pl. Tideace márka )
Amennyiben elfogadjuk azt a Kínai hozzáállást, hogy Tajvan Kína elválaszthatatlan része, akkor nem tévedek nagyot, ha azt mondom hogy mindenkinek, akinek van kerékpárja...
#99
Posted 2020. April 22. - 14:27
Nekem egy noname merevfarú van, viszonylag masszívra építve. Hetedik éves lesz idén semmi baja, pedig kapja rendesen az ívet.
Sziasztok.
Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?
( pl. Tideace márka )
#100
Posted 2020. March 29. - 14:50
Sokadik féknyerget küldöm vissza, ott ahol az extra tömités van eresztenek. Sajna a két érintkező felület nem sima, fényes, látszik a CNC marófej nyoma, emiatt képtelen az O gyürü letömíteni rendesen.
Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.
De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.
Én sem bírom már követni, de ugyanarra jutottam, hogy a KTM lesz.Pár hete vettem egy országútit, de inkább több volt rajta a felesleges zsír, amit inkább le kellett törölni. Például a nyeregcsőről sem sajnálták, de középcsapágy külső csészéje és a hajtókar közt is ott virított a zöld zsír. A fékváltókar belseje is tocsog a fehér shimano zsírtól. Jó, a láncról lemostam a zsírt, és bekentem squirt lube-bal, meg váltógörgő hengeres izéjébe is fújtam egy kis teflonspray-t (de tényleg, tökre jó ez a teflonspray-zés :DD ) meg zsírt a görgők fém alátétszerűségekre. Nézegettem, hogy mit kéne bekenni, de nem találtam semmit sem, ugyanígy voltam pár éve egy új canyonnal is. Najó, a műanyag küllővédő szart leszedtem a fogsor mögül. Ja, meg mivel ezen az arkose-on van egy halom tartószem, és mindben van csavar is, azokra kentem csavarrögzítőt. Persze a féklégtelenítés nem maradt el, mert fordítva volt az első és a hátsó, és addig szerencsétlenkedtem a fékcső elrendezéssel, hogy nyomhattam alulról bele folyadékot. De ha már ennyire hozzányúltam a fékekhez, akkor kipumpáltam a dugattyúkat, és bekentem fékfolyadékkal az oldalukat. Nem is ártott, mert a hátsóban nem pont ugyanúgy járt a kettő.Meglepett az R7070-es fék, hogy féktestek közé valami felülettömítő anyagot nyomtak. A bordó színű lenne a képen. Az M785-ösnél még nem volt ilyen, pedig azt már szét is szedtem.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->