Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#7541
Posted 2008. June 30. - 14:29
a 25-os akciorol lecsusztam, igy maradt a kellys saphix.
kicsit mar tekergettem. eddig kivallo.
#7542
Posted 2008. June 30. - 14:27
Jóreggelt Mindenkinek !
Épp bringavásárlás elõtt állok, és nem tudom mit kéne vennem. Jómagam 100 és 110 kg között mozgok, ezért valami erõs építmény kéne. Nagyon lényeges a hátsó agy, mivel a mostani hauseremben a gyári tinitry agy tengelyét kb havonta ki kell cserélni.Lehetõleg tárcsafékben gondolkodnék. 80%-ban aszfalton közlekedek.És ami lényeges, hogy kb. 120000 Ft-om van a mûveletre.Minden ötletet, hozzászólást szívesen veszek.
Mire hasznalnad?
#7543
Posted 2008. June 30. - 13:27
Épp bringavásárlás elõtt állok, és nem tudom mit kéne vennem. Jómagam 100 és 110 kg között mozgok, ezért valami erõs építmény kéne. Nagyon lényeges a hátsó agy, mivel a mostani hauseremben a gyári tinitry agy tengelyét kb havonta ki kell cserélni.Lehetõleg tárcsafékben gondolkodnék. 80%-ban aszfalton közlekedek.És ami lényeges, hogy kb. 120000 Ft-om van a mûveletre.Minden ötletet, hozzászólást szívesen veszek.
#7544
Posted 2008. June 30. - 12:41
Én MINDíG kihozom a legtöbbet a pénzembõl.
Hónapokig tervezgettem a kerékpárvásárlást,
-végiggondoltam, hogy mire van szükségem, mire akarom majd használni a gépet
-megnéztem, hogy mi az a piacon, amit kb arra terveztek, amire nekem szükségem van
-megnéztem mennyi pénzt szánok rá.
(Eldöntöd, hogy kb mennyi ideig nyúzod, pl, 4 év nálam, kikalkulálod, hogy mennyi maradványértékkel fog rendelkezni egy 100000HUF-os bicikli 4 év múlva, kiszámítod ebbõl, hogy neked évente mennyibe kerül ez a hobbi, szervízköltséget természetesen hozzáadod)
-Azt a pénzt amit rászánsz megpróbálod összhangba hozni azzal, amit a pénzedért kapsz, illetve az igényeiddel. És itt jön el a vásárlás/visszalépés döntés. El kell döntened, hogy megkapod a pénzedért azt amire szükséged van, vagy nem kapod meg.
-Miután az összes pontot végigjártad, azután kezdesz konkrét márkákban gondolkodni szigorúan az adott árkategóriában.
szigorúan az adott felhasználási területre.
Én 85000 Ft-ért nem találtam jobb új állapotú gépet a Genesis Impact-nál,
És ezért hajlandó voltam Vecsésre is elmenni.
Az igazsághoz tartozik, hogy a keresgélésbe valószínûleg több órát öltem bele,
mit amennyit pénzt nyertem vele
100000HUF ért már nyilván nem ilyen egyértelmûen az Impact a nyertes. 85000-ért egyértelmû volt. (utólag visszatekintve)
A konkrét alkatrész típusokat majd leírom...
J.
#7545
Posted 2008. June 30. - 12:25
#7546
Posted 2008. June 30. - 12:04
Sajna dolgozom, a bringa nincs itt, így nem tudok pontos választ adni:
Én 75 Kg vagyok, az elsõ próbatételt (amit leírtam) csont nélkül vitte a bringa,
semmilyen alkatrészen semmilyen sérülés nem keletkezett.:
Hajtómû:
Truvativ. Ha leesik cserélem
Masszív darabnak tûnik, de egy integrál hajtómû valószínûleg legalább ilyen erõs és némileg könnyebb és lényegesen drágább. Érzésem szerint ez is sokáig fog tartani... (érzésre elsõsorban könnyebb lehetne, nem erõsebb)
Kerékagy:
Egyelére nem tudok pontos típust írni, valamilyen fekete színû Shimano kerékaggyal van szerelve.
Felni:
Egyelõre szintén nem tudok pontos típust írni, de nyugodj meg, duplafalú erõs darab.
Gumi:
Pontos típust szintén nem tudok írni, meg kell néznem
Mintázat: Félterep,
és tapasztalatom szerint: (próbáltam betonon, aszfalton, erdei száraz földesúton, nedves földesúton, kavicson, zúzott kövön etc...)
-jól fut mûúton is, mivel alacsony a mintázata
-jól tapad száraz földúton
-jól tapad enyhén nedves erdei úton
-nem jó dagonyában, ahol az alacsony mintázata miatt nem tud rendesen kapaszkodni. és ezen az sem segít, hogy oldalt, a perem felé emelkedik a mintázat.
Tapasztalatom szerint azokon az utakon ahol rendesen tapad, ott az elsõ kerék nagyon jól átviszi a fékerõt az útra a speckó fûrészfog szerû mintának köszönhetõen.
Amit hátrányként említenék az annyi, hogy az alacsony minta következtében hamar el fog kopni a gumi...
üdv
J4ni
#7547
Posted 2008. June 30. - 11:33
A kolbászság erõsen súlyfüggõ is, de szerintem nyugodtan használható egy darabig.
Akkor gondolom a 65kg-om nem fogja menten gajra vágni:)
#7548
Posted 2008. June 30. - 11:31
írd már le pls, hogy milyen alkatrészek vannak a bringán!
Mármint azokat amik az intersportos katalógusban nem szerepelnek.
(Váltó elöl/hátul,agyak e/h, középrész, hajtómû, gumi, felnik,fék, fékkar stb)
#7549
Posted 2008. June 30. - 11:29
#7550
Posted 2008. June 30. - 11:27
egyik ismerõs vett ilyen bringát, elég korrekt. agyak egyszerûbb shimanok. asszem 60-as széria. felni rigida 19, ha jól emlékszem. gumi azon valami félslick volt, de az valószínûleg nem a gyárija. kiegészítõk meg ezeken kb ugyanazok, csak mindenki átmatricáztatja a saját fiókmárkájára. erre ha veszel egy jobb hajtómûvet ( a rajta levõ truvativ elég kolbász) , akkor átlagos felhasználás mellett kiszolgál elég hosszú ideig.
És az a "truvativ kolbász":) mennyire kolbász? Egybõl csere vagy azért használható?
#7551
Posted 2008. June 30. - 11:22
Teló beállítás: az elõfeszítést úgy állítsd be, hogy felülés után 25%-ot üljön be a villa. Csillapításból meg annyit, hogy ne rúgjon vissza a villa.
#7552
Posted 2008. June 30. - 11:17
Én mint már írtam, pont egy ilyen Genesis Impactot vettem 85000HUF-ért a vecsési Intersportban, kihasználva a 2-hetes -15% akciót. Érdemes megjegyezni, hogy egy pár Intersport áruházban az Impact modellt nem is voltak hajlandóak akcióban adni, hiszen mint mondták az 100000-ért is piszok olcsó, lejjebb nem mennek, az összes többi bicajra megadták volna a 15%-ot . (ez a határ melletti osztrák Intersport volt illetve az egyik magyar vidéki Intersport)
Eddig csak sík terepen, városban használtam (római part, etc) ezt én nem nevezném rendeltetésszerû használatnak, ezért nem is akartam semmilyen értékelést írni...
Most azonban a hétvégén beleraktam vagy 80Km-t, részben terepen rendeltetésszerû használat mellett (Hármasharárhegy)
Tudni kell, hogy több mint 10 éve nem nagyon bicikliztem aktívan, a gyerekkoromat pedig egy kempingen töltöttem el, tehát nincs igazi viszonyítási alapom, ez a pár km használat pedig még nem a tartósteszt kategória...
Felmentem a HHH-re, túristautakon, ahol csak lehetett kerülve az aszfaltot.
(Szépvölgyi középsõ szakaszán már kezdõdik egy "bicajút" majd rámentem a HHH-i túraútra) végigmentem a Guckler Károly úton, majd visszafele, a lejtõn túristautakon.
Hát hihetetlen jó volt, ez a rendeltetésszerû használat számomra, nem az, hogy egy XC vázzal meg (fél)terepgumival elm együnk a közértbe almát venni.
Na szal romboltam végig a több kilóméter hosszú, szinte teljessen vizszintes Guckler Károly úton (oda vissza) 20-30-al és nagyon stabilan éreztem a bicajt, az apró (öklömnyi) köveket szépem kimozogta a teló.
A lefele tartó túristautakon pedig mentem vagy 20, néha 25 el. (nagy kövek, gyökerek mindenhol) és nagyon stabilnak tünk számomra a gép (nincs viszonyítási alapom).
Otthon megnéztem a kerekeket és semmi 8-as!
A kérdéseim a hozzáértõk számára a következõek lennének:
Mennyire fogják az alkatrészek ezt a típusú használatot bírni?-vízszintes túristaúton olyan gyorsan hajtok, ahogy nem félek
-túristaúton lefele (nagy kövek, gyökerek) pedig olyan gyorsan megyek, hogy még éppen nem félek. (akár 20kmh)
Hogyan kell a telót (Rock Shox dart 2 - 100mm) terepre beállítani? Rakjam max érzékenységre és visszaútcsillapításra? Fõleg, ha ilyen hármashatárhegy féle túristautakon "ereszkedek" le.
üdv
J4ni
#7553
Posted 2008. June 30. - 00:55
#7554
Posted 2008. June 29. - 18:44
#7555
Posted 2008. June 29. - 18:39
Igen a telót meg a váltót én is kiszúrtam, hogy jobbak csak pont amiatt kérdeztem, hogy a többi cucc milyen rajtam mert én attól tartok ez is kicsit olyan "paraszt vakítós":) gép amin egy két tényeleg jó cucc a többi meg jó pár kategóriával lentebb van.
ez pont nem olyan de nézd meg élõben, én asszem rigida felni és conti gumma van rajta, ha minden igaz akkor deore agyakon.
de kb a telót meg a váltót leszámítva mind3 tökugyanolyan.
csak ugye itt több dolgot kapsz kicsit kevesebbért, mondjuk ez
sem olyan különbség hogy ég és föld, csak ugye ha van jobb
annyi pénzért akkor miért a rosszabbat vennéd?
#7556
Posted 2008. June 29. - 14:09
persze hogy el van túlozva, tudod marketing
bõvebb leírás nincs, meg kell nézni személyesen vagy megkérdezni
valakit aki itt a fórumról már vett ilyet (asszem többen is vannak)
a polaris meg az epik50 tökugyanolyan (ergo azt vedd ami jobban tetszik),
viszont ez a genesis telóban és váltóban is jobb náluk, és ugye olcsóbb is.
Igen a telót meg a váltót én is kiszúrtam, hogy jobbak csak pont amiatt kérdeztem, hogy a többi cucc milyen rajtam mert én attól tartok ez is kicsit olyan "paraszt vakítós":) gép amin egy két tényeleg jó cucc a többi meg jó pár kategóriával lentebb van.
#7557
Posted 2008. June 29. - 13:43
Vmi bõvebb infót ezekrõl hol lehet találni(felni,köpeny, stb,)?
Na meg azért ez az eredeti ár kissé el van túlozva:-)
Magellan Polaris Deore és Cprine Epik 50 kettõsbõl melyik a jobb választás?
persze hogy el van túlozva, tudod marketing
bõvebb leírás nincs, meg kell nézni személyesen vagy megkérdezni
valakit aki itt a fórumról már vett ilyet (asszem többen is vannak)
a polaris meg az epik50 tökugyanolyan (ergo azt vedd ami jobban tetszik),
viszont ez a genesis telóban és váltóban is jobb náluk, és ugye olcsóbb is.
#7558
Posted 2008. June 29. - 12:09
akkor ismételjünk
itt: www.intersport.hu
Vmi bõvebb infót ezekrõl hol lehet találni(felni,köpeny, stb,)?
Na meg azért ez az eredeti ár kissé el van túlozva:-)
Magellan Polaris Deore és Cprine Epik 50 kettõsbõl melyik a jobb választás?
#7559
Posted 2008. June 29. - 11:05
Sziasztok!
Szeretnék venni egy gépet olyan 100 eFt körüli összegért.
akkor ismételjünk
itt: www.intersport.hu
#7560
Posted 2008. June 28. - 19:40
http://www.bbbike.hu...5&cat=3&group=0
de voltam benn néhány kereskedésbe és mindenütt azt mondták, hogy ez halott ügyet ilyet nem tudnak hozni.