Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11921 hozzászólás a témában

#81
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.661 hozzászólás

Akkor a nyeregvázcső pontatlan belső átmérője ezt nem is érinti? :)

Ezt a Londonnál olvastam, hogy sokan szívtak vele, nekem eddig szintén szerencsém volt velük.



#82
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.244 hozzászólás

én morgos öregember vagyok, semmi sem tetszik, ami új és nem látom az előnyeit, vagy csak marginálisak. (DUB)

 

scandal: hosszú láncvilla (jó, rendben, a unité is 435mm, de ez pont egy olyan dolog, amit nem szeretek abban sem) ezen felül a szokásos on-one-os f_szságok, amiből vagy jut neked is, vagy megúszod: festés minősége, váz egyenessége, középcsapi ház menetiránya, dobozból kilógó váz (esetleg megütve) és a customer service hozzáállása. egyszóval a bringás világ rulettkereke, ha tőlük rendelsz. (mondom ezt úgy, hogy eddig szerencsém volt velük :D)

 

 

A DUB nekem eddig tetszik, következőre is azt veszek smile.png

A ScandALnak milyen hibái ismertek? (mondjuk nem játszik, mert túlságosan hasonlít jellegben a Vitushoz, de érdekel. A régi Scandalból bánom, hogy nem vettem...)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#83
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.661 hozzászólás

A DUB nekem eddig tetszik, következőre is azt veszek :)

A ScandALnak milyen hibái ismertek? (mondjuk nem játszik, mert túlságosan hasonlít jellegben a Vitushoz, de érdekel. A régi Scandalból bánom, hogy nem vettem...)

 

*a dub és az integrált headset kicsit elszontyolít, de úgysem tartod meg 1-2-3 évnél tovább, nem? akkor meg kit érdekel... smile.png

ha meg budget build, akkor a scandal (a hibáival együtt), ofc.



#84
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.104 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

(a nukeprofof-ot lusta voltam kikeresni, a többi közül) egyértelműen a chameleon* a nyertes, a legrövidebb, leghegyesebb, egysebességesíthető, 27,5+-t is tud. a többi mind kuka a hosszú láncvilla miatt. a speci még szóbajöhetne, de 29*2,6-os gumi? mi a fene ez, traktor? 

 

*a dub és az integrált headset kicsit elszontyolít, de úgysem tartod meg 1-2-3 évnél tovább, nem? akkor meg kit érdekel... smile.png

 

ha meg budget build, akkor a scandal (a hibáival együtt), ofc.

köszi! smile.png

29-es kerék lenne mindenképp. Hm, tényleg jó ez a Chameleon, bár árban már kicsit tovább kell nyújtóznom a tervezettné, de... Hm... 

Meddig tartanám meg? A Canyon HT-m most lesz 5 éves, a CX bringám lassan 7 éves - a Lux CF fully-m az, amit el fogok adni csak, annyira gyakran nem cserélgetek mostanság. Ami bevált, az bevált! wink.png (Na jó, a Lux-ot is imádtam, csak sok 2 db XC/maraton bringa egyszerűen és tök keveset használtam, a kihasználatlanság miatt inkább eladom)

A DUB középcsapi még előny is, van egy DUB-os hajtókarom Quarq erőmérővel, csak át kell cserélnem és kész. (edző bá'-nak fontosak a Wattok) smile.png


zscs módosította - 2020. szeptember 04. - 12:57

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#85
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.244 hozzászólás

110-130mm közti rugóúttal gondoltam, beruháznék egy trail/AM merevfarúba. Találtam 1-2 klassz gépet, mint

Még majdnem az On-One-ból egy budget verzió tetszene a legjobban és az sem érdekel, hogy nem lehet mászni vele jól, lefelé tudjak gyakorolni vele, az a lényeg és ne zavarjon, ha lezúzom, az se. Most hogy van a jó kis albionból rendelés, van már az árra a vám+áfa?

 

(a nukeprofof-ot lusta voltam kikeresni, a többi közül) egyértelműen a chameleon* a nyertes, a legrövidebb, leghegyesebb, egysebességesíthető, 27,5+-t is tud. a többi mind kuka a hosszú láncvilla miatt. a speci még szóbajöhetne, de 29*2,6-os gumi? mi a fene ez, traktor? 

 

*a dub és az integrált headset kicsit elszontyolít, de úgysem tartod meg 1-2-3 évnél tovább, nem? akkor meg kit érdekel... smile.png

 

ha meg budget build, akkor a scandal (a hibáival együtt), ofc.


Kisherceg módosította - 2020. szeptember 04. - 12:49

  • zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#86
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.104 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

110-130mm közti rugóúttal gondoltam, beruháznék egy trail/AM merevfarúba. Találtam 1-2 klassz gépet, mint

Még majdnem az On-One-ból egy budget verzió tetszene a legjobban és az sem érdekel, hogy nem lehet mászni vele jól, lefelé tudjak gyakorolni vele, az a lényeg és ne zavarjon, ha lezúzom, az se. Most hogy van a jó kis albionból rendelés, van már az árra a vám+áfa?


---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#87
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 851 hozzászólás

vas vázat ebben a kategóriában nyugodtan felejtsd el, mindenből a legalja mind anyagban mind szereltségben nem sok örömed lenne benne. a felső kategóriás acél vázak meg erősen zsebbenyúlósak. alu egyébként teljesen kiforott technólogia.

Epp ma mutogattak hirlevelben: acel vaz, 2x9-es soraval 900+85 fontert, de biztos van ra igeny, ha aruljak
evanscycles.com/viking-touring-master-x-2020-hybrid-bike-EV381770


ha meg tél/nyár és sok km , valamint nem mész terepre akkor valami merev villás agyváltós cucc lenne az ultimate ha befér a büdzsébe.
használtban meg lehet jó vételekbe futni , csak lehet irdatlan szopórollerekbe is, innentől saját döntés.

A shimano agyvaltoknal talalkoztam olyannal, hogy meglepodtek, hogy me'g sem karbantartas mentes, mert nem annyira birjak a vizet. Lehet a 14-es rohloff jobban szigetelt, de azert elkernek annyit vagy tobbet, mint amennyibe egy ilyen uj treking kerulhet.

blash módosította - 2020. június 14. - 23:47


#88
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.215 hozzászólás

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy mennyire érdemes új kerékpárt vásárolni átlagos városi/kirándulós erdei utakra, ha cél a tartósság, megbízhatóság, illetve esőben + télen is lenne használva, nem tudom az alumínium váz mennyire tolerálja ezt, esetleg érdemes acélvázat keresni?

Abszolút nem vagyok benne a témában, mit érdemes megvenni és mit kerülni, viszont napi szinten tekerek, magam is meg tudom csinálni a karbantartást, mondjuk egy centrírozásnak nem állok neki. smile.png

Mivel többségében városban használnám, ezért gondolkodom trekkingen, esetleg maradna az MTB.

Szóval abban kellene a segítség, hogy mennyire vállalhatóak a webshopokban a listák elején szereplő márkák, mi az az összeg, amiért érdemes/lehet kapni vállalható kategóriát?

Sok név teljesen ismeretlen számomra, amit hallottam, azt sem tudom hova tenni.

 

Köszönöm!

vas vázat ebben a kategóriában nyugodtan felejtsd el, mindenből a legalja mind anyagban mind szereltségben nem sok örömed lenne benne. a felső kategóriás acél vázak meg erősen zsebbenyúlósak. alu egyébként teljesen kiforott technólogia.

nagyjából a kellys cliff 10 amit meg lehet már venni (olyan 120 k körül van) többi gyártónál (kross, cube, cross, gepida, merida,etc) viszont az alapokat én kerülném mert ált szintén 3*7 az alap viszont a kellisen kívűl kb mindenki racsnival szereli ezeket a bringákat (nem fejtem ki olvass vissza). mindez amaennyiben krossztrekking (ezeken  még nincs sárvédő csomitartó és világítás). ha trekking akkor kb a cross modelljei lesznek a legjobb ár/érték többi ugyanaz érvényes mint fentebb. ha meg tél/nyár és sok km , valamint nem mész terepre akkor valami merev villás agyváltós cucc lenne az ultimate ha befér a büdzsébe.

használtban meg lehet jó vételekbe futni , csak lehet irdatlan szopórollerekbe is, innentől saját döntés.


  • Kisherceg kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#89
FarkasBerci

FarkasBerci

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, hogy mennyire érdemes új kerékpárt vásárolni átlagos városi/kirándulós erdei utakra, ha cél a tartósság, megbízhatóság, illetve esőben + télen is lenne használva, nem tudom az alumínium váz mennyire tolerálja ezt, esetleg érdemes acélvázat keresni?

Abszolút nem vagyok benne a témában, mit érdemes megvenni és mit kerülni, viszont napi szinten tekerek, magam is meg tudom csinálni a karbantartást, mondjuk egy centrírozásnak nem állok neki. :)

Mivel többségében városban használnám, ezért gondolkodom trekkingen, esetleg maradna az MTB.

Szóval abban kellene a segítség, hogy mennyire vállalhatóak a webshopokban a listák elején szereplő márkák, mi az az összeg, amiért érdemes/lehet kapni vállalható kategóriát?

Sok név teljesen ismeretlen számomra, amit hallottam, azt sem tudom hova tenni.

 

Köszönöm!

 



#90
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.414 hozzászólás

OFF:

Az semmi!!! A Panasonic fényképezőmre meg az van írva, hogy "Made in Japan". Azon jobban meglepődtem...


Marci

#91
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.661 hozzászólás

Én is meglepődtem, hogy a Planet-X vázam alján Made in China matrica díszeleg :)



#92
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

vázak és kerékpárok nem jelentéktelen hányada már vietnám és kambodzsa

Én még mindig a 90-es években élek... Akkor még minden Tajvanban készült, ami bringával kapcsolatos. Esetleg Malajzia, ha Shimano...



#93
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.215 hozzászólás

Amennyiben elfogadjuk azt a Kínai hozzáállást, hogy Tajvan Kína elválaszthatatlan része, akkor nem tévedek nagyot, ha azt mondom hogy mindenkinek, akinek van kerékpárja...

vázak és kerékpárok nem jelentéktelen hányada már vietnám és kambodzsa


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#94
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Sziasztok.

 

Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?

( pl. Tideace márka )

Amennyiben elfogadjuk azt a Kínai hozzáállást, hogy Tajvan Kína elválaszthatatlan része, akkor nem tévedek nagyot, ha azt mondom hogy mindenkinek, akinek van kerékpárja...



#95
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nekem egy noname merevfarú van, viszonylag masszívra építve. Hetedik éves lesz idén semmi baja, pedig kapja rendesen az ívet.

 

Sziasztok.

 

Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?

( pl. Tideace márka )



#96
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.113 hozzászólás
  • LocationSvájc

Sokadik féknyerget küldöm vissza, ott ahol az extra tömités van eresztenek. Sajna a két érintkező felület nem sima, fényes, látszik a CNC marófej nyoma, emiatt képtelen az O gyürü letömíteni rendesen.

 

 

 

 

 

Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.

 

De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.

 

 

 
 
Én sem bírom már követni, de ugyanarra jutottam, hogy a KTM lesz.
 
Pár hete vettem egy országútit, de inkább több volt rajta a felesleges zsír, amit inkább le kellett törölni. Például a nyeregcsőről sem sajnálták, de középcsapágy külső csészéje és a hajtókar közt is ott virított a zöld zsír. A fékváltókar belseje is tocsog a fehér shimano zsírtól. Jó, a láncról lemostam a zsírt, és bekentem squirt lube-bal, meg váltógörgő hengeres izéjébe is fújtam egy kis teflonspray-t (de tényleg, tökre jó ez a teflonspray-zés :DD ) meg zsírt a görgők fém alátétszerűségekre. Nézegettem, hogy mit kéne bekenni, de nem találtam semmit sem, ugyanígy voltam pár éve egy új canyonnal is. Najó, a műanyag küllővédő szart leszedtem a fogsor mögül. Ja, meg mivel ezen az arkose-on van egy halom tartószem, és mindben van csavar is, azokra kentem csavarrögzítőt. Persze a féklégtelenítés nem maradt el, mert fordítva volt az első és a hátsó, és addig szerencsétlenkedtem a fékcső elrendezéssel, hogy nyomhattam alulról bele folyadékot. De ha már ennyire hozzányúltam a fékekhez, akkor kipumpáltam a dugattyúkat, és bekentem fékfolyadékkal az oldalukat. Nem is ártott, mert a hátsóban nem pont ugyanúgy járt a kettő.
 
 
Meglepett az R7070-es fék, hogy féktestek közé valami felülettömítő anyagot nyomtak. A bordó színű lenne a képen. Az M785-ösnél még nem volt ilyen, pedig azt már szét is szedtem.
 
7619_arkose_r2_fek_img_20200219_162915_h

 


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

#97
VMuki

VMuki

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
  • LocationIngolstadt

Sziasztok.

 

Van esetleg valakinek tapasztalata a kínai bringavázakkal kapcsolatban?

( pl. Tideace márka )


Sport: KTM Strada 2000 

Minden más: Fuji Cross 1.5 LTD - 2x újraépitve eddig


#98
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.244 hozzászólás

 

Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.

 

De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.

 

 

a dura-ace-t te hoztad ide. én annyit írtam, hogy érdemes az agyakat szétszedni és zsírozni (ha szükséges), illetve beállítani. (utóbbi nyilván kelleni fog, ha szétszedi az agyakat). mivel az eddig általam látott shimano agyak túl szorosra voltak beállítva gyárilag, általában amúgy is szükséges egy beállítás, hogy - csak a kedvedért: lehetőségekhez képest - szépen forogjanak. mindez kb 15 perc, ennyit ki lehet bírni és nem egy bonyolult dolog, tanulható. (bringaboltokat messziről kerülöm.)

 

a teflonspayn telóba/ra fújni dolognak semmi értelmét nem látom, de úgy tűnik, neked nagyobb tapasztalatod van vele, hát hajrá.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#99
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 115 hozzászólás

Megrendeltem a Baddogot aztán visszamondtam.A KTM lett végül,tegnap hozta a futár.A katalógusban lévő kék színnek köze nincs hozzá.Holnap délelőtt készítek egy fotót róla.


retrofan módosította - 2020. február 26. - 18:46


#100
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 851 hozzászólás

a kerékagyakat pont nem ártana szétszedni és bezsírozni (ha szükséges), de minimum beállítani, hogy ne rágjanak, amire a gyári összeszerelés mellett jó esély van. ;) a shimano agyai elég jó darabok, ennyit megérdemelnek és kis odafigyeléssel a világból kimehet velük.

 

teflonspray? az meg minek? több haszna volna, ha a telót is szétkapná, egy pucolás/zsírzás annak sem árthat. (legrosszabb esetben felesleges)

 

Ha a kerék kivéve aránylag normálisan jár, akkor nem szedném szét, mert minek. Az ilyen TX-es agyaktól amúgy sem lehet Dura Ace-es forgást várni. A kónuszos dolgoknál még látni is, hogy van-e zsír benne, főleg ha jutott kívülre is, vagy a gumiporvédő alá, de kétlem, hogy TX agyon lenne ilyesmi. Mi baja lehetne a teflonspray-től annak a telónak, legfeljebb kicsit jobban jár.

 

De retrofan hozzászólásai alapján nem hiszem, hogy saját maga megcsinálná ezeket. Bicajboltra meg nem bíznék ilyesmit, mert ha nem állsz ott, akkor kétlem, hogy bárki is szétszedne neked egy zsírúj agyat. Simán csak rámondanák, hogy ja, szétszedték. Persze lehet van olyan lelkiismeretes valaki, aki megcsinálja ezt. De az is lehet, hogy megtekergetnék a kivett kerék tengelyét, ami normálisan forog, akkor inkább azt mondják, hogy kár lenne hozzányúlni.

 

 


Fentiek alapján már elvesztettem a fonalat. 
Végül akkor melyik bringát vetted a fentiek közül? 
Szerintem egyébként a kettő közül sokkal inkább a KTM legyen a befutó, és hogy mit kennék/állítanék be rajta újra? Mindent. Még nem nagyon találkoztam olyan új bringával ami rendesen be lett volna állítva, illetve meg lett volna kenve mindenhol. Még a több ezer eurós kategóriában sem. Mondjuk amúgy is mindent szétbontok mindig elsőre, mert az a biztos, ha tudom, hogy be van rendesen kenve, be van állítva, saját kezűleg.
 
Én sem bírom már követni, de ugyanarra jutottam, hogy a KTM lesz.
 
Pár hete vettem egy országútit, de inkább több volt rajta a felesleges zsír, amit inkább le kellett törölni. Például a nyeregcsőről sem sajnálták, de középcsapágy külső csészéje és a hajtókar közt is ott virított a zöld zsír. A fékváltókar belseje is tocsog a fehér shimano zsírtól. Jó, a láncról lemostam a zsírt, és bekentem squirt lube-bal, meg váltógörgő hengeres izéjébe is fújtam egy kis teflonspray-t (de tényleg, tökre jó ez a teflonspray-zés :DD ) meg zsírt a görgők fém alátétszerűségekre. Nézegettem, hogy mit kéne bekenni, de nem találtam semmit sem, ugyanígy voltam pár éve egy új canyonnal is. Najó, a műanyag küllővédő szart leszedtem a fogsor mögül. Ja, meg mivel ezen az arkose-on van egy halom tartószem, és mindben van csavar is, azokra kentem csavarrögzítőt. Persze a féklégtelenítés nem maradt el, mert fordítva volt az első és a hátsó, és addig szerencsétlenkedtem a fékcső elrendezéssel, hogy nyomhattam alulról bele folyadékot. De ha már ennyire hozzányúltam a fékekhez, akkor kipumpáltam a dugattyúkat, és bekentem fékfolyadékkal az oldalukat. Nem is ártott, mert a hátsóban nem pont ugyanúgy járt a kettő.
 
 
Meglepett az R7070-es fék, hogy féktestek közé valami felülettömítő anyagot nyomtak. A bordó színű lenne a képen. Az M785-ösnél még nem volt ilyen, pedig azt már szét is szedtem.
 
7619_arkose_r2_fek_img_20200219_162915_h

blash módosította - 2020. február 26. - 18:28