Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
11928 replies to this topic

#7661
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

Sziasztok!

Hosszú távú kapcsolathoz keresek egy megbízható és hû társat. Egy jó adag agyalás után a kérdés a következõ:
Trek Fuel Ex 7 (2008) vs. Giant Trance X2?

Mind a két gép jól átgondolt, letisztult tervezésû bringának tûnik. A felszereltségük is megfelel az elvárásaimnak. Kíváncsi lennék arra, hogy szerintetek mi szól az egyik vagy éppen a másik mellett vagy ellen?

Szerintem...
Fuel Ex 7 + :
Lejtõzéshez jobban illeszkedõ geometria. Kevésbé meredek nyeregvázcsõ és fejcsõ szögek. (Bár van lock out és a villa rugóútja is lerövidíthetõ, így mászásnál sem lehet gond.)
Az ABP rendszer amellett, hogy fékezéskor is aktív felfüggesztést eredményez, kiküszöböli a gyorszáras kerékrögzítés és a tárcsafék használat beállításbéli problémáit. Mivel fix a rögzítési pont a kerék ugyan oda kerül vissza. (Legalább is a saját meglátásom ez lenne...)
A full floater felfüggesztésnek köszönhetõen kisebb nyomáson dolgozik a rugóstag, így valószínûleg az élettartama is hosszabb lesz.
Beállíthatóság szempontjából többet nyújt a RS Recon 351 villa.
Élettartam garancia a vázra.

Fuel Ex 7 - :
A Bontrager Jones XR külsõknek és nyergeknek nincs túl jó híre.

Trance X2 + :
Kapaszkodáshoz jobban illeszkedõ geometria. Meredekebb nyeregvázcsõ és fejcsõ szögek. Kicsivel rövidebb tengelytáv. (XC-seb gép...)
Az egybeépített hátsó háromszög valószínûleg jobban ellenáll a fékezéskor és hajtáskor jelentkezõ erõhatásoknak. Kevésbé hajlamos a csavarodásra.
Talán egy hajszállal jobb fékrendszer.
Festés helyett anodizálás, tartósabb és könnyebb. (Nem mintha ez az utóbbi lenne a legfõbb szempont számomra.)

Trance X2 - :
A váz vonalvezetése kevésbé szemrevaló a Trekhez képest.
Az alsó vázcsõ íve meglehetõsen elõre, alacsonyabbra hozza a középrészt.


Mit hagytam ki?

Linkek:
http://www.trek.hu/Fuel_EX_7.html
http://www.giant-bic...ain/1403/29660/

a giant váz (ami egy fulli lelke) minden tekintetben egy nagyságrenddel jobb mint a trek, ami egy elavult 20 éves rendszer kissé ráncfelvarrott változata, ráadásul kb 0 tapasztalattal a hátsó 3szög hosszútávú megbízható mükõdését illetõen. a magas középrész meg abszolt nem elõnyös ha tekerni is akarsz a géppel, nem sak zúzni. a trance viszont egy évek óta bevált kitûnõen mûködõ megoldás.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7662
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Egy visszaútcsilli nélküli teló jobban visszarúg, meg agresszívabb mozgású. A Suntour amit mondasz, elég trágya egy teló. Dart 2 jobb nála. (tapasztalat...)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7663
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest
Nahat, mizie:

Köszi a segítséget, linkelt képeket.
mindenképpen elmegyek az intersportba és megszemlélem a bicajokat.

Technikai kérdés:
Egy visszafele mozgásnál is csillapított teló mint pl a Rock shox dart 2, (amit egy eladó is ajánlott nekem, az árkategóriájában) mennyivel jobb/miben más, mint egy visszafele csillapítatlan teló? (Ilyen gondolom Suntour XCT/ XCM)

Nem eszi jobban tekerésnéla ful csillapított teló az energiát? Nem nehezebb tekerni? Erdõben, enyhe terepen,melyik tartja jobban a kereket az úton?

Elõre is köszi a választ.

Üdv
j4ni

#7664
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

Sziasztok!

Hosszú távú kapcsolathoz keresek egy megbízható és hû társat. Egy jó adag agyalás után a kérdés a következõ:
Trek Fuel Ex 7 (2008) vs. Giant Trance X2?

Mind a két gép jól átgondolt, letisztult tervezésû bringának tûnik. A felszereltségük is megfelel az elvárásaimnak. Kíváncsi lennék arra, hogy szerintetek mi szól az egyik vagy éppen a másik mellett vagy ellen?

Szerintem...
Fuel Ex 7 + :
Lejtõzéshez jobban illeszkedõ geometria. Kevésbé meredek nyeregvázcsõ és fejcsõ szögek. (Bár van lock out és a villa rugóútja is lerövidíthetõ, így mászásnál sem lehet gond.)
Az ABP rendszer amellett, hogy fékezéskor is aktív felfüggesztést eredményez, kiküszöböli a gyorszáras kerékrögzítés és a tárcsafék használat beállításbéli problémáit. Mivel fix a rögzítési pont a kerék ugyan oda kerül vissza. (Legalább is a saját meglátásom ez lenne...)
A full floater felfüggesztésnek köszönhetõen kisebb nyomáson dolgozik a rugóstag, így valószínûleg az élettartama is hosszabb lesz.
Beállíthatóság szempontjából többet nyújt a RS Recon 351 villa.
Élettartam garancia a vázra.

Fuel Ex 7 - :
A Bontrager Jones XR külsõknek és nyergeknek nincs túl jó híre.

Trance X2 + :
Kapaszkodáshoz jobban illeszkedõ geometria. Meredekebb nyeregvázcsõ és fejcsõ szögek. Kicsivel rövidebb tengelytáv. (XC-seb gép...)
Az egybeépített hátsó háromszög valószínûleg jobban ellenáll a fékezéskor és hajtáskor jelentkezõ erõhatásoknak. Kevésbé hajlamos a csavarodásra.
Talán egy hajszállal jobb fékrendszer.
Festés helyett anodizálás, tartósabb és könnyebb. (Nem mintha ez az utóbbi lenne a legfõbb szempont számomra.)

Trance X2 - :
A váz vonalvezetése kevésbé szemrevaló a Trekhez képest.
Az alsó vázcsõ íve meglehetõsen elõre, alacsonyabbra hozza a középrészt.


Mit hagytam ki?

Linkek:
http://www.trek.hu/Fuel_EX_7.html
http://www.giant-bic...ain/1403/29660/



Bringa: Biztos kicsit/nagyon elfogúlt vagyok de én a TREK-et választanám.:)
Nyereg és gumi:A nyereg anatómia kérdése szerintem s így hogy kinek milyen kényelmes vagy nem vagyis hogy milyen híre van ez szerintem macerás kérdés,azt szerintem ne más döntse el helyettem hogy nekem mennyire jó egy nyereg.:chin:
Gumi,nekem több mint 6 évig és kb 10ezer km-rt futott egy Bontrager külsõ és mikor lecseréltem akkor sem azért mert tönkre ment hanem mert más tipust is ki akartam próbálni.(a Bontrager-eket azért elraktam tartalékba.:) ) :wtf:
Részemrõl ennyi.
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#7665
Gabo

Gabo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 255 posts
Sziasztok!

Hosszú távú kapcsolathoz keresek egy megbízható és hû társat. Egy jó adag agyalás után a kérdés a következõ:
Trek Fuel Ex 7 (2008) vs. Giant Trance X2?

Mind a két gép jól átgondolt, letisztult tervezésû bringának tûnik. A felszereltségük is megfelel az elvárásaimnak. Kíváncsi lennék arra, hogy szerintetek mi szól az egyik vagy éppen a másik mellett vagy ellen?

Szerintem...
Fuel Ex 7 + :
Lejtõzéshez jobban illeszkedõ geometria. Kevésbé meredek nyeregvázcsõ és fejcsõ szögek. (Bár van lock out és a villa rugóútja is lerövidíthetõ, így mászásnál sem lehet gond.)
Az ABP rendszer amellett, hogy fékezéskor is aktív felfüggesztést eredményez, kiküszöböli a gyorszáras kerékrögzítés és a tárcsafék használat beállításbéli problémáit. Mivel fix a rögzítési pont a kerék ugyan oda kerül vissza. (Legalább is a saját meglátásom ez lenne...)
A full floater felfüggesztésnek köszönhetõen kisebb nyomáson dolgozik a rugóstag, így valószínûleg az élettartama is hosszabb lesz.
Beállíthatóság szempontjából többet nyújt a RS Recon 351 villa.
Élettartam garancia a vázra.

Fuel Ex 7 - :
A Bontrager Jones XR külsõknek és nyergeknek nincs túl jó híre.

Trance X2 + :
Kapaszkodáshoz jobban illeszkedõ geometria. Meredekebb nyeregvázcsõ és fejcsõ szögek. Kicsivel rövidebb tengelytáv. (XC-seb gép...)
Az egybeépített hátsó háromszög valószínûleg jobban ellenáll a fékezéskor és hajtáskor jelentkezõ erõhatásoknak. Kevésbé hajlamos a csavarodásra.
Talán egy hajszállal jobb fékrendszer.
Festés helyett anodizálás, tartósabb és könnyebb. (Nem mintha ez az utóbbi lenne a legfõbb szempont számomra.)

Trance X2 - :
A váz vonalvezetése kevésbé szemrevaló a Trekhez képest.
Az alsó vázcsõ íve meglehetõsen elõre, alacsonyabbra hozza a középrészt.


Mit hagytam ki?

Linkek:
http://www.trek.hu/Fuel_EX_7.html
http://www.giant-bic...ain/1403/29660/
Gabo

#7666
Lord Saddalim

Lord Saddalim

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
nah végül skarpea rush 30 lett belõle, a caprine nem jött volna idõben. június vége is késõn van, meg gondolom az 50-es drágább mint a 30, a 70e-s limit pedig köt. holnapra megjön a bótba. aztán hétvégére elutazom, uh hétfõig nem is láthatom, mivel már apám is megy érte :'( :D

#7667
York

York

    vendég

  • fórumtag
  • 137 posts

...
Magellan Corvus TX30
Magellan Hydra
Skarpea Rush 30 (én efelé hajlok)
Caprine Epik 50
Caprine Tour Cross

A két utóbbi Caprine nem 70, de ismerõs által beszerezhetõ 70ért, mint az összes többi Caprine a Voyage-kat kivéve, ha azok közül van ötlet, szivesen veszem.


Szia

En ugy voltam vele, hogy legyen egy trekking, Caprine Voyage Plus neztem ki. Aztan nezegettem a cross trekkingeket, kicsit erosebb vaz, telo. Igy a Skarpea Rush 50-nel kotottem ki. Ha a Caprine Tour Cross, es a Skarpea Rush 30 ugyanaz akkor az olcsobbat vedd :), vagy ha kicsi a kulonbseg akkor a Skarpeat :), amugy neten a Caprine Tour Cross 70eft alatt van.
En a helyedben megneznem mindegyiket eloben is.
A 190cm-hez kelleni fog a 22" vaz, en 180 vagyok nekem a magassaga pont jo, de tul rovid a vaz ugyhogy en is 22"-est veszek.
Nekem azt mondtak a boltban, hogy Rush 50 jun. masodik feleben varhato.

#7668
nahat

nahat

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
Ha viszont úgy döntenél, hogy vársz egy kicsit és hozzágyûjtesz, akkor szerintem érdemes elgondolkodni a 2008-as vagy 2007-es Magellan Polarison, aminek az új ára 105 és 95e Ft körül van úgy emlékszem. (már ha egyszer megérkezik a boltokba, de talán már nem olyan sok) Bár lehet hogy ennél már jobb az impact felszereltsége és akkor azt ráadásul 15%-kal olcsóbban is tudod elhozni mint 100e.
azért itt van róla egy kép: Ilyen mély zöld és fehér színben lesz kapható.
Feltöltött kép

Illetve létezik ebben az árkategóriában még a Cube Aim: Fekete és fehér vázzal
Feltöltött kép
105.800

Merida Sub 40-V
Feltöltött kép
100e

Impact: 99.900 - 15%
Feltöltött kép

#7669
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 posts
és akkor már legyen teljes a kép!

(ezekbõl az árakból most mind -15%!!!)

Feltöltött kép
A Paripa (Magellan Serpens): Blau - http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=3077

#7670
nahat

nahat

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
Hogy lehessen tudni mirõl is beszélünk :)

Feltöltött kép
Feltöltött kép

#7671
mizie

mizie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 813 posts

Hali,

köszi a válaszokat!

Mizie:
Ha értenék hozzá biztosan használtan venném, de sajnos nem értek hozzá, nem tudom mire kell odafigyelni, ezenkívül nehéz olyan használtat venni, ahol minden, még a vázméret is passzol....

Örülök, hogy megerõsítettetek abban a nézetemben, hogy érdemes olyan bicajt venni, ahol legalább az alapok jók, és ha esetleg kihullik egy alkatrész, akkor vestek utánna egy olyat, ami elõreláthatólag bírni gogja a terhelést.

Ezt egybõl odáig vinném, hogy már vásárláskor lecserétetni szándékozok alkatrészeket:
Esetleges mûanyag pedál, túl gyenge felni, gumi, esetleg telót Rock Shox dart 2-re (jókat hallottam róla) stb...

Ezeknek a genesiseknek a részletes specifikációját hol nézhetem meg?

Az intersport katalógusában már megnéztem a bicajokat, tetszetõsek...

Ügy gondoljátok, hogy a Genesis Theseus/Mentor a késõbbiekben jó alap lessz egy MTB XC kerékpárhoz?

Nem számítok csodákra, egyszerûen szeretném a pénzemért az elérhetõ legjobbat megkapni...

Üdv
j4ni


Azért írtam neked, hogy melyik tûnik sztem jó vételnek használtban.
persze el kell menni és megnézni h jó-e a vázméret.

Ha van keret Genesis Mentorra akkor mindenképp azt vegyed,
sztem a legjobb ár/érték arányú bringa amit lehet kapni, még
full áron is, de ezt nézd:

INTERSPORT
Feltöltött kép
A Paripa (Magellan Serpens): Blau - http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=3077

#7672
Sziszó

Sziszó

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
..nekem Theseusom van, márciusi akcióban nem egész 60e volt, egész jó bringa de kerék, gumi csere az erõsen javasolt. Fõleg aszfalton járok vele eddig csak pár-száz km van benne de nincs vele gondom (mondjuk én igénybe veszem a bicót 195cm/110kg :)) nem lötyög, nem lazult meg semmi eddig rajta, pedál is bírja... Ha van a közeledben Intersport érdemes megnézni.


A thesuson kívül még Imapctot néztem, azon már elfogadható a felni és ha jól emlékszem Deore agyak vannak benne, ill rox shox dart 2 telo... igaz ez 100eft, de most minden cucc ami raktáron van az intersportban 15% kedvezménnyel van, érdemes telefonálni nekik, hátha van mert 85e-ért jó vételnek tûnik, ill ezzel az akcióval a theseus is 68e

#7673
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts

az acera váltóról meg a hátsó kerekérõl írnak rosszakat, fõleg testbike-on (utóbbiról hogy magától leereszt egy kicsit - fõleg ez zavar). ezek kivételek, vagy tényleg van valami zûr velük? Vázméret?

Acera váltó olyan, amilyen. Nem csúcskategóriás, de nem is kerül 50ezerbe :) A dolgát viszont jól végzi, nincs vele baj.
A hátsógumi leeresztésre nem tudom mit mondjak, nálunk nincs bajuk :)
16-18-20-22 col, a 190 cmhez szerintem a 20 vagy 22, de mindenképp meg kell próbálni hogy melyik kényelmes.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#7674
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest
Hali,

köszi a válaszokat!

Mizie:
Ha értenék hozzá biztosan használtan venném, de sajnos nem értek hozzá, nem tudom mire kell odafigyelni, ezenkívül nehéz olyan használtat venni, ahol minden, még a vázméret is passzol....

Örülök, hogy megerõsítettetek abban a nézetemben, hogy érdemes olyan bicajt venni, ahol legalább az alapok jók, és ha esetleg kihullik egy alkatrész, akkor vestek utánna egy olyat, ami elõreláthatólag bírni gogja a terhelést.

Ezt egybõl odáig vinném, hogy már vásárláskor lecserétetni szándékozok alkatrészeket:
Esetleges mûanyag pedál, túl gyenge felni, gumi, esetleg telót Rock Shox dart 2-re (jókat hallottam róla) stb...

Ezeknek a genesiseknek a részletes specifikációját hol nézhetem meg?

Az intersport katalógusában már megnéztem a bicajokat, tetszetõsek...

Ügy gondoljátok, hogy a Genesis Theseus/Mentor a késõbbiekben jó alap lessz egy MTB XC kerékpárhoz?

Nem számítok csodákra, egyszerûen szeretném a pénzemért az elérhetõ legjobbat megkapni...

Üdv
j4ni

#7675
Lord Saddalim

Lord Saddalim

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
az acera váltóról meg a hátsó kerekérõl írnak rosszakat, fõleg testbike-on (utóbbiról hogy magától leereszt egy kicsit - fõleg ez zavar). ezek kivételek, vagy tényleg van valami zûr velük? Vázméret?

#7676
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Lord: Szerintem a Tour Cross legyen, mi is sokat adunk el belõle, nem volt még vele gond, és ha jó helyen veszed, 3 év gari van rá, bírja az enyhe terepet is. Ráadásul csak 65900 ft ha jól emléxem.

Hargergo: A skarpea ill a Voyage között nagyjából a szín a különbség :) A magellannak viszont alacsonyabb a felszereltsége, tehát azt ne. Elõbbiek között döntsön a design.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#7677
hargergo

hargergo

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Nos én is hasonló cipõben járok.
Bringavásárlást tervezek, kb.80000 Ft-ért, mindenféleképpen férfivázas és teleszkópos trekkinget. Ez a három tipus között vacilálok:
Skarpea Life Basic
Magellan Cygnus Alivio
Caprine Voyage SF

www.canga.hu/?p=productsMore&iProduct=331&sName=MAGELLAN-2007--CYGNUS-ALU-ALIVIO
www.canga.hu/?p=productsMore&iProduct=808&sName=CAPRINE-2008--VOYAGE-SF
www.canga.hu/?p=productsMore&iProduct=762&sName=SKARPEA-2008--SKARPEA-LIFE-BASIC

Városi használatra, kb. 25 km oda-vissza munkahelyi ingázásra használnám.
Szerintetek melyik a jobb vétel és miért? Mire figyeljek bicaj vásárlásnál?
Köszönöm a válaszokat.

#7678
Lord Saddalim

Lord Saddalim

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Üdv. Új bringa kéne, a régi a hétvégén 3 darabra törött. Részletek CM-en :D
Szóval a gép fõleg aszfalton lenne használva, hegynek fölfelé is sokat (mivel szabadsághegyen lakom, onnan járok fõvámra minden nap). Általában közlekedésre városon belül, hétvégén meg nyáron túrázgatni itt-ott (balaton, fertõ, mecsek, szóval mindenfelé). Évente 1-2x könnyebb terepen (földút, jobbfajta turistaút). Azért nézek ennyire aszfaltra, mert azt tervezem, hogy ha lesz pénzem megjavítom a régit, az a terepgumijaival elmenne terepre. Jómagam kb 190 magas vok és 65kg (nem röhögni :D), állítólag még növésben (17év), ehez ez vázméretet is adhatnátok. Árlimit 70.000 HUF. Van pár jelöltem, íme:

Magellan Corvus TX30
Magellan Hydra
Skarpea Rush 30 (én efelé hajlok)
Caprine Epik 50
Caprine Tour Cross

A két utóbbi Caprine nem 70, de ismerõs által beszerezhetõ 70ért, mint az összes többi Caprine a Voyage-kat kivéve, ha azok közül van ötlet, szivesen veszem.

Örömmel gondolkodnék rajta sokat, de az idõ szorít (rosszkor halt meg az elõzõ), jövõ hét csütörtökre már kéne az új gép. Kösz

#7679
issimus

issimus

    vendég

  • fórumtag
  • 63 posts
A mattersburgi Intersport bezár. Érdemes körnézni vagy érdeklõdni. 20-30-40 százalék. Kis szerencsével bele lehet nyúlni a jóba!

office2.f231@sport.co.at

vagy tel: 0043/2626/63333 13

van magyar eladójuk is!

#7680
nahat

nahat

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts
Szerintem ha ragaszkodsz az új biciklihez, akkor az intersportban ezért az árért van olyan ajánlat ami már jó vázat és felszereltséget tartalmaz. Genesis Mentor és Genesis Theseus például. Szerintem ezek jobb ajánlatok mint egy Draco, annak elég gyenge a felszereltsége.